Siem Reap i Angkor Wat

Kompleks świątyni Angkor Wat w Kambodży powstał w XII wieku n.e. i był częścią największej metropolii na świecie w owym czasie. Aby zrozumieć jego ogrom trzeba samemu go doświadczyć. Jedyny minus jest taki, że po zwiedzeniu Angkor podobne świątynie w Azji Południowo-Wschodniej raczej już nie będą robić wrażenia 😉 więc warto by go sobie zostawić na koniec  przygód w tym regionie.

Siem Reap

Siem Reap to prawdopodobnie najbardziej turystyczne miasto w Kambodży ze względu na bliskość Angkor Wat. Jest to niewielka mieścina, która chyba w zdecydowanej większości opiera się na turystyce. Są tu miejsca zatłoczone zagranicznymi turystami szczególnie wieczorem jak Pub Street czy Night Market, ale są też zakątki spokojne, gdzie można spotkać tylko miejscowych i poznać ich kulturę 🙂

Angkor Wat

Bilety do kompleksu Angkor Wat można wykupić na 1, 3 lub 7 dni. Jeden dzień to zdecydowanie za mało, nie mieliśmy też całego tygodnia na to miejsce więc idealnie pasowała opcja środkowa 🙂

Jest to ogromny kompleks, którego nie da się zwiedzić pieszo. Pozostają dwie opcje: wypożyczenie roweru dla bardziej wysportowanych i wytrzymałych na upały lub tuk tuk z kierowcą. Byliśmy tam w maju i trafiły nam się ogromne upały więc o rowerze nie było mowy.  Jeśli chodzi o tuk tuki to panuje tam zmowa cenowa. Próbowaliśmy się targować, ale po wielu nieudanych próbach musieliśmy się poddać. Można wynająć ten typowy azjatycki pojazd z woźnicą za 15 USD na cały dzień lub 10 USD za pół dnia (w 2015 roku, w 2017 było to już 25 i 20 USD). Po całym pierwszym, bardzo udanym dniu w Angkor tak polubiliśmy naszego kierowcę, że umówiliśmy się z nim także na kolejny dzień i zwiedzanie innych zakątków starożytnego miasta Khmerów 🙂

Angkor Wat jest niesamowity. Nie starczyło by chyba miejsca, żeby dobrze opisać to miejsce, dlatego zapraszamy do zdjęć poniżej 🙂 Mimo, że robione małym i tanim kompaktowym aparatem to oddają piękno i klimat tego miejsca 🙂