Plan podróży

Nasz plan był dość ambitny. Chcieliśmy odwiedzić miejsca oddalone od siebie o znaczne odległości. Spędziliśmy łącznie sporo czasu w drodze, ale na pewno było warto jechać całą noc w lodowatym autokarze, przemieszczać się przepełnionym ponad każde normy busikiem w skwarze, czy płynąć na pędzącej motorówce 🙂

Trasa wyprawy

Gdynia – Berlin – Madryt  – Guatemala City – Flores – Tikal – Belize City – Caye Caulker – Flores – Antigua – Guatenala City – Madryt – Berlin – Gdynia 🙂

Lot przez Atlantyk

Wszystko zaczęło się od okazyjnego lotu Iberią. Za trasę Berlin – Madryt – Guatemala City i z powrotem zapłaciliśmy na osobę 250 EUR 🙂 Mieliśmy też po drodze czas na zwiedzanie Madrytu i Berlina, więc była to tak jakby wycieczka obejmująca 4 kraje 🙂

Lokalny transport

W Gwatemali transport jest dość dobrze rozwinięty. To znaczy można dostać się pewnie w każde miejsce, jednak nie koniecznie dość szybko 🙂 Na większych dystansach polecamy skorzystać z nocnych autokarów. Trzeba jednak pamiętać żeby brać do nich ciepłe rzeczy, bo kierowcy skręcają klimę na maxa. Można też pokonywać takie trasy w dzień i bardzo tanio tzw. chicken busami lub troszkę drożej minibusami firm turystycznych (w niektórych miejscach to jedyna opcja).

Noclegi

Wszystkie noclegi bookowaliśmy przed wyjazdem na stronie www.booking.com i nie było z nimi żadnych problemów. W miejscach jak Antigua prawdopodobnie można zawsze znaleźć łóżko czy pokój bez wcześniejszej rezerwacji, ale już w samym Tikal czy na Caye Caulker w pewnych okresach w roku może to być nie możliwe, dlatego warto o tym wcześniej pomyśleć 🙂

Jedzenie

W Gwatemali zdecydowanie pomogła by znajomość języka hiszpańskiego. Właściwie posiłki były dla nas loterią w miejscach, do których się udawaliśmy. Nawet gdy już wiedziałem jak nazywa się kurczak to okazywało się, że nigdy nie była to ta jego część, o której marzyłem 🙂 W Belize natomiast panuje język angielski, więc tu teoretycznie nie powinno być problemów. Jednak nigdy do końca nie wiesz co zawijane jest w tą tortillę 😉 Jedzenie w Ameryce Środkowej jest pełne niespodzianek!