Plan podróży

Azerbejdżan był przystankiem na trasie bardzo szalonej, dwutygodniowej podróży. Oryginalnie mieliśmy lecieć tylko tam, ale skoro zajęłoby to tydzień, a urlop składa się z dwóch to powstała trasa, której już chyba byśmy nie powtórzyli 🙂

Trasa wyjazdu

Gdynia – Warszawa – BudapesztBakuBudapeszt – Warszawa – Poznań – Barcelona – Porto – Lizbona – Barcelona – Poznań – Gdynia

Wiza do Azerbejdżanu

To była prawdziwa przeprawa. Nigdy wcześniej nie mieliśmy takich problemów z wjazdem do żadnego państwa. Nawet załatwienie wizy do USA okazało się pestką w porównaniu z Azerbejdżanem. Nasza podróż do ostatniej chwili stała pod znakiem zapytania. Ambasada w Azerbejdżanu w Warszawie była akurat przez dłuższy czas nieczynna i nie można było z nikim się skontaktować. Z informacji w internecie wynikało, że jedyną opcją jest załatwienie wizy przez lokalne biuro podróży z Baku. Napisaliśmy do kilkunastu z nich. Niektórzy nie odpisali, inni żądali kosmicznych sum bardzo odbiegających do oficjalnych opłat podanych na www ambasady. W końcu ktoś zaoferował oficjalną kwotę, ale wymagało to zaufania i przesłania 60 USD przez Western Union. Nie mieliśmy innego wyjścia i na szczęście nie zostaliśmy wystawieni do wiatru 🙂

Couchsurfing

Kupując bilety lotnicze myśleliśmy sobie, że jest to pewnie jakieś tanie, azjatyckie miejsce i na pewno znajdziemy spanie za grosze. Szczęki nam opadły po odpaleniu booking.com i dostępnych jedynie wielogwiazdkowych hotelach… Sprawdzaliśmy na różnych stronach i nigdzie nie mogliśmy znaleźć backpacker’skich hosteli. Na szczęście mieliśmy już małe doświadczenie w Couchsurfing’u i postanowiliśmy spróbować w ten sposób. Okazał się to strzał w dziesiątkę, ponieważ nie tylko dostaliśmy fajny nocleg, ale też poznaliśmy wspaniałego przewodnika i cudowną osobę, z którą się zaprzyjaźniliśmy i utrzymujemy kontakt do dziś 🙂

Eurowizja

Taka ciekawostka – Azerowie są szaleni na punkcie Eurowizji i każdy kto chciał z nami porozmawiać pytał o ten muzyczny konkurs. My nie mieliśmy o nim zielonego pojęcia więc jeśli wybierasz się do Azerbejdżanu i chcesz mieć gotowy temat do „rozmowy o pogodzie” to bądź na bieżąco z Eurowizją, a na pewno wszyscy bardzo Cię polubią 🙂