Izrael

Już na początku zimy, na gwiazdkę kupiliśmy sobie w prezencie okazyjne bilety na południe Izraela z myślą, aby przyśpieszyć lato jak tylko się da. Jednak do ostatniej chwili wyjazd stał pod znakiem zapytania. Na szczęście ostatecznie polecieliśmy na Bliski Wschód i wyjazd ten okazał się być jednym z naszych najlepszych wypadów 🙂

Izrael (nie) taki drogi jak go malują!

Znajomi, którzy byli w Izraelu potwierdzali informacje znalezione w internecie mówiące o bardzo wysokich cenach w tym kraju. Dlatego też o mały włos zrezygnowaliśmy z wyjazdu ponieważ nasze wakacyjne plany na długi urlop niespodziewanie uległy zmianie i zwyczajnie zabrakło nam funduszy na ten „mały” wypad do słońca. Bilety na samolot w dwie strony kosztowały nas 200zł na osobę więc byliśmy w stanie je poświęcić. Jednak znaleźliśmy rozwiązanie i na dzień przed wylotem zdecydowaliśmy się ruszyć w świat 🙂

Couchsurfing w turystycznym Eilacie

Warunkiem wyjazdu było znalezienie noclegu za pomocą couchsurfingu. Miało to na celu nie tylko zniwelowanie kosztów noclegu (najtańszy pokój 2-osobowy w mieście to 40 USD za noc), ale także poznanie fajnych miejscowych ludzi, którzy zawsze podpowiedzą co warto zobaczyć lub zrobić. Wielkim plusem mieszkania u kogoś jest też dostęp do kuchni co jest ważne, gdy w okolicy jedzenie w knajpach jest potwornie drogie.
Znalezienie gospodarza z kanapą okazało się jednak bardzo trudne. Po pierwsze jest ich zarejestrowanych w Eilacie bardzo mało, a po drugie ich wskaźnik odpowiedzi na zapytania wynosi tylko kilka procent. Po 2 tygodniach prób i pisania chyba do wszystkich, udało się nagrać nocleg na pierwsze 3 dni 🙂 Będąc już na miejscu szczęśliwie dostaliśmy akceptację kolejnych dwóch, a ostatecznie 4 dni. Wszystkie 7 nocy w Izraelu zawdzięczamy couchsurfingowi – udało się!

Przykładowe ceny w Izraelu

Pogłoski o wysokich cenach możemy już teraz osobiście potwierdzić. Przedstawione poniżej ceny dotyczą turystycznego miasta Eilat. Możliwe, że na północy Izraela jest troszkę taniej. Mam nadzieję, że się jeszcze o tym przekonamy pewnego dnia.

Ceny w supermarkecie i sklepie osiedlowym

• chleb: 10-15 zł (choć raz nam się udało znaleźć bochenek za 5 zł)