(S)GermanStyle.pl
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Zrób swojego Trabanta! Wartburgi - konkretnie i z zajawką

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia 1,1 a 1,3 jaka różnica?
Autor Wiadomość
fazi 

DDR: Trabant 1.1 pickup
Wiek: 45
Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 46
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-29, 17:12   Skrzynia 1,1 a 1,3 jaka różnica?

Witam.
Szukam i szukam i znaleźć nie mogę.

Czy jest różnica miedzy skrzynią od Trabanta 1.1 a Wartburgiem 1.3?

Słyszałem, ze Wartburgowskie były szybsze bo miały lepsze przełożenie. Prawda to?

Do mojego Traba montuje silnik 1,3 i pytam czy skrzynię też przerzucić czy zostawić trabantowską?
 
 
 
PeQ200 


DDR: 1.1
Wiek: 32
Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 42
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-30, 01:14   

Coś mi się zdaje, ze skrzynia od warczyburga ma inaczej łapy i będzie trzeba coś rzeźbić. Ale pewności nie mam, bo sam nie robiłem :)
 
 
 
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2014-01-31, 13:04   

Bebechy mają takie same, ale łapa sprzęgła w Wartburgu jest na dole skrzyni. Jak się przyjrzysz to Trabantowa skrzynia ma nawet odlewy pod mocowania łapy na dole bo odlew szedł ten sam, różniły się miejscem wiercenia pod wysprzęglik.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
 
 
 
fazi 

DDR: Trabant 1.1 pickup
Wiek: 45
Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 46
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-31, 15:21   

Dzięki. Chodziło mi właśnie o bebechy.
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2014-02-02, 22:15   

A jak z przełorzeniami? Czy ma to jakiś sens?
Bo osiágów raczej nie poprawisz.
_________________
 
 
 
fazi 

DDR: Trabant 1.1 pickup
Wiek: 45
Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 46
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-02, 23:40   

Pytałem o to czy skrzynie mają różne przełożenia, skoro są takie same to zostawię od trabanta.
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2014-02-03, 18:52   

Przełożenia skrzyni wartburg 1.3. Obliczone na podstawie ilości zębów,może się gdzieś pomyliłem:)
1 bieg 3,25
2 bieg 2,05
3 bieg 1,32
4 bieg 0,98
wsteczny 3,08
przekładnia główna 4,27

Dla porównania przełożenia skrzyni 4 biegowej golf II (silnik 1,1 oraz 1,3) informacje z książki "obsługa i naprawa"
1 bieg 3,45
2 bieg 1,95
3 bieg 1,25
4 bieg 0,98
wsteczny 3,38
przekładnia główna 4,06

Przełożenia skrzyni biegów Trabant 1,1
- 1 bieg 3,25
- 2 bieg 2,053
- 3 bieg 1,342
- 4 bieg 0,956
- wsteczny bieg 3,077
- przełożenie główne 4,267


między skrzynią T1,1 a W1,3 jest niewielka różnica na ib4 iG ibR.
_________________
 
 
 
fazi 

DDR: Trabant 1.1 pickup
Wiek: 45
Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 46
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-03, 21:40   

Ale czy to znaczyże na skrzyni 1,3 będzie się mniej męczył? Bo wydaje mi się że różnica jest niewielka.
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2014-02-04, 10:36   

Jak dla mnie bez rõżnicy ,musiałbym policzyć te skrzynie dla obu silnikõw by dokładnie powiedzieć ,która jest lepsza. Obie sá do siebie bardzo zbliżone.

Korzystając z przelicznika skrzyń biegów wnioskuję ,że lepszą skrzynią biegów jest skrzynia z T1,1
Do przeliczenia skrzyń obu zapodałem ten sam rozmiar opon 155/70R13
Oczywiście by prędkośc była adekwatna do wykresów trzeba by obciążyć wykres rosnącym współczynnikiem oporów względem prędkości pojazdu, ale każdy to wie...
Skrzynia Wartburg 1,3
Obroty Bieg 1 Bieg 2 Bieg 3 Bieg 4
1000 rpm 7.44 km/h 11.79 km/h 18.31 km/h 24.66 km/h
1500 rpm 11.15 km/h 17.68 km/h 27.46 km/h 36.99 km/h
2000 rpm 14.87 km/h 23.58 km/h 36.62 km/h 49.32 km/h
2500 rpm 18.59 km/h 29.47 km/h 45.77 km/h 61.65 km/h
3000 rpm 22.31 km/h 35.37 km/h 54.93 km/h 73.99 km/h
3500 rpm 26.03 km/h 41.26 km/h 64.08 km/h 86.32 km/h
4000 rpm 29.75 km/h 47.16 km/h 73.24 km/h 98.65 km/h
4500 rpm 33.46 km/h 53.05 km/h 82.39 km/h 110.98 km/h
5000 rpm 37.18 km/h 58.95 km/h 91.55 km/h 123.31 km/h
5500 rpm 40.90 km/h 64.84 km/h 100.70 km/h 135.64 km/h
6000 rpm 44.62 km/h 70.74 km/h 109.86 km/h 147.97 km/h


Skrzynia Trabant 1.1
Obroty Bieg 1 Bieg 2 Bieg 3 Bieg 4
1000 rpm 7.44 km/h 11.78 km/h 18.02 km/h 25.30 km/h
1500 rpm 11.16 km/h 17.67 km/h 27.03 km/h 37.95 km/h
2000 rpm 14.88 km/h 23.56 km/h 36.04 km/h 50.60 km/h
2500 rpm 18.60 km/h 29.45 km/h 45.06 km/h 63.25 km/h
3000 rpm 22.33 km/h 35.34 km/h 54.07 km/h 75.90 km/h
3500 rpm 26.05 km/h 41.23 km/h 63.08 km/h 88.55 km/h
4000 rpm 29.77 km/h 47.12 km/h 72.09 km/h 101.20 km/h
4500 rpm 33.49 km/h 53.01 km/h 81.10 km/h 113.84 km/h
5000 rpm 37.21 km/h 58.90 km/h 90.11 km/h 126.49 km/h
5500 rpm 40.93 km/h 64.79 km/h 99.12 km/h 139.14 km/h
6000 rpm 44.65 km/h 70.68 km/h 108.13 km/h 151.79 km/h


niniejsza kombinacja ze skrzynią od W1,3 jest bezcelowa.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Bross 2014-02-06, 20:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
fazi 

DDR: Trabant 1.1 pickup
Wiek: 45
Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 46
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-05, 22:06   

dzięki za wyczeeeeeeerpującą odpowiedź! :-)

151 km/h Trabantem seryjnym? nieźle :-)
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2014-02-06, 20:30   

Teoretycznie Tak dla opon 155/70 R13 przy 6000obr/min pojedziesz 151km/h

Za to zmieniając opony na 175/45 R13 przy 6000obr/min pojedziesz WOLNIEJ - 135km/h
A to dzięki ładnemu wyglądowi oponki z niskim profilem zmniejszając promień dynamiczny koła ...
(Dla mnie jak niski profil to tylko większe i szersze koło.)
_________________
 
 
 
fazi 

DDR: Trabant 1.1 pickup
Wiek: 45
Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 46
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-07, 19:45   

Czyli jak założę koła 19 to pojadę 200 ;-)
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2014-02-07, 21:58   

Bez takich , moc silnika i opór powietrza Ci na to nie pomoże.
To szeroki temat do dyskusji. Na wyliczenie rzeczywistej prędkości składa się znacznie więcej niż myślisz. Trzeba znać bardzo dokładne dane silnika - jego charakterystykę, przełożenia biegów, opór wału napędowego jeśli jest ,masę pojazdu, współczynniki tarcia, opory toczenia, i współczynnik CX.... i pewno nie wymieniłem kilku ważnych aspektów.
W skrócie, Gdzieś tam po mozolnym liczeniu i skończeniu na 100 stronie ,po położeniu ostatniej kreski na wykresie dowiesz się ,ze ni huja szybciej nie pojedzie....

Proponuję Zamknąć temat ,albo co najmniej Zakończyć dyskusję bo zaraz się dowiemy ,ze poleci Pińcet na godzine... bo będzie silnik V12
_________________
 
 
 
fazi 

DDR: Trabant 1.1 pickup
Wiek: 45
Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 46
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-07, 23:24   

Ale 200km/h przy silniku 1,3 i czterobiegowej skrzyni to do księgi Guinessa by trafiło :-)
No szkoda że nie da rady :-)
W takim razie włożę V8 4.2 300KM ! ;-))))
Mam taki silnik w Audi i naprawdę daje radę :-)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,01 sekundy. Zapytań do SQL: 13