Skrzynia 1,1 a 1,3 jaka różnica? |
Autor |
Wiadomość |
fazi
DDR: Trabant 1.1 pickup
Wiek: 45 Dołączył: 07 Sty 2014 Posty: 46 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-01-29, 17:12 Skrzynia 1,1 a 1,3 jaka różnica?
|
|
|
Witam.
Szukam i szukam i znaleźć nie mogę.
Czy jest różnica miedzy skrzynią od Trabanta 1.1 a Wartburgiem 1.3?
Słyszałem, ze Wartburgowskie były szybsze bo miały lepsze przełożenie. Prawda to?
Do mojego Traba montuje silnik 1,3 i pytam czy skrzynię też przerzucić czy zostawić trabantowską? |
|
|
|
|
PeQ200
DDR: 1.1
Wiek: 32 Dołączył: 15 Gru 2012 Posty: 42 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-01-30, 01:14
|
|
|
Coś mi się zdaje, ze skrzynia od warczyburga ma inaczej łapy i będzie trzeba coś rzeźbić. Ale pewności nie mam, bo sam nie robiłem :) |
|
|
|
|
Maciek
DDR: 1.1
Wiek: 38 Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 231 Skąd: Bielsko biała
|
Wysłany: 2014-01-31, 13:04
|
|
|
Bebechy mają takie same, ale łapa sprzęgła w Wartburgu jest na dole skrzyni. Jak się przyjrzysz to Trabantowa skrzynia ma nawet odlewy pod mocowania łapy na dole bo odlew szedł ten sam, różniły się miejscem wiercenia pod wysprzęglik. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4 |
|
|
|
|
fazi
DDR: Trabant 1.1 pickup
Wiek: 45 Dołączył: 07 Sty 2014 Posty: 46 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-01-31, 15:21
|
|
|
Dzięki. Chodziło mi właśnie o bebechy. |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2014-02-02, 22:15
|
|
|
A jak z przełorzeniami? Czy ma to jakiś sens?
Bo osiágów raczej nie poprawisz. |
_________________
|
|
|
|
|
fazi
DDR: Trabant 1.1 pickup
Wiek: 45 Dołączył: 07 Sty 2014 Posty: 46 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-02-02, 23:40
|
|
|
Pytałem o to czy skrzynie mają różne przełożenia, skoro są takie same to zostawię od trabanta. |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2014-02-03, 18:52
|
|
|
Przełożenia skrzyni wartburg 1.3. Obliczone na podstawie ilości zębów,może się gdzieś pomyliłem:)
1 bieg 3,25
2 bieg 2,05
3 bieg 1,32
4 bieg 0,98
wsteczny 3,08
przekładnia główna 4,27
Dla porównania przełożenia skrzyni 4 biegowej golf II (silnik 1,1 oraz 1,3) informacje z książki "obsługa i naprawa"
1 bieg 3,45
2 bieg 1,95
3 bieg 1,25
4 bieg 0,98
wsteczny 3,38
przekładnia główna 4,06
Przełożenia skrzyni biegów Trabant 1,1
- 1 bieg 3,25
- 2 bieg 2,053
- 3 bieg 1,342
- 4 bieg 0,956
- wsteczny bieg 3,077
- przełożenie główne 4,267
między skrzynią T1,1 a W1,3 jest niewielka różnica na ib4 iG ibR. |
_________________
|
|
|
|
|
fazi
DDR: Trabant 1.1 pickup
Wiek: 45 Dołączył: 07 Sty 2014 Posty: 46 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-02-03, 21:40
|
|
|
Ale czy to znaczyże na skrzyni 1,3 będzie się mniej męczył? Bo wydaje mi się że różnica jest niewielka. |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2014-02-04, 10:36
|
|
|
Jak dla mnie bez rõżnicy ,musiałbym policzyć te skrzynie dla obu silnikõw by dokładnie powiedzieć ,która jest lepsza. Obie sá do siebie bardzo zbliżone.
Korzystając z przelicznika skrzyń biegów wnioskuję ,że lepszą skrzynią biegów jest skrzynia z T1,1
Do przeliczenia skrzyń obu zapodałem ten sam rozmiar opon 155/70R13
Oczywiście by prędkośc była adekwatna do wykresów trzeba by obciążyć wykres rosnącym współczynnikiem oporów względem prędkości pojazdu, ale każdy to wie...
Skrzynia Wartburg 1,3
Obroty Bieg 1 Bieg 2 Bieg 3 Bieg 4
1000 rpm 7.44 km/h 11.79 km/h 18.31 km/h 24.66 km/h
1500 rpm 11.15 km/h 17.68 km/h 27.46 km/h 36.99 km/h
2000 rpm 14.87 km/h 23.58 km/h 36.62 km/h 49.32 km/h
2500 rpm 18.59 km/h 29.47 km/h 45.77 km/h 61.65 km/h
3000 rpm 22.31 km/h 35.37 km/h 54.93 km/h 73.99 km/h
3500 rpm 26.03 km/h 41.26 km/h 64.08 km/h 86.32 km/h
4000 rpm 29.75 km/h 47.16 km/h 73.24 km/h 98.65 km/h
4500 rpm 33.46 km/h 53.05 km/h 82.39 km/h 110.98 km/h
5000 rpm 37.18 km/h 58.95 km/h 91.55 km/h 123.31 km/h
5500 rpm 40.90 km/h 64.84 km/h 100.70 km/h 135.64 km/h
6000 rpm 44.62 km/h 70.74 km/h 109.86 km/h 147.97 km/h
Skrzynia Trabant 1.1
Obroty Bieg 1 Bieg 2 Bieg 3 Bieg 4
1000 rpm 7.44 km/h 11.78 km/h 18.02 km/h 25.30 km/h
1500 rpm 11.16 km/h 17.67 km/h 27.03 km/h 37.95 km/h
2000 rpm 14.88 km/h 23.56 km/h 36.04 km/h 50.60 km/h
2500 rpm 18.60 km/h 29.45 km/h 45.06 km/h 63.25 km/h
3000 rpm 22.33 km/h 35.34 km/h 54.07 km/h 75.90 km/h
3500 rpm 26.05 km/h 41.23 km/h 63.08 km/h 88.55 km/h
4000 rpm 29.77 km/h 47.12 km/h 72.09 km/h 101.20 km/h
4500 rpm 33.49 km/h 53.01 km/h 81.10 km/h 113.84 km/h
5000 rpm 37.21 km/h 58.90 km/h 90.11 km/h 126.49 km/h
5500 rpm 40.93 km/h 64.79 km/h 99.12 km/h 139.14 km/h
6000 rpm 44.65 km/h 70.68 km/h 108.13 km/h 151.79 km/h
niniejsza kombinacja ze skrzynią od W1,3 jest bezcelowa. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Bross 2014-02-06, 20:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
fazi
DDR: Trabant 1.1 pickup
Wiek: 45 Dołączył: 07 Sty 2014 Posty: 46 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-02-05, 22:06
|
|
|
dzięki za wyczeeeeeeerpującą odpowiedź! :-)
151 km/h Trabantem seryjnym? nieźle :-) |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2014-02-06, 20:30
|
|
|
Teoretycznie Tak dla opon 155/70 R13 przy 6000obr/min pojedziesz 151km/h
Za to zmieniając opony na 175/45 R13 przy 6000obr/min pojedziesz WOLNIEJ - 135km/h
A to dzięki ładnemu wyglądowi oponki z niskim profilem zmniejszając promień dynamiczny koła ...
(Dla mnie jak niski profil to tylko większe i szersze koło.) |
_________________
|
|
|
|
|
fazi
DDR: Trabant 1.1 pickup
Wiek: 45 Dołączył: 07 Sty 2014 Posty: 46 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-02-07, 19:45
|
|
|
Czyli jak założę koła 19 to pojadę 200 ;-) |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2014-02-07, 21:58
|
|
|
Bez takich , moc silnika i opór powietrza Ci na to nie pomoże.
To szeroki temat do dyskusji. Na wyliczenie rzeczywistej prędkości składa się znacznie więcej niż myślisz. Trzeba znać bardzo dokładne dane silnika - jego charakterystykę, przełożenia biegów, opór wału napędowego jeśli jest ,masę pojazdu, współczynniki tarcia, opory toczenia, i współczynnik CX.... i pewno nie wymieniłem kilku ważnych aspektów.
W skrócie, Gdzieś tam po mozolnym liczeniu i skończeniu na 100 stronie ,po położeniu ostatniej kreski na wykresie dowiesz się ,ze ni huja szybciej nie pojedzie....
Proponuję Zamknąć temat ,albo co najmniej Zakończyć dyskusję bo zaraz się dowiemy ,ze poleci Pińcet na godzine... bo będzie silnik V12 |
_________________
|
|
|
|
|
fazi
DDR: Trabant 1.1 pickup
Wiek: 45 Dołączył: 07 Sty 2014 Posty: 46 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-02-07, 23:24
|
|
|
Ale 200km/h przy silniku 1,3 i czterobiegowej skrzyni to do księgi Guinessa by trafiło :-)
No szkoda że nie da rady :-)
W takim razie włożę V8 4.2 300KM ! ;-))))
Mam taki silnik w Audi i naprawdę daje radę :-) |
|
|
|
|
|