[1.1] Większe zawory |
Autor |
Wiadomość |
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2011-11-20, 22:19 [1.1] Większe zawory
|
|
|
Aloha,
Ktoś kombinował już cokolwiek w tym temacie? Z czym wiąże się taka przeróbka? Macie jakieś pomysły od czego dobrać zawory? Czy siniki np. 1.4/1.6 na tym samym bloku mają wieksze zawory?
Pozdro |
Ostatnio zmieniony przez J.J. 2011-12-17, 01:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Zdunsky
DDR: 1.1
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 238 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-11-21, 03:05
|
|
|
1,60 ma |
_________________ Jedzie dorożka, dzwonek dzwoni zgadnij panie ile koni. |
|
|
|
|
marszal
DDR: trabant polo
Wiek: 40 Dołączył: 18 Gru 2008 Posty: 220 Skąd: Jasło koło Osobnicy
|
Wysłany: 2011-11-21, 08:10
|
|
|
walek rozrzadu typu sport plan glowicy regulowane kolo rozrzadu i masz lepszy efekt niz wieksze zawory a koszt prawie ten sam |
_________________ Lepiej miec Parkinsona i troche rozlać, niż mieć Alzheimera i zapomniec wypić. |
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2011-11-21, 09:23
|
|
|
no to od czego ten wałek dobrać? Akcje typu Świątek odpadają z wiadomych przyczyn - cena. Myślałem o polo GT.
Niech ktoś mi zdradzi co daje regulowane koło rozrządu. Przecież to fabrycznie jest ustawione. |
|
|
|
|
TrabiVR6
DDR: VR6
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 03 Paź 2007 Posty: 232 Skąd: Głowno
|
Wysłany: 2011-11-21, 09:28
|
|
|
Po planowaniu głowa siada niżej(lub wyżej na kanapce pod turbo) i juz sie nie zgrywaja znaki, a po za tym ma wpływ albo na moment albo moc zależy w ktora strone sie kreci kołem :) Takie regulowane kolo jest stosunkowo łatwo wykonać we własnym zakresie. |
_________________
|
|
|
|
|
marszal
DDR: trabant polo
Wiek: 40 Dołączył: 18 Gru 2008 Posty: 220 Skąd: Jasło koło Osobnicy
|
Wysłany: 2011-11-21, 12:06
|
|
|
tak jak pisze Dominik przyspieszasz walek masz lepszy dol silnka opozniasz lepsza gora
co do walka zadzwon do firmy cheinrich tuning cena walka okolo 400 pln ja tam napawalem jedna krzywke na walku havasy do lady i cena naprawy 4 razy taniej niz swiatek |
_________________ Lepiej miec Parkinsona i troche rozlać, niż mieć Alzheimera i zapomniec wypić. |
|
|
|
|
stiG
WWL DRIVER
DDR: 1.1
Wiek: 36 Dołączył: 23 Paź 2007 Posty: 14 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 2011-11-22, 12:12 Re: 1.1 Większe zawory
|
|
|
Sqall napisał/a: | Aloha,
Ktoś kombinował już cokolwiek w tym temacie? Z czym wiąże się taka przeróbka? Macie jakieś pomysły od czego dobrać zawory? Czy siniki np. 1.4/1.6 na tym samym bloku mają wieksze zawory?
Pozdro |
Orginalnie w 1,1 i 1,3 masz zawory:
S- 31,5mm
W- 28mm
Trzonek- 8mm
W silnikach 1,4:
S- 36mm
W- 28,9mm
Trzonek- 8mm
W silnikach 1,6:
S- 34,6mm
W- 29mm
Trzonek- 7mm
A jeśli chodzi o wałek można podebrać coś od innej pojemności(silniki tylko z płaska głowicą) wałek od polo gt ma większe wzniosy ale również wałek od silnika 1,4 ma te same wzniosy krzywek :D Jesli nie trzeba po co przeplacac ;-) |
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2011-11-22, 14:34
|
|
|
SIEMA STIG!
Jesteś pewien, że wałek z 1.4 ma takie same wzniosy jak z 1.3 3F (GT)? Jakie oznaczenie ma to 1.4, ABU? |
|
|
|
|
stiG
WWL DRIVER
DDR: 1.1
Wiek: 36 Dołączył: 23 Paź 2007 Posty: 14 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 2011-11-22, 20:16
|
|
|
Siema
Ja mam wałek od 3f i kiedyś w robocie robiłem głowice od golfa 1,4 nie wiem jakie oznaczenie silnika, porównałem walki wzniosy krzywek itp i jest identyczny :D Nie wiem tylko czy wiesz ze zmieniając taki wałek musisz ogarnąć sobie pompę paliwa elektryczna bo on nie ma krzywki do napędzania pompy. |
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2011-11-22, 20:39
|
|
|
Pewnie, że wiem :) Ja mam gaźniki z motoru więc i tak potrzebuję el. bo ta była za mocna.
Dzięki za info! |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2011-11-22, 22:27
|
|
|
Ciekawe rzeczy idzie się tu dowiedzieć :P wałek z 3f GT taki sam jak w 1,4. - Ja się nie znam więc nie potwierdzam.
Jak co to odsprzedam dobrą głowicę z 1,4 AEX.
Są do niej jeszcze przykręcone porządne stożki pod gaźniki.
(najchętniej pozbędę się z gaźnikami.) |
_________________
|
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-11-23, 22:06
|
|
|
1.4 na monowtrysku to ABD.
1.6 na mono to ABU.
AEX to niby ten sam silnik co ADB, ale nie do konca, bo ma wiele roznic. |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2011-12-12, 19:57
|
|
|
1,4 AEX to wizerunkowo to samo co 1,6 AEE (wiem bo obecnie mam 1,6 AEE) |
_________________
|
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-12-15, 23:05
|
|
|
wiem :) dlatego napisalem, ze sa inne. |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-08-23, 20:02
|
|
|
Ostatnio pogrzebalem troche w temacie walkow.
1.0, 1.3, 1.3 (3F) 1.4 (ABD, AEX), 1.6 (ABU) - kazdy z tych silnikow ma inny walek. Inne wzniosy, czasy otwarcia, kat itd.
Jakby ktos chcial to mam walki od 1.4ABD i 1.6ABU ;) U mnie w polo siedzi juz walek z 3Fa z regulowanym kolkiem rozrzadu (moge wykonac na zamowienie jakby ktos byl zainteresowany). |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2012-08-23, 22:48
|
|
|
Wszystkie te wałki pasują do traba 1.1? Wszystkim brakuje krzywki na pompe paliwa? |
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-08-23, 23:46
|
|
|
Tak, wszystkie sa pod pompe elektryczna. Tylko HZ ma pompe mechaniczna, bo to ten sam silnik co w Trabie |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2012-08-24, 16:11
|
|
|
Wałwek od ABU pasuje do traba? Jesteś pewien? |
|
|
|
|
Zdunsky
DDR: 1.1
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 238 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-08-25, 00:45
|
|
|
bRq jeszcze pare silników miało pompe mechaniczną i Squal wałek od abu powinien pasować. :D:D:D:D:D:D |
_________________ Jedzie dorożka, dzwonek dzwoni zgadnij panie ile koni. |
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-08-29, 16:00
|
|
|
Sqall, Skoro walek od 1.3 pasuje do ABU to odwrotnie tez... Mam zalozony i jezdzi :) niedlugo jade na hamownie ;-)
Zdunsky, starsze silniki maja pompe mechaniczna :)
Ja bym polecal wlozenie 1.6 ABU... troche zabawy z instalacja, wtryskiwacz i komp od 1.8 RP/ABS, lekkie kolo zamachowe od 1.0, wydech przelot, dolot na stozku i jaki efekt ? BMW e30 2.0 120-125PS pojechane o 2-3 dlugosci auta, Golf 2 GTi (zhamowany na 110ps) szedl ze mna na rowno do 4 biegu...Honda 1.5 (niby 101 koni powinno miec) pojechana o 2 dlugosci.
Co smieszniejsze... Audi A8 4.2 (ok. 340-350ps z Quattro) pojechalo mnie okolo 1,5 dlugosci, gdzie zaczelo mnie gonic dopiero jak wrzucilem 3 :lol:
a Trabant jest lzejszy od Polo :D |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
|