(S)GermanStyle.pl
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Zrób swojego Trabanta! Wartburgi - konkretnie i z zajawką

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.1] Większe zawory
Autor Wiadomość
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2011-11-20, 22:19   [1.1] Większe zawory

Aloha,

Ktoś kombinował już cokolwiek w tym temacie? Z czym wiąże się taka przeróbka? Macie jakieś pomysły od czego dobrać zawory? Czy siniki np. 1.4/1.6 na tym samym bloku mają wieksze zawory?

Pozdro
Ostatnio zmieniony przez J.J. 2011-12-17, 01:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Zdunsky 


DDR: 1.1
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 238
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-21, 03:05   

1,60 ma
_________________
Jedzie dorożka, dzwonek dzwoni zgadnij panie ile koni.
 
 
 
marszal 


DDR: trabant polo
Wiek: 40
Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 220
Skąd: Jasło koło Osobnicy
Wysłany: 2011-11-21, 08:10   

walek rozrzadu typu sport plan glowicy regulowane kolo rozrzadu i masz lepszy efekt niz wieksze zawory a koszt prawie ten sam
_________________
Lepiej miec Parkinsona i troche rozlać, niż mieć Alzheimera i zapomniec wypić.
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2011-11-21, 09:23   

no to od czego ten wałek dobrać? Akcje typu Świątek odpadają z wiadomych przyczyn - cena. Myślałem o polo GT.

Niech ktoś mi zdradzi co daje regulowane koło rozrządu. Przecież to fabrycznie jest ustawione.
 
 
 
TrabiVR6 


DDR: VR6
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 232
Skąd: Głowno
Wysłany: 2011-11-21, 09:28   

Po planowaniu głowa siada niżej(lub wyżej na kanapce pod turbo) i juz sie nie zgrywaja znaki, a po za tym ma wpływ albo na moment albo moc zależy w ktora strone sie kreci kołem :) Takie regulowane kolo jest stosunkowo łatwo wykonać we własnym zakresie.
_________________

 
 
 
marszal 


DDR: trabant polo
Wiek: 40
Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 220
Skąd: Jasło koło Osobnicy
Wysłany: 2011-11-21, 12:06   

tak jak pisze Dominik przyspieszasz walek masz lepszy dol silnka opozniasz lepsza gora

co do walka zadzwon do firmy cheinrich tuning cena walka okolo 400 pln ja tam napawalem jedna krzywke na walku havasy do lady i cena naprawy 4 razy taniej niz swiatek
_________________
Lepiej miec Parkinsona i troche rozlać, niż mieć Alzheimera i zapomniec wypić.
 
 
 
stiG 
WWL DRIVER

DDR: 1.1
Wiek: 35
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 14
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2011-11-22, 12:12   Re: 1.1 Większe zawory

Sqall napisał/a:
Aloha,

Ktoś kombinował już cokolwiek w tym temacie? Z czym wiąże się taka przeróbka? Macie jakieś pomysły od czego dobrać zawory? Czy siniki np. 1.4/1.6 na tym samym bloku mają wieksze zawory?

Pozdro


Orginalnie w 1,1 i 1,3 masz zawory:

S- 31,5mm
W- 28mm
Trzonek- 8mm

W silnikach 1,4:

S- 36mm
W- 28,9mm
Trzonek- 8mm

W silnikach 1,6:

S- 34,6mm
W- 29mm
Trzonek- 7mm

A jeśli chodzi o wałek można podebrać coś od innej pojemności(silniki tylko z płaska głowicą) wałek od polo gt ma większe wzniosy ale również wałek od silnika 1,4 ma te same wzniosy krzywek :D Jesli nie trzeba po co przeplacac ;-)
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2011-11-22, 14:34   

SIEMA STIG!

Jesteś pewien, że wałek z 1.4 ma takie same wzniosy jak z 1.3 3F (GT)? Jakie oznaczenie ma to 1.4, ABU?
 
 
 
stiG 
WWL DRIVER

DDR: 1.1
Wiek: 35
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 14
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2011-11-22, 20:16   

Siema
Ja mam wałek od 3f i kiedyś w robocie robiłem głowice od golfa 1,4 nie wiem jakie oznaczenie silnika, porównałem walki wzniosy krzywek itp i jest identyczny :D Nie wiem tylko czy wiesz ze zmieniając taki wałek musisz ogarnąć sobie pompę paliwa elektryczna bo on nie ma krzywki do napędzania pompy.
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2011-11-22, 20:39   

Pewnie, że wiem :) Ja mam gaźniki z motoru więc i tak potrzebuję el. bo ta była za mocna.

Dzięki za info!
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2011-11-22, 22:27   

Ciekawe rzeczy idzie się tu dowiedzieć :P wałek z 3f GT taki sam jak w 1,4. - Ja się nie znam więc nie potwierdzam.
Jak co to odsprzedam dobrą głowicę z 1,4 AEX.
Są do niej jeszcze przykręcone porządne stożki pod gaźniki.
(najchętniej pozbędę się z gaźnikami.)
_________________
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-11-23, 22:06   

1.4 na monowtrysku to ABD.
1.6 na mono to ABU.
AEX to niby ten sam silnik co ADB, ale nie do konca, bo ma wiele roznic.
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2011-12-12, 19:57   

1,4 AEX to wizerunkowo to samo co 1,6 AEE (wiem bo obecnie mam 1,6 AEE)
_________________
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-12-15, 23:05   

wiem :) dlatego napisalem, ze sa inne.
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-08-23, 21:02   

Ostatnio pogrzebalem troche w temacie walkow.
1.0, 1.3, 1.3 (3F) 1.4 (ABD, AEX), 1.6 (ABU) - kazdy z tych silnikow ma inny walek. Inne wzniosy, czasy otwarcia, kat itd.



Jakby ktos chcial to mam walki od 1.4ABD i 1.6ABU ;) U mnie w polo siedzi juz walek z 3Fa z regulowanym kolkiem rozrzadu (moge wykonac na zamowienie jakby ktos byl zainteresowany).
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2012-08-23, 23:48   

Wszystkie te wałki pasują do traba 1.1? Wszystkim brakuje krzywki na pompe paliwa?
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-08-24, 00:46   

Tak, wszystkie sa pod pompe elektryczna. Tylko HZ ma pompe mechaniczna, bo to ten sam silnik co w Trabie
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2012-08-24, 17:11   

Wałwek od ABU pasuje do traba? Jesteś pewien?
 
 
 
Zdunsky 


DDR: 1.1
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 238
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-25, 01:45   

bRq jeszcze pare silników miało pompe mechaniczną i Squal wałek od abu powinien pasować. :D:D:D:D:D:D
_________________
Jedzie dorożka, dzwonek dzwoni zgadnij panie ile koni.
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-08-29, 17:00   

Sqall, Skoro walek od 1.3 pasuje do ABU to odwrotnie tez... Mam zalozony i jezdzi :) niedlugo jade na hamownie ;-)
Zdunsky, starsze silniki maja pompe mechaniczna :)

Ja bym polecal wlozenie 1.6 ABU... troche zabawy z instalacja, wtryskiwacz i komp od 1.8 RP/ABS, lekkie kolo zamachowe od 1.0, wydech przelot, dolot na stozku i jaki efekt ? BMW e30 2.0 120-125PS pojechane o 2-3 dlugosci auta, Golf 2 GTi (zhamowany na 110ps) szedl ze mna na rowno do 4 biegu...Honda 1.5 (niby 101 koni powinno miec) pojechana o 2 dlugosci.
Co smieszniejsze... Audi A8 4.2 (ok. 340-350ps z Quattro) pojechalo mnie okolo 1,5 dlugosci, gdzie zaczelo mnie gonic dopiero jak wrzucilem 3 :lol:

a Trabant jest lzejszy od Polo :D
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12