(S)GermanStyle.pl
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Zrób swojego Trabanta! Wartburgi - konkretnie i z zajawką

Poprzedni temat «» Następny temat
Kolektor wydechowy i dolot
Autor Wiadomość
j3drus 


DDR: Polo Turbo
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 81
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-12-20, 22:19   Kolektor wydechowy i dolot

Siema, chodzi mi po głowie pomysł zrobienia do trampka kolektora wydechowego 4-2-1(reszta układu wydechowego oczywiscie też będzie przebudowana) do tego dolot i stożek ;-) Chciałem zapytać czy ktoś zna wymiary takiego kolektora? (długość rur średnica) takie samo pytanie mam odnośnie dolotu jaka powinna być średnia i długość rury z kwasówki od gaźnika do stożka?
z góry dzięki pzdr ;-)
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2008-12-21, 03:24   

wymiary kolektora sciagnij z kolektora od 1.3
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
j3drus 


DDR: Polo Turbo
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 81
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-12-21, 10:29   

Niemam kolektora od wartburga, gdybym go mial to nie robilbym nowego. Zreszta ten kolektor to odlew zeliwny, a ja chce go wykonac w postaci rur z kwasowki.
_________________
1.8T
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2008-12-21, 15:42   

domyslilem sie, ze chcesz robic barana, wiec podalem Ci kolektor na wzor
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
TrabiVR6 


DDR: VR6
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 232
Skąd: Głowno
Wysłany: 2008-12-21, 16:43   

Ja bym wolał kupic jakiś dedykowany do polo kolektor rurowy,albo udac sie do firmy co robi takie rzeczy bo zrobienie kolektora to nie takie proste jak sie wydaje.Trzeba to odpowiednio wyliczyc itd.Inaczej mozna wieksza krzywdę silnikowi zrobic takim wynalazkiem.Potem możesz sie dziwic dlaczego uszczelka pod glowica ci sie konczy raz na 3 miesiace.Koszt nowego kolekrota w Łodzi to okolo 1000pln u niemcow mozna kupic uzywke za 50-200 euro
_________________

 
 
 
j3drus 


DDR: Polo Turbo
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 81
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-12-21, 18:14   

Wiem że to nie takie hop siup ;-) Najlepiej byłoby zrobić tak jak napisał bRq, albo dorwać kolektor od wartbiego, ma ktoś może fotki takiego kolektora?
 
 
 
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2008-12-22, 20:32   

Nie ma u ciebie szrotów w okolicy? Silniki vw na małym bloku ( 1.0 do 1.6) były montowane do co drugiego golfa, do wszystkich polo do 94, 1.6 z golfa 3 i polo 2n to też w zasadzie to samo. W skodzie felicji był ten sam silnik, a jak wiadomo z CT skrzynię 5 z felicji da się ożenić z półosiami z trampka ]:> Za 30-50 wyrwiesz kolektor i dwururkę a zaoszczędzone pieniądze wlej do baku.... Poza tym wydasz 1kzł na kolektor i stożek co da ci kilka koni, za te pieniądze ja bym się bawił w silnik 1.6 (75km) i albo walka z wtryskiem albo gaźnik z 125p.

http://allegro.pl/item504...1_6_silnik.html
http://allegro.pl/item492...opkt_1994r.html
http://allegro.pl/item510...94_kod_aea.html
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
 
 
 
j3drus 


DDR: Polo Turbo
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 81
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-12-22, 21:46   

Szroty oczywiście są :D Dobrze radzisz żeby dorwać coś ze szrotu. W swap raczej nie będę sie bawił, nie mam najlepszego zaplecza, a cena za kompletny silnik na wtrysku w przyzwoitym stanie przekroczy mój budżet :cry: Myślałem też nad zmianą wałka rozrządu z polo 1.3GT, pozostaje tylko rozwiązanie kwestii elektrycznej pompy paliwa :D
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2008-12-23, 00:41   

To już nie lepiej swap na 1.3 z wartka? Planowanie glowicy + nowa uszczelka żeby lipy nie było. Do tego dolot z gaźnikiem 2gardzielowym z gofra bo podobno daje coś tam. Stożek, wydech jakiś inny i kilka PS powinno być. Ja tak zamierzam robić. Kosz nie jest taki wielki.
 
 
 
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2008-12-23, 11:09   

Ciekawe dlaczego golfiaże zamieniają dwu gardzielowe pierburgi na webery z 125p :-P Te gaźniki były fabrycznie w silnikach 1.3 do 1.5, części typu dysze gardziele itp są jeszcze dostępne, ten gaźnik można skonfigurować jak się chce. I nie ma elektroniki. Nie mówię że będzie miał 100km i palił 5/100, ale powiedzmy silnik z wartka, porting głowicy i wałek z polo gt :roll: Chciałbym kiedyś dorwać wałek np z 1.4 albo 1.6 i pomierzyć wzniosy zaworów i czasy otwarcia, łatwiej o taki wałek niż z 3f.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
 
 
 
j3drus 


DDR: Polo Turbo
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 81
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-12-23, 12:53   

Może się skuszę na wakacjach na ten silnik wartka :D A póki co taki wałek spełniłyb swoje zadane w 1.1?
http://moto.allegro.pl/it...k_rozrzadu.html
 
 
 
TrabiVR6 


DDR: VR6
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 232
Skąd: Głowno
Wysłany: 2008-12-23, 13:11   

To chyba jest na "dużym" bloku wiec watpe zeby podszedl
_________________

 
 
 
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2008-12-23, 19:55   

szukaj 1.6 z golfa 3/felicji. te z golfa1/2/jetta to pokrewne 1.8 i 2.0. Silniki na małym bloku maja wydech z przodu a dolot z tyłu, duże maja wszystko z tyłu. W starszych ibzach też znajdziesz takie silniki.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
 
 
 
j3drus 


DDR: Polo Turbo
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 81
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-12-23, 20:57   

Dzięki ;-) nie chce dalej ciągnąć offtopa o tych wałkach, ale zapytam ostatni raz :-D
Ten wałek wygląda na taki sam jak "polowski" co o nim myślicie? chyba już na oko widać że wznios krzywek jest większy :D
http://moto.allegro.pl/it...lf_iii_1_6.html
 
 
 
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2008-12-24, 18:14   

Tak! Golf 3 silnik 1.6 8v 75 koni. Tylko taki wałek nie ma krzywki dla pompy paliwa :-| Więc należny się wyposażyć w pompę np z poloneza trucka diesla, albo jakiegoś golfa na wtrysku tam najczęściej były dwie pompy, jedna w baku a druga kajsik indziej. ( za tylnym nadkolem bodajże)
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
 
 
 
J.J. 
stay high


Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 963
Skąd: Kaszëbë
Wysłany: 2008-12-24, 18:59   

kajsik :D
hehe :D ciul :D


sorx nie moglem sie powstrzymac :D
wspomnienia z Zwickau jak z gabrielem i olkiem limo sie wozilismy :D
_________________
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl

DrogąDoRaju - Trabant, Wartburg, Simson, Mify i Qek
 
 
 
j3drus 


DDR: Polo Turbo
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 81
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-12-24, 21:19   

Maciek napisał/a:
Tak! Golf 3 silnik 1.6 8v 75 koni. Tylko taki wałek nie ma krzywki dla pompy paliwa :-| Więc należny się wyposażyć w pompę np z poloneza trucka diesla, albo jakiegoś golfa na wtrysku tam najczęściej były dwie pompy, jedna w baku a druga kajsik indziej. ( za tylnym nadkolem bodajże)

Z brakiem krzywki nie będzie chyba problemu. Chłopaki z forum fiata Uno tez przekładali wałki staczając wałek o odpowiednim miejscu, aby zrobic odpowiednią krzywkę :D
Na wiosne zobaczymy co z tego wyjdzie, na razie muszę pomierzyć wznios krzywek tego wałka ;-)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11