Kolektor wydechowy i dolot |
Autor |
Wiadomość |
j3drus
DDR: Polo Turbo
Wiek: 35 Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 81 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2008-12-20, 22:19 Kolektor wydechowy i dolot
|
|
|
Siema, chodzi mi po głowie pomysł zrobienia do trampka kolektora wydechowego 4-2-1(reszta układu wydechowego oczywiscie też będzie przebudowana) do tego dolot i stożek ;-) Chciałem zapytać czy ktoś zna wymiary takiego kolektora? (długość rur średnica) takie samo pytanie mam odnośnie dolotu jaka powinna być średnia i długość rury z kwasówki od gaźnika do stożka?
z góry dzięki pzdr ;-) |
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2008-12-21, 03:24
|
|
|
wymiary kolektora sciagnij z kolektora od 1.3 |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
j3drus
DDR: Polo Turbo
Wiek: 35 Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 81 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2008-12-21, 10:29
|
|
|
Niemam kolektora od wartburga, gdybym go mial to nie robilbym nowego. Zreszta ten kolektor to odlew zeliwny, a ja chce go wykonac w postaci rur z kwasowki. |
_________________ 1.8T |
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2008-12-21, 15:42
|
|
|
domyslilem sie, ze chcesz robic barana, wiec podalem Ci kolektor na wzor |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
TrabiVR6
DDR: VR6
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 03 Paź 2007 Posty: 232 Skąd: Głowno
|
Wysłany: 2008-12-21, 16:43
|
|
|
Ja bym wolał kupic jakiś dedykowany do polo kolektor rurowy,albo udac sie do firmy co robi takie rzeczy bo zrobienie kolektora to nie takie proste jak sie wydaje.Trzeba to odpowiednio wyliczyc itd.Inaczej mozna wieksza krzywdę silnikowi zrobic takim wynalazkiem.Potem możesz sie dziwic dlaczego uszczelka pod glowica ci sie konczy raz na 3 miesiace.Koszt nowego kolekrota w Łodzi to okolo 1000pln u niemcow mozna kupic uzywke za 50-200 euro |
_________________
|
|
|
|
|
j3drus
DDR: Polo Turbo
Wiek: 35 Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 81 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2008-12-21, 18:14
|
|
|
Wiem że to nie takie hop siup ;-) Najlepiej byłoby zrobić tak jak napisał bRq, albo dorwać kolektor od wartbiego, ma ktoś może fotki takiego kolektora? |
|
|
|
|
Maciek
DDR: 1.1
Wiek: 38 Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 231 Skąd: Bielsko biała
|
|
|
|
|
j3drus
DDR: Polo Turbo
Wiek: 35 Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 81 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2008-12-22, 21:46
|
|
|
Szroty oczywiście są :D Dobrze radzisz żeby dorwać coś ze szrotu. W swap raczej nie będę sie bawił, nie mam najlepszego zaplecza, a cena za kompletny silnik na wtrysku w przyzwoitym stanie przekroczy mój budżet :cry: Myślałem też nad zmianą wałka rozrządu z polo 1.3GT, pozostaje tylko rozwiązanie kwestii elektrycznej pompy paliwa :D |
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2008-12-23, 00:41
|
|
|
To już nie lepiej swap na 1.3 z wartka? Planowanie glowicy + nowa uszczelka żeby lipy nie było. Do tego dolot z gaźnikiem 2gardzielowym z gofra bo podobno daje coś tam. Stożek, wydech jakiś inny i kilka PS powinno być. Ja tak zamierzam robić. Kosz nie jest taki wielki. |
|
|
|
|
Maciek
DDR: 1.1
Wiek: 38 Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 231 Skąd: Bielsko biała
|
Wysłany: 2008-12-23, 11:09
|
|
|
Ciekawe dlaczego golfiaże zamieniają dwu gardzielowe pierburgi na webery z 125p :-P Te gaźniki były fabrycznie w silnikach 1.3 do 1.5, części typu dysze gardziele itp są jeszcze dostępne, ten gaźnik można skonfigurować jak się chce. I nie ma elektroniki. Nie mówię że będzie miał 100km i palił 5/100, ale powiedzmy silnik z wartka, porting głowicy i wałek z polo gt :roll: Chciałbym kiedyś dorwać wałek np z 1.4 albo 1.6 i pomierzyć wzniosy zaworów i czasy otwarcia, łatwiej o taki wałek niż z 3f. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4 |
|
|
|
|
j3drus
DDR: Polo Turbo
Wiek: 35 Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 81 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
|
TrabiVR6
DDR: VR6
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 03 Paź 2007 Posty: 232 Skąd: Głowno
|
Wysłany: 2008-12-23, 13:11
|
|
|
To chyba jest na "dużym" bloku wiec watpe zeby podszedl |
_________________
|
|
|
|
|
Maciek
DDR: 1.1
Wiek: 38 Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 231 Skąd: Bielsko biała
|
Wysłany: 2008-12-23, 19:55
|
|
|
szukaj 1.6 z golfa 3/felicji. te z golfa1/2/jetta to pokrewne 1.8 i 2.0. Silniki na małym bloku maja wydech z przodu a dolot z tyłu, duże maja wszystko z tyłu. W starszych ibzach też znajdziesz takie silniki. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4 |
|
|
|
|
j3drus
DDR: Polo Turbo
Wiek: 35 Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 81 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2008-12-23, 20:57
|
|
|
Dzięki ;-) nie chce dalej ciągnąć offtopa o tych wałkach, ale zapytam ostatni raz :-D
Ten wałek wygląda na taki sam jak "polowski" co o nim myślicie? chyba już na oko widać że wznios krzywek jest większy :D
http://moto.allegro.pl/it...lf_iii_1_6.html |
|
|
|
|
Maciek
DDR: 1.1
Wiek: 38 Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 231 Skąd: Bielsko biała
|
Wysłany: 2008-12-24, 18:14
|
|
|
Tak! Golf 3 silnik 1.6 8v 75 koni. Tylko taki wałek nie ma krzywki dla pompy paliwa :-| Więc należny się wyposażyć w pompę np z poloneza trucka diesla, albo jakiegoś golfa na wtrysku tam najczęściej były dwie pompy, jedna w baku a druga kajsik indziej. ( za tylnym nadkolem bodajże) |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4 |
|
|
|
|
J.J.
stay high
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 963 Skąd: Kaszëbë
|
|
|
|
|
j3drus
DDR: Polo Turbo
Wiek: 35 Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 81 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2008-12-24, 21:19
|
|
|
Maciek napisał/a: | Tak! Golf 3 silnik 1.6 8v 75 koni. Tylko taki wałek nie ma krzywki dla pompy paliwa :-| Więc należny się wyposażyć w pompę np z poloneza trucka diesla, albo jakiegoś golfa na wtrysku tam najczęściej były dwie pompy, jedna w baku a druga kajsik indziej. ( za tylnym nadkolem bodajże) |
Z brakiem krzywki nie będzie chyba problemu. Chłopaki z forum fiata Uno tez przekładali wałki staczając wałek o odpowiednim miejscu, aby zrobic odpowiednią krzywkę :D
Na wiosne zobaczymy co z tego wyjdzie, na razie muszę pomierzyć wznios krzywek tego wałka ;-) |
|
|
|
|
|