a jednak sie czegos nauczylem :) |
Autor |
Wiadomość |
redips
Wiek: 40 Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 388 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2005-10-18, 15:54 a jednak sie czegos nauczylem :)
|
|
|
Taaa... PG jednak mnie podksztalcila troche i ku mojemu zaskoczeniu okazalo sie ze nie wiedzialem do konca (do konca?! W OGOLE!!!) co to znaczy silnik dwusuwoy!!!
Dlatego mala zagadka... zobaczymy ile wy wiecie... :)
Jak ktos wie jak jest to niech napisze. Moze jest wiecej takich tlukow jak ja bylem :D i sie doksztalci. A jak beda zle odpowiedzi to sprostuje zeby juz wszyscy wiedzieli na czym to w zasadzie polega... :D:D:D
Czekam... :) |
|
|
|
|
emi
Ein Trabant fahrer
Wiek: 41 Dołączyła: 01 Lut 2007 Posty: 1036 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2005-10-18, 20:12
|
|
|
ja wiem tyle, ze chodzi o to że wszystko to, co w czterosuwowym silniku się dzieje w czasie czterech faz (ssanie, spreżanie, praca i wydech) to w dwusuwie dzieje sie w czasie dwóch suwów, czyli jednego cyklu ruchu góra-dół :) to samo tylko w mniejszej ilości ruchów. i nie mozna wyszczególnić dokładnie tych faz. i tyle napisała emi :)
ps. ale zaraz poszukam sobie w necie i bede wiedzieć dokładnie, albo spytam brata, on mi powie bo jest mądry i też studiuje na PG :) |
_________________ pędzę! ... Trabantem pełnych snów o Tobie!
|
|
|
|
|
redips
Wiek: 40 Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 388 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2005-10-18, 20:23
|
|
|
no dobra...
Szczerze mowiac to chyba tylko ja bylem takim glabem i liczylem troche wlasnie na Emi ze ze nie bede jedyny a tu masz... |
|
|
|
|
emi
Ein Trabant fahrer
Wiek: 41 Dołączyła: 01 Lut 2007 Posty: 1036 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2005-10-18, 21:17
|
|
|
oj kamil sie nie wstydź chłopie! :) , ale za to Mariola potrafi uszczelnić skrzynię biegów a mi klamkę wewnętrzną Grześ zmieniał :)
dobra! czekam na kontynuację wątku "tajemniczy silnik" :) |
_________________ pędzę! ... Trabantem pełnych snów o Tobie!
|
|
|
|
|
redips
Wiek: 40 Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 388 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2005-10-18, 21:42
|
|
|
moj tajemniczy silnik odmowil dzis wspolpracy... :( i wiedza narazie bez garazu nic mi tu nie pomoze...
Ale moze Jajer!!? on cos wie napewno! :)
Gupio go tak meczyc ale jak sie chce jezdzic... :)
cd w mechanice... |
|
|
|
|
J.J.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Lip 2005 Posty: 3648 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2005-10-18, 22:27
|
|
|
a wiecie ze :
Stanowisko silnika L-22. Doświadczalny jednocylindrowy silnik spalinowy L22 produkcji Politechniki Warszawskiej - może pracować jako silnik dwusuwowy o mocy 100KM z przepłukaniem wzdłużnym lub zwrotnym albo jako silnik czterosuwowy o mocy 50 KM. Powietrze do przepłukania dostarcza dmuchawa Rootsa napędzana silnikiem elektrycznym o zmiennych obrotach. Specjalne urządzenie pozwala na zmianę kąta wyprzedzenia wtrysku w ruchu. Zmieniać tez można napięcie sprężyny wtryskiwacza i tym samym ciśnienie wtrysku.
jaki z tego morał? |
|
|
|
|
Kris
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 2075 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2005-10-18, 22:50
|
|
|
silnik dwusuwowy
jeden cykl pracy silnika odbywa sie w dwoch suwach
suw I dmp => gmp
pod tlokiem:
zassanie mieszanki [paliwo-powietrze-mixol]
nad tlokiem:
koncowa faza wydechu, sprezanie i oczywiscie praca [wybuch]
suw II gmp =>dmp
pod tlokiem:
wstepne sprezanie mieszanki
nad tlokiem:
wydech spalin pod wplywem cisnienia nowej porcji mieszanki
i tak dalej.... silnik taki nie ma zaworow oczywiscie ani miski olejowej itp...
moze byc? :) [chyba sie nie pomylilem] |
|
|
|
|
redips
Wiek: 40 Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 388 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2005-10-19, 16:33
|
|
|
dobra dobra... juz sie nie chwal :P chcecie zebym sie juz kompletnie zdolowal? :D |
|
|
|
|
Kris
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 2075 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2005-10-19, 16:50
|
|
|
Ziomek nie ma co sie dolowac :P sprawa jest latwa... dopiero jak wejdzie cos wiecej to sie zakrecisz :P
W muzeum lotnictwa w Krakowie mieli dwusuwa diesel :D fajne cacko.... troche bardziej skomplikowane dzialanie i budowa :) tam juz mozna sie lekko zamieszac :) |
|
|
|
|
|