Trabant 1.6 |
Autor |
Wiadomość |
wrocek
DDR: Trabant 1.1
Wiek: 37 Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 75 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 2015-03-08, 20:01 Trabant 1.6
|
|
|
Wiatam.
Chciałbym dowiedzieć się od bardziej doświadczonych osób z mechaniki czy istnieje taka możliwość wsadzenia do Trabanta silnika razem ze skrzynią od Skody Felicji 1.6? Czy dużo trzeba by było przerabiać. Podobno ta skrzynia ze skody podchodzi do trabanta bez większych przeróbek a jak to by było z całym silnikiem? Do tego czy jest możliwe na ten blok 1.6 założyć głowicę 16V z silnika VW 1.4 16V ? Z tego co wyczytałem to średnica cylindra jest taka sama wieć pewnie to te same bloki z innym wykorbieniem. |
_________________ Wrocek |
|
|
|
|
Maciek
DDR: 1.1
Wiek: 38 Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 231 Skąd: Bielsko biała
|
Wysłany: 2015-03-10, 23:14
|
|
|
Silnik "pasuje" bo pasują półosie z trabanta na szklanki z skody i to w sumie tyle. Silnik tak czy siak trzeba przykręcić do sanek- trzeba robić w zasadzie trzy nowe mocowania poduszek.
Jak masz jakiegoś ogarniętego tokarza-spawacza który skróci półosie wsadzałbym silnik z vw, większy wybór, łatwiej trafić dobry egzemplarz, wybierak biegów na linki a i można od razu wsadzić to 16v o którym mówisz.
Oczywiście dochodzi elektryka wydech pompa paliwa itp itd jak przy każdym swapie. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4 |
|
|
|
|
wrocek
DDR: Trabant 1.1
Wiek: 37 Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 75 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 2015-03-12, 22:29
|
|
|
Wolałbym bez przerabiania półosi czyli zostały by do dorobienia tylko mocowania poduszek a silnik i tak ma być zasilany czterema gaźnikami. Czy ktoś coś jeszcze może powiedzieć na ten temat? Zamierzam wymienić silnik i nie wiem czy bawić się w 1.3 z wartka czy coś innego mocniejszego bo i tak muszę kupić silnik. |
_________________ Wrocek |
|
|
|
|
Przemas601
DDR: 1,1 91r
Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 74 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-03-13, 19:54
|
|
|
Kup sobie silnik 3F, przełóż jego bebechy w ori blok i będziesz miał 75 HP |
|
|
|
|
Bolsiarz
DDR: Trabant
Wiek: 104 Dołączył: 19 Mar 2014 Posty: 110 Skąd: Obora
|
Wysłany: 2015-03-14, 21:22
|
|
|
Przemas601 napisał/a: | Kup sobie silnik 3F, przełóż jego bebechy w ori blok i będziesz miał 75 HP |
hahahahaha. |
|
|
|
|
Przemas601
DDR: 1,1 91r
Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 74 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-03-15, 21:35
|
|
|
Nie wiem co w tym śmiesznego,mam tak zrobione i hula aż miło,a pod maską jest ori blok z fabrycznym mocowaniem. |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2015-03-17, 20:59
|
|
|
cudujecie... |
_________________
|
|
|
|
|
wrocek
DDR: Trabant 1.1
Wiek: 37 Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 75 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 2015-03-21, 05:06
|
|
|
Bross może ty coś powiesz na ten temat? |
_________________ Wrocek |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2015-03-24, 14:28
|
|
|
Ja po prostu mam kilka swapów za sobą, i szykuje sie do kolejnych...
przy 1,6 8V obojętnie czy AEE ,AEA, ABU ,ten ostatni to monomotronik ,poprzednie MPi.
Bloki silnika pasują na skrzynie od trabanta, w takim swapie masz minimum roboty bo dorabiasz tylko łapę silnika, i dopasowujesz rozrusznik i blok do siebie bo trochę tam ciasno... a od VW nie podejdzie bo ma długą szpilkę wewnątrz...
Przy skrzyni 5 od VW to już warto ,pomyśleć i się na pracować by być zadowolonym na lata.
Najpierw kołujesz zapasowe sanki od 1,1.
regenerujesz je w razie potrzeby ,a uwierzcie warto o nie zadbać.
Ja jestem zwolennikiem alMeliniowej misy olejowej ,dlatego podcinam pod nią sanki.
Odcinasz przednią łapę skrzyni biegów i na maxa przestawiasz na przód sanek.
wiadomo łapy cza dorobić.
to chyba każdy wymyśli..
półosie w przypadku skrzyni VW trzeba sobie skrócić ,ja polecam dotoczenie wałków łączących dwie końcówki półosi.
przeguby zewnętrzne - VW Golf 3 ALE trzeba je przetoczyć - zmienić im kąt inaczej przy dokręceniu piasty , przegub zaklinuje się w zwrotnicy.
[wiem o czym mówię bo mam przeguby od Golfa 3]
Zalecam użycie dwóch Rurowych półosi , podajże LEWE.
Komputer. obojętnie czy MPi czy Mono
do uruchomienia silnika są 3 kable. jak w radiu...
Jak wyciągacie wiązkę z dawcy warto robić zdjęcia i nie zapomnieć o immo i kluczyku. później ominięcie immo to koszt 13Ozł.
z tym ,że ja to bym proponował taki swap robić już na zwrotnicach od corsy B lub czegoś innego co ma większe tarcze jak T1,1
Serwo to za mało przy małym silniku 1,6 i 75kM.
u mnie co chwilę się smażą na trasach.
Dobrze ,ze u innych pozakładałem .podwójne lub wentylowane tarcze o większej średnicy.
Ja już z 1,6 w tym roku kończę zabawę i szukam 1,8 lub dwa Zero / Boxer lub więcej ale o odpowiedniej mocy.
męczy mnie monotonia ... |
_________________
|
|
|
|
|
Mihó
DDR: 1.1
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 3 Skąd: PO
|
Wysłany: 2015-03-24, 22:41
|
|
|
Miałem w Corsie A tarcze 236mm (seryjny rozmiar). Hamowanie było zauważalne. Ale skuteczne to było po wymianie na 256mm. Uwaga - minimalna średnica felgi to 14" przy takim zacisku. Jeśli na tył zakładamy tarcze z Astry F, to 14" może być, choć niektóre 13" też wchodzą. |
|
|
|
|
wrocek
DDR: Trabant 1.1
Wiek: 37 Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 75 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 2015-07-12, 12:41
|
|
|
Witam. Czy ktoś wie czy zwrotnice od skody felici podejdą do trabanta i jaka jest średnica na sworzeń wachacza.? |
_________________ Wrocek |
|
|
|
|
Maciek
DDR: 1.1
Wiek: 38 Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 231 Skąd: Bielsko biała
|
Wysłany: 2015-07-13, 10:31
|
|
|
17 mm, ale Felicja to kibel, hamulce słabe, nie ma taniej i prostej metody obniżenia, nic nie pasuje z vw trzeba kombinować jak przy trabancie. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4 |
|
|
|
|
alucarD
Krzysiek
DDR: trabant 1.1
Wiek: 32 Dołączył: 16 Lut 2013 Posty: 28 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 2015-07-25, 16:28
|
|
|
Z Golfa 1,8 RP
co myślicie o takiej skrzyni i silniku na przeszczep do trabanta
mono wtrysk dzięki czemu łatwo mi będzie zachować clean
tylko jestem ciekaw jak z obiegowaniem oraz z półosiami ? |
|
|
|
|
Maciek
DDR: 1.1
Wiek: 38 Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 231 Skąd: Bielsko biała
|
Wysłany: 2015-07-26, 20:40
|
|
|
Miałem taki silnik z skrzynią. Strasznie długa skrzynia, ale mnie to nie przeszkadzało. Rozpędzał się do 160 km/h, przy obrotach ok 4000 może gdyby miał krótszą skrzynię poleciałby więcej przy wyższych obrotach. Do tego skrzynia na wodziki, wiecznie coś tam się luzowało, maglownica wybijała mi 2 bieg, sporo mi zajęło ogarnięcie tego. Sam silnik całkiem fajny, bardzo prosty nie ma się tam co psuć. Upchanie tego do trabanta to nie jest takie hej-siup, trzeba wycinać prawe nadkole, dorabiać poduszki i półosie, a mechanizm od biegów to po prostu jakaś masakra. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4 |
|
|
|
|
alucarD
Krzysiek
DDR: trabant 1.1
Wiek: 32 Dołączył: 16 Lut 2013 Posty: 28 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 2015-07-28, 09:16
|
|
|
poduszek i półosiek się nie boje bo to idzie ogarnąć, ale trochę mnie zmartwiłeś wycinaniem nadkola i z obiegowaniem ;/ masz jakieś zdjęcia z tej przeróbki ? |
|
|
|
|
Maciek
DDR: 1.1
Wiek: 38 Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 231 Skąd: Bielsko biała
|
|
|
|
|
|