(S)GermanStyle.pl
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Zrób swojego Trabanta! Wartburgi - konkretnie i z zajawką

Poprzedni temat «» Następny temat
Trabant 601 1989 by Zdzicho
Autor Wiadomość
Trabanciarz DDR 
Love Trabant


DDR: Trabant 601 '89
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 83
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-11-30, 14:52   Trabant 601 1989 by Zdzicho

Siemka. Chciałbym pokazać swój projekt Trampka. Ogólnie cała historia zaczęła się pod koniec maja 2012, kiedy go kupiłem. Pierwsza naprawa to wymiana szczotek w rozruszniku, no i czyszczenie gaźnika i w końcu zagadał :D Troszkę pojeździłem nim po okolicy ale, że autko bez przeglądu i kwalifikujące się do remontu blacharskiego, zabrałem się za rozbiórkę. Od czerwca 2012 do praktycznie wiosny 2014 walczyłem z blacharką, tak długo ze względu na brak czasu i co ważniejsze brak funduszy. W końcu po powrocie z zagranicy prace ruszyły pełna parą, jedyny ogranicznik to czas. Nie ma co opowiadać, zaraz wrzucę fotki :)
ROK 2012



















 
 
 
Trabanciarz DDR 
Love Trabant


DDR: Trabant 601 '89
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 83
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-11-30, 15:19   

Kolejne fotki:


ROK 2014


Trochę klamotów z piaskowania i malowania proszkowego













Dzwonki wewnętrzne + 3cm

Troche ori teili DDR

Skrzynia po 4h czyszczenia :D

Składanie hebli









Na gotowo

Klejenie duro, auto miało kiedyś małą przygodę, a żadne inne duroplasty nie pasowały, tylko oryginalny :D





W podkładzie





Malowanie detali

Najlepsze :D Szpachlowanie




Amortyzatory z kombiaka

Niebawem więcej fotek :)
 
 
 
Trabanciarz DDR 
Love Trabant


DDR: Trabant 601 '89
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 83
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-11-30, 15:40   

Kolejna porcja :D
Złożone zawieszenie tył, dla wstępnego spasowania zawiechy



Już w kolorze :)

Szeroka stal





Składanie zawiesznia

Wymiana dekielka, mój był peknięty



Gotowe :D

Przymiarka, i tak będę jeszcze wyciągał zawieszenie przed lakierowaniem

Korciło mnie żeby przyłożyć duro, zobaczyć jak bd wyglądać :D




Ostatnie zdjęcia prezentują obecny stan auta, aktualnie szpachluję nadwozie, więc postępy mało widoczne. Będę się starał na bieżąco aktualizować temat, w miarę postępów :)
Jak się podoba? :D
PozDDRo :D
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2014-11-30, 17:08   

Trabanciarz DDR, Wiesz Kawał dobrej roboty ,mega czysta robota,ale mam 1 ALE !

łączenie pasa będzie pękać - dodaj tam szpachli z włóknem "Novol fiber - Fibre glass puty"
na początku zrobiłem jak Ty i po pół roku pękło ,później poprawiałem i kombinowałem z laną żywicą itd, obecnie szpachla z włóknem jest najlepsza do tego bo nic nie pęka po kilku latach.
Jeszcze raz gratulacje za tak czystą i uczciwą robotę .

(ps jak mi Babka Hakiem od Serrento [automat] przywaliła w pas to nic nie pękło ,a dosłownie walła tuż obok łączenia. Na wiosnę będę może wyciągał wgięcie… )

Podoba mi się.
_________________
 
 
 
Trabanciarz DDR 
Love Trabant


DDR: Trabant 601 '89
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 83
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-11-30, 17:18   

Dzięki za radę, szpachlę z włóknem daję wszędzie, gdzie jest więcej do szpachlowania. A to na pewno to poprawię :) Wcześniej nie pomyślałem żeby dać jeszcze rozpórkę między tylnymi kielichami, więc to jeszcze zrobię, roboty nie wiele, a na pewno nie zaszkodzi :)
 
 
 
Trabanciarz DDR 
Love Trabant


DDR: Trabant 601 '89
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 83
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-12-01, 00:39   

Pytanie jeszcze: którędy puścić wydech w jaskółce, między mocowaniami sanek, czy przy lewym nadkolu? Chcę dać 2 rury, jedną grubszą obspawać w jaskółce, a drugą wsadzić w tą pierwszą, lepiej dać np. od tłumika do otworu elastyczną, potem sztywną przez otwór i za otworem na sztywno czy dać elastyczną od tłumika przez otwór i dopiero za otworem w jaskółce dać na sztywno?
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2014-12-01, 01:31   

jak 601 to przy lewym nadkolu, przed jaskółką złącze elastyczne + mocowanie skręcane.
za jaskółką możesz dać sztywno jak w oryginale.
styknie ,że rura będzie miała 1cm luzu w rurze ,którą wspawasz w ramę.
_________________
 
 
 
Trabanciarz DDR 
Love Trabant


DDR: Trabant 601 '89
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 83
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-12-01, 01:39   

A co z wibracjami rury będącej wewnątrz tej 1-szej? Nie będzie o nią 'tarabanić' ?
Zastanawiam się jeszcze czy za jaskółką dać od razu tłumik końcowy i wylot za drzwiami kierowcy?
 
 
 
m o r t i 

DDR: 601
Wiek: 39
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 173
Skąd: Nowe Chechło/Bytom
Wysłany: 2014-12-01, 08:58   

za jaskółką mozesz spokojnie dawac tłumik i wylot pod progiem

a żeby nie dzwoniło mozesz bandarzem termicznym zrobić było o tym na forum
 
 
 
Trabanciarz DDR 
Love Trabant


DDR: Trabant 601 '89
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 83
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-12-01, 15:56   

W sensie owinąć rurę przechodzącą przez ta w jaskółce?
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2014-12-01, 19:30   

Tak, dokładnie tak.
Ja też będę owijać w jednym miejscu bo mi czasem brzęczy ,ale to o sanki…
_________________
 
 
 
m o r t i 

DDR: 601
Wiek: 39
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 173
Skąd: Nowe Chechło/Bytom
Wysłany: 2014-12-02, 08:31   

bedziesz owijał tą rurę spiro ??
 
 
 
Trabanciarz DDR 
Love Trabant


DDR: Trabant 601 '89
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 83
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-12-02, 10:32   

Spiro dam od tlumika i koniec przy jaskółce, przez jaskółkę dam już sztywną, i tą owinę, żeby nie brzęczała, za jaskółą tylny wydech i wylot za drzwiami kierowcy.
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2014-12-02, 17:28   

m o r t i, u mnie brzęczy spiro o sanki.
Jak na załączonym foto…

(spiro przechodzi pod blokiem i nad sankami w otworze między skrzynią biegów … i tam sobie brzęczy :D )

Trabanciarz DDR, w sumie mam tak kolektor (powinien być tłumik → spiro → przelot przez jaskółkę → sztywny skręcany wydech do końca → tłumik → ogień :D)
_________________
 
 
 
Trabanciarz DDR 
Love Trabant


DDR: Trabant 601 '89
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 83
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-12-02, 21:08   

Co do wydechu za jaskółką to jeszcze myślę, albo dam wylot przed tylnym kolem, albo tak jak oryginalnie do końca
 
 
 
Trabanciarz DDR 
Love Trabant


DDR: Trabant 601 '89
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 83
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-12-03, 20:58   

Wczoraj poprawiłem trochę fabrykę :) Wstawiłem rozpórkę kielichów tylnych, ale jest jeszcze do dokończenia..szlifowanie spawów i wzmocnienia łączenia nadkola z kielichami :)
 
 
 
m o r t i 

DDR: 601
Wiek: 39
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 173
Skąd: Nowe Chechło/Bytom
Wysłany: 2014-12-05, 06:36   

prawie jak org na resorze :)

Ty masz jakis niebieski podkład czy to tylko tak na zdjeciu wyglada?
 
 
 
Trabanciarz DDR 
Love Trabant


DDR: Trabant 601 '89
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 83
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-12-05, 08:26   

Bo to jst rozpórka z dawcy na resorze :) Podkład szary, to takie oświetlenie i na fotkach wygląda na niebieski :) Podkład epoksyd z Novola p360
 
 
 
Trabanciarz DDR 
Love Trabant


DDR: Trabant 601 '89
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 83
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-12-12, 16:44   

Progres..Tył zszedł z 4cm do 2cm, to już max na tych sprężynach, przy napływie gotówki zrobię gwint :)
 
 
 
Trabanciarz DDR 
Love Trabant


DDR: Trabant 601 '89
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 83
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-12-13, 12:13   

Ciągle coś się dzieje :)


 
 
 
Trabanciarz DDR 
Love Trabant


DDR: Trabant 601 '89
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 83
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-12-14, 02:54   

Poszerzone nadkole, została druga strona ;)


 
 
 
Trabanciarz DDR 
Love Trabant


DDR: Trabant 601 '89
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 83
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-12-21, 23:00   

Długo nie aktualizowałem, ale to z braku czasu, Trabi mnie pochłania od rana do nocy :D Szpachlowanie skończone, duroplasty przyklejone, teraz matowienie i przygotowanie pod podkład akrylowy i lakier :) A oto efekty:



 
 
 
pingor 
Kombinator xD


DDR: 1.1 Air Ride
Wiek: 30
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 214
Skąd: Leszno
Wysłany: 2014-12-21, 23:48   

Aleeeeee miło popatrzeć mmm - kawał dobrej roboty !!! Szacunek dla włożonej pracy i poświęconego czasu
 
 
 
lisek 

DDR: 601
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 344
Skąd: Iłowa
Wysłany: 2014-12-22, 20:11   

ale jak ty to spasowałeś? bezie tak wysoko? przecież jak pójdzie na dół to koło się położy i będzie locha miedzy błotnikiem a kołem. Reszta elegancka robota prócz zaszpachlowania przedniego pasu i z tyłu tam gdzie klapa trzeba było zaspawać zeszlifować i wtedy szpachla. tak jak teraz będzie pękać na 100%
 
 
 
Trabanciarz DDR 
Love Trabant


DDR: Trabant 601 '89
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 83
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-12-22, 22:01   

Spokojnie, wszysto sprawdzone, jak siada, to między duro a opone palca nie moge wsadzić. Na pierwszy rzut dałem szpachle z włóknem szklanym, poza tym buda jest usztywniona, zobaczymy jak to wyjdzie w praniu.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12