Zawieszenie tylne na sprężynach-obniżanie |
Autor |
Wiadomość |
zdzicho1995
Trabant 4ever
DDR: 601 1989r.
Wiek: 29 Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 26 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2014-11-17, 22:38 Zawieszenie tylne na sprężynach-obniżanie
|
|
|
Siemka. Dzisiaj złożyłem z ciekawości tylne zawieszenie, żeby sprawdzić jak to będzie wyglądać.
I tak, dzwonki zewnętrzne toczone, są oryginalnej długości, wewnętrzne 3cm dłuższe, co prawie dało kąt prosty koła względem podłoża, do tego amortyzatory z wersji kombi. Ale jak dla mnie tył jest to nadal za wysoko :/ Od progu do ziemi 26,5cm. Chcę zejść tyłem niżej, i tu mam dylemat, bo najprościej było by skrócic springi, ale to druciarstwo, poza tym amortyzator straci na wartości. Macie pomysły jak to poprawić?
Troche kiepska jakość zdjęć, ale w miare widać co trzeba.
|
|
|
|
|
m o r t i
DDR: 601
Wiek: 40 Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 173 Skąd: Nowe Chechło/Bytom
|
Wysłany: 2014-11-18, 09:58
|
|
|
koło dalej masz jak tatra :P
a na powaznie to skoro mowisz ze chcesz zejsc nizej podejrzewam u ciebie wstepne objawy choroby germanowej :P nizej i nizej :P
pogadaj z lokalnym kowalem oni na gorąco skrócą i zawiną sprężyne np o jeden zwój
jest teoria która glosi ze do 4 cm nizej nie wpływa na znacznie szybsze zuzycie amora - ale wiadomo jak z teoria.
ewentualne skrócenie tłoczyska i sprężyny i bedzie git majonez tylko koszt wyższy |
|
|
|
|
Maciek
DDR: 1.1
Wiek: 38 Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 231 Skąd: Bielsko biała
|
Wysłany: 2014-11-18, 18:21
|
|
|
Załaduj do bagażnika ze dwa worki z cementem, dojdą błotniki szyby wnętrze itp a to waży kilkadziesiąt kg i dopiero zobacz jak to wygląda |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4 |
|
|
|
|
zdzicho1995
Trabant 4ever
DDR: 601 1989r.
Wiek: 29 Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 26 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2014-11-18, 20:24
|
|
|
Dwa wory cementu wyjdą taniej jak przeróbka zawieszenia :D Tyl troche siadzia jak złoże auto, obecnie od wierzchu opony, do rantu mam ok 4cm, więc jak to sie zrówna to już będzie dobrze. Lepiej pierw poskładam Trampka a dopiero potem będe modził. |
|
|
|
|
Trabanciarz DDR
Love Trabant
DDR: Trabant 601 '89
Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 83 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2014-11-26, 00:15
|
|
|
Dzisiaj przyszły mi fele od Diesla :D
Niebawem poszerzanie nadkoli i gleba.
[ Dodano: 2014-11-26, 00:44 ]
Aha, wiecie gdzie dostanę tuleje amortyzatorów, te przez które przechodzi śruba mocująca?
[ Dodano: 2014-11-26, 19:34 ]
Aha, mam jeszcze jeden problem, na 3 zdjeciu widac jak koło jest pod kątem w stosunku do duroplastu, jak może być porzyczyna? |
|
|
|
|
m o r t i
DDR: 601
Wiek: 40 Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 173 Skąd: Nowe Chechło/Bytom
|
Wysłany: 2014-11-26, 20:46
|
|
|
A dobrze wahacz przykręciłeś ?? siadły ci te gumowe podkładki dobrze??
a to moze Diesel powie na czym bedzie się toczył w nowym sezonie ?? |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2014-11-26, 22:35
|
|
|
Jak dla mnie zgięty wahacz lub naciągnięty kielich w podłodze przez uderzenie w krawężnik ,lub wcześniejsze wyrwanie się wahacza.
wątpię by to była wina gum ale odkręć i sprawdz czy siadły.
PS posmaruj te gumy smarem do gumiastych części… |
_________________
|
|
|
|
|
pingor
Kombinator xD
DDR: 1.1 Air Ride
Wiek: 30 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 214 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 2014-11-26, 23:30
|
|
|
Ja też miałem takie wrażenie że koło przodem zasuwa do środka. Pojechałem na stację diagnostyczną i się okazało że koło idzie prosto :p głupie złudzenie optyczne. Kwestia zrobienia zdjęcia też pod odpowiednim kątem ale przerabiałem ten sam temat bo byłem pewien że coś jest krzywe bo przy sadzaniu auta opona zawsze była nierówno z przodu i z tyłu względem błotnika.
To zdjęcie też trzeba brać z przymrużeniem oka bo tu jest jeszcze pozytyw :p Ale jak się przyjrzeć to lewa strona opony wystaje a prawa strona ( bliżej przodu ) bardziej się chowa. |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2014-11-26, 23:37
|
|
|
inaczej a czy auto zostało po postawieniu na koło przestawione w przód i w tył ? wtedy się koła układają. to tak nawiasem. czasem styknie pobujać autem (np po wymianie amorów) tak mi się teraz przypomniało i to nie tylko w trabantach. |
_________________
|
|
|
|
|
Trabanciarz DDR
Love Trabant
DDR: Trabant 601 '89
Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 83 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2014-11-27, 00:01
|
|
|
Powiem tak, wymieniane były gumy wahaczy, no dłuższe dzwonki raczje nie maja tu znaczenia, bo przy wymianie, wchodziły ciasno w otwory. Nie wiem byc może że nie dokręciłem czegoś dobrze, składalem szybko i mogłem o czymś zapomnieć, zresztą i tak bede rozbierał bo czesc rzeczy trzeba pomalowac, wiec potem sie okaze..
Niewątpie, że pingor moze mieć racje, może to tylko złudzenie :D Spróbuje sam sprawdzić zbieżność.
[ Dodano: 2014-11-27, 01:40 ]
Dzisiaj po złożeniu zawieszenia, kiedy zabrałem się za osadzenie piasty w zwrotnicy, lekko się zdziwiłem, ponieważ wychodzi na to, że jest za ciasno :/ a łożysko miałem dobierane na wzór...Troche się z tym silowałem, skutkiem czego roz******* łożysko :/. Jakieś pomysły dlaczego może to nie pasować? Naska temperatura wpływająca na kurczenie sie metalu...? |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2014-11-30, 17:16
|
|
|
Uważam ,że to wina ludzkiego błędu wynikającego z błędnego odczytywania wyniku z urządzenia pomiarowego… chyba ,że mierzył to kalkulatorem.
Pęknąć mogło bo może krzywo wchodziło i się zablokowało, ale…
niska temperatura ? ,a na Syberii to składasz ? :D
poważnie ,albo ci skantowało łożysko jak wciskałeś ,albo źle dobrane. |
_________________
|
|
|
|
|
Trabanciarz DDR
Love Trabant
DDR: Trabant 601 '89
Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 83 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2014-11-30, 18:39
|
|
|
Problem rozwiązany, na tuleji z frezem zalegał lakier z malowania proszkowego, z własnej głupoty nie sprawdziłem tego wcześniej... Tak się płacik za błędy i pośpiech. |
|
|
|
|
|