Silnik IFA 1.1 / 1.3 jakie różnice? |
Autor |
Wiadomość |
wrocek
DDR: Trabant 1.1
Wiek: 37 Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 75 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 2014-08-27, 08:45 Silnik IFA 1.1 / 1.3 jakie różnice?
|
|
|
Jak w temacie. Interesuje mnie czym się różni silnik trabanta 1.1 od silnika wartburga 1.3. Czy ktoś wie? |
_________________ Wrocek |
|
|
|
|
J.J.
stay high
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 963 Skąd: Kaszëbë
|
|
|
|
|
wrocek
DDR: Trabant 1.1
Wiek: 37 Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 75 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 2014-08-28, 05:16
|
|
|
Faktycznie :-) Chodzi mi o to czy układ zasilania paliwa blok głowia są takie same? Czy różni się tłokami itd. |
_________________ Wrocek |
|
|
|
|
alucarD
Krzysiek
DDR: trabant 1.1
Wiek: 32 Dołączył: 16 Lut 2013 Posty: 28 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 2014-08-28, 09:12
|
|
|
TAK są takie same
różni się tylko średnicą tłoka czyli pojemnością jak J.J ci napisał |
|
|
|
|
J.J.
stay high
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 963 Skąd: Kaszëbë
|
Wysłany: 2014-08-28, 10:45
|
|
|
Cytat: | 1.3 ma inne wykorbienie powodujące dłuższy skok tłoka |
Cytat: | w 1.1 jest skok tłoka 59mm a w 1.3 72mm |
Cytat: | Blok jest taki sam |
|
_________________ TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
DrogąDoRaju - Trabant, Wartburg, Simson, Mify i Qek |
|
|
|
|
Maciek
DDR: 1.1
Wiek: 38 Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 231 Skąd: Bielsko biała
|
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2014-08-28, 22:19
|
|
|
Juz dawno zgłębiałem ten temat, ale cos mi świta, że głowica jest lekko inna. |
|
|
|
|
Przemas601
DDR: 1,1 91r
Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 74 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-08-31, 20:47
|
|
|
Blok jest taki sam,przekładasz wszystkie graty z 1,3 w ori blok. |
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2014-09-02, 22:38
|
|
|
Chyba taniej kupić 1.3 i zrobic remont niz przerabiać 1.1 na 1.3 |
|
|
|
|
Przemas601
DDR: 1,1 91r
Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 74 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-09-03, 20:54
|
|
|
Może i taniej,ale chciałem mieć ori blok z bebechami od 3F |
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2014-09-05, 19:04
|
|
|
1.3 ma wieksze dysze w gazniku, gardziel jest chyba tej samej srednicy.
1.0-1.4 ma ta sama srednice tloka. Rozni sie wykorbieniem, co za tym idzie jest wieksza pojemnosc. Od VW Golfa 3 1.4 oznaczenie ABD tez wszystko pasuje ;) to najwieksza pojemnosc, ktora wchodzi w ten blok z tlokami 75mm. 1.6 ma juz wieksze tloki (76,5mm).
Jakbz ktos potrzebowal to mam rozne walki rozrzadu od 1.4, 1.6, aktualnie w Polo mam zamontowany 1.6ABU na monowtrysku z kilkoma innymi pierdolami i zhamowane bylo na 82KM i 136Nm (glowicy wogole nie ruszalem, teraz czeka mnie remont w koncu). |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
wrocek
DDR: Trabant 1.1
Wiek: 37 Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 75 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 2014-09-08, 04:55
|
|
|
Według internetu wszystkie silniki 1.4 od roku 94 a od takiego zaczęto je produkować miały średnicę tłok 76.5 ale to tylko wiedza z internetu. Ciekawi mnie czy do silnika 1 3 wartka da się włożyć wykorbienie z jakiegoś 1.6 vw skoda.
[ Dodano: 2014-09-08, 06:24 ]
wrocek napisał/a: | Według internetu wszystkie silniki 1.4 od roku 94 a od takiego zaczęto je produkować miały średnicę tłok 76.5 ale to tylko wiedza z internetu. Ciekawi mnie czy do silnika 1.3 wartka da się włożyć wykorbienie z jakiegoś 1.6 vw skoda. | Jednak się nie da bo trzeba by było przełożyć też tłoki a one maja większą średnicę. |
_________________ Wrocek |
|
|
|
|
Przemas601
DDR: 1,1 91r
Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 74 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-09-08, 20:11
|
|
|
Rozwiercasz cylindry na 76,5 i zakładasz wał z korbami i tłokami z 1,6 |
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2014-09-08, 21:53
|
|
|
Raczej nie ma miejsca juz na rozwiert z tym bloku. |
|
|
|
|
Maciek
DDR: 1.1
Wiek: 38 Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 231 Skąd: Bielsko biała
|
|
|
|
|
wrocek
DDR: Trabant 1.1
Wiek: 37 Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 75 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 2014-09-14, 20:34
|
|
|
To tak łatwo jest wsadzić silnik z feli 1.6 ? |
_________________ Wrocek |
|
|
|
|
Maciek
DDR: 1.1
Wiek: 38 Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 231 Skąd: Bielsko biała
|
Wysłany: 2014-09-16, 15:54
|
|
|
Półosie pasują od trabanta. Skrzynia biegów jest czeska, zupełnie inna niż w VW. Wiadomo, trzeba dorobić wszystkie trzy łapy albo posadzić to na skrzynię z trabanta ale trochę to nie ma sensu. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4 |
|
|
|
|
J.J.
stay high
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 963 Skąd: Kaszëbë
|
|
|
|
|
Maciek
DDR: 1.1
Wiek: 38 Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 231 Skąd: Bielsko biała
|
Wysłany: 2014-09-17, 21:08
|
|
|
Moja ma prawie 300kkm i dopiero synchronizator drugiego biegu lekko daje o sobie znać przy szybkiej redukcji, poza tym działa dobrze a wcale jej nie oszczędzam. W Felicji. Szwagier zrobił 100k w rok i nic się dzieje. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4 |
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2014-09-19, 00:45
|
|
|
wrocek napisał/a: | Według internetu wszystkie silniki 1.4 od roku 94 a od takiego zaczęto je produkować miały średnicę tłok 76.5 ale to tylko wiedza z internetu. |
Dokladnie, to wiedza internetu, bo mialem 2 takie 1.4 ABD. I w dodatku jeszcze z Golfa 3 przed 94 rokiem. 1.6 ABU to samo.
Gdzies mam jeszcze wal i korby od 1.4 i walki rozrzadu od 1.4 i 1.6 ;) |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
wrocek
DDR: Trabant 1.1
Wiek: 37 Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 75 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 2014-09-27, 07:06
|
|
|
Kto mi wyjaśni dlaczego nie wysłało mi prywatnej wiadomości cały czas jest w do wysłania. |
_________________ Wrocek |
|
|
|
|
|