(S)GermanStyle.pl
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Zrób swojego Trabanta! Wartburgi - konkretnie i z zajawką

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik IFA 1.1 / 1.3 jakie różnice?
Autor Wiadomość
wrocek 

DDR: Trabant 1.1
Wiek: 37
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 75
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2014-08-27, 08:45   Silnik IFA 1.1 / 1.3 jakie różnice?

Jak w temacie. Interesuje mnie czym się różni silnik trabanta 1.1 od silnika wartburga 1.3. Czy ktoś wie?
_________________
Wrocek
 
 
 
J.J. 
stay high


Wiek: 40
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 963
Skąd: Kaszëbë
Wysłany: 2014-08-27, 12:23   

pojemnością :}
_________________
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl

DrogąDoRaju - Trabant, Wartburg, Simson, Mify i Qek
 
 
 
wrocek 

DDR: Trabant 1.1
Wiek: 37
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 75
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2014-08-28, 05:16   

Faktycznie :-) Chodzi mi o to czy układ zasilania paliwa blok głowia są takie same? Czy różni się tłokami itd.
_________________
Wrocek
 
 
 
alucarD 
Krzysiek

DDR: trabant 1.1
Wiek: 32
Dołączył: 16 Lut 2013
Posty: 28
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2014-08-28, 09:12   

TAK są takie same
różni się tylko średnicą tłoka czyli pojemnością jak J.J ci napisał
 
 
 
J.J. 
stay high


Wiek: 40
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 963
Skąd: Kaszëbë
Wysłany: 2014-08-28, 10:45   

Cytat:
1.3 ma inne wykorbienie powodujące dłuższy skok tłoka

Cytat:
w 1.1 jest skok tłoka 59mm a w 1.3 72mm

Cytat:
Blok jest taki sam
_________________
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl

DrogąDoRaju - Trabant, Wartburg, Simson, Mify i Qek
 
 
 
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2014-08-28, 20:09   

Gaźnik jest jeszcze inny. Tzn ma większą średnicę gardzieli.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2014-08-28, 22:19   

Juz dawno zgłębiałem ten temat, ale cos mi świta, że głowica jest lekko inna.
 
 
 
Przemas601 

DDR: 1,1 91r
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 74
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-08-31, 20:47   

Blok jest taki sam,przekładasz wszystkie graty z 1,3 w ori blok.
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2014-09-02, 22:38   

Chyba taniej kupić 1.3 i zrobic remont niz przerabiać 1.1 na 1.3
 
 
 
Przemas601 

DDR: 1,1 91r
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 74
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-09-03, 20:54   

Może i taniej,ale chciałem mieć ori blok z bebechami od 3F
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 40
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-09-05, 19:04   

1.3 ma wieksze dysze w gazniku, gardziel jest chyba tej samej srednicy.
1.0-1.4 ma ta sama srednice tloka. Rozni sie wykorbieniem, co za tym idzie jest wieksza pojemnosc. Od VW Golfa 3 1.4 oznaczenie ABD tez wszystko pasuje ;) to najwieksza pojemnosc, ktora wchodzi w ten blok z tlokami 75mm. 1.6 ma juz wieksze tloki (76,5mm).
Jakbz ktos potrzebowal to mam rozne walki rozrzadu od 1.4, 1.6, aktualnie w Polo mam zamontowany 1.6ABU na monowtrysku z kilkoma innymi pierdolami i zhamowane bylo na 82KM i 136Nm (glowicy wogole nie ruszalem, teraz czeka mnie remont w koncu).
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
wrocek 

DDR: Trabant 1.1
Wiek: 37
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 75
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2014-09-08, 04:55   

Według internetu wszystkie silniki 1.4 od roku 94 a od takiego zaczęto je produkować miały średnicę tłok 76.5 ale to tylko wiedza z internetu. Ciekawi mnie czy do silnika 1 3 wartka da się włożyć wykorbienie z jakiegoś 1.6 vw skoda.

[ Dodano: 2014-09-08, 06:24 ]
wrocek napisał/a:
Według internetu wszystkie silniki 1.4 od roku 94 a od takiego zaczęto je produkować miały średnicę tłok 76.5 ale to tylko wiedza z internetu. Ciekawi mnie czy do silnika 1.3 wartka da się włożyć wykorbienie z jakiegoś 1.6 vw skoda.
Jednak się nie da bo trzeba by było przełożyć też tłoki a one maja większą średnicę.
_________________
Wrocek
 
 
 
Przemas601 

DDR: 1,1 91r
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 74
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-09-08, 20:11   

Rozwiercasz cylindry na 76,5 i zakładasz wał z korbami i tłokami z 1,6
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2014-09-08, 21:53   

Raczej nie ma miejsca juz na rozwiert z tym bloku.
 
 
 
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2014-09-10, 18:30   

Po prostu dorabiasz jedną łapę i kładziesz silnik 1,6 felicja/golf 3 itp. Nie widzę sensu grzebać się z silnikiem ifa.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
 
 
 
wrocek 

DDR: Trabant 1.1
Wiek: 37
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 75
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2014-09-14, 20:34   

To tak łatwo jest wsadzić silnik z feli 1.6 ?
_________________
Wrocek
 
 
 
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2014-09-16, 15:54   

Półosie pasują od trabanta. Skrzynia biegów jest czeska, zupełnie inna niż w VW. Wiadomo, trzeba dorobić wszystkie trzy łapy albo posadzić to na skrzynię z trabanta ale trochę to nie ma sensu.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
 
 
 
J.J. 
stay high


Wiek: 40
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 963
Skąd: Kaszëbë
Wysłany: 2014-09-16, 22:41   

Maciek napisał/a:
czeska

czytaj tej samej produkcji co oryginalna, więc omijaj z daleka ;)
_________________
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl

DrogąDoRaju - Trabant, Wartburg, Simson, Mify i Qek
 
 
 
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2014-09-17, 21:08   

Moja ma prawie 300kkm i dopiero synchronizator drugiego biegu lekko daje o sobie znać przy szybkiej redukcji, poza tym działa dobrze a wcale jej nie oszczędzam. W Felicji. Szwagier zrobił 100k w rok i nic się dzieje.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 40
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-09-19, 00:45   

wrocek napisał/a:
Według internetu wszystkie silniki 1.4 od roku 94 a od takiego zaczęto je produkować miały średnicę tłok 76.5 ale to tylko wiedza z internetu.

Dokladnie, to wiedza internetu, bo mialem 2 takie 1.4 ABD. I w dodatku jeszcze z Golfa 3 przed 94 rokiem. 1.6 ABU to samo.
Gdzies mam jeszcze wal i korby od 1.4 i walki rozrzadu od 1.4 i 1.6 ;)
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
wrocek 

DDR: Trabant 1.1
Wiek: 37
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 75
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2014-09-27, 07:06   

Kto mi wyjaśni dlaczego nie wysłało mi prywatnej wiadomości cały czas jest w do wysłania.
_________________
Wrocek
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,01 sekundy. Zapytań do SQL: 12