(S)GermanStyle.pl
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Zrób swojego Trabanta! Wartburgi - konkretnie i z zajawką

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.1] Sworznie na wahaczach przednich - regeneracja / przesz
Autor Wiadomość
pingor 
Kombinator xD


DDR: 1.1 Air Ride
Wiek: 30
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 214
Skąd: Leszno
Wysłany: 2014-03-15, 21:16   [1.1] Sworznie na wahaczach przednich - regeneracja / przesz

Co najlepiej zrobić w przypadku lekkiego luzu na sworzniach wahaczy z przodu ?
Czytałem że oddawali ludzie do regeneracji cały wahacz i koszta ok. 60zł za sztukę.
Drugi sposób przeróbka na wahacze z Polo 86C - na czym do dokładnie polega? Gdzieś udało mi się znaleźć info, że wahacz z Polo jest krótszy i trzeba dorabiać mocowanie. Którą opcje polecacie i czy nie ma problemu z regenerowanymi wahaczami.

Znalazłem również taki wynalazek - tylko ja mam oryginalne zwrotnice, a nie wiem jakie są tutaj na zdjęciu zastosowane.

 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2014-03-16, 01:07   

Zrób sobie nowy wahacz regulowany z wymiennym śwozniem i po bólu ;)
 
 
 
pingor 
Kombinator xD


DDR: 1.1 Air Ride
Wiek: 30
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 214
Skąd: Leszno
Wysłany: 2014-03-16, 09:38   

Z czego ? Gofry / felicja nie ma mocowania np na stabilizator.


A jakoś nie mówi do mnie auto bez stabilizatora
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2014-03-16, 12:17   

Nie no, chodziło mi od nowa zrobić. Np. rurowy jak robią szwedzi bardzo często.
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 40
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-16, 12:55   

http://www.hpa.ipr.pl/ - ja robilem tu, VR6 tez.
Z Polo 86C koncowka za mocowaniem stabilizatora jest krotsza, wiec nie zrobisz negatywu :)
Te wahacze sa z Golfa 1, swozen pasuje.
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2014-03-16, 15:36   

W golfach/ Felicjach masz jak najbardziej stabilizator, idzie do tyłu pod ścianą grodziową a przykręca się go do wahacza przez mały pionowy łącznik i do otworu za sworzniem.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 40
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-16, 18:58   

a nie jest czasami do amora przykrecany? ;)
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
j3drus 


DDR: Polo Turbo
Wiek: 35
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 81
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-03-18, 23:16   

W HPA za regeneracje wahaczy z nowym sworzniem 19mm krzyknęli 150zł/szt ;/ Przemyślałem sprawę i taniej wyszły mnie nowe wahacze od MKI, dużo solidniejsze niż od Polo i mocowane w 2 punktach, także auto na pewno będzie się lepiej prowadzić i koła nie będą się rozjeżdżać przy przyśpieszaniu zwłaszcza przy mocnym silniku. Te wahacze mają mocowania na stabilizator, trochę ciężko jest go upchać przy glebie, ale jeszcze będę próbował ;D
_________________
1.8T
 
 
 
pingor 
Kombinator xD


DDR: 1.1 Air Ride
Wiek: 30
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 214
Skąd: Leszno
Wysłany: 2014-03-20, 07:26   

Kurcze może faktycznie przemyślę wahacze od MK1. Są identycznej długości co ori ? Czy robi się lekki negat?

Zależy mi na zachowaniu stabilizatora i pewnie będę coś kombinować ;)
Masz może foty tego na trampku lepsze niż to co wrzuciłem
 
 
 
j3drus 


DDR: Polo Turbo
Wiek: 35
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 81
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-03-20, 18:32   

Wieczorem wrzucę zdjęcie. Z tego co pamiętam to wahacze od MKI są krótsze o jakieś 5mm. Jeśli ktoś planuje mega glebę to wahacze mogą się opierać o jaskółke i drugie mocowanie wahacza wychodzi dosyć nisko ale nie tak nisko jak sanki
pozdrawiam
_________________
1.8T
 
 
 
pingor 
Kombinator xD


DDR: 1.1 Air Ride
Wiek: 30
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 214
Skąd: Leszno
Wysłany: 2014-03-20, 19:59   

Hmm średnia informacja - grunt że nie wychodzą niżej niż sanki bo aktualnie 2-3 mm na sankach luzu mam po opuszczeniu od ziemi.
 
 
 
j3drus 


DDR: Polo Turbo
Wiek: 35
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 81
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-03-20, 22:57   

Zawsze coś za coś ;D
Tak to wygląda u mnie
_________________
1.8T
 
 
 
Placik 

DDR: trabant 1.6 SV (1.1)
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 33
Skąd: Radlin
Wysłany: 2014-03-21, 07:18   

A patrzył ktoś na wahacz z renault CLIO i podobne ??
Po prostu trzeba dorobić tylko mocowanie.
Jeszcze moim trampkiem nie jeżdżę a na dzień dzisiejszy mam wahacze zregenerowane ale jak sie zużyją to na pewno będę przerabiał na takie z clio.
 
 
 
pingor 
Kombinator xD


DDR: 1.1 Air Ride
Wiek: 30
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 214
Skąd: Leszno
Wysłany: 2014-03-21, 07:36   

Musiałbyś do takiego rozwiązania dorabiać oba mocowania. A tutaj wykorzystujesz jedno oryginalne i sworzeń pasuje z MK1.

Martwi mnie tylko że z tego co kojarzę oryginalne wahacze są już pod niezłym kątem jak opuszczę auto i jak nic zaczną opierać mi się o jaskółkę. Hmm może wynoram u kogoś stary taki wahacz żeby go tylko przymierzyć bez zakupu nowych.
 
 
 
Ponti89 


DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 160
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-03-21, 13:19   

j3drus klatki nie wspawujesz :)?? to beda wzmocnienia :)?
_________________

 
 
 
j3drus 


DDR: Polo Turbo
Wiek: 35
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 81
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-03-21, 17:19   

Tak i na zewnątrz przednich nadkoli, pisalem o tym w innym temacie
_________________
1.8T
 
 
 
Ponti89 


DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 160
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-04-03, 18:08   

a jak to sie ma do np wahaczy z golfa 5 / A3/ LEON?


Albo felicji ? wychodzą stosunkowo tanio
_________________

 
 
 
j3drus 


DDR: Polo Turbo
Wiek: 35
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 81
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-04-03, 22:22   

Te pierwsze są od MKV natomiast od A3 mają lipne mocowania, ale i tak oba auta są po prostu szersze od MKI więc wahacze będą dłuższe.
_________________
1.8T
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2014-04-03, 23:20   

Moim zdaniem to głupota dawać te wahacze. Szybciej i łatwiej jest zrobić nowy wahacz od zera jak to robią szwedzi najczęściej, a nie bawic sie w takie cos. Tyle godzin co ja spedziłem zeby sanki były proste i kąty dobre to nigdy więcej...
 
 
 
Ponti89 


DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 160
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-04-03, 23:26   

Jakiś pikczer tych wahaczy dorabianych masz :)?
_________________

 
 
 
j3drus 


DDR: Polo Turbo
Wiek: 35
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 81
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-04-04, 17:31   

Sqall napisał/a:
Moim zdaniem to głupota dawać te wahacze. Szybciej i łatwiej jest zrobić nowy wahacz od zera jak to robią szwedzi najczęściej, a nie bawic sie w takie cos. Tyle godzin co ja spedziłem zeby sanki były proste i kąty dobre to nigdy więcej...


No chyba łatwiej i szybciej wrzucić gotowy wahacz od MKI jak rzeźbić jakieś wahacze z rurek właśnie wtedy miałbyś zabawę z kątami. Czasem trzeba zrobić jakieś przeróbki ale bez przesady. Ciekawe co powiedziałby diagnosta na takie wahacze...
_________________
1.8T
 
 
 
Ponti89 


DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 160
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-04-04, 18:32   

Akurat zapewnie powie dokładnie to samo i co na wahacze od mk1 :D nie są od tego auta
_________________

 
 
 
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2014-04-05, 10:58   

przymierzałem wahacz od Felicji do wykręconych sanek więc nie wiem jak podchodzi po jaskółkę, ale przednia tuleja jest zupełnie pod innym kątem, trzeba by robić nowe mocowanie. Długość pasuje, odległość od przedniej tulejki do śrub mocujących tylną ok 32 cm.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
 
 
 
j3drus 


DDR: Polo Turbo
Wiek: 35
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 81
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-04-05, 12:18   

Ponti89 napisał/a:
Akurat zapewnie powie dokładnie to samo i co na wahacze od mk1 :D nie są od tego auta


Chyba jest różnica w wahaczu spawanym w garażu a robionym przez fabryke i właśnie o to mi chodzi bo i tak diagnosta będzie się czepiał nieoryginalnych wahaczy.
_________________
1.8T
 
 
 
Przemas601 

DDR: 1,1 91r
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 74
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-04-05, 14:14   

Dajcie jakąś fotę robionego wahacza to się zajmę tematem. Przerabiam auta terenowe i zrobienie wahacza od podstaw nie stanowi żadnego kłopotu.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,01 sekundy. Zapytań do SQL: 12