(S)GermanStyle.pl
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Zrób swojego Trabanta! Wartburgi - konkretnie i z zajawką

Poprzedni temat «» Następny temat
[601] kilka pytań odnośnie spawów, nadkoli i szerokiej stali
Autor Wiadomość
Oddie 

DDR: Trabant 601s
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 14
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2013-05-28, 23:29   [601] kilka pytań odnośnie spawów, nadkoli i szerokiej stali

Cześć Wam!

niedługo sesja, a po sesji ostro do przodu z zglebieniem i malowaniem mojej torpedy 601. Śledzę po kolei każdy wątek na tematy które będę niedługo maglował w garażu, jednak mam jeszcze parę pytań i wątpliwości.. mianowicie:

zamierzam zlecić wykonanie szerokiej stali ori 13, 6,5 cala na przód a 7 cali na tył. na to wrzucić oponki 165/55/r13 (na przód i tył to samo) i teraz pytanie pierwsze; polecacie tak wrzucić całość? czy może na przód 145/60 a tył 165/55?

jeśli juz szeroka, 7', to i nadkola trzeba by poszerzyć.. i tu pojawia się znów kolejne pytanie - nie mam migmaga, tylko zwykła elektrodową spawarke, czy spawanie elektrodową będzie dobrym wyjściem przy cienkiej blasze nadkola? słyszałem od kogoś ze od niej może się blacha nadkola powyginać czy coś w tym stylu. co Wy na to? potem podciąć ranty durów.. a przód? czy z przodu coś chociażby wyginać? podcinać?

dzięki Wam już z góry za wszystkie pomocne odpowiedzi no i jeśli macie jakieś podpowiedzi co do tych tematów to chętnie wysłucham:)
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2013-05-29, 00:59   

Moim zdaniem 6,5 to mało. Walnij 7/7,5 i obie opony 165/55 będzie bardzo ładnie grało.

Elektroda odpada chyba, że umiesz dobrze spawać. Zacznij od przeklepania na płasko rantów metalowego nadkola, a pożniej zetnij rant duro (zrob tak przod i tył). Ja takim sposobem zyskałem jakieś 2cm. Do tego negatyw i mam z tyłu 7j et20 + dystans 1cm i jeszcze jest 1cm luzu.

Jutro postaram się podesłać jak to wyglądało u mnie.

Planujesz negatyw czy nie?
 
 
 
Oddie 

DDR: Trabant 601s
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 14
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2013-05-29, 07:39   

o, no to jeśli byś mógł to chętnie zobaczę zdjęcia całego nadkola. czyli rant poprostu podciąć i wyrzucic na zewnątrz? bardzo proszę o te fotki:)
co do negatywu, chciałbym mieć ale niezbyt wielki, tak z umiarem - ale jak wyjdzie się zobaczy

co do opon to boje się tego ze powiedzą mi ze niestety nie umieją naciągnąć takich opon na tą felgę. ale będę próbował listewkami czy tak jak pisali kasetami VHS.. (przynajmniej raz od wieków się przydają^^
 
 
 
lisek 

DDR: 601
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 344
Skąd: Iłowa
Wysłany: 2013-05-29, 11:41   

7 cali z przodu, pewnie draga budujesz, daj spokój 0,5 cala więcej da ci tylko problem ze skrętem i ocieranie. Co do opon możesz dawać deseczki kasety itd. ale jak jest twarda opona to i tak wróci do poprzedniego stanu w moment, ale na 7 cali 165/55 to żadne problem.
 
 
 
Oddie 

DDR: Trabant 601s
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 14
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2013-05-29, 18:34   

czyli lisek lepiej 6,5 przód, 7 tył i będzie grało?;)
 
 
 
lisek 

DDR: 601
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 344
Skąd: Iłowa
Wysłany: 2013-05-29, 21:56   

o tyle nic nie pisałem, uważam że 6,5 z przodu to najlepszy wybór oczywiście mówię o szerokiej stali trabantowej
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2013-05-30, 00:28   

Lisek, co Ty gadasz z obcieraniem przy poszerzaniu stali? Przecież felga idzie na zewnątrz o te 0,5j wiec co Ci będzie obcierało?

Oddie, popatrz sobie w necie 6,5j i 7j, porównaj i tyle. Tutaj kazdy powie jak ON to sobie widzi, a raczej budujesz sobie auto - nie nam.

165/55 na 7j naciągniesz bez problemu nawet w domu bez strzelania z butli oraz wybuchów.
 
 
 
lisek 

DDR: 601
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 344
Skąd: Iłowa
Wysłany: 2013-05-30, 08:19   

no właśnie idzie na zewnątrz i obciera o rant błotnika przy skręcie.
 
 
 
Oddie 

DDR: Trabant 601s
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 14
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2013-05-30, 09:29   

Squall, a mógłbyś zrobić zdjęcie tego zaklepanego rantu i jeśli masz podciętego duro? oczywiście jeśli zrobi je ktoś inny też będę wdzięczny:)
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2013-05-30, 13:39   



Tak przeklepałem rant nadkola. Później na to wycięte duro. Niestety nie widze nigdzie foto, poszukam pozniej. Lepiej zaklepać rant na zakładkę niz go wyciąć, moim zdaniem.
 
 
 
Oddie 

DDR: Trabant 601s
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 14
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2013-05-30, 14:54   

a czy przy poszerzaniu nadwozia trzeba między rozcięcia wrzucić jakieś trójkątne blaszki czy wystarczy dobry spaw? nie będzie tam za dużo przerwy?

w ogóle.. możecie polecić mi kogoś ze śląska, zajmującego się poszerzaniem, uszczelnianiem itp.? dzięki bardzo

/Squall, Twoje zdjęcie nie wchodzi:/ wrzuć to może na www.imageshack.us. będę wdzięczny:)
 
 
 
Aren 


DDR: 601s 85'
Wiek: 32
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 1310
Skąd: Zary
Wysłany: 2013-05-30, 22:01   

6,5 i 7 najlepszy wybór jesli nie chcesz cudować z negatywami i wielkimi poszerzaniem


z przodu musisz wyciac ( najlepiej juz zmontowane na gotowo) ranty. za jednym zamachem duro i metal, wtedy bedzie równo.

na tył zrob gotową glebe i felgi koniecznie. nie ominie cie poszerzanie ale moim zdaniem najlepiej jest wyciąc na zero rant niz poszerzac o te +2 zeby go zachowac.


tak bylo na stali ( nie skrecony gwint )




a teraz jest tak na hardkora :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=nNyPMZ4qVik
 
 
 
Oddie 

DDR: Trabant 601s
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 14
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2013-06-02, 15:51   

jeszcze jedno pytanko; czy progi moge pospawac normalna elektrodowa spawara czy tez lepiej migmagiem?
 
 
 
lisek 

DDR: 601
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 344
Skąd: Iłowa
Wysłany: 2013-06-02, 18:37   

jak umiesz to czemu nie.
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2013-06-02, 23:34   

Tylko i wyłącznie mig.
 
 
 
lisek 

DDR: 601
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 344
Skąd: Iłowa
Wysłany: 2013-06-03, 11:03   

czemu? jeżeli niema miga, a umie spawać elektrodą da na prawdę mały amperaż to może to nie będzie wyglądało ale zrobi.
 
 
 
Zdunsky 


DDR: 1.1
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 238
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-03, 12:44   

lisek na upartego to i palnikiem byś pospawał ale nie o to chyba chodzi.
_________________
Jedzie dorożka, dzwonek dzwoni zgadnij panie ile koni.
 
 
 
Oddie 

DDR: Trabant 601s
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 14
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2013-06-03, 17:27   

jeszcze pytanko.. zaklejanie dziur w duroplastach..

po kolei:
-zywica
-wlokno szklane
(powtarzac az sie wstepnie ja zaklei)
-szpachla do tworzyw sztucznych
-szlifowanko
-podklad
-lakier

dobrze mysle? czy jakies inne sposoby polecacie?
 
 
 
lisek 

DDR: 601
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 344
Skąd: Iłowa
Wysłany: 2013-06-03, 19:26   

a jakie elementy masz uszkodzone. może nie warto to kleić
 
 
 
Oddie 

DDR: Trabant 601s
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 14
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2013-06-03, 22:28   

wiesz co, mam mala 'plamke' na masce.. tak jakby.. odpadl lakier wraz z 1-2mm duroplasta i chce to wyrownac pod malowanie, dodatkowo jakies lekkie pekniecia sa, ktore tez musza zniknac.. no i jakies tam lekkie pekniecie dura przy nadkolu.. to chyba na tyle. lisek, jakies inne metody?;)

tutaj znalazlem jakies zdjecie, innego nie mam - to chyba najwieksza skaza (na przodzie maski)
 
 
 
lisek 

DDR: 601
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 344
Skąd: Iłowa
Wysłany: 2013-06-04, 09:43   

innej metoda to chyba tylko wymiana elementu na cały. maski to ja bym nie szpachlował, tylko spróbował znaleźć nową, a jak masz pękniecie to na końcu tego pęknięcia wywierć mały otwór żeby "zatrzymać" dalej pekanie i dalej rób tak jak pisałeś. Co do maski jakbyś zdecydował się na wymianę to ja coś mam.
 
 
 
Oddie 

DDR: Trabant 601s
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 14
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2013-06-04, 12:24   

lisek, mam jeszcze drugiego traba wiec problemu nie bedzie, jednak w niej stan maski od dolu jest troche kiepski. no ale cos sie ogarnie.. w sumie faktycznie lepsze wyjscie niz bawienie sie w te ryski rysunie.. a co do maski jeszcze, to slyszalem ze niektorzy jakos je inaczej ksztaltuja ze ma lepsze natarcie (wizualnie), jest to prawda? jak to sie odbywa?

[ Dodano: 2013-06-09, 12:47 ]
czy miejsca w ktorych duroplasty sa przyklejane, czy tez skrecane pomalowac podkladem antykorozyjnym a dopiero potem na to klej czy zostawic sama blache? bo nie wiem czy pozniej ten klej nie odejdzie razem z farba, jak myslicie?

[ Dodano: 2013-06-17, 08:52 ]
czy takie wzmocnienia jak na tych zdj na czerwono beda dobrym wyjsciem?



 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2013-06-18, 12:19   

Moim zdaniem niepotrzebne: druga rozporka tylnych kielichów i to przy reflektorze.

Dodaj jeszcze rozpórke przednich kilichów.

Pamiętaj o podkładaniu blachu pod rury, żeby nie spawać rury bezpośrednio do budy. Tak jak jest to pokazane w załączniku j do budowy klatki.
 
 
 
lisek 

DDR: 601
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 344
Skąd: Iłowa
Wysłany: 2013-06-18, 12:22   

a na grzyba rozpórka w 601 z przodu
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2013-06-18, 12:26   

Na to, że amory są tam mocowane więc też tam gniecie. Jak komuś nie przeszkadza jej widok pod maska to zawsze warto dać.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,01 sekundy. Zapytań do SQL: 12