[601] kilka pytań odnośnie spawów, nadkoli i szerokiej stali |
Autor |
Wiadomość |
Oddie
DDR: Trabant 601s
Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 14 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 2013-05-28, 23:29 [601] kilka pytań odnośnie spawów, nadkoli i szerokiej stali
|
|
|
Cześć Wam!
niedługo sesja, a po sesji ostro do przodu z zglebieniem i malowaniem mojej torpedy 601. Śledzę po kolei każdy wątek na tematy które będę niedługo maglował w garażu, jednak mam jeszcze parę pytań i wątpliwości.. mianowicie:
zamierzam zlecić wykonanie szerokiej stali ori 13, 6,5 cala na przód a 7 cali na tył. na to wrzucić oponki 165/55/r13 (na przód i tył to samo) i teraz pytanie pierwsze; polecacie tak wrzucić całość? czy może na przód 145/60 a tył 165/55?
jeśli juz szeroka, 7', to i nadkola trzeba by poszerzyć.. i tu pojawia się znów kolejne pytanie - nie mam migmaga, tylko zwykła elektrodową spawarke, czy spawanie elektrodową będzie dobrym wyjściem przy cienkiej blasze nadkola? słyszałem od kogoś ze od niej może się blacha nadkola powyginać czy coś w tym stylu. co Wy na to? potem podciąć ranty durów.. a przód? czy z przodu coś chociażby wyginać? podcinać?
dzięki Wam już z góry za wszystkie pomocne odpowiedzi no i jeśli macie jakieś podpowiedzi co do tych tematów to chętnie wysłucham:) |
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2013-05-29, 00:59
|
|
|
Moim zdaniem 6,5 to mało. Walnij 7/7,5 i obie opony 165/55 będzie bardzo ładnie grało.
Elektroda odpada chyba, że umiesz dobrze spawać. Zacznij od przeklepania na płasko rantów metalowego nadkola, a pożniej zetnij rant duro (zrob tak przod i tył). Ja takim sposobem zyskałem jakieś 2cm. Do tego negatyw i mam z tyłu 7j et20 + dystans 1cm i jeszcze jest 1cm luzu.
Jutro postaram się podesłać jak to wyglądało u mnie.
Planujesz negatyw czy nie? |
|
|
|
|
Oddie
DDR: Trabant 601s
Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 14 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 2013-05-29, 07:39
|
|
|
o, no to jeśli byś mógł to chętnie zobaczę zdjęcia całego nadkola. czyli rant poprostu podciąć i wyrzucic na zewnątrz? bardzo proszę o te fotki:)
co do negatywu, chciałbym mieć ale niezbyt wielki, tak z umiarem - ale jak wyjdzie się zobaczy
co do opon to boje się tego ze powiedzą mi ze niestety nie umieją naciągnąć takich opon na tą felgę. ale będę próbował listewkami czy tak jak pisali kasetami VHS.. (przynajmniej raz od wieków się przydają^^ |
|
|
|
|
lisek
DDR: 601
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 344 Skąd: Iłowa
|
Wysłany: 2013-05-29, 11:41
|
|
|
7 cali z przodu, pewnie draga budujesz, daj spokój 0,5 cala więcej da ci tylko problem ze skrętem i ocieranie. Co do opon możesz dawać deseczki kasety itd. ale jak jest twarda opona to i tak wróci do poprzedniego stanu w moment, ale na 7 cali 165/55 to żadne problem. |
|
|
|
|
Oddie
DDR: Trabant 601s
Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 14 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 2013-05-29, 18:34
|
|
|
czyli lisek lepiej 6,5 przód, 7 tył i będzie grało?;) |
|
|
|
|
lisek
DDR: 601
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 344 Skąd: Iłowa
|
Wysłany: 2013-05-29, 21:56
|
|
|
o tyle nic nie pisałem, uważam że 6,5 z przodu to najlepszy wybór oczywiście mówię o szerokiej stali trabantowej |
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2013-05-30, 00:28
|
|
|
Lisek, co Ty gadasz z obcieraniem przy poszerzaniu stali? Przecież felga idzie na zewnątrz o te 0,5j wiec co Ci będzie obcierało?
Oddie, popatrz sobie w necie 6,5j i 7j, porównaj i tyle. Tutaj kazdy powie jak ON to sobie widzi, a raczej budujesz sobie auto - nie nam.
165/55 na 7j naciągniesz bez problemu nawet w domu bez strzelania z butli oraz wybuchów. |
|
|
|
|
lisek
DDR: 601
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 344 Skąd: Iłowa
|
Wysłany: 2013-05-30, 08:19
|
|
|
no właśnie idzie na zewnątrz i obciera o rant błotnika przy skręcie. |
|
|
|
|
Oddie
DDR: Trabant 601s
Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 14 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 2013-05-30, 09:29
|
|
|
Squall, a mógłbyś zrobić zdjęcie tego zaklepanego rantu i jeśli masz podciętego duro? oczywiście jeśli zrobi je ktoś inny też będę wdzięczny:) |
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2013-05-30, 13:39
|
|
|
Tak przeklepałem rant nadkola. Później na to wycięte duro. Niestety nie widze nigdzie foto, poszukam pozniej. Lepiej zaklepać rant na zakładkę niz go wyciąć, moim zdaniem. |
|
|
|
|
Oddie
DDR: Trabant 601s
Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 14 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 2013-05-30, 14:54
|
|
|
a czy przy poszerzaniu nadwozia trzeba między rozcięcia wrzucić jakieś trójkątne blaszki czy wystarczy dobry spaw? nie będzie tam za dużo przerwy?
w ogóle.. możecie polecić mi kogoś ze śląska, zajmującego się poszerzaniem, uszczelnianiem itp.? dzięki bardzo
/Squall, Twoje zdjęcie nie wchodzi:/ wrzuć to może na www.imageshack.us. będę wdzięczny:) |
|
|
|
|
Aren
DDR: 601s 85'
Wiek: 32 Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 1310 Skąd: Zary
|
Wysłany: 2013-05-30, 22:01
|
|
|
6,5 i 7 najlepszy wybór jesli nie chcesz cudować z negatywami i wielkimi poszerzaniem
z przodu musisz wyciac ( najlepiej juz zmontowane na gotowo) ranty. za jednym zamachem duro i metal, wtedy bedzie równo.
na tył zrob gotową glebe i felgi koniecznie. nie ominie cie poszerzanie ale moim zdaniem najlepiej jest wyciąc na zero rant niz poszerzac o te +2 zeby go zachowac.
tak bylo na stali ( nie skrecony gwint )
a teraz jest tak na hardkora :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=nNyPMZ4qVik |
|
|
|
|
Oddie
DDR: Trabant 601s
Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 14 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 2013-06-02, 15:51
|
|
|
jeszcze jedno pytanko; czy progi moge pospawac normalna elektrodowa spawara czy tez lepiej migmagiem? |
|
|
|
|
lisek
DDR: 601
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 344 Skąd: Iłowa
|
Wysłany: 2013-06-02, 18:37
|
|
|
jak umiesz to czemu nie. |
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2013-06-02, 23:34
|
|
|
Tylko i wyłącznie mig. |
|
|
|
|
lisek
DDR: 601
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 344 Skąd: Iłowa
|
Wysłany: 2013-06-03, 11:03
|
|
|
czemu? jeżeli niema miga, a umie spawać elektrodą da na prawdę mały amperaż to może to nie będzie wyglądało ale zrobi. |
|
|
|
|
Zdunsky
DDR: 1.1
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 238 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-06-03, 12:44
|
|
|
lisek na upartego to i palnikiem byś pospawał ale nie o to chyba chodzi. |
_________________ Jedzie dorożka, dzwonek dzwoni zgadnij panie ile koni. |
|
|
|
|
Oddie
DDR: Trabant 601s
Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 14 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 2013-06-03, 17:27
|
|
|
jeszcze pytanko.. zaklejanie dziur w duroplastach..
po kolei:
-zywica
-wlokno szklane
(powtarzac az sie wstepnie ja zaklei)
-szpachla do tworzyw sztucznych
-szlifowanko
-podklad
-lakier
dobrze mysle? czy jakies inne sposoby polecacie? |
|
|
|
|
lisek
DDR: 601
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 344 Skąd: Iłowa
|
Wysłany: 2013-06-03, 19:26
|
|
|
a jakie elementy masz uszkodzone. może nie warto to kleić |
|
|
|
|
Oddie
DDR: Trabant 601s
Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 14 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 2013-06-03, 22:28
|
|
|
wiesz co, mam mala 'plamke' na masce.. tak jakby.. odpadl lakier wraz z 1-2mm duroplasta i chce to wyrownac pod malowanie, dodatkowo jakies lekkie pekniecia sa, ktore tez musza zniknac.. no i jakies tam lekkie pekniecie dura przy nadkolu.. to chyba na tyle. lisek, jakies inne metody?;)
tutaj znalazlem jakies zdjecie, innego nie mam - to chyba najwieksza skaza (na przodzie maski)
|
|
|
|
|
lisek
DDR: 601
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 344 Skąd: Iłowa
|
Wysłany: 2013-06-04, 09:43
|
|
|
innej metoda to chyba tylko wymiana elementu na cały. maski to ja bym nie szpachlował, tylko spróbował znaleźć nową, a jak masz pękniecie to na końcu tego pęknięcia wywierć mały otwór żeby "zatrzymać" dalej pekanie i dalej rób tak jak pisałeś. Co do maski jakbyś zdecydował się na wymianę to ja coś mam. |
|
|
|
|
Oddie
DDR: Trabant 601s
Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 14 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 2013-06-04, 12:24
|
|
|
lisek, mam jeszcze drugiego traba wiec problemu nie bedzie, jednak w niej stan maski od dolu jest troche kiepski. no ale cos sie ogarnie.. w sumie faktycznie lepsze wyjscie niz bawienie sie w te ryski rysunie.. a co do maski jeszcze, to slyszalem ze niektorzy jakos je inaczej ksztaltuja ze ma lepsze natarcie (wizualnie), jest to prawda? jak to sie odbywa?
[ Dodano: 2013-06-09, 12:47 ]
czy miejsca w ktorych duroplasty sa przyklejane, czy tez skrecane pomalowac podkladem antykorozyjnym a dopiero potem na to klej czy zostawic sama blache? bo nie wiem czy pozniej ten klej nie odejdzie razem z farba, jak myslicie?
[ Dodano: 2013-06-17, 08:52 ]
czy takie wzmocnienia jak na tych zdj na czerwono beda dobrym wyjsciem?
|
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2013-06-18, 12:19
|
|
|
Moim zdaniem niepotrzebne: druga rozporka tylnych kielichów i to przy reflektorze.
Dodaj jeszcze rozpórke przednich kilichów.
Pamiętaj o podkładaniu blachu pod rury, żeby nie spawać rury bezpośrednio do budy. Tak jak jest to pokazane w załączniku j do budowy klatki. |
|
|
|
|
lisek
DDR: 601
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 344 Skąd: Iłowa
|
Wysłany: 2013-06-18, 12:22
|
|
|
a na grzyba rozpórka w 601 z przodu |
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2013-06-18, 12:26
|
|
|
Na to, że amory są tam mocowane więc też tam gniecie. Jak komuś nie przeszkadza jej widok pod maska to zawsze warto dać. |
|
|
|
|
|