(S)GermanStyle.pl
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Zrób swojego Trabanta! Wartburgi - konkretnie i z zajawką

Poprzedni temat «» Następny temat
Wzmocnienie Trabika.
Autor Wiadomość
MC-Maxim 


DDR: T1
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 126
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2008-12-09, 20:12   Wzmocnienie Trabika.

Siemka !

Zakładam kolejny, ważny temat, odnośnie wzmocnienia Trabanta przy ostrej glebie. Jeśli ktoś ma fotki, rysunki czy zna patenty (a slyszalem o takich) jak i gdzie wzmocnic Trabanta, i może sie podzielić bedzie gitarka. Myśle, że bedzie to przydatne również dla innych osób chcących posadzić Traba na glebie i pocieszyć sie nim dłużej niż miesiąc hehe :)

Proponował bym zarzucać opisy + schematyczne rysunki w paincie.
_________________
www.thevintagevwbus.com
 
 
 
J.J. 
stay high


Wiek: 40
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 963
Skąd: Kaszëbë
Wysłany: 2008-12-10, 15:56   

ja dzis poszukam zdjec i porobie cos.
Porobie to co wiem, że ludzie wzmocnili i sobie chwalą jak i to co kiedy widziałem w motorze :) co nawet kumpel nie czytając tego polecał :)
_________________
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl

DrogąDoRaju - Trabant, Wartburg, Simson, Mify i Qek
 
 
 
tiso 


DDR: 2 x 601
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 194
Skąd: szczecinek
Wysłany: 2008-12-10, 18:40   

tu masz wzmocnienie jaskolki
http://wmoztw.waw.pl/AREK...aximus/0126.JPG
http://wmoztw.waw.pl/AREK...aximus/0123.JPG
http://wmoztw.waw.pl/AREK...aximus/0127.JPG
_________________

 
 
 
MC-Maxim 


DDR: T1
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 126
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2008-12-10, 18:55   

J. napisał/a:
ja dzis poszukam zdjec i porobie cos.
Porobie to co wiem, że ludzie wzmocnili i sobie chwalą jak i to co kiedy widziałem w motorze :) co nawet kumpel nie czytając tego polecał :)


O bede wdzieczny.

Tisco, te fotki widzialem, ale tam wzmocnienia sa nizej niz jaskolka, co u mnie jest niedopuszczalne :D Ale bede wspawywał do boku jaskołki i progow.
_________________
www.thevintagevwbus.com
 
 
 
maxxx601 
fascynacitrabantow

DDR: mpctka 601
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 120
Skąd: bydgoskie
Wysłany: 2008-12-10, 19:12   

Powzmacniać tam gdzie pracuje = pęka. I walczyć z rudą - zdrowy trabant to dość sztywny trabant. Za dużo wzmocnień wcale nie jest dobre. Rozpórke kielichów w 601 z przodu można sobie darować np
_________________
Zawsze zakochany w trabantach. Dwusuwowych czystej krwi.
 
 
 
MC-Maxim 


DDR: T1
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 126
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2008-12-10, 21:51   

Dlaczego uważasz że rozpórka nie ma sensu ? Myslałem czy sobie nie wyrzeźbić przypadkiem.
_________________
www.thevintagevwbus.com
 
 
 
Qbs 
i Zenek...

DDR: 601
Wiek: 40
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 305
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-12-10, 22:23   

a co tam chcesz rozpierac?
_________________
www.customfactory.pl
CUSTOM FACTORY X WHEEL WIDE
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 40
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2008-12-10, 22:41   

rozporka jest do aut na glebie, zeby kielichy nie pracowaly tak mocno jak bez "spinki". Np. auto wpada w dziure i kielich moze sie przesunac o pare mm... PRzy normalnym zawieszeniu amortyzatory nie sa twarde, wiec takie zjawisko nie wystepuje, az w takim stopniu. A jakie sa kielichy w 601 to kazdy wie...

Krotko mowiac - Auto z rozporkami lepiej sie prowadzi.

Najlepiej poszukac materialow o przygotowaniu Traba do rajdow.
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
MC-Maxim 


DDR: T1
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 126
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2008-12-10, 22:47   

No dokładnie, nie rozumiem jak ktoś może negować pomysł rozpórki. Cel jest wiadomy - usztywnia i to cholernie kielichy.
_________________
www.thevintagevwbus.com
 
 
 
J.J. 
stay high


Wiek: 40
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 963
Skąd: Kaszëbë
Wysłany: 2008-12-10, 23:08   

Jaskółka - podłużnica

Widać chyba wyraźnie. Kumpel tak ma w 1.3 i nie narzeka, wręcz chwali.
Zauważył jedynie, że przez to chodzi mu buda u góry, na wysokości słupków. Może to wina tego bądź tego, że auto było bite kiedyś dość mocno :)


Wachacze

Każdy to ustrojsto zna. Jak widać zamknięte 'oczka'.
Przeciągnieta jest 'osłona' mocowania wachacza.
Niektórzy też łączyli ramiona wachaczy. Widziałem różne wysokości tego, raz na środku, raz połączone 'oczka'.


Wózek 601 - ściana grodziowa

Widok od tyłu. Niestety nie miałem innego zdjęcia ( np z boku ). Od miejsca mocowania resora pociągnieta blacha wraz z mocowaniem do ściany grodziowej. W ten sposób odciążamy jedyne mocowania wózka na jaskółce. Sposób, który widziałem w motorze jak i kumpel mi kiedyś o tym wspominał.
_________________
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl

DrogąDoRaju - Trabant, Wartburg, Simson, Mify i Qek
 
 
 
maxxx601 
fascynacitrabantow

DDR: mpctka 601
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 120
Skąd: bydgoskie
Wysłany: 2008-12-10, 23:52   

Mądrzejsi ode mnie odradzają to a nie mośki jakieś. Bo w 601 funkcję ropórki i stabilizatora jednocześnie pełni resor. A McPerson to zupełnie inna technologia i obciążenia - więc nie ma co porównywać. Poza tym 601 ma szerokie nadkola które ładnie rozkładają obciążenia. Niemcy zakładają rozpórki dla lansu, natomiast rajdówki nie robią dużych przebiegów (między dzwonami bądź spawaniem ]:> ). Załóż sobie to i buda zacznie zapierdalać na nadkolach przy podłodze np.
To chcesz rad czy nie? :-/
_________________
Zawsze zakochany w trabantach. Dwusuwowych czystej krwi.
 
 
 
john'ek 
Talib

DDR: Porsche 924 / Łada Samara
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 442
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-12-11, 00:21   

hm ale zobacz maxx z drugiej strony w tym przypadku fabrycznie przy resorze z tylu nie spawali by belki gdyby to mialo nie pomagac... co?? czy zle glowkuje??
_________________
 
 
 
maxxx601 
fascynacitrabantow

DDR: mpctka 601
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 120
Skąd: bydgoskie
Wysłany: 2008-12-11, 06:47   

to nie jest rozporka gdyz rura musialabybyc od kielich do kielkicha, bardziej mocowanie kanapy ]:>
_________________
Zawsze zakochany w trabantach. Dwusuwowych czystej krwi.
 
 
 
MC-Maxim 


DDR: T1
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 126
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2008-12-14, 09:23   

maxxx601 napisał/a:
Bo w 601 funkcję ropórki i stabilizatora jednocześnie pełni resor.


No z resorem masz racje ... faktycznie taka funkcje moze pełnic.

J : Dzieki za rysunki.

A jak to jest z tym pękaniem góry, po wzmocnieniu dołu ? Czy to faktycznie może okazać sie konkretna lipa ? Ma ktoś jakieś doświadczenia ?
_________________
www.thevintagevwbus.com
 
 
 
john'ek 
Talib

DDR: Porsche 924 / Łada Samara
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 442
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-12-14, 10:41   

na wysokosci deski rozdzielczej ja planuje dac pozadne wzmocnienie bo to jednak jest nad jaskolka wiec ten element w przypadku wzmocnienia dolu moze obrywac:) wiec tu chce dac i mysle jak z tylu czy tam gdzie polka?? ma byc slowirder wiec dodanie paru kilo przez wsporniki mi przeszkadzac nie bedzie... a mysle ze bezpieczniej bedzie:) powiedzcie czy to dobry pomysl?
_________________
 
 
 
Kruchy 
TaxiMan


DDR: Wartburg 353GS '87
Wiek: 42
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 79
Skąd: EuDeZet
Wysłany: 2008-12-14, 20:10   

Pamiętajcie, że każde wzmocnienie odbija się na elemencie obok, który wzmocniony nie jest. Druga sprawa - przy rozplanowaniu jakiś zastrzałów, wzmocnień, kątowników, płaskowników, trzeba wziąć pod uwagę ich rozłożenie. Nie chcielibyście dostać podczas wypadku kawałkiem żelastwa po jajach :->

PozDDRo...
_________________
WartburgRadikalz
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 40
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2008-12-15, 19:01   

Klatka bezpieczenstwa (cela - do kielichow) to chyba najlepsze wzmocnienie budy :D
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2008-12-15, 19:18   

Tylko jaka cena :D
 
 
 
Wojti08 


DDR: Trabant 601s
Wiek: 30
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 49
Skąd: Łubno
Wysłany: 2008-12-15, 21:27   

Albo chcesz mieć wzmocnienie albo kasę przy kieszeni.....Trzeba wybrać.... Kupisz klatkę zrobisz wzmocnienie wsadzisz trochę kasy ale to później sie zwróci...... Nie zrobisz wzmocnienia pojeździsz rok może 2 i co??? Jajeczko..... Nową budę musisz kupić bo stara sie rozkraczyła i złamała w pól jak tytanic :roll:



Chyba że się myle.... :shock:
 
 
 
eMTi 
eMTi


DDR: 601 ciapek
Wiek: 35
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-12-15, 22:27   

Wojti08 napisał/a:
Nową budę musisz kupić bo stara sie rozkraczyła i złamała w pól jak tytanic
lub jak G0
_________________
PozDDRo eMTi
 
 
 
Wojti08 


DDR: Trabant 601s
Wiek: 30
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 49
Skąd: Łubno
Wysłany: 2008-12-15, 23:12   

G0 się złamał?? :-/
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 40
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2008-12-15, 23:23   

Tak. Sa gdzies na forum zdjecia, bo J. wrzucil.
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
Kumpelek
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-16, 15:32   

i co pospawają go czy nie?
 
 
eMTi 
eMTi


DDR: 601 ciapek
Wiek: 35
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-12-16, 16:04   

narazie sobie stoi o tak:





fotki robione jakis tydzien dwa temu ;)
_________________
PozDDRo eMTi
 
 
 
maxxx601 
fascynacitrabantow

DDR: mpctka 601
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 120
Skąd: bydgoskie
Wysłany: 2008-12-16, 18:08   

Kamik zrobił porządki? Gdzie dawca :shock:
Ostatnio - miało być bardziej ratowe G0 w nowej budzie, bo właścicielowi nie chciało się bawić z jaskółką, ale póki co biały śmiga na jego blachach. Foto:
_________________
Zawsze zakochany w trabantach. Dwusuwowych czystej krwi.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,01 sekundy. Zapytań do SQL: 13