Wzmocnienie Trabika. |
Autor |
Wiadomość |
MC-Maxim
DDR: T1
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 126 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2008-12-09, 20:12 Wzmocnienie Trabika.
|
|
|
Siemka !
Zakładam kolejny, ważny temat, odnośnie wzmocnienia Trabanta przy ostrej glebie. Jeśli ktoś ma fotki, rysunki czy zna patenty (a slyszalem o takich) jak i gdzie wzmocnic Trabanta, i może sie podzielić bedzie gitarka. Myśle, że bedzie to przydatne również dla innych osób chcących posadzić Traba na glebie i pocieszyć sie nim dłużej niż miesiąc hehe :)
Proponował bym zarzucać opisy + schematyczne rysunki w paincie. |
_________________ www.thevintagevwbus.com |
|
|
|
|
J.J.
stay high
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 963 Skąd: Kaszëbë
|
Wysłany: 2008-12-10, 15:56
|
|
|
ja dzis poszukam zdjec i porobie cos.
Porobie to co wiem, że ludzie wzmocnili i sobie chwalą jak i to co kiedy widziałem w motorze :) co nawet kumpel nie czytając tego polecał :) |
_________________ TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
DrogąDoRaju - Trabant, Wartburg, Simson, Mify i Qek |
|
|
|
|
tiso
DDR: 2 x 601
Wiek: 33 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 194 Skąd: szczecinek
|
|
|
|
|
MC-Maxim
DDR: T1
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 126 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2008-12-10, 18:55
|
|
|
J. napisał/a: | ja dzis poszukam zdjec i porobie cos.
Porobie to co wiem, że ludzie wzmocnili i sobie chwalą jak i to co kiedy widziałem w motorze :) co nawet kumpel nie czytając tego polecał :) |
O bede wdzieczny.
Tisco, te fotki widzialem, ale tam wzmocnienia sa nizej niz jaskolka, co u mnie jest niedopuszczalne :D Ale bede wspawywał do boku jaskołki i progow. |
_________________ www.thevintagevwbus.com |
|
|
|
|
maxxx601
fascynacitrabantow
DDR: mpctka 601
Wiek: 39 Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 120 Skąd: bydgoskie
|
Wysłany: 2008-12-10, 19:12
|
|
|
Powzmacniać tam gdzie pracuje = pęka. I walczyć z rudą - zdrowy trabant to dość sztywny trabant. Za dużo wzmocnień wcale nie jest dobre. Rozpórke kielichów w 601 z przodu można sobie darować np |
_________________ Zawsze zakochany w trabantach. Dwusuwowych czystej krwi.
|
|
|
|
|
MC-Maxim
DDR: T1
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 126 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2008-12-10, 21:51
|
|
|
Dlaczego uważasz że rozpórka nie ma sensu ? Myslałem czy sobie nie wyrzeźbić przypadkiem. |
_________________ www.thevintagevwbus.com |
|
|
|
|
Qbs
i Zenek...
DDR: 601
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 305 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2008-12-10, 22:23
|
|
|
a co tam chcesz rozpierac? |
_________________ www.customfactory.pl
CUSTOM FACTORY X WHEEL WIDE |
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2008-12-10, 22:41
|
|
|
rozporka jest do aut na glebie, zeby kielichy nie pracowaly tak mocno jak bez "spinki". Np. auto wpada w dziure i kielich moze sie przesunac o pare mm... PRzy normalnym zawieszeniu amortyzatory nie sa twarde, wiec takie zjawisko nie wystepuje, az w takim stopniu. A jakie sa kielichy w 601 to kazdy wie...
Krotko mowiac - Auto z rozporkami lepiej sie prowadzi.
Najlepiej poszukac materialow o przygotowaniu Traba do rajdow. |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
MC-Maxim
DDR: T1
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 126 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2008-12-10, 22:47
|
|
|
No dokładnie, nie rozumiem jak ktoś może negować pomysł rozpórki. Cel jest wiadomy - usztywnia i to cholernie kielichy. |
_________________ www.thevintagevwbus.com |
|
|
|
|
J.J.
stay high
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 963 Skąd: Kaszëbë
|
Wysłany: 2008-12-10, 23:08
|
|
|
Jaskółka - podłużnica
Widać chyba wyraźnie. Kumpel tak ma w 1.3 i nie narzeka, wręcz chwali.
Zauważył jedynie, że przez to chodzi mu buda u góry, na wysokości słupków. Może to wina tego bądź tego, że auto było bite kiedyś dość mocno :)
Wachacze
Każdy to ustrojsto zna. Jak widać zamknięte 'oczka'.
Przeciągnieta jest 'osłona' mocowania wachacza.
Niektórzy też łączyli ramiona wachaczy. Widziałem różne wysokości tego, raz na środku, raz połączone 'oczka'.
Wózek 601 - ściana grodziowa
Widok od tyłu. Niestety nie miałem innego zdjęcia ( np z boku ). Od miejsca mocowania resora pociągnieta blacha wraz z mocowaniem do ściany grodziowej. W ten sposób odciążamy jedyne mocowania wózka na jaskółce. Sposób, który widziałem w motorze jak i kumpel mi kiedyś o tym wspominał. |
_________________ TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
DrogąDoRaju - Trabant, Wartburg, Simson, Mify i Qek |
|
|
|
|
maxxx601
fascynacitrabantow
DDR: mpctka 601
Wiek: 39 Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 120 Skąd: bydgoskie
|
Wysłany: 2008-12-10, 23:52
|
|
|
Mądrzejsi ode mnie odradzają to a nie mośki jakieś. Bo w 601 funkcję ropórki i stabilizatora jednocześnie pełni resor. A McPerson to zupełnie inna technologia i obciążenia - więc nie ma co porównywać. Poza tym 601 ma szerokie nadkola które ładnie rozkładają obciążenia. Niemcy zakładają rozpórki dla lansu, natomiast rajdówki nie robią dużych przebiegów (między dzwonami bądź spawaniem ]:> ). Załóż sobie to i buda zacznie zapierdalać na nadkolach przy podłodze np.
To chcesz rad czy nie? :-/ |
_________________ Zawsze zakochany w trabantach. Dwusuwowych czystej krwi.
|
|
|
|
|
john'ek
Talib
DDR: Porsche 924 / Łada Samara
Wiek: 37 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 442 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2008-12-11, 00:21
|
|
|
hm ale zobacz maxx z drugiej strony w tym przypadku fabrycznie przy resorze z tylu nie spawali by belki gdyby to mialo nie pomagac... co?? czy zle glowkuje?? |
_________________
|
|
|
|
|
maxxx601
fascynacitrabantow
DDR: mpctka 601
Wiek: 39 Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 120 Skąd: bydgoskie
|
Wysłany: 2008-12-11, 06:47
|
|
|
to nie jest rozporka gdyz rura musialabybyc od kielich do kielkicha, bardziej mocowanie kanapy ]:> |
_________________ Zawsze zakochany w trabantach. Dwusuwowych czystej krwi.
|
|
|
|
|
MC-Maxim
DDR: T1
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 126 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2008-12-14, 09:23
|
|
|
maxxx601 napisał/a: | Bo w 601 funkcję ropórki i stabilizatora jednocześnie pełni resor. |
No z resorem masz racje ... faktycznie taka funkcje moze pełnic.
J : Dzieki za rysunki.
A jak to jest z tym pękaniem góry, po wzmocnieniu dołu ? Czy to faktycznie może okazać sie konkretna lipa ? Ma ktoś jakieś doświadczenia ? |
_________________ www.thevintagevwbus.com |
|
|
|
|
john'ek
Talib
DDR: Porsche 924 / Łada Samara
Wiek: 37 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 442 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2008-12-14, 10:41
|
|
|
na wysokosci deski rozdzielczej ja planuje dac pozadne wzmocnienie bo to jednak jest nad jaskolka wiec ten element w przypadku wzmocnienia dolu moze obrywac:) wiec tu chce dac i mysle jak z tylu czy tam gdzie polka?? ma byc slowirder wiec dodanie paru kilo przez wsporniki mi przeszkadzac nie bedzie... a mysle ze bezpieczniej bedzie:) powiedzcie czy to dobry pomysl? |
_________________
|
|
|
|
|
Kruchy
TaxiMan
DDR: Wartburg 353GS '87
Wiek: 42 Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 79 Skąd: EuDeZet
|
Wysłany: 2008-12-14, 20:10
|
|
|
Pamiętajcie, że każde wzmocnienie odbija się na elemencie obok, który wzmocniony nie jest. Druga sprawa - przy rozplanowaniu jakiś zastrzałów, wzmocnień, kątowników, płaskowników, trzeba wziąć pod uwagę ich rozłożenie. Nie chcielibyście dostać podczas wypadku kawałkiem żelastwa po jajach :->
PozDDRo... |
_________________ WartburgRadikalz
|
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2008-12-15, 19:01
|
|
|
Klatka bezpieczenstwa (cela - do kielichow) to chyba najlepsze wzmocnienie budy :D |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2008-12-15, 19:18
|
|
|
Tylko jaka cena :D |
|
|
|
|
Wojti08
DDR: Trabant 601s
Wiek: 30 Dołączył: 28 Lip 2008 Posty: 49 Skąd: Łubno
|
Wysłany: 2008-12-15, 21:27
|
|
|
Albo chcesz mieć wzmocnienie albo kasę przy kieszeni.....Trzeba wybrać.... Kupisz klatkę zrobisz wzmocnienie wsadzisz trochę kasy ale to później sie zwróci...... Nie zrobisz wzmocnienia pojeździsz rok może 2 i co??? Jajeczko..... Nową budę musisz kupić bo stara sie rozkraczyła i złamała w pól jak tytanic :roll:
Chyba że się myle.... :shock: |
|
|
|
|
eMTi
eMTi
DDR: 601 ciapek
Wiek: 35 Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 127 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2008-12-15, 22:27
|
|
|
Wojti08 napisał/a: | Nową budę musisz kupić bo stara sie rozkraczyła i złamała w pól jak tytanic | lub jak G0 |
_________________ PozDDRo eMTi |
|
|
|
|
Wojti08
DDR: Trabant 601s
Wiek: 30 Dołączył: 28 Lip 2008 Posty: 49 Skąd: Łubno
|
Wysłany: 2008-12-15, 23:12
|
|
|
G0 się złamał?? :-/ |
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2008-12-15, 23:23
|
|
|
Tak. Sa gdzies na forum zdjecia, bo J. wrzucil. |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
Kumpelek [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-12-16, 15:32
|
|
|
i co pospawają go czy nie? |
|
|
|
|
eMTi
eMTi
DDR: 601 ciapek
Wiek: 35 Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 127 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2008-12-16, 16:04
|
|
|
narazie sobie stoi o tak:
fotki robione jakis tydzien dwa temu ;) |
_________________ PozDDRo eMTi |
|
|
|
|
maxxx601
fascynacitrabantow
DDR: mpctka 601
Wiek: 39 Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 120 Skąd: bydgoskie
|
Wysłany: 2008-12-16, 18:08
|
|
|
Kamik zrobił porządki? Gdzie dawca :shock:
Ostatnio - miało być bardziej ratowe G0 w nowej budzie, bo właścicielowi nie chciało się bawić z jaskółką, ale póki co biały śmiga na jego blachach. Foto:
|
_________________ Zawsze zakochany w trabantach. Dwusuwowych czystej krwi.
|
|
|
|
|
|