(S)GermanStyle.pl
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Zrób swojego Trabanta! Wartburgi - konkretnie i z zajawką

Poprzedni temat «» Następny temat
Wahacze rurowe przód-negatyw
Autor Wiadomość
dzikU 


DDR: Trabant 601 z 70
Wiek: 31
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 223
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-04-02, 23:44   Wahacze rurowe przód-negatyw

Pytam z ciekawości bo niedługo będę spawac od podstaw wahacze do Vitary(regulowane) i zastanawiam sie nad wahaczami do trabanta.
Jak wiadomo przy jeździe na glebie można równie dobrze wahaczem w coś przykotwić więc mocniejsze z rury bezszwowej grubościennej by się przydały.
Druga sprawa to negatyw. Wahacze mógłbym robić na dany wymiar-podać o ile mają być dłuższe od seryjnych i jo.
Trzecia sprawa to tuleje. Zastanawiałem się nad poliuretanami ale wydaje mi się, ze standardowe, gumowe są lepsze-lepiej tłumią drgania przez co jaskółka-bud tak nie dostaje, Trabantem też nie jeździ sie nie wiadomo jak kosmicznie w zakrętach żeby były potrzebne sztywne tuleje. Cena tez by była niższa. Oczywiście dla chętnych można sie pokusić o polibusze do trabanta.

I najważniejsze, czy byli by chętni?
Wydaje mi się, ze jest to najlepszy sposób na wypchanie dołu koła. Oczywiście można przedłużać seryjne(kiedyś ich braknie i na pewno nie będą tak wytrzymałe jak z rury bezszwowej grubościennej), można tez przedłużki dorabiać ale one nie wszystkich satysfakcjonują.

Co Wy o tym myślicie, dobry pomysł?
Ostatnio zmieniony przez dzikU 2012-04-03, 16:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2012-04-03, 00:57   

Pomysl stary jak swiat. Dodaj jeszcze srube rzymska i bedzie regulowany neg.

Kolejna sprawa to laczenie swoznia z ta rura, oryginalny jest odlewem wiec ciezkie bedzie spawanie moim zdaniem czyt. Slaby punkt. Ogolnie to zrobic mozna wszystko. Co do nega to lipa wpolo wystawiac i tak juz szeroki przod :-(
 
 
 
lisek 

DDR: 601
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 344
Skąd: Iłowa
Wysłany: 2012-04-03, 08:56   

dziku pomysł bardzo dobry miałem nawet robić coś z arenem ale później ja odpuściłem a aren zrobił zwykle i pomysł upadł i mi się nie chciało i tez poszerzyłem zwykłe.
sgall o którym miejscu mówisz?? w 601 wahacz jest cały spawany tam niema żadnych odlewów oprócz mocowania sworznia ale ono jest przykręcane
 
 
 
Aren 


DDR: 601s 85'
Wiek: 31
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 1310
Skąd: Zary
Wysłany: 2012-04-03, 10:07   

Sqall nie skumal ze to o 601 chodzi.
Budowa wahacza w 601 jest prosta jak budowa cepa i jesli to ladnie ogarniesz na wymiar ktory ci podam to jestem chetny:p

rura gieta czy spawana po skosie? Spawac by to tez musial ktos z doswiadczeniem.


Co do tego, ze kiedys braknie wahacza zeby wydluzac to nie ma takiej opcji bo po plozeniu (-2,5 resor) +5 cm dól poloska wypada ze skrzyni:p
 
 
 
lisek 

DDR: 601
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 344
Skąd: Iłowa
Wysłany: 2012-04-03, 10:23   

aren: myślałem ostatnio o tych wahaczach i mam nową koncepcje a po co robić idealnie kształt tego co wahacza ori i wyginać lub spawać rurę w kształt tego co ori wystarczy dać rury na skos i dociąć pod kąt żeby przyspawać mocowanie tulejki w środę jak będę w szkole to ci pokaże o co mi chodzi
 
 
 
dzikU 


DDR: Trabant 601 z 70
Wiek: 31
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 223
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-04-03, 16:51   

Tak, chodzi o wahacz do 601.

Rura byłaby gięta, giętarkę już zakupiłem ;-)
Ze spawaczem nie ma problemu bo wujek jest po szkoleniu, nawet dwóch :D
Robię części do Vitar(przeróbki do off-roadu) od dwóch lat, elementy cięte CNC i spawam je do kupy sam. W terenie takie podzespoły o wiele bardziej dostają po tyłku niż takie wahacze w Trabancie więc o solidność wykonania nie musicie się bać ;-)

Chodziło mi o to, ze braknie wahaczy do przeróbek, które będą się do tego nadawać-nieuszkodzone, proste i bez rudej a nie, ze będą za krótkie :P
 
 
 
Aren 


DDR: 601s 85'
Wiek: 31
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 1310
Skąd: Zary
Wysłany: 2012-04-03, 21:15   

Spoko luz:) ja dlatego zbieram wszystkie uzywki hehe

lisek ok pogadamy
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2012-04-05, 10:54   

dzikU, Ty chyba telepatycznie się komunikujesz ze mną albo nie wiem co.
W poniedziałek zrobiłem wahacz do 601 z profilu na wzór któregoś z VW.
zostało mi wspawać tulejki.

teraz tak skoro już wielu z nas robi dłuższe wahacze to o ile max można przedłużyć by:
1) nie brakło półosi
2) półoś nie zniszczyła szklanki
3) żeby przegub nie dostał w dupę.

Aren ma 25mm dłúższe

úważam ,że trzeba o tym pamiętać przy przeróbkach.
_________________
 
 
 
J.J. 
stay high


Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 963
Skąd: Kaszëbë
Wysłany: 2012-04-06, 08:44   


kampturist ;)
_________________
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl

DrogąDoRaju - Trabant, Wartburg, Simson, Mify i Qek
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11