[swap] Biegi. Jak je rozwiązać?? |
Autor |
Wiadomość |
Placik
DDR: trabant 1.6 SV (1.1)
Dołączył: 24 Sty 2012 Posty: 33 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 2012-01-24, 17:22 [swap] Biegi. Jak je rozwiązać??
|
|
|
Jak rozwiązać biegi w moim swapie (opis na CT ) Otóż zachciało mi sie swapa jak mało komu i oczywiście napotkane problemy bla bla bla... każdy wie o co chodzi.
Silnik i skrzynia jest z opla vectry 1.6 SV. Juz praktycznie wszystko to siedzi w trabie ale mam problem z biegami. Mechanizm oryginalny nie wchodzi gdyż za mało miejsca pod manglownicą. Myślałem nad takim rozwiązaniem
Wszystko było by dobrze ale znów poduszka silnika przeszkadza i żeby to działało musiałbym ją przesunąć, ułożyć odwrotnie lub inną zastosować co wiąże się znów z cięciem spawaniem kombinowaniem.
A czy takie rozwiązanie na linki bezpośrednio do wybieraka zda egzamin??
Linki pochodziły by z matiza aktualnie najtaniej |
|
|
|
|
J.J.
stay high
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 963 Skąd: Kaszëbë
|
Wysłany: 2012-01-24, 17:41
|
|
|
Po pierwsze to sie przywitaj. Nie każdy wie skąd i czemu tu jesteś.
Wiem, że Bross Cię tu skierował, dlatego nie wyjebałem posta.
I napisz tutaj Twój problem. Wiele ludzi stąd nie ma konta na CT bądź nie wchodzi tam.
Elo. |
_________________ TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
DrogąDoRaju - Trabant, Wartburg, Simson, Mify i Qek |
|
|
|
|
Placik
DDR: trabant 1.6 SV (1.1)
Dołączył: 24 Sty 2012 Posty: 33 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 2012-01-24, 18:28
|
|
|
Przepraszam ze sie źle zachowałem. Tak wiec witam grono forumowiczów
Skąd jestem to mam w profilu. Jak tu trafiłem?? Forum od dawna jest mi znane lecz byłem dotychczas tylko obserwatorem.
Problem opisałem dotyczy biegów tzn nie umiem sobie poradzić z mechanizmem. A nie bede opisywać całego projektu bo to nie ten dział.
Jesli zasmiecam forum prosze o usunięcie posta.
Dziekuje |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2012-01-24, 19:10
|
|
|
Apropo tego wybieraka ze skrzyni - dało by rade odciąć i przyspawać z matiza mocowanie linek które poprowadzisz jak Ci lepiej tylko jak długie są te linki i czy ich starczy.
(na pewno nie zaśmiecasz forum dzielisz się problemem z nadzieją ,że Inni będą mieli dobry pomysł i zaradzą na to.)
przydały by się dobre zdjęcia.
wg mnie zda egzamin ale czy nie będzie takich jaj jak u mnie :?: (wyjdzie w praniu)
biegi będą ale jak z będzie z kolejnością może tak
:arrow:
Optycznie masz podobną skrzynię wiec spodziewam się takiego czegoś.
tylko w maździe 121 biegi wbija się tradycyjnie R 1 3 5 do przodu co widać jest sprzeczne z rysunkiem na skrzyni ale ... jednak nie do końca.
skrzynia GeneralMotors.... |
_________________
|
|
|
|
|
Kula
kawał skur*ysyna
DDR: szczur 72"
Wiek: 36 Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 375 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2012-01-24, 19:17
|
|
|
1. jak oryginalnie w oplu jest rozwiązany wybierak? Na linkach czy na "badylu"
2. raczej jesteś pionierem w wkładaniu oplowskiego silnika do trabanta. Musisz zrobić tak żeby działało. Nie wydaje mi się, żeby ktoś z tego forum już taki temat przerabiał. |
|
|
|
|
Placik
DDR: trabant 1.6 SV (1.1)
Dołączył: 24 Sty 2012 Posty: 33 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 2012-01-24, 20:04
|
|
|
Wybierak w oplu jest na badylu
badyl
a pużniej jest taki mechanizm i na ten mechanizm nie ma juz miejsca przeszkadza magiel i poduszka
Aktualnie dysponuje takimi fotkami
Silnik i skrzynia nadaje sie do swapa do 601 z biegami by nie było problemu bo by było na "laske" |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2012-01-24, 20:19
|
|
|
poprawie fotki bo aukcja zniknie z archiwa i fota tez (wiem wykraczam po za ... ale działam w dobrej intencji)
Oplowski lewar wybieraka -> "badyl"
mechanizm wybierania biegów przy skrzyni - "kołyska"
przy skrzyni Placik, ma coś takiego.
foty z neta skrzynia z mazdy 121. Podobna skrzynia do tej z Corsy B F10 F13
Placik, może z corsy B coś by podeszło :?: |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Bross 2012-01-24, 21:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Placik
DDR: trabant 1.6 SV (1.1)
Dołączył: 24 Sty 2012 Posty: 33 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 2012-01-24, 20:49
|
|
|
Broos dzieki za wsparcie.
Dokładnie przy skrzyni tak to wygląda jak Bross przedstawił.
Wszystkie ople mają ten sam mechanizm łącznie z Daewoo Nexia, Nubira |
|
|
|
|
Przemas601
DDR: 1,1 91r
Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 74 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-01-24, 20:53
|
|
|
Miałem podobny problem i rozwiązałem to systemem dźwigienek na unibalach,działa bardzo precyzyjnie,tylko biegi są odwrotnie. Da radę się szybko przyzwyczaić,tylko przy redukowaniu czasami zdarzają mi się pomyłki. |
|
|
|
|
Aren
DDR: 601s 85'
Wiek: 32 Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 1310 Skąd: Zary
|
Wysłany: 2012-01-25, 10:05
|
|
|
Nie jest pionierem :D Kumpel z katowic ma trampka z 2,0 od Vectry i biegi ma przy kierowinicy jak w 601 :D |
|
|
|
|
Aren
DDR: 601s 85'
Wiek: 32 Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 1310 Skąd: Zary
|
Wysłany: 2012-01-25, 16:53
|
|
|
zeby ktos nie twierdzil ze gadam glupoty :)
|
|
|
|
|
marszal
DDR: trabant polo
Wiek: 40 Dołączył: 18 Gru 2008 Posty: 220 Skąd: Jasło koło Osobnicy
|
Wysłany: 2012-01-25, 18:47
|
|
|
Sorry za ot ale ta skrzynia jest zgrabna nie to co vw :-/
Motyw wybierania biegów pogrzebaczem tez zajebisty :D |
_________________ Lepiej miec Parkinsona i troche rozlać, niż mieć Alzheimera i zapomniec wypić. |
|
|
|
|
Dzordz
DDR: 601
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 146 Skąd: Krk
|
Wysłany: 2012-01-25, 19:13
|
|
|
Ciekawe ile wytrzyma ta trabantowa skrzynka. Jak w oplach z c20ne skrzynie f18 padają jak chcą. |
_________________ Cały czas do przodu ale szału nie ma |
|
|
|
|
Aren
DDR: 601s 85'
Wiek: 32 Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 1310 Skąd: Zary
|
Wysłany: 2012-01-25, 19:55
|
|
|
Dzordz napisał/a: | Ciekawe ile wytrzyma ta trabantowa skrzynka. Jak w oplach z c20ne skrzynie f18 padają jak chcą. | przeciez tu jest skrzynia normalna z Opla z biegami przy kierownicy :-P |
|
|
|
|
zolwik
DDR: 601 t2 6v
Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 21 Skąd: gdynia
|
Wysłany: 2012-01-25, 21:26
|
|
|
Lata to juz na gotowo ? |
_________________
|
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2012-01-26, 16:47
|
|
|
Aren, Małe niedomówienie - nie z Katowic tylko z Chorzowa.
Po za tym wspominałem o tym projekcie jakiś czas temu w ShoutBoxie.
Dzordz, starczy przypatrzeć się na foty widać ,ze to nie Trabantowa.
zolwik, Projekt pod znakiem :?: na razie nie jest ukończony i idzie bardzo powoli do przodu i jest niewiele do dokończenia.
Aż dziw ,że Aren dał foty bo mnie uprzedził.
Placik, Jeśli takie rozwiązanie biegów Cię interesuje mogę z Olkiem pojechać i porobić foty. 2,0 weszło bez kłopotów bez cięcia i kombinowania z sankami. |
_________________
|
|
|
|
|
dzikU
DDR: Trabant 601 z 70
Wiek: 31 Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 223 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-01-26, 17:40
|
|
|
Bross napisał/a: |
Placik, Jeśli takie rozwiązanie biegów Cię interesuje mogę z Olkiem pojechać i porobić foty. 2,0 weszło bez kłopotów bez cięcia i kombinowania z sankami. |
Zrób to dla mnie, bo mam chcice na 2.0 z opla a jak zobaczyłem, ze skrzynia taka zgrabna to się jeszcze bardziej w tym utwierdziłem :P
A biegi przy kierze przy 2.0 to pewnie niezły galimatias :lol: |
|
|
|
|
Placik
DDR: trabant 1.6 SV (1.1)
Dołączył: 24 Sty 2012 Posty: 33 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 2012-01-26, 21:36
|
|
|
No raczej biegi przy kiry mnie nie interesują. Dlatego wsadzałem to w bude 1.1 zeby było mniej kłopotów ale jednak okazało sie ze buda 1.1 na opla sie średnio nadaje.
Ewentualnie biegi jak w wartburgu przy kierownicy to tak ale nie na "laske" jak w 601.
Myśle jeszcze nad takim rozwiązaniem, lewarek blisko kierownicy i wysoko.
|
Ostatnio zmieniony przez Placik 2012-01-26, 21:42, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
J.J.
stay high
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 963 Skąd: Kaszëbë
|
|
|
|
|
Placik
DDR: trabant 1.6 SV (1.1)
Dołączył: 24 Sty 2012 Posty: 33 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 2012-01-26, 21:41
|
|
|
Różnica w saniach i przednim zawieszeniu. O to chodzi o tą różnice?? i tego nie chcialem zbytnio przerabiać. A jak bym wzioł 601 to sanie bym zmienił a kielichy przespawał i szerzej |
|
|
|
|
J.J.
stay high
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 963 Skąd: Kaszëbë
|
Wysłany: 2012-01-26, 21:47
|
|
|
601 łamie się na jasqłce przy seryjnym silniku, dlatego w książkach polecali wzmocnić mocowanie sań do budy poprzez załapania ich od resora do grodzi.
w 1.1 jak jaskółka ci się złamie to sanki trzyma jeszcze wzmocnienie, które idzie nadkolami. wózek jest trzymany z dwóch stron, a nie jak w 601 z 1 |
_________________ TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
DrogąDoRaju - Trabant, Wartburg, Simson, Mify i Qek |
|
|
|
|
|