(S)GermanStyle.pl
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Zrób swojego Trabanta! Wartburgi - konkretnie i z zajawką

Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL] Zabezpieczenie podwozia...
Autor Wiadomość
Kruchy 
TaxiMan


DDR: Wartburg 353GS '87
Wiek: 41
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 79
Skąd: EuDeZet
Wysłany: 2010-11-03, 23:37   [ALL] Zabezpieczenie podwozia...

Macie sporo wprawy w tej kwestii. Aktualnie Białas stoi na kobyłkach podlewarowany tak aby swobodnie można było jeździć sobie pod nim na leżance. Chce zabezpieczyć go przez okres zimowy od spodu.

Problem jest tego typu, że nie wiem jakimi typami produktów, jakich producentów. Całe podwozie jest w stanie idealnym. Nie ma tam rdzy, więc nie potrzeba tam farb okrętowych, podkładów epoksydowych czy reaktywnych. W 70% jest ta jeszcze oryginalne zabezpieczenie fabryczne lub te które zlecił pierwszy właściciel. Tam gdzie nie ma masy bitumicznej jest oryginalny czarny lakier piecowy. Pytanie jest następujące, czym zrobić to najlepiej.

Nie wiem czy malować jakimiś masami bitumicznymi [smołowymi, asfaltowymi typu Bitex - choć konkretnie z nim miałem złe doświadczenia ] czy podwozie pociągnąć barankiem i tak zostawić, czy może pomalować barankiem a żeby wyglądało to estetyczniej i spełniało dodatkową funkcję ochronną - lakierem poliuretanowym... a może cały spód wymalować Coriną potem barankiem i lakierem, a może dać tak jak jest sam Bitex. Głupi jestem szczerze mówiąc, szczególnie jeśli chodzi o producentów. Wszyscy polecają Bolla czy Novola ale są to marki popularne i wraz z ceną idzie jakość. Widziałem np. próbkę wymalowanego panelu masą bitumiczną Bolla i produktu lini 4CR czyli produktów tańszej linii AutoColoru i była przepaść. Jeden kosztuje 16złz a puchę pod pistolet drugi 28. Ale akurat w tej kwestii cena w pewnym sensie jest akceptowalna.

Doradźcie coś i powiedzcie jeszcze czym tak naprawdę rożni się fluidol od teraz tak popularnych wosków do profili zamkniętych. Czym lepiej wymalować wnętrza drzwi, progi, zamknięte profile, ramę od wewnątrz ?

PozDDRo...
_________________
WartburgRadikalz
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-11-03, 23:57   

Ja na warsztacie robie tak:
- oczyszczanie z rdzy/kauczuku/farby
- malowanie podkladem (tam gdzie nie ma rdzy akrylowym, a jak jest to reaktywnym)
- jesli bylo malowane reaktywnym to druga warstwa akrylowego
- matowanie
- na to baranek (UPS).

Baranka uzywam z firmy APP. Jest lepszy od Bolla itp., wysycha, dzieki czemu mozna go lakierowac.
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2010-11-04, 00:24   

Ja na Twoim miejscu najpierw poszukałbym pęknięć w oryginalnym bitexie. Ta powłoka nie jest za dobra. Lubi pękać, odpadać itd. Wszystkie miejsca podejrzane o to, że jest tam rdza wyczyściłbym twardą szczotką na diaxa.

Skoro jednak mówisz, że rdzy nie masz to po prostu baranek. Bitex odradzam, jest to na prawde stara metoda :) Dobrą akcja będzie polakierowanie baranka tak jak mówisz poliuretanem bądź po prostu akrylem. Ułatwi to mycie auta.

Baranek testowałem 2 firm. Polecam Wurth, solidna firma moim zdaniem. Oczywiście również całkiem droga.

Co do profili zamkniętych, to niestety nie pomogę.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 11