TRUMIENKA 1.8 |
Autor |
Wiadomość |
marszal
DDR: trabant polo
Wiek: 40 Dołączył: 18 Gru 2008 Posty: 220 Skąd: Jasło koło Osobnicy
|
Wysłany: 2009-01-21, 17:05 TRUMIENKA 1.8
|
|
|
Witam.
Pierwszego Traba zakupiłem jakieś 3 lata temu, było to zwykle polo kombi pośmigałem tym cudem kilka miesięcy i po jakimś czasie zaczęło brakować mocy.
Parę dni później zakupiłem silnik od wartka i po paru godzinach już sobie mruczał w moim Trabie. W miedzy czasie poszła do wymiana kierownica która została zaadoptowane z mojego byłego fiata 126p, filtr stożkowy ,strumienica + nowy cały układ wydechowy (stary się rozleciał ) jako końcowy tłumik zastosowałem ten środkowy z polo 6n.
Taki szybki swap :lol:
Wszystko było by oka ale silnik ze szrotu jednak był niecałkiem halo, pierwsze poszła do wymiany głowica było chwile spokoju ale po jakimś czasie sukcesywnie zaczęły się zapalać rożne kontrolki pierwsze olej potem ładowanie i tak w kolko na przemian potem olej święcił już cały czas. W miedzy czasie dostałem peugeota 405 i cos mnie pokusiło żeby pchnąć Traba i poszedł w świat.
Znów minęło kilka miesięcy i znów zakupiłem Traba.
Pomyślałem ze jak na 1,3 dość sobie radził to 1,8 poradzi sobie lepiej. Wtedy zaczęło się poszukiwanie w necie co i jak żeby to zrobić i natrafiłem wreszcie na GermanStyle, tutaj pomęczyłem paru użytkowników forum wielkie dziex dla Was.
I wreszcie ruszyło, na początek auto trafiło do garażu u kuzyna potem wydarłem wszystko co niepotrzebne z całego auta i oględziny blach tu okazalo się ze jest gorzej niż myślałem.
Powoli zacząłem walkę z rudą która trwa do teraz ponieważ w międzyczasie zakupiłem silnik i skupiłem się na jego montażu w budę.
Silnik był ze skrzynia 4 biegowa a od początku miało być 5 biegów, znów zakupy tym razem skrzynia od Toledo półosie od Passata 2.0 tylnia belka zwrotnice i cały układ hamulcowy od tego samego Passata i jeszcze maglownica od Toledo.
Teraz mając parę części stary silnik poszedł na pole i tam leży do dzisiaj, następnie mała ingerencja szlifierką kontową usuniecie tego co przeszkadzało i zacząłem z kuzynem pasować nowy silnik czyli kilkakrotne wkładanie i wyciąganie silnika.
Jak już silnik został posadzony na nowych mocowaniach zaczął się montaż maglownicy i kolumny kierowniczej padło na kolumne od Poldka niska cena :D i kierownice z nabą zakupiłem przy okazji ten sam szrot :D i podobna cena.
Następnie skupiłem się nad zawieszeniem a raczej nad szukaniem go potrwało to chwile ale jest, opętany mania zakupów szarpnąłem się jeszcze na felgi i spłukałem do zera.
Potem zagadałem sąsiada który miał kiedyś trabiego i w promocyjnych cenach nabyłem reperaturki na progi i parę innych jak nowe uszczelki, znaczki, amortyzatory do 601, łożyska i takie tam, te ostanie nie wiem poco ale dawał to brałem.
W chwili obecnej dalej walczę z rudą i czekam na gaźnik od mirafiori i na wahacze które poszły do przeróbki. A najbardziej czekam na wypłatę :-P .
Jak cos się ruszy do przodu to dodam jakieś foto i coś tam pobazgrole. |
_________________ Lepiej miec Parkinsona i troche rozlać, niż mieć Alzheimera i zapomniec wypić. |
|
|
|
|
Kargul
DDR: TRABI
Wiek: 35 Dołączył: 20 Lip 2008 Posty: 54 Skąd: Kielce/Wieluń
|
Wysłany: 2009-01-21, 17:54
|
|
|
zapowiada się ciekawe kombi:D |
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2009-01-21, 18:10
|
|
|
No niezle :) Niby nic sie nie dzieje, a tu nagle projekt w zaawansowanym stadium :) jestem ciekaw dalszych postepow, wiec pisz na bierzaco :) w razie potrzeby pomozemy na ile bedziemy mogli ;)
Pozdro! |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2009-01-21, 19:50
|
|
|
fajnie fajnie. niezła rzeźba. Jeśli tylko nie zjebiesz dodając jakieś badziewne spojlery to będzie zajefajnie :D Kombinuj ta blachę bo będzie ciężko z takim silnikiem w tym szrocie :) Jak tam jaskółka? Pomyśl od razu o wzmocnieniach. |
|
|
|
|
marszal
DDR: trabant polo
Wiek: 40 Dołączył: 18 Gru 2008 Posty: 220 Skąd: Jasło koło Osobnicy
|
Wysłany: 2009-01-21, 20:19
|
|
|
Nie będzie żadnych spojlerów i tego typu podobnych rzeczy docelowo chce żeby wyglądał jak 601 a wzmocnienia napewno będą żeby się nie rozsypał po miesiącu. |
_________________ Lepiej miec Parkinsona i troche rozlać, niż mieć Alzheimera i zapomniec wypić. |
|
|
|
|
Qbs
i Zenek...
DDR: 601
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 305 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2009-01-21, 20:36
|
|
|
moze wreszcie ktos by sie pokusil o zrobienie trabanta ktory wyglada jak zapyziałe 601 a zapierdala jak przecinak |
_________________ www.customfactory.pl
CUSTOM FACTORY X WHEEL WIDE |
|
|
|
|
Maciek
DDR: 1.1
Wiek: 38 Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 231 Skąd: Bielsko biała
|
|
|
|
|
Qbs
i Zenek...
DDR: 601
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 305 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2009-01-22, 22:40
|
|
|
a to jezdzi juz czy tylko stoi w remoncie? |
_________________ www.customfactory.pl
CUSTOM FACTORY X WHEEL WIDE |
|
|
|
|
tiso
DDR: 2 x 601
Wiek: 33 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 194 Skąd: szczecinek
|
Wysłany: 2009-01-23, 08:25
|
|
|
fajnie ze robi sie coraz wiecej trabantow 1.8 :D a ile mam to twoje 1.8 KM :?: |
_________________
|
|
|
|
|
marszal
DDR: trabant polo
Wiek: 40 Dołączył: 18 Gru 2008 Posty: 220 Skąd: Jasło koło Osobnicy
|
Wysłany: 2009-01-23, 09:30
|
|
|
Według katalogu tak kolo 90 ps jeżeli się niemyle ale bedzie inny gażnik i układ dolotowy i wydechowy.
A jak zacznie brakować mocy zawsze bede mógł wsadzić coś mocniejszego. :D
Kwestia samego silnika bo skrzynia i reszta zostaje ta sama.
[ Dodano: 2009-01-24, 21:38 ]
Sorry że post pod postem
Ale dziś rano obudziłem się w robocie i stwierdziłem że nie stracę następnej soboty i zakupiłem amorki do poloneza trucka.
Na początku z wujem obciąłem tą tulejkę z dołu i stwierdziłem ze zrobię z nich wkłady do gwintów "KW" a potem jakoś już poszło :D ,w ruch poszła tokarka.
I są gotowe gwinty z wymiennymi wkładami do traba teraz tylko muszę skrócić springi żeby były git do trumienki.
A następnie wziąłem się z kuzynem za progi :-P.
[ Dodano: 2009-02-10, 19:29 ]
Chwile mi zajęło ale wreszcie skończyłem zawieszenie. Na przód zamontowałem wkłady z golfa mk1 gazówki Bilsteina bo te orginalne Koni były zajechane na maxa , tył KYB z poloneza. Pobawiłem się też z talerzykami od trabanta i zespoliłem z tymi od KW. Szarpnąłem sie tez na nowe tarcze wentylowane na przód.
Następnie rozbebeszyłem tylnia belke od Passata i zacząłem przerabianie tylnich wachaczy i z pomocą wujka powstały adaptery.
W między czasie nabyłem maske od 601 lusterka od Garbusa i tylnie lampy od 601 dziex Maciek.
A i przerobili mi wahacze na przód wymienione sworznie z 17 na 19 mm tak że w sobote myślę mieć wreszcie auto na wszystkich czterech kołach. Zobacze ile siądzie na glebie mam nadzieje że bedzie nisko.
[ Dodano: 2009-02-14, 21:05 ]
Powoli zaczyna sie robic zdrowa gleba zobaczymy jak bedzie wygladac na końcu.
[ Dodano: 2009-04-17, 11:09 ]
Parę fotek z okazji wiosny :lol: no i może jakiś mały postęp.
|
_________________ Lepiej miec Parkinsona i troche rozlać, niż mieć Alzheimera i zapomniec wypić. |
|
|
|
|
tiso
DDR: 2 x 601
Wiek: 33 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 194 Skąd: szczecinek
|
Wysłany: 2009-04-17, 13:55
|
|
|
no fajnie dzialasz :D a ile wynioslo ci przerobienie tych swozni :?: |
_________________
|
|
|
|
|
wnuq601
DDR: jak najbardziej trabant
Wiek: 43 Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 70 Skąd: uć
|
Wysłany: 2009-04-17, 15:51
|
|
|
fajnie ze cos sie dzieje.mam nadzieje ze wzmocnisz te bude do tego 1,8 |
_________________ ga-ciowy'
|
|
|
|
|
Maciek
DDR: 1.1
Wiek: 38 Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 231 Skąd: Bielsko biała
|
Wysłany: 2009-04-17, 23:18
|
|
|
Ja płaciłem za regenerację 100, jak się pytałem o sworznie z vw to koleś mi powiedział że w sa takie same jak w trabancie :roll: I że nie zakłada żadnych prywaciarskich bo nie maja homologacji tylko szlifuje fabryczne i robi nowe łoże z teflonu. Jakbym mu zaniósł jakiś stary wahacz z golfa jako dawcę gałki cena pewnie by się nie zmieniła. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4 |
|
|
|
|
marszal
DDR: trabant polo
Wiek: 40 Dołączył: 18 Gru 2008 Posty: 220 Skąd: Jasło koło Osobnicy
|
Wysłany: 2009-05-19, 19:24
|
|
|
Dziś w końcu wziąłem się do roboty i zabrałem się za klatkę została jeszcze jedna poprzeczka do wspawania bo zabrakło mi rury. A i jeszcze wspawać porzeczki miedzy klatą a przednimi kielichami. Potem tylko wszystko porządnie obspawać :)
|
_________________ Lepiej miec Parkinsona i troche rozlać, niż mieć Alzheimera i zapomniec wypić. |
|
|
|
|
Aren
DDR: 601s 85'
Wiek: 32 Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 1310 Skąd: Zary
|
Wysłany: 2009-05-19, 20:21
|
|
|
ładna robota !
jak będziesz malowal? ;-) |
|
|
|
|
tiso
DDR: 2 x 601
Wiek: 33 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 194 Skąd: szczecinek
|
Wysłany: 2009-05-19, 20:54
|
|
|
no no ladnie dajesz oby tak dalej to skonczysz zaraz :D |
_________________
|
|
|
|
|
marszal
DDR: trabant polo
Wiek: 40 Dołączył: 18 Gru 2008 Posty: 220 Skąd: Jasło koło Osobnicy
|
Wysłany: 2009-05-20, 22:14
|
|
|
Dziś wmotałem kubełki i połączyłem klatkę z przednimi kielichami teraz tylko szukam kiery z odsadzeniem bo się nie mieszczę ( brak wygodnej pozycji ) jeszcze ręczny doznał małego moda. Jutro montaż pasów, wycinam w drugim kuble otwory i idą do obszycia.
|
_________________ Lepiej miec Parkinsona i troche rozlać, niż mieć Alzheimera i zapomniec wypić. |
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2009-05-21, 08:13
|
|
|
Czemu nie ma podkladow z blachy min. 3mm pod palaki do podlogi i kielichow ???? |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
marszal
DDR: trabant polo
Wiek: 40 Dołączył: 18 Gru 2008 Posty: 220 Skąd: Jasło koło Osobnicy
|
Wysłany: 2009-05-21, 08:55
|
|
|
Są wszędzie poza przednimi kielichami ( qrde zapomnialem :oops: dzis skoryguje)może nie widać na foto bo robione komórką jak wszystkie zdjęcia. Też czytałem załącznik J :D |
_________________ Lepiej miec Parkinsona i troche rozlać, niż mieć Alzheimera i zapomniec wypić. |
|
|
|
|
eljot87
DDR: 1.1 91'
Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 362 Skąd: nie stąd
|
Wysłany: 2009-05-21, 09:02
|
|
|
między tylnymi kielichami też zapomniałęś... |
|
|
|
|
marszal
DDR: trabant polo
Wiek: 40 Dołączył: 18 Gru 2008 Posty: 220 Skąd: Jasło koło Osobnicy
|
Wysłany: 2009-05-21, 09:47
|
|
|
To akurat jest pseudo rozpórka i tam nie musi być ale tez wstawię a co mi szkodzi :lol: . Na razie i tak wszystko jest powiedzmy tylko połapane bo mig którym to będzie spawane jest nie skończony. Wiec mam jeszcze trochę czasu na poprawę niedociągnięć. |
_________________ Lepiej miec Parkinsona i troche rozlać, niż mieć Alzheimera i zapomniec wypić. |
|
|
|
|
Dyziek
DDR: 1.1
Wiek: 42 Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 173 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2009-06-23, 10:27
|
|
|
Fajnie tak popatrzeć jak inni pracują :) Szykuje się kolejny konkretny trabant... :) |
_________________ Brat pstryka fotki... w razie jakbyś potrzebował :)
---> http://tomaszmosiadz.fotea.pl/ <--- |
|
|
|
|
marszal
DDR: trabant polo
Wiek: 40 Dołączył: 18 Gru 2008 Posty: 220 Skąd: Jasło koło Osobnicy
|
Wysłany: 2009-08-05, 20:41
|
|
|
Pare fotek niby ze cos sie robi :roll:
Podloga w 80% skonczona ale jeszcze czeka na poprawki ale to juz kiedys tam
Pare detali tez juz mam prysniete
Teraz bawie sie z srodkiem
|
_________________ Lepiej miec Parkinsona i troche rozlać, niż mieć Alzheimera i zapomniec wypić. |
|
|
|
|
Aren
DDR: 601s 85'
Wiek: 32 Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 1310 Skąd: Zary
|
Wysłany: 2009-08-05, 22:13
|
|
|
powoli do przodu :-) |
|
|
|
|
marszal
DDR: trabant polo
Wiek: 40 Dołączył: 18 Gru 2008 Posty: 220 Skąd: Jasło koło Osobnicy
|
Wysłany: 2009-08-25, 18:55
|
|
|
cd malowania
jeszcze troszke pod polerowałem emblematy
|
_________________ Lepiej miec Parkinsona i troche rozlać, niż mieć Alzheimera i zapomniec wypić. |
Ostatnio zmieniony przez marszal 2009-08-25, 19:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|