(S)GermanStyle.pl
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Zrób swojego Trabanta! Wartburgi - konkretnie i z zajawką

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: J.J.
2012-02-12, 22:55
[1.1] Biały 1.8
Autor Wiadomość
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2008-11-15, 18:16   [1.1] Biały 1.8

Kumpel podesłał mi linka jako ciekawostkę a ja go kupiłem :D



silnik 1.8 RP, wtrysk jednopunktowy, 90km. Skrzynia 5, skracane półosie. Na drugim zdjęciu mocowanie skrzyni biegów. Pompa hamulcowa i serwo z poloneza, ale zrobiła aut! i jest założona z polo fox. Reszta mechaniki seryjna.



fotele Recaro z opla kadeta GSE, obszyte na nowo razem z tylną kanapą, czarna tapicerka na podłodze i drzwiach.



A to już moja inwencja twórcza. Prawie jak calibra team ;-) podświetlenie tablicy na białych ledach oraz przymiarka ats. Obecnie maska i grill jest czarny, i zmieniłem klamki na alu.

Samochód stał chyba 5 miesiecy nie ruszany i widać to po nim. Hamulce z tyłu zapieczone na amen, pompa padła, rozpadły się klocki z przodu, pękła osłona przegubu na półosi itp itd. Z przodu mam zdechnięte sprężyny, amorki chyba też padnięte, Progi nadproża i jaskółka do wymiany.

Więcej fotek:






I moje ulubione :D



Chłodnica jest z skody 120 (78pln na allegro) i dwa wentylatory z nawiewu :P
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
Ostatnio zmieniony przez J.J. 2011-12-17, 02:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
j3drus 


DDR: Polo Turbo
Wiek: 35
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 81
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-11-15, 20:04   

Pogratulować ;-) Napisz jak to śmiga z tym silnikiem (chyba że jeszcze nie jeździłeś) Trochę pracy czeka Cię przy nim ale będzie rakieta :D
 
 
 
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2008-11-16, 12:02   

On nie śmiga, on zapier****. Odpalony jest, podtlenek LPG nie działa ale muszę to zrobić bo połyka 11-13l/100 km. Nie liczyłem ile ma do 100, ale jak się zapomnę i dodam za dużo gazu w winklu to leci na zewnętrzną. No i 5 bieg sie bardzo przydaje :) 100 km/h i 2500 rpm to można jechać :D
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 40
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2008-11-16, 12:03   

pokaz wiecej fot spod maski :)
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2008-12-29, 23:49   

Błagam was, proszę i nawołuję!

NIE KUPUJCIE ZASTANYCH AUT!!

Od czasu jak go kupiłem:
1.Hamulce. Tragedia. Tył 100% rdza, cylinderki nie robią, z przodu okładzina klocków odpadła od blachy.
2. Pompa hamulcowa padła po ok miesiącu, wyglądała na nową
3. Uszczelniacze zaworowe nie trzymają: kopci jak zwai.
4. Pompa wody- nie z gruchy zaczęła lać (nie kapać, LAĆ)
5. No i milion innych głupich spraw, a to jakaś żarówka nie świeci, a to coś kapie.... :roll:
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
 
 
 
john'ek 
Talib

DDR: Porsche 924 / Łada Samara
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 442
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-12-29, 23:53   

takie życie... ale podziałasz i będzie banglać:)
_________________
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2008-12-30, 01:01   

Maciek nie łam się! patrz na mój projekt :D:D
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 40
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2008-12-30, 01:17   

taaa... a ja co mam powiedziec ? :-P
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
J.J. 
stay high


Wiek: 40
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 963
Skąd: Kaszëbë
Wysłany: 2008-12-30, 11:04   

stare powiedzenie [;
nie kupuj nigdy trabanta od trabanciarza :]
_________________
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl

DrogąDoRaju - Trabant, Wartburg, Simson, Mify i Qek
 
 
 
john'ek 
Talib

DDR: Porsche 924 / Łada Samara
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 442
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-12-30, 12:50   

o:) mądrego to i warto posłuchać:)
_________________
 
 
 
J.J. 
stay high


Wiek: 40
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 963
Skąd: Kaszëbë
Wysłany: 2008-12-30, 12:56   

czyli suma sumarum sam składasz 1.8 :) i z remontem silnika, hamulców i w ogóle ;p
_________________
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl

DrogąDoRaju - Trabant, Wartburg, Simson, Mify i Qek
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 40
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2008-12-31, 15:10   

tylko najgorsze ma zrobione :P
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
Jedras1991 

DDR: Wartburg G40...
Wiek: 33
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 21
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-10, 19:26   

Ja mam podobnie w g40... kupiłem poli na swap i w polo był igiełka pojeździłem nim pare min i lux, zero kopcenia, ładnie dmucha g itp.
Auto przed sprzedażą stało jakiś rok, po swapie silnik zaczął się sypać, wszędzie woda i olej, po wymianie uszczelek przejechałem 15km i kontrolka oleju...+ pisk z tacho. Więc wymiana pompy oleju i uszczelek przynależnych, jest ok, chodził 2h na wolnych i nic dziwnego się nie stało. następnego dnia odpalam a tu chmura dymu jak z zwia... i panewka cyka.
Teraz zbieram na kapital... jak się wkurzę kupie ajkiegosdawcę z kr-em i heja banana.
Dobrze ci radzę sprzedaj to puki jeszcze się nie zapędziłeś w xtyś złotych.
 
 
 
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2010-05-10, 20:26   

Ale odkop :D Ale projekt żyje! Bardzo pooooooowoli ale pcham do przodu.
X tys już dawno pękło. Kupiłem Kr, bo rp to rozwojowy nie jest. Gwint Kw, heble 280 na przód, chociaż nie wiem po co mi takie wielkie, ale szpan jest :), Adaptery do tarcz na tył zrobione, co tam jeszcze.... felgi 15... drugi wałek wydechowy.... wtryski z listwą z 1.8 20v teraz elektroniki szukam coby to w benzynę zasilić bo w reanimację Ke-jetronica nie wieżę. miał być MegaSquirt ale mnie jeden gościu w huja zrobił i szukam digifanta. Tylko digi 1 czy 2? Ktoś mi wspominał że digi2 nie wymaga strojenia pod 16v :roll:
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
 
 
 
marszal 


DDR: trabant polo
Wiek: 40
Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 220
Skąd: Jasło koło Osobnicy
Wysłany: 2010-05-10, 22:07   

na digi 1 wicej wyciagniesz mocy chyba ze sie pomylilem to poprawiac:)
_________________
Lepiej miec Parkinsona i troche rozlać, niż mieć Alzheimera i zapomniec wypić.
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 40
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-05-10, 22:47   

no i digi2 ma przeplywke, ktora trzeba gdzies schowac ;)

pokaz jakies aktualne foty auta i rzezby :)
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
Jedras1991 

DDR: Wartburg G40...
Wiek: 33
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 21
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-10, 22:59   

Digi 1 też ma przepływkę... zależy jaki, bez przepływki to są wersje an 2 mapach pod G. Generalnie digi 1 jest najbardziej rozwojowym kompem. No i nie trzeba kasować błędów bo po 20-30min bez prądu się resetuje. On sam sobie dobierze dawkę jaka jest potrzebna, stroisz na przepływce ew na mapie zewnętrznym sprawdzając skład mieszanki i jest git.
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 40
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-05-10, 23:05   

Digi 1 ma tzw. Copot, czyli malutki czujnik w dolocie
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
Jedras1991 

DDR: Wartburg G40...
Wiek: 33
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 21
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-11, 08:45   

Ale tylko w wersjach doładowanych... w polo gt mam digi 1 na przepływce, stare g40 także były na przepływce.
 
 
 
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2010-05-11, 19:59   

Jak chcecie zobaczyć fotki silnika w piwnicy i wałków na półce to czemu nie :D Z samym autem nie dzieje sie nic, mam budowę na głowie, ślub i takie tam duperele :D
Pewnie się mylę ale:
Digi 2 ma przepływkę, to wiem. Koleś też cos wspominał że "sam się dostroi"
Digi 1 zdaje się ma czujnik temperatury powietrza w dolocie, copot. Z Copotu i TPS oblicza ilość powietrza, ale 16v daje więcej powietrza i digi podawałby za mało paliwa.
I tu pojawia się magiczne strojenie pod 16v.... a to 800 pln wyjęte z kieszeni (u GTO lub PrzemoGTI) :(

A wtrysk z 3f? Nie jestem pewien czy to digi ale ma przepływke. Czy ma to sens przy 16v ?
czy szukać digi 1 z przepływką?
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
 
 
 
Jedras1991 

DDR: Wartburg G40...
Wiek: 33
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 21
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-11, 21:45   

W 3f mam DIGIFANTA I z przepływomierzem, jak w starych G40.
W golfie też mam przepływkę pod digi 1. A capot to czujnik masy powietrza, zgrubną dawkę oblicza z ciśnienia tą rurką do ecu. Bez capota więcej pali i lekko traci na mocy ale chodzi. Wersja z przepływką nie zadziała bez przepływomierza, który jest też po prostu super, klapka i potencjometr. Zresztą dawka jest zapisana w Epromie, a ecu tylko koryguje.
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2011-10-29, 20:07   

czyt Te 1,8 RP żyje :?:
_________________
 
 
 
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2011-10-30, 19:03   

Niestety to 1.8 nie żyje :( Było źle pospawane+cięte sprężyny przy seryjnych amorach= rozwalona buda. Popękała jaskółka, okazało się że jest całkowicie zgniła od środka razem z progami. Ktoś to pospawał ale nie zabezpieczył niczym od środka. Ale będzie bazą do następnego projektu. Niestety :P zmieniłem stan cywilny i baaaardzo skurczył się budżet. Powoli w miarę możliwości coś działam. Zakupiłem od Heraklesa ostatnio hamulce 256mm i skrzynię z passka 16v.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
 
 
 
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2012-02-12, 12:47   

Historia tego samochodu dokonała się :-( Stał się dawcą części do kolejnego projektu, mam zamiar poprawić wszystkie niedociągnięcia i błędy których dokonał poprzedni w właściciel i twórca.

Nie mam tego na zdjęciach ale słupek B z obydwóch stron był oderwany (sic!) od podłogi. Szalone 90km targało nadwozie dosłownie na strzępy. W jaskółce znalazłem ok 1 cm jakiejś dziwnej mazi, coś ala plastelina albo kit, niestety nie uchroniło to jej od całkowitej degradacji.
Próg od strony pasażera oderwałem golymi rekami ... :-(

Najważniejsze czyli sanki z silnikiem również wymagają gruntownej przebudowy. Zamierzam przesunąć silnik maksymalnie do tyłu i przywrócić normalny wygląd przedniej belki sanek.

Mocowanie od strony skrzyni

Oraz od strony silnika z tyłu. Masakra.


I takie tam z spawania podłogi. Mam drugi temat założony o tym trabie więc resztę będę uzupełniał tam.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
 
 
 
J.J. 
stay high


Wiek: 40
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 963
Skąd: Kaszëbë
Wysłany: 2012-02-12, 22:55   

Zapraszamy do następnego ;)
_________________
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl

DrogąDoRaju - Trabant, Wartburg, Simson, Mify i Qek
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,01 sekundy. Zapytań do SQL: 14