[1.1] Amortyzatory |
Autor |
Wiadomość |
*mlody*
DDR: Trabi 1.1
Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 55 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 2011-05-15, 20:04 [1.1] Amortyzatory
|
|
|
Jak zregenerować, utwardzić i skrócić amortyzatory w 1.1? Prosiłbym o dokładny opis;) Dzięki z góry;] |
_________________ szurając brzuchem po asfalcie:) |
Ostatnio zmieniony przez J.J. 2011-12-17, 01:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
PewQ
DDR: Trab 1.1
Dołączył: 02 Paź 2009 Posty: 5 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2011-05-15, 21:47
|
|
|
Regeneracja - nowe uszczelniacze, zimeringi itp... ogólnie to co uszczelnia. Zabrać ze sobą wszystko z jednego amora do sklepu i niech dobierają.
Utwardzić - gumy usztywniające w sprężyny które kupisz w sklepie tylko weź pod uwagę że trzeba Ci większe niż na tył... lub gęstszy olej wlać to amora
Skrócić - wyciągnąć tłoczysko czyli cały ten trzpień który wystaje z amora! Oryginalne amory w Trabancie są rozbieralne więc odkręcasz pierścień na górze i wyjmujesz... dać do tokarza który doskonale będzie wiedział jak je skrócić min 5cm. |
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-05-15, 21:52
|
|
|
Utwardzanie amortyzatorow polega na wymianie oleju na gestszy, a nie wkladanie gum w sprezyny :roll: bo to wali drutem. Kiedys moze i sie tak robilo, ale teraz jest taki dostep do innych amorow, ze nie ma z tym zadnego problemu. Na przod polecam Ci amory z Golfa Mk1 lub Polo 86c. Wchodza bez wiekszych przerobek i nowe dostaniesz prawie w identycznej w cenie swojego starego regenerowanego. |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
*mlody*
DDR: Trabi 1.1
Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 55 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 2011-05-16, 13:24
|
|
|
A jeśli chciałbym zregenerować we własnym zakresie oraz mam dobrego znajomego tokarza to opłaca mi się to? |
_________________ szurając brzuchem po asfalcie:) |
|
|
|
|
PewQ
DDR: Trab 1.1
Dołączył: 02 Paź 2009 Posty: 5 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2011-05-16, 14:04
|
|
|
Za skrócenie dwóch tłoczysk wyszło 20zł a uszczelniacze to chyba nie wyniesie sporo... Zresztą gęstszy olej sam w sobie uszczelni... przynajmniej u mnie pomogło. |
|
|
|
|
*mlody*
DDR: Trabi 1.1
Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 55 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 2011-05-16, 14:55
|
|
|
Gadałem z kumplem który pracuje w sklepie motoryzacyjnym. Mówił że jeśli wleje samochodowy olej to on po jakimś czasie się "spieni" i straci właściwości a przy tym samochód będzie się prowadzić jak łódka |
_________________ szurając brzuchem po asfalcie:) |
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-05-16, 15:24
|
|
|
Musi byc olej hydrauliczny. Olej samochodowy (taki do silnikow, skrzyn itd) rzeczywiscie sie spieni i auto zacznie skakac jak ping pong bez tlumienia. |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
*mlody*
DDR: Trabi 1.1
Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 55 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 2011-05-16, 19:59
|
|
|
Ale podobno hydrauliczny jest rzadki co powoduje że nie utwardze amortyzatorów |
_________________ szurając brzuchem po asfalcie:) |
|
|
|
|
TrabiVR6
DDR: VR6
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 03 Paź 2007 Posty: 232 Skąd: Głowno
|
Wysłany: 2011-05-16, 20:59
|
|
|
Są motocyklowe oleje do widelca w chyba 5 twardościach |
_________________
|
|
|
|
|
*mlody*
DDR: Trabi 1.1
Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 55 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 2011-05-17, 07:37
|
|
|
Dzięki bardzo wam za pomoc;) |
_________________ szurając brzuchem po asfalcie:) |
|
|
|
|
Ponti89
DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35 Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 160 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2011-06-24, 13:01
|
|
|
Dorzucę coś od siebie bo też zabieram się za utwardzanie i skracanie oryginalnych trabantowych ;)
Tylko ja to chyba będe skracał jeszcze obudowę amortyzatora żeby tłoczysko nie wpadało mi do środka czasem jak je skrócę :) Żeby podkładki nie dawać:)
|
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Ponti89 2011-06-24, 13:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Ponti89
DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35 Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 160 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2011-06-24, 13:01
|
|
|
I pytanie moje takie ? CZy tą tulejkę miedzianą tez trzeba wymieniać i czy w ogolę się da?
Uploaded with ImageShack.us
I rozumiem też, że tych skaz nie powinno być na tłoczysku ? Same się zrobiły od czegoś tam ;>?
Uploaded with ImageShack.us
Skracając rozumiem ze mam odciąc to co zostało zaznaczone na czerwono i u tokarza nagwintować jeszcze raz ?:)
Uploaded with ImageShack.us
Punkt A:
Miejsca zaznaczonego punktem A mam nie ruszać ( nie opuszczać niżej itd?) |
_________________
|
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-06-28, 16:06
|
|
|
Amory z Polo 86c maja 33cm dlugosci. Trabantowe sa 34mm wyzsze od polowkowych (taka tuleje trzeba dotoczyc wg opisu na CT). Wiec jesli wlozysz amory z Golfa mk1, ktore maja 31cm dlugosci, bedziesz mial amory 5,5cm krotsze od seryjnych Trabowych :P
po co sie tak meczyc skoro kupisz wklady od Golfa mk1, skrocisz obudowe amortyzatora (po wywaleniu tego wszystkiego ze srodka) i masz gotowe twarde i krotsze amory? ;-)
Ja kiedys u siebie wstawialem amory z polo 86c, skracalem obudowy orginalnych Trabowych amorow o okolo 30mm i bylo git. |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
Ponti89
DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35 Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 160 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2011-06-28, 16:16
|
|
|
szukałem właśnie czegoś na CT na temat tej tulei i nie mogłem znaleźć ;/:P
A druga sprawa to mówisz tu o oryginalnych z Golfa ? czy sportowych :D?
Bo nie wiem czy oryginalne Golfa beda wystarczająco Twarde :) a jak mam kupować Drogiee Sportowe to wole Trabantowe utwardzić itd :D |
_________________
|
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
|
|
|
|
Ponti89
DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35 Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 160 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2011-06-28, 16:22
|
|
|
To myślałem ze jakieś droższe są :) A masz może gdzieś ten link do tej tulei zapisany jak to zrobić ? bo teraz przez to nowe forum to nic znaleźć nie mogę ;/
pzdr |
_________________
|
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-06-28, 16:27
|
|
|
Tuleja jest potrzebna do seryjnego zawieszenia. Do obnizanego jej nie dawaj tylko skroc obodowy amorow. |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
Ponti89
DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35 Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 160 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2011-06-28, 16:35
|
|
|
To czyli rozumiem, że: mam wyjąc amora trabanta, rozkręcić go, wyjąć wszystko z środka, wsadzić ten z Golfa w środek obudowy amora Trabanta i skrócić na tyle ile się on w tej obudowie konczy ? i potem co ? nagwintować obudowę amora od wewnątrz i skręcić to oryginalną nakrętką ;>? Bo chyba trzeba go jakoś zamocować :D
pzdr |
_________________
|
|
|
|
|
marszal
DDR: trabant polo
Wiek: 40 Dołączył: 18 Gru 2008 Posty: 220 Skąd: Jasło koło Osobnicy
|
Wysłany: 2011-06-29, 03:49
|
|
|
możesz nagwintować po wierzchu albo wewnątrz
ja mam takie same amorki wsadzone do gwintu a kumpel w trabie 1,3 i gwint zrobiony po zewnątrz chodzi oto żeby nic nie stukało latało itd |
_________________ Lepiej miec Parkinsona i troche rozlać, niż mieć Alzheimera i zapomniec wypić. |
|
|
|
|
Ponti89
DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35 Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 160 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2011-06-29, 09:10
|
|
|
I dają rade te Amorki "sportowe" z GOlfa I ;>?
pzdr |
_________________
|
|
|
|
|
marszal
DDR: trabant polo
Wiek: 40 Dołączył: 18 Gru 2008 Posty: 220 Skąd: Jasło koło Osobnicy
|
Wysłany: 2011-06-29, 16:04
|
|
|
sprawdzaja sie nawet przy silniku 1.8 zostaje kwestia dobrania springow ja po zalozeniu 4 kompletu doszedlem do ladu nareszcie :D |
_________________ Lepiej miec Parkinsona i troche rozlać, niż mieć Alzheimera i zapomniec wypić. |
|
|
|
|
Ponti89
DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35 Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 160 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2011-06-29, 17:20
|
|
|
No ja to Gewinde na razie robić nie będę :P zostane przy sprężynach z polo 86c -60 ;p , moze bedzie ok :P
pzdr i dzięki za odp :) |
_________________
|
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-06-29, 21:28
|
|
|
ja rozcinalem obudowe i pospawalem nizej, ale to musza byc dobre spawy polozone, zeby amory nie haczyly i doszly do konca, bo mozesz miec zonka ;) |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
Ponti89
DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35 Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 160 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2011-06-29, 21:30
|
|
|
Jak będe składał to do kupy to coś się wymodzi w trakcie :D
pzdr |
_________________
|
|
|
|
|
oldschool
DDR: 1.1
Wiek: 38 Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 18 Skąd: milicz
|
Wysłany: 2011-07-08, 09:41
|
|
|
ja właśnie sie zabrałem za skracanie orginalnych koszt utoczenia tłoczyska to 10zł :P
olej znalazłem - tak jak VR6 podpowiadał motocyklowy do lag 20W
http://allegro.pl/olej-do...1665991879.html
uszczelniacze powymieniam i mam nadzieje bedzie git.
Tylko sprężyn nie mam jeszcze:/ moge kupić od polo 86 -40 tylko nie wiem czy sie opłaca bo wolał bym -60
może ma ktoś takowe -60?
jeszcze pytanie co z tylnymi amorkami? też jakoś utwardzacie? |
|
|
|
|
|