(S)GermanStyle.pl
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Zrób swojego Trabanta! Wartburgi - konkretnie i z zajawką

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.1] Amortyzatory
Autor Wiadomość
*mlody* 

DDR: Trabi 1.1
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 55
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2011-05-15, 20:04   [1.1] Amortyzatory

Jak zregenerować, utwardzić i skrócić amortyzatory w 1.1? Prosiłbym o dokładny opis;) Dzięki z góry;]
_________________
szurając brzuchem po asfalcie:)
Ostatnio zmieniony przez J.J. 2011-12-17, 01:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
PewQ 


DDR: Trab 1.1
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 5
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2011-05-15, 21:47   

Regeneracja - nowe uszczelniacze, zimeringi itp... ogólnie to co uszczelnia. Zabrać ze sobą wszystko z jednego amora do sklepu i niech dobierają.
Utwardzić - gumy usztywniające w sprężyny które kupisz w sklepie tylko weź pod uwagę że trzeba Ci większe niż na tył... lub gęstszy olej wlać to amora
Skrócić - wyciągnąć tłoczysko czyli cały ten trzpień który wystaje z amora! Oryginalne amory w Trabancie są rozbieralne więc odkręcasz pierścień na górze i wyjmujesz... dać do tokarza który doskonale będzie wiedział jak je skrócić min 5cm.
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-05-15, 21:52   

Utwardzanie amortyzatorow polega na wymianie oleju na gestszy, a nie wkladanie gum w sprezyny :roll: bo to wali drutem. Kiedys moze i sie tak robilo, ale teraz jest taki dostep do innych amorow, ze nie ma z tym zadnego problemu. Na przod polecam Ci amory z Golfa Mk1 lub Polo 86c. Wchodza bez wiekszych przerobek i nowe dostaniesz prawie w identycznej w cenie swojego starego regenerowanego.
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
*mlody* 

DDR: Trabi 1.1
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 55
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2011-05-16, 13:24   

A jeśli chciałbym zregenerować we własnym zakresie oraz mam dobrego znajomego tokarza to opłaca mi się to?
_________________
szurając brzuchem po asfalcie:)
 
 
 
PewQ 


DDR: Trab 1.1
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 5
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2011-05-16, 14:04   

Za skrócenie dwóch tłoczysk wyszło 20zł a uszczelniacze to chyba nie wyniesie sporo... Zresztą gęstszy olej sam w sobie uszczelni... przynajmniej u mnie pomogło.
 
 
 
*mlody* 

DDR: Trabi 1.1
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 55
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2011-05-16, 14:55   

Gadałem z kumplem który pracuje w sklepie motoryzacyjnym. Mówił że jeśli wleje samochodowy olej to on po jakimś czasie się "spieni" i straci właściwości a przy tym samochód będzie się prowadzić jak łódka
_________________
szurając brzuchem po asfalcie:)
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-05-16, 15:24   

Musi byc olej hydrauliczny. Olej samochodowy (taki do silnikow, skrzyn itd) rzeczywiscie sie spieni i auto zacznie skakac jak ping pong bez tlumienia.
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
*mlody* 

DDR: Trabi 1.1
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 55
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2011-05-16, 19:59   

Ale podobno hydrauliczny jest rzadki co powoduje że nie utwardze amortyzatorów
_________________
szurając brzuchem po asfalcie:)
 
 
 
TrabiVR6 


DDR: VR6
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 232
Skąd: Głowno
Wysłany: 2011-05-16, 20:59   

Są motocyklowe oleje do widelca w chyba 5 twardościach
_________________

 
 
 
*mlody* 

DDR: Trabi 1.1
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 55
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2011-05-17, 07:37   

Dzięki bardzo wam za pomoc;)
_________________
szurając brzuchem po asfalcie:)
 
 
 
Ponti89 


DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 160
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2011-06-24, 13:01   

Dorzucę coś od siebie bo też zabieram się za utwardzanie i skracanie oryginalnych trabantowych ;)
Tylko ja to chyba będe skracał jeszcze obudowę amortyzatora żeby tłoczysko nie wpadało mi do środka czasem jak je skrócę :) Żeby podkładki nie dawać:)



_________________

Ostatnio zmieniony przez Ponti89 2011-06-24, 13:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Ponti89 


DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 160
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2011-06-24, 13:01   

I pytanie moje takie ? CZy tą tulejkę miedzianą tez trzeba wymieniać i czy w ogolę się da?


Uploaded with ImageShack.us
I rozumiem też, że tych skaz nie powinno być na tłoczysku ? Same się zrobiły od czegoś tam ;>?


Uploaded with ImageShack.us

Skracając rozumiem ze mam odciąc to co zostało zaznaczone na czerwono i u tokarza nagwintować jeszcze raz ?:)



Uploaded with ImageShack.us
Punkt A:
Miejsca zaznaczonego punktem A mam nie ruszać ( nie opuszczać niżej itd?)
_________________

 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-06-28, 16:06   

Amory z Polo 86c maja 33cm dlugosci. Trabantowe sa 34mm wyzsze od polowkowych (taka tuleje trzeba dotoczyc wg opisu na CT). Wiec jesli wlozysz amory z Golfa mk1, ktore maja 31cm dlugosci, bedziesz mial amory 5,5cm krotsze od seryjnych Trabowych :P

po co sie tak meczyc skoro kupisz wklady od Golfa mk1, skrocisz obudowe amortyzatora (po wywaleniu tego wszystkiego ze srodka) i masz gotowe twarde i krotsze amory? ;-)

Ja kiedys u siebie wstawialem amory z polo 86c, skracalem obudowy orginalnych Trabowych amorow o okolo 30mm i bylo git.
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
Ponti89 


DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 160
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2011-06-28, 16:16   

szukałem właśnie czegoś na CT na temat tej tulei i nie mogłem znaleźć ;/:P
A druga sprawa to mówisz tu o oryginalnych z Golfa ? czy sportowych :D?
Bo nie wiem czy oryginalne Golfa beda wystarczająco Twarde :) a jak mam kupować Drogiee Sportowe to wole Trabantowe utwardzić itd :D
_________________

 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-06-28, 16:20   

Drogie "sportowe" ?
http://allegro.pl/vw-golf...1686920767.html

200pln za 2 nowe amory to nie duzo :)
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
Ponti89 


DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 160
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2011-06-28, 16:22   

To myślałem ze jakieś droższe są :) A masz może gdzieś ten link do tej tulei zapisany jak to zrobić ? bo teraz przez to nowe forum to nic znaleźć nie mogę ;/

pzdr
_________________

 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-06-28, 16:27   

Tuleja jest potrzebna do seryjnego zawieszenia. Do obnizanego jej nie dawaj tylko skroc obodowy amorow.
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
Ponti89 


DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 160
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2011-06-28, 16:35   

To czyli rozumiem, że: mam wyjąc amora trabanta, rozkręcić go, wyjąć wszystko z środka, wsadzić ten z Golfa w środek obudowy amora Trabanta i skrócić na tyle ile się on w tej obudowie konczy ? i potem co ? nagwintować obudowę amora od wewnątrz i skręcić to oryginalną nakrętką ;>? Bo chyba trzeba go jakoś zamocować :D

pzdr
_________________

 
 
 
marszal 


DDR: trabant polo
Wiek: 40
Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 220
Skąd: Jasło koło Osobnicy
Wysłany: 2011-06-29, 03:49   

możesz nagwintować po wierzchu albo wewnątrz

ja mam takie same amorki wsadzone do gwintu a kumpel w trabie 1,3 i gwint zrobiony po zewnątrz chodzi oto żeby nic nie stukało latało itd
_________________
Lepiej miec Parkinsona i troche rozlać, niż mieć Alzheimera i zapomniec wypić.
 
 
 
Ponti89 


DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 160
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2011-06-29, 09:10   

I dają rade te Amorki "sportowe" z GOlfa I ;>?

pzdr
_________________

 
 
 
marszal 


DDR: trabant polo
Wiek: 40
Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 220
Skąd: Jasło koło Osobnicy
Wysłany: 2011-06-29, 16:04   

sprawdzaja sie nawet przy silniku 1.8 zostaje kwestia dobrania springow ja po zalozeniu 4 kompletu doszedlem do ladu nareszcie :D
_________________
Lepiej miec Parkinsona i troche rozlać, niż mieć Alzheimera i zapomniec wypić.
 
 
 
Ponti89 


DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 160
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2011-06-29, 17:20   

No ja to Gewinde na razie robić nie będę :P zostane przy sprężynach z polo 86c -60 ;p , moze bedzie ok :P

pzdr i dzięki za odp :)
_________________

 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-06-29, 21:28   

ja rozcinalem obudowe i pospawalem nizej, ale to musza byc dobre spawy polozone, zeby amory nie haczyly i doszly do konca, bo mozesz miec zonka ;)
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
Ponti89 


DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 160
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2011-06-29, 21:30   

Jak będe składał to do kupy to coś się wymodzi w trakcie :D

pzdr
_________________

 
 
 
oldschool 

DDR: 1.1
Wiek: 37
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 18
Skąd: milicz
Wysłany: 2011-07-08, 09:41   

ja właśnie sie zabrałem za skracanie orginalnych koszt utoczenia tłoczyska to 10zł :P
olej znalazłem - tak jak VR6 podpowiadał motocyklowy do lag 20W
http://allegro.pl/olej-do...1665991879.html

uszczelniacze powymieniam i mam nadzieje bedzie git.
Tylko sprężyn nie mam jeszcze:/ moge kupić od polo 86 -40 tylko nie wiem czy sie opłaca bo wolał bym -60
może ma ktoś takowe -60?

jeszcze pytanie co z tylnymi amorkami? też jakoś utwardzacie?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12