(S)GermanStyle.pl
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Zrób swojego Trabanta! Wartburgi - konkretnie i z zajawką

Poprzedni temat «» Następny temat
Trampek 1.8T
Autor Wiadomość
j3drus 


DDR: Polo Turbo
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 81
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-11-15, 12:32   Trampek 1.8T

Siema, chciałem przedstawić swojego Trampka ;)
Jakieś 5lat temu mój poprzedni Trabant uległ destrukcji. Na chwile przeszło mi, ale w głowie powoli rodził się projekt budowy Trabanta z silnikiem 1.8T. Po 4latach końcem lipca 2013r kupiłem seryjne Polo ;)





W tym samym dniu zabrałem się do pracy, wieczorem praktycznie cały był już rozebrany
Wydawało się że nie jest strasznie zgnity, lecz kolejne naprawy ukazywały ogrom zniszczeń.
Następnego dnia ruszyłem z odbudową blacharską i jednoczesnym wzmacnianiem budy.
Myślałem że wstawię reperaturki tylnych nadkoli a musiałem wymienić całe nowe nadkola. Podobnie było z tylnym pasem i progami wstawiłem nowe progi zewnętrzne i wewnętrzne, a wcześniej musiałem wymienić kawałki podłogi przy progach.

Ten etap prac zakończyłem końcem listopada. Wcześniej nabyłem dawcę na swap Audi A3 ;)



Wtedy zaczęła się mega rzeźba, przymiarki silnika, poszerzanie budy, przesuwanie grodzi, powiększenie komory i dalsze wzmocnienia ;)






Seryjny silnik generował 150KM, pomyślałem że zaraz będzie mało, więc skusiłem się na osprzęt silnika od Audi S3, czyli większe Turbo k04, wtryski 380cc, przepływka 3cale.

Komora prawie gotowa pod 1.8T


Następnie pracowałem nad wydechem i dolotem z nierdzewki. Downpipe 3cale a reszta wydechu 2,5cala, ciężko było to upchac pod podlągą więc w miejscu środkowego tłumika wspawałem kawałek tunelu od A3 ;) Zdecydowałem się również na swap wahaczy z Golfa MKI








Pólosie od Motomax niby mająwytrzymać 300PS zobaczymy ;)


Początek kwietnia pierwsze testy


W sumie wszystko działało tak ja chciałem, rozebrałem całe auto. Później buda trafiła do piachu, nawet nie porobiły się żadne dziury ;)

Wtedy rozpoczął się kolejny etap prac, czyli przygotowanie do lakierowania. Łatwo nie było ale dałem radę xD Wtedy jeszcze nie wiedziałem jaki kolor pójdzie na Traba.



Miało być klasycznie, ale chciałem żeby auto rzucało się w oczy, wiec zdecydowałem się na lakier z palety Focusa RS



Ruszyłem ze składaniem auta








Końcem września Trampke wyjechał na ulice, banan na gębie niesamowity ;)




Teraz czekala mnie hamownia i strojenia auta, musiałem wymienić ori pompę paliwa na pompkę od S4


Wynik; 232PS i 330NM, a nie jest to koniec możliwości k04 ;)








Ogólnie Trampek nieźle lata, wiadomo są problemy z trakcją ale zobaczę jak będzie na Toyo R888. Zostało kilka rzeczy do skończenia, podsufitka, wykładzina bagażnika jakieś oświetlenie wnętrza. Z rzeczy mechanicznych mam zamiar dołożyć stabilizator do wahaczy MKI oraz obowiązkowo rozpórkę kielichów. Na dniach muszę ogarnąć przednie zawieszenie, bo podczas jego pracy zmienia się trochę zbieżność i niebezpiecznie jest jechać z większymi prędkościami. Aczkolwiek na mieście złoiłem już kilka pozornie szybszych aut ;)

Podsumowując, budowa zajęła około 14miesięcy, może mało, może dużo, ale w garażu napierdzialałem praktycznie codziennie do późnego wieczora ;)

Z dalszych modów chodzi mi po głowie swap napędu Syncro, ale zobaczymy, czy będzie kiedyś wena na taką rzeźbę, bo trochę zmęczył mnie ten projekt ;)
pozdrawiam
_________________
1.8T
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2014-11-15, 12:58   

Świetna robota,wiesz nie powiem ,że 14 miesięcy to dużo bo to względem tego co się dzieje na GS zrobiłeś szybki i poważny projekt.

Ja chciałem robić 16V GTi ,ale Arek wybił mi ją szybko z głowy…
Uprzedziłeś mnie z kolorem na pomarańczę (Focus RS ,ale mam już inny :D)

czerwony znaczy szybki ,ale pomarańczowy znaczy Agresywny tak ?

Trochę boli ta decha ,ale w sumie nie aż tak odbiega od dechy z T1,1 - jakieś podobieństwa są.

Zastanawiają mnie tylko wzmocnienia dlaczego dospawane do progu ,a nie np zmieniony próg na ów profil ?

Pozdro i do Zobaczenia.
_________________
 
 
 
Bolsiarz 

DDR: Trabant
Wiek: 104
Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 110
Skąd: Obora
Wysłany: 2014-11-15, 14:53   

i teraz wszyscy germanowcy i cetowcy patrzcie jak się modyfikuje trabanta. Wrzuć jakieś filmiki z jazdy itp :)
Piękna sprawa, szacunek!:)
 
 
 
j3drus 


DDR: Polo Turbo
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 81
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-11-15, 14:59   

Dokładnie, pomarańczowy robi bardziej agresywne auto ;)
Deska trochę lepiej się prezentuje jak siedzisz w aucie ;) Trochę pomogła ukryć dosyć dużą ilość kabli, bo jak wiadomo deska od polo jest dosyć niska.
Odnośnie wzmocnień; ranty profilu są półokrągłe i ciężko było by to dospawać do progów zewnętrznych, zresztą taki profil mógłby wyglądać nieciekawie. A tak wygląda, że mam ori progi ;)
pozdrawiam
poniżej filmik, narazie troche lajtowy ;p
https://www.youtube.com/watch?v=QixBZBMVQGc
_________________
1.8T
 
 
 
filip3000 
Filip3000

DDR: BRAK
Wiek: 34
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-11-15, 22:44   Ręka mistrza od VR6

Nie czujecie tutaj ręki mistrza od Trabanta VR6 ??tak cos czuje ze to jego robota prawie identyczne felgi ładnie wkomponowana deska
_________________
-----------------------------------------
Trabant mym marzeniem jest lecz w kasie pusto i w domu źle, przyjdą kiedyś lepsze czasy )
 
 
 
m o r t i 

DDR: 601
Wiek: 39
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 173
Skąd: Nowe Chechło/Bytom
Wysłany: 2014-11-17, 09:07   

musi to ładnie jechac

jedyne co mi nie pasi to maska z polo lecz pewno wymusił to silnik.

ogolnie mega szacun za wkład pracy

ale gleby by mu sie przydało więcej :D heheheh
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2014-11-17, 14:40   

filip3000, tak tak , najlepiej przypisać cudzą robotę komuś innemu.
Pamiętaj ,że to j3drus, wie najlepiej co kto jak i ile. Ja i Arek się nie wypowiemy choć coś tam wiemy.

m o r t i, No jeździ ,ale najpierw muszą się nauczyć tym jeździć by coś nagrać bo samo smażenie opon nie jest ciekawe Mnie 1,6 równie dobrze smażyło lacie.
Co do gleby uważam ,że to już styknie i nie powinien dawać niżej - bo jeszcze podciśnienie się mu zrobi pod podłogą i odleci :D
Co do maski z T1,1 ja tam nie mam nic przeciwko ,tej przynajmniej nie podwija rogami tak jak z 601 przy wyższych prędkościach.
Ale im mniej smażysz tym lepiej się zbierasz :D i nie ,że bym nie był pełen podziwu projektu ,wykonania i ogółem ,ale j3drus, przesadziłeś z mocą ,gdzie to wykorzystasz ? każde dotknięcie gazu to palenie laci.

Bolsiarz, Też zaskocz ludzi i zrób dobry projekt i go nie sprzedaj.
No tak Ci na CT mogą się skryć ,ale zapomniałeś o uturbionym Raciborzu ,Lędzinach po prostu wypadłeś ze zlotów.(siebie w to nie wliczam bo moje turbo leży)

Czy tylko TrabiVR6 to był dobry projekt ? ,a Tiso i inni ? przecież są tacy co zrobili i jeżdżą zapomnieliście o zajəbiście zrobionym 353 universal…

j3drus, jeszcze raz Good Job. (ja spadam modzić …)
Może nagraj coś w ten deseń jak tu → https://www.youtube.com/watch?v=QaIT4anrJos
Tylko bez popisów Vmax bo nie o to chodzi. (to możesz odczytać z kartki z hamowni.)
_________________
 
 
 
j3drus 


DDR: Polo Turbo
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 81
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-11-17, 17:59   

Dzięki ;) to cieszy że Trampek się podoba

Na początku auto było bardziej obniżone, ale ciężko było przejechać przez progi zwalniające. Na chwile obecną zostaje taki setup jak na zdjęciach, jest optymalnie nie mam problemu z poruszaniem się po mieście czy po jakiś koleinach ;)

Maska została od Polo, wymusił to silnik, przy okazji zostało miejsce na rozpórkę

Co do mocy, zdecydowałem się nie większe turbo nie tylko z powodu niedostatku mocy, lecz k04 z oryginalnym kolektorem zajmuje dużo mniej miejsca w komorze, wydech też wychodzi korzystniej. Po prostu większe turbo ułatwiło mi przeróbkę komory, a że przy okazji trzeba było to wystroić i wyszło tyle mocy to tylko się cieszyć ;) Bez przesady nie każde dotknięcie gazu to palenie laci ;) Najgorsze jest gwałtowne depnięcie w podłogę, wtedy turbo wstaje dosyć szybko i auto traci trakcję ;) Naprawdę da się nim szybko pojechać nie stojąc w miejscu z palącymi oponami, kwestia operowania gazem, żeby auto oddawało płynnie moc. Wiadomo zawsze może być szybciej, na początek jakieś slicki ;)

Na pewno nagram coś ciekawego, też chciałbym go zobaczyć w akcji z innej perspektywy ;) ale to pewnie w kolejnym sezonie
pozdrawiam
_________________
1.8T
 
 
 
Kargul 

DDR: TRABI
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 54
Skąd: Kielce/Wieluń
Wysłany: 2014-11-17, 19:58   

Gratulacje:)
 
 
 
TrabiVR6 


DDR: VR6
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 232
Skąd: Głowno
Wysłany: 2014-11-17, 21:41   Re: Ręka mistrza od VR6

filip3000 napisał/a:
Nie czujecie tutaj ręki mistrza od Trabanta VR6 ??tak cos czuje ze to jego robota prawie identyczne felgi ładnie wkomponowana deska


Ja nie przykładełem do tego ręki :P Aczkolwiek myśle ze kolega j3drus podpierał sie moim projektem :) I bardzo fajnie mu to wyszło.
_________________

 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-11-18, 16:41   

Jestem pelen podziwu do wykonanej pracy :)
Zazdroszcze czasu, zapalu, checi, pieniedzy, ktore wlozyles w to auto :)
Takie projekty laduja mi akumulatory do ruszenia Trampoliny ;)
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
j3drus 


DDR: Polo Turbo
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 81
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-11-20, 16:59   Re: Ręka mistrza od VR6

TrabiVR6 napisał/a:
filip3000 napisał/a:
Nie czujecie tutaj ręki mistrza od Trabanta VR6 ??tak cos czuje ze to jego robota prawie identyczne felgi ładnie wkomponowana deska


Ja nie przykładełem do tego ręki :P Aczkolwiek myśle ze kolega j3drus podpierał sie moim projektem :) I bardzo fajnie mu to wyszło.


No troszkę się podpierałem, aczkolwiek zawsze podobały mi się Steffany tymbardziej na Trabancie ;)

bRq działaj, działaj czekamy na postępy ;)
powodzenia
_________________
1.8T
 
 
 
Ponti89 


DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 160
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-11-23, 11:50   

Projekt bardzo Profi :)
Co do steffanów ciężko trafić coś ciekawszego w rozmiarze 14 cali za rozsądną kasę :)
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12