(S)GermanStyle.pl
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Zrób swojego Trabanta! Wartburgi - konkretnie i z zajawką

Poprzedni temat «» Następny temat
Szarpanie na wstecznym biegu
Autor Wiadomość
Damian_lomza 

DDR: 601
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 12
Skąd: Łomża
Wysłany: 2014-05-09, 22:09   Szarpanie na wstecznym biegu

Trabant 601 silnik z 72 r, spiąłem sprzęgło, biegi itd. do przodu jeździ elegancko a do tyłu strasznie rwie, szarpie sam nie wiem jak to określić ktoś może miał podobny przypadek i wie o co chodzi ?
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2014-05-09, 22:28   

sprawdź poduszki, zapewne 1 jest urwana.
_________________
 
 
 
Damian_lomza 

DDR: 601
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 12
Skąd: Łomża
Wysłany: 2014-05-10, 07:11   

Poduszki nowe, gdziee wyczytalem ze linka od sprzegla moze byc za mocno naciagnieta
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2014-05-10, 07:21   

Wyczytałeś na CT,że podkładkę masz dać.... dla mnie bzdura ,ale możesz sprawdzić po prostu regulując linkę.

Na chłopski rozum napisali Ci ,że masz dać nacięgtą podkładę... Czyli naciągnąć bardziej linkę ,a jednocześnie napsali ,ze masz za bardzo naciągniętą linkę. Dlatego To jest BZDETA bo dodając podkładkę Nacięgnie się linka jeszcze bardziej..

wyreguluj linkę Sprzęgło ma brać międzu odpuszczoną połową ,a 3/4 czyli u góry.
Jeśli regulacja nie pomoże może poprostu sprzęgło się klei i odczuwasz to na wstecznym.
Powiadasz poduchy nowe , czasem urywa się łapa pod maglem od skrzyni biegów i nie widać sprawdz dokładnie tylną łapę skrzyni biegów i poduchę śruby ,podkładki.
_________________
 
 
 
dolin 


DDR: 601 uniwersal
Wiek: 38
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 18
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2014-05-10, 08:20   

ale w jakim momencie "szarpie"?

gdy masz wcisniete sprzeglo i wrzucasz wsteczny?

czy przy puszczaniu sperzegla do jazdy?

jak to pierwsze to obstawialbym na za slabo naciagnieta linke sprzegla..

jak to drugie to poduszka o ktorej mowi kolega Bross.
_________________
laczy ludzi trawa, dzieli ludzi siano ;-)
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2014-05-10, 20:16   

Szukaj przyczyny ,a nie łap się "Druta."

Tak myślę , ... Cofasz tak ? i szarpie ,a może jak cofasz łapie ci ręczny i szarpie.
(ja tak miałem i rozwiązaniem było - wymiana wszystkich gum i zapobiegawczo śrub wahaczy tylnych oraz linek i sprężyn w tylnych bębnach. i u mnie po kłopocie.)

Proponuję by zejść do trabanta we 2kę 1 cofa 2gi patrzy na to co się dzieje w komorze silnika.

Kilka razy szarpnąć do tyłu i do przodu na biegu silnikiem by sprawdzić co się dzieje z linką sprzęgła i poduszkami.

Sprawdził bym tuleje wahaczy przednich ale to raczej nie one (ale sprawdzić nie zaszkodzi)

Cały opis brzmi jak jakiś luz wyczuwalny tylko podczas ruszania do tyłu.
_________________
 
 
 
Damian_lomza 

DDR: 601
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 12
Skąd: Łomża
Wysłany: 2014-05-11, 11:40   

Wciskam sprzeglo wsteczny wchodzi elegancko po uszczeniu sprzegla czy tez w trakcie puszczania sprzegla szarpie obstawiam poduszke silnika bo ma przerobione mocowanie w sankach i jest luzna. Reczny i wahacze odpadaja wszystko na nowych czesciach skladam.

[ Dodano: 2014-08-04, 22:13 ]
Zmieniłem sanki na takie jakie powinny być i dalej szarpie na wstecznym. Nie mam zielonego pojęcie czym to może być spowodowane.
To, że trabant jest obniżony i półosie poszły w dół razem z "kamieniami" na półosi to chyba nie ma znaczenia ?
Poduszka przy grodzi siedzi sztywno, nie widać żeby była uszkodzona.
Wyjąłem skrzynię i jedyne na myśl co mi teraz przychodzi to zmienić sprzęgło.
 
 
 
alucarD 
Krzysiek

DDR: trabant 1.1
Wiek: 29
Dołączył: 16 Lut 2013
Posty: 28
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2014-08-05, 15:55   

podnieś maskę niech ktoś po patrzy jak cofać będziesz i sie dowiesz czym jest spowodowane że ci szarpie bo może przeguby, jakaś poduszka silnika....
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2014-08-05, 20:22   

zależy pod jakim kątem idą półosie ,drążki i wahacze - przy glebie zdaje się ,że niema to znaczenia ale przy wydłużaniu wahaczy już tak... taki OT

Przy wydłużaniu wahaczy półosie są wyciągane ze skrzyni ,jak za dużo to mogą wypaść. ale niema to wpływu na to ,żeby szarpało czy stukało.



A czy Ten problem już nie został rozwiązany jakiś czas temu ??
_________________
 
 
 
Damian_lomza 

DDR: 601
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 12
Skąd: Łomża
Wysłany: 2014-08-10, 08:11   

Poduszka pod silnikiem założona była odwrotnie, ale nie mogę sprawdzić czy to było przyczyną szarpania, gdyż trampek nie chcę ze mną zagadać.
Wcześniej palił na dotyk, a teraz nie chce w ogóle.
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2014-08-10, 09:37   

sprawdź
1 kranik - zapewne uszczelka pusciła i zatkała przepływ.
Najłatwiej to sprawdzisz odkręcając przewód paliwa od gaźnika.
Odkręcony przewód włóż do butelki i odkręć kranik - powinien Lać mocnym strumieniem, jesli jest inaczej kranik do czyszczenia.

2 jeśli pkt 1 był sprawny.
odkręć komorę pływakową w gaźniku i wyczyść jego zawartość.
Sprawdź drożność zaworka iglicowego w pokrywce komory pływaka.

3 Pamiętałeś o paliwie ? :D

4 jeśli pkt 3 jest ok to pamiętaj ,że powinno sprawdzić się na samym początku czy masz iskrę.

5 świece out z głowic , załącz zapłon i pokręć ręcznie silnikiem , albo będzie iskra albo nie.

6 brak iskry ? (możesz sprawdzić czy dochodzi ci zasilanie na cewkę....)
Przerywacze przetrzyj ich styki papierem ściernym np P400

7 sprawdź iskrę (a może kable lub świece Ci zdechły)

Pierwszą próbę pal bez ssania.
_________________
 
 
 
Damian_lomza 

DDR: 601
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 12
Skąd: Łomża
Wysłany: 2014-08-23, 20:34   

Trabant odpalił, winne były nowe świece, ale zapłon jest dalej do ustawienia i gaźnik do regulacji. Ale problem jest inny, cd szarpania na wstecznym i tu pojawia się pytanie za 100 pkt, czy ktoś z Was obniżał trabanta na starych przegubach ? pojawiają się takie sugestie, że półośki poszły w dół przeguby są pod kątem i dlatego tak szarpie . . . Powoli mam dosyć :P
 
 
 
alucarD 
Krzysiek

DDR: trabant 1.1
Wiek: 29
Dołączył: 16 Lut 2013
Posty: 28
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2014-08-23, 21:28   

niech ktoś ci spojrzy jak cofasz pod silnik i zobacz co sprawia że szarpie...
 
 
 
Damian_lomza 

DDR: 601
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 12
Skąd: Łomża
Wysłany: 2014-08-23, 21:36   

Wlasnie o to chodzi ze nic nie widac, puszczam sprzeglo, dodaje gazu i malo silnik nie wyskoczy. Zastanawia mnie teraz obnizenie auta przy starym typie przegubow.

[ Dodano: 2015-02-22, 21:01 ]
Po zmianie linki sprzęgła szarpanie znikło.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13