Trabant 800.i |
Autor |
Wiadomość |
dolin
DDR: 601 uniwersal
Wiek: 41 Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 18 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2014-04-16, 08:22
|
|
|
nie ma to jak zyczliwi sasiedzi...
olac ich... |
_________________ laczy ludzi trawa, dzieli ludzi siano ;-) |
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2014-04-16, 23:33
|
|
|
Bross, świetna robota. Jestem pełen podziwu tempa i jakości pracy. Wielki plus dla Ciebie. |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2014-04-17, 21:38
|
|
|
Po świętach chcę wsadzać silnik :D Wczoraj wytargałem wszystko.
Składając po trochu dziś napotkałem się na gipsoWkręta ,który miał za zadanie zredukować luz... pozostawię to bez komentarza.
dałem Nowe pastylki (pech taki ,że to moje jedyne... :( )
Drzwi.
Z lakierowania zostało :
zderzaki ,kosa ,maska , spojler i dodatkowa klapa na tył bez spojlera. (jak by się odwidziało) |
_________________
|
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2014-04-22, 21:57
|
|
|
Ogólny zarys
Deska zamontowana.
Włącznik świateł zaadoptowany od forda mondeo Mk2.
Włącznik oferuje :
Parking Lewy, parking Prawy ,pozycyjne ,mijania, p.mgłowe tylne ,p/mgłowe przednie.
Dzięki temu włącznikowi jak widać normalnie było by potrzeba 3 włączniki ,ale dobrze skitrane w 1 i po sprawie.
Oczywiście wraz z modem włącznika ,trzeba było światła mijania usprawnić o przekaźnik zwieralno rozwieralny.
Przekaźniki ten również zastosowałem do klaksonu, wentylatora chłodnicy, świateł p/mgłowych przednich. (opcja)
Światła drogowe (długie) zostały usprawnione o przekaźnik bistabilny 4WSP sterowany impulsem +12V
W sumie na razie jest 4 przekaźniki ,a jeszcze dojdzie na pompę paliwa i komputer. Razem będzie ich 6.
Wielkość 2-uch przekaźników stosowanych przeze mnie jest jak 1 standardowy... (wszystkie są robione na kostkach ,co by nie było jaj przy ew. wymianie.)
Włącznik świateł awaryjnych (tj w T1,1) został Przeniesiony i poniekąd ukryty ,aczkolwiek jest pod ręką.
Tradycyjnie do ukrywania włączników zastosowałem plexiglass.
Dziś wyspawałem przedni zderzak starego typu. Rano zapewne zabiorę się za przywruócenie mu dobrego wyglądu ,a do końca tego tygodnia zapewne trafi w lakier. Może i Swapa zrobię :D |
_________________
|
|
|
|
|
Aren
DDR: 601s 85'
Wiek: 32 Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 1310 Skąd: Zary
|
Wysłany: 2014-04-24, 09:29
|
|
|
takie szpachleksy i stary zderzak ?
ogolnie nie komentuje nawet stylu auta, nie moja szkoła, ale pochwalam za robote, lakier wyglada na dobrze położony |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2014-04-26, 23:11
|
|
|
Aren, mnie się też nie podoba bo nie w moim stylu ,ale o gustach się nie dyskutuje..
Zmiana miejscówki 10km dalej ,ale warsztat pod ręką i pomocna dłoń.
Silnik z przednim zawieszeniem włożony.
Finalizacja elektryki - upięte wiązki.
Światła mijania - przekaźnik 4pin 30A
Światła drogowe - przekaźnik 5pin 30A
zmieniacz świateł - przekaźnik bistabilny impulsowy 4WSP 15A
Światła przeciw mgielne przednie - przekaźnik 4pin 30A
Klakson - przekaźnik 4pin 30A
Wiatrak chłodnicy - przekaźnik 4pin 30A
Moduł podświetlania zegarów - RGB iR. mini
|
_________________
|
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2014-05-03, 18:23
|
|
|
Nowa kosa w podkładzie Novol 300
Zderzak po piachu ,również w podkładzie Novol 300
Staram się dociągnąć wszystko na cacy dlatego zdjęcia są rzadziej. |
_________________
|
|
|
|
|
pingor
Kombinator xD
DDR: 1.1 Air Ride
Wiek: 30 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 214 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 2014-05-03, 20:57
|
|
|
Najgłupsze co mogłeś zrobić :( zamontować ori skrzynkę bezpiecznikową. Ja kupiłem nową uniwersalną w sklepie motoryzacyjnym na typowe motoryzacyjne płytkowe bezpieczniki zapłaciłem grosze a skrzynka w końcu jest "bryzgoszczelna" hehe, nic nie iskrzy i do tego zajmuje mniej miejsca. |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2014-05-07, 07:47
|
|
|
Przedni zderzak ,po piachu w epoxydzie + poprawki szpachlą + podkład Novol 300 + baza fiat 516 + Klar
Nowa kosa nie pochodząca z Motirexu ,ale bezpośrednio z Węgier (zdaje się być grubsza i bardziej wytrzymała w mojej ocenie od tej co w motirexie kiedyś brałem do siebie)
Szyberdach podobno Oryginał.
Plan na dziś. pewnie ,że jest ,ale mam też inne rzeczy ,które powinny być dawno zrobione bo ludzie czekają. |
_________________
|
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2014-05-08, 23:00
|
|
|
Silnik chyba spięty na sicher. - podłączone wszystkie węże ,dorobiona regulacja nagrzewnicy na bazie zaworu z VW T3.
Ogółem z elektryki zostało podłączyć wnentlator chłodnicy przez włącznik termiczny...
Wsteczny na Bazie SMD 10 Wat :D (radiator + końcówka mocy)
Ogólny zarys.
Na początku było ciaśniej między filtrem powietrza ,a maską ,której jeszcze nie mam :D pokombinowałem i zyskałem ~3cm
może mało estetycznie ,ale co ja mogę za to ,kiedy jest nagrzewnica... |
_________________
|
|
|
|
|
dolin
DDR: 601 uniwersal
Wiek: 41 Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 18 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2014-05-09, 07:07
|
|
|
zapowiada sie naprawde ladnie...
jesli moge cos doradzic, to psiknij czarnym sprejem niektore plastki w komorze silnika, np filt powietrza,oslone rozrzadu,korek wlewu oleju itp...
to zajmie pare minut a zobaczysz ze warto... |
_________________ laczy ludzi trawa, dzieli ludzi siano ;-) |
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2014-05-09, 07:57
|
|
|
dolin, Moim zdaniem lepiej je wrzucic do zmywarki a pozniej potraktować opalarką a nie sprayem który zapewne odpadnie szybko.
Bross, co to za silnik? |
|
|
|
|
Kubeq
DDR: 601
Wiek: 35 Dołączył: 27 Mar 2012 Posty: 9 Skąd: Karczew
|
Wysłany: 2014-05-09, 15:49
|
|
|
Mi to wygląda na Tico :)
Bross,jaka skrzynia? |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2014-05-09, 20:57
|
|
|
Sqall, Silnik F8A pochodzący z koreańskiego wynalazku marki Daewoo model Tico.
Silnik przerobiłem z gaźnika na wtrysk co pociągnęło za sobą dorobienie kolektora ssącego zaś wtrysk to już masa czujników i elektroniki z komputerem.
Zwiększyłem nieco kanały ssące i inne pierdoły by trochę wyciągnąć z tego silnika...
Kubeq, Tak Tico ,ale z górą od Swifta 1,0
Skrzynia 5 od Tico.
Stary schowek...
...zastąpiłem nowym.
Schowek wykonałem z plexiglasu.
Zastanawiam się czy podświetlić schowek diodami RGB i zrobić mikro włącznik w schowku., |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Bross 2014-05-09, 21:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
m o r t i
DDR: 601
Wiek: 40 Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 173 Skąd: Nowe Chechło/Bytom
|
Wysłany: 2014-05-09, 21:02
|
|
|
co to za wskazniki obok predkosciomierza ciekawie to wyglada |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2014-05-09, 21:58
|
|
|
m o r t i, to niedokończony zegar - brakuje w nim tarczy maskującej ,która jeździ w jednym z kilku aut... W schowku.
Zegar z wskaźnikiem temperatury i paliwa ,mniej więcej będzie wyglądać jak ten z Hondy
Zdjęcie poglądowe
poza tym m o r t i, dalej Beczka czy wracasz do DDR ?? |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Bross 2014-05-09, 22:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
m o r t i
DDR: 601
Wiek: 40 Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 173 Skąd: Nowe Chechło/Bytom
|
Wysłany: 2014-05-09, 22:01
|
|
|
nie no profi robota
podoba mi sie
ps. ty kupiles bude od 2em ?? |
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2014-05-09, 23:12
|
|
|
Półosie dorabiane czy jak? Duzo roboty z wtryskiem było? Pytam bo poszukuje jakiegos fajnego małego (objętościowo) i oszczędnego silnika :) |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2014-05-09, 23:28
|
|
|
Taaaa ale to buda 601 !
lepiej wrazić Charade 1,0 Zmodyfikowany silnik G10 do G11 + Turbo EFi
Jestem pod wrażeniem Ekonomiki i Sprintu tego Daihatsu :D (jak by nie Justy u mnie to pakował bym Szkarade Turbo)
ile pali Tico z osprzętem od Suzuki ? Nie mam pojęcia Jeszcze nie wyjechałem na testy.
ile było roboty - ,a w piz du :D
Półosie skrócone ,łączone wewnętrzne od tico i zewnętrzne od Tranbanta. (ale tego nie robiłem)
Sanki pod silnik - wydłużone w stronę pasa przedniego ,dospawana łapa silnika.
Silnik trzymają 2 łapy ,tak jak i skrzynię. Razem 4
Szczerze mówiąc roboty tyle samo co przy każdym swapie na cokolwiek z wtryskiem
sanki ,łapy, linki sprzęgła i gazu, elektronika i elektryka, biegi i półosie oraz hamulce. |
_________________
|
|
|
|
|
dolin
DDR: 601 uniwersal
Wiek: 41 Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 18 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2014-05-10, 08:48
|
|
|
tak, tylko taki charade z turbina to "bialy kruk"...
to tak jak bys chcial znalesc starego fiata uno 1.3 Turbo...
to auta zabawki ktorych wlasciciele wiedza ile sa warte i tak latwo sie ich nie pozbywaja...
mnie np. boli wsadzenie silnika z suzuki swifta 1.3 lub 1.6... silniki wcale nie sa duze, a roznica miedzy nimi w gabarytach jest niewielka.
jezdzilem oboma i stwierdzam ze taki japonski silniczek w zupelnosci by wystarczyl do trabanta...
co ciekawe 1.3 lepiej mi sie jezdzilo niz 1.6... fajniej sie wkrecal...
idzie sie zdziwic co te silniki potrafia powyzej 5tyz obrotow ;-)) |
_________________ laczy ludzi trawa, dzieli ludzi siano ;-) |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2014-05-14, 22:17
|
|
|
dolin, co racja ,to racja
Gotowe Zegary z podświetlaniem RGB
Chciałem dodać jeszcze termometr elektroniczny ,ale dałem se spokój.
Założyłem Zderzak ,Dzienne i Kose.
Wahacze wyjęte. Poszły do śrutowania.
|
_________________
|
|
|
|
|
pingor
Kombinator xD
DDR: 1.1 Air Ride
Wiek: 30 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 214 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 2014-05-15, 18:14
|
|
|
Te dzienne ... Komentarza chyba nie potrzeba... ;(
Pewnie kolejny genialny pomysł właściciela.
Bross, a czemu tak właściwie tak wysoko zrobiłeś te dziurki od kabelków do dziennych ? |
|
|
|
|
Ponti89
DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35 Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 160 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2014-05-15, 18:20
|
|
|
Może to na halogeny bo jezeli nie to fakt wysoko |
_________________
|
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2014-05-15, 19:55
|
|
|
pingor, dzienne sam wiesz ,robie jak kazali i niemam większego wpływu na ten projekt.
Te dziury to oryginalne otwory ,a kable są pod halogeny , nalegam by były okrągłe ,ale ... co bēdzie to niewiem.
Ponti89, wygrałeś quiz.
Odebrałem wahacze są ocynkowane. ,ale muszę je dodatkowo pomalować.
Zastanawiam się Teraz po co poskładałem wahacz ... skoro będę rozbierał do malowania...
|
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Bross 2014-05-15, 22:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pingor
Kombinator xD
DDR: 1.1 Air Ride
Wiek: 30 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 214 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 2014-05-15, 21:34
|
|
|
Halogeny :o
Gdzie tam jeszcze mają być halogeny - jasna d... jaki kociokwik się zrobi
"Tjuningi" jeszcze da się przeżyć ale to albo jedno albo drugie - a nie tak wszystkiego po trochu o.O |
|
|
|
|
|