(S)GermanStyle.pl
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Zrób swojego Trabanta! Wartburgi - konkretnie i z zajawką

Poprzedni temat «» Następny temat
Zbyt wysokie ciśnienie oleju
Autor Wiadomość
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2013-10-15, 16:50   Zbyt wysokie ciśnienie oleju

Witam,

Mam ogromny problem z olejem. Wskazania pokazują 6bar na wolnych, na wysokich 8bar.

Wymieniłem:
pompę oleju
filtr oleju
uszczelkę głowicy
+ oczywiście olej 10w40

Wskazania niestety nawet nie drgnęły. Ciągle to samo.

Samochód ma zrobione uszczelniacze zaworów oraz dopasowane zawory. Sprężanie jest bardzo dobre >12.

Silnik zasilany jest 4gaźnikami z motocykla oraz ma delikatnie przerobioną miskę olejowa (max. 100ml mniej oleju w silniku).

Czy ktokolwiek ma pomysł skąd takie ciśnienie?! Gdzieś wyczytałem, że może być zbyt bogata mieszanka paliwa (tak jest u mnie na 100%) i niby są przedmuchy w dół. Trochę to wykluczam ponieważ z odmy jest odpięty wąż i nie wali olejem, jedynie powietrzem. Może zła uszczelka głowicy?

pozdro
 
 
 
Przemas601 

DDR: 1,1 91r
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 74
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-10-15, 19:41   

Raczej zaworek regulujący ciśnienie oleju się zacina (jeśli taki jest),albo filtr oleju jest niewłaściwy.
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2013-10-15, 20:13   

Zawór upustowy jest w pompie oleju, która jest NOWA. Dwie zacinające się pompy pod kolej - raczej dziwne.
 
 
 
j3drus 


DDR: Polo Turbo
Wiek: 35
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 81
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-10-15, 20:29   

Bogata mieszanka nie ma żadnego połączenia z ciśnieniem oleju. Podmień wskaźnik ciśnienia, może on zawyża wskazania.
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2013-10-15, 21:56   

Nie zawyża, olej leje sie z każdej dziury gdzie tylko może. CISNIENIE JEST ZA DUZE.
 
 
 
Ponti89 


DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 160
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2013-10-15, 22:56   

Wsadz 1.3 od wartburga :D
_________________

 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2013-10-16, 00:15   

Dobrze, daj mi to 1.3 a je wsadzę... **rwa nikt nie ma pomysłu?

Właśnie sprawdziłem czy uszczelka głowicy jest ok (nie zakrywa jakiegos kanału) no i oczywiscie jest ok. Dalej nic nie wiadomo.
 
 
 
j3drus 


DDR: Polo Turbo
Wiek: 35
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 81
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-10-16, 11:06   

Jakie było ciśnienie na starej pompie oleju?
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2013-10-16, 11:37   

Takie samo.
 
 
 
wnuq601 


DDR: jak najbardziej trabant
Wiek: 43
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 70
Skąd: uć
Wysłany: 2013-10-16, 15:36   

coś odwrotnie? a podmień gażniki na trabantowy? może one zamiast podciśnienia dają nadciśnienie do skrzyni korbowej? Coś może źle zlożyłeś sam nie wiem pierścieni na tłokach chyba nie da się odwrotnie założyć by sprężał do dołu....
_________________
ga-ciowy'
 
 
 
j3drus 


DDR: Polo Turbo
Wiek: 35
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 81
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-10-16, 15:49   

To są gaźniki podciśnieniowe, działają jak trabantowy nie ma możliwości żeby ładowały tyle paliwa że ciśnienie oleju wzrasta, a przecież silnik pracuje normalnie. Przy tak bogatej mieszance raczej było by to nie możliwe.
 
 
 
PeQ200 


DDR: 1.1
Wiek: 32
Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 42
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-10-16, 18:08   

Pompa nowa, wszystko powymieniane, a co z napędem pompy? Nie jestem jakiś najmądrzejszy w te klocki, ale tak mi przyszło. Może coś na wałku się wysypało, ślizg?
 
 
 
Przemas601 

DDR: 1,1 91r
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 74
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-10-16, 19:47   

Regulator ciśnienia jest zdupcony,nie upuszcza nadmiaru do miski i pompuje ile pompa da radę.
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2013-10-16, 19:58   

Przemas, 2 pompy i obie zjebane niby? Cieżko troche w to uwierzyc.

Napęd pompy spoko, nowy łańcuch jest. Nie ma tam ślizgów.

Dziwna sprawa bo 2 tłoki sa uwalone w oleju i widać ze nie palił za dobrze na nich, możliwe ze w ogolę (silnik nie miał mocy). Podejrzewam walniętą głowice gdzieś. Jutro będe sprawdzał czy ciśnienie w dolotu wydechu gdzies do kanału olejowego sie przedostaje.
 
 
 
Przemas601 

DDR: 1,1 91r
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 74
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-10-17, 19:11   

nie ma takiej opcji,jak masz czystą odmę to nie ma jak wzrosnąć ciśnienie w skrzyni korbowej. Jak tłoki są brudne to może masz kłopot z pierścieniami zgarniającymi i olejowymi.
 
 
 
PeQ200 


DDR: 1.1
Wiek: 32
Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 42
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-10-17, 19:34   

Dobrze prawi :) Dać mu wódki ;P
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2013-10-17, 19:58   

To co, jakimś mega fartem 2pompy pod kolej zjebane?
 
 
 
PeQ200 


DDR: 1.1
Wiek: 32
Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 42
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-10-17, 21:50   

Do trzech razy sztuka ;) O ile jeszcze masz cierpliwość.
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2013-10-17, 23:21   

Najgorsze w tym wszystkim ze bym posmigał jeszcze kilka dni przed deszczami i sniegiem a tu uj. Kupie kolejna pompę i zobaczymy :|
 
 
 
PeQ200 


DDR: 1.1
Wiek: 32
Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 42
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-10-18, 09:12   

Wiem, co czujesz...u mnie też wszystko unieruchomione ;/ Tylko dupowóz pozostał. Jedyne pocieszenie, ze dupowóz też stary i na Mattigach 7j/7,5j usiadł. A miało być nic w nim nie robione :P

Powodzenia i wytrwałości ;)
 
 
 
Przemas601 

DDR: 1,1 91r
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 74
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-10-18, 19:51   

Spróbuj jeszcze zmienić filtr oleju,zanim wszystko rozbierzesz.
 
 
 
PeQ200 


DDR: 1.1
Wiek: 32
Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 42
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-10-18, 20:23   

I zanim jeszcze coś rozbierzesz, to sobie przygotuj młotek, ale taki fest...ze cztero kilowy :)
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2013-10-18, 22:31   

Głowica już zdjęta więc filtra nie ma jak sprawdzić. Największe podejrzenie jest na zatkany kanał gdzieś. Czyściłem dzis głowice i miałem wrażenie ze cos wyfrunęło z jednego kanału. Jutro rozbieram cały silnik, czyszcze i składam na nowo. Nowy filtr będzie.
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2013-10-19, 11:52   

Ile masz Oleju w silniku :?: ja miałem tylko 6 litrów czyli o prawie 2,5 za dużo i rozwaliło wszystkie uszczelnienia.
W moim przypadku przy silniku 1400cc ,wszystko było winą bagnetu oleju z innego silnika.
(najpierw wlałem olej nie patrząc na bagnet - wlewając tyle ile trzeba ,ale później dolewałem patrząc stan na bagnecie...)

1 ile masz oleju w silniku (spuść wszystko i zlej do baniek.)
2 filtr oleju daj zwykły bez zaworka. (na taki trafiłem przy 1,4 miałem za wysokie ciśnienie lub brak nie pamiętam)
3 sprawdź kolory czujników (lub czujnika) oleju.
4 w głowicy są kanały olejowe takie małe otwory małej średnicy może nawet nie mają 5mm sprawdz ich drożność i przetkaj.

zalewa ci już świece olejem ? jeśli nie to jest jeszcze nie na tyle zj€ bany
_________________
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2013-10-31, 00:24   

Kilka słów wyjaśnienia.

Silnik został całkowicie rozebrany i wyczyszczony itp. Nie odnalazłem żadnej usterki w silniku.
Podpiąłem manometr do wyjścia pompy olejowej i napędziłem ją wiertarką. Okazało się ze zawór przelewowy otwiera się przy 7-8atm. Taki samo zachowanie na starej pompie jak i nowej (dziwne).

Wyjąłem spezyne zaworu przelewowego i uciąłem ją o kilka zwoi. Zamontowałem dekielek na zawleczkę aby wszystko było jak należy. Przy ponownym teście zawór otwierał się przy ok. 3.5atm. Postanowiłem tak zamontować bo nie wiedziałem czy docelowo w silniku nie będzie mniejsze z racji odbiorników oleju.

Aktualnie silnik działam auto zrobiło już jakieś 50km i nie wydał z siebie grama oleju. Dokładnego ciśnienia nie znam bo ustawiony jestem na pomiar dopiero w poniedziałek.

Polecam sprawdzać pompy olejowe (te tanie) przed ich montażem. Oszczędzi to nerwów i pracy.

Pozdro!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,01 sekundy. Zapytań do SQL: 11