(S)GermanStyle.pl
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Zrób swojego Trabanta! Wartburgi - konkretnie i z zajawką

Poprzedni temat «» Następny temat
[601] Przebudowa zawieszeni przedniego
Autor Wiadomość
wilku 

DDR: 601
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 28
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-04-21, 14:43   [601] Przebudowa zawieszeni przedniego

Zrodził się w mojej głowie szaleńczy pomysł, już jakiś czas temu.
Chciałbym pozbyć się resoru z przodu na rzecz mcpersonów. Wiem że trzeba będzie przebudować przednie nadkola, stworzyć mocowania pod niego, moze na wzór 1.1, niech się ktoś wypowie jakie są różnice w 1.1 a w 601, jak poprowadzić wzmocnienia.

Ewentualnie rozpatruję opcję stworzenia nowych sanek, z których na boki będą wychodzić łapy do mcpersonów.

Co o tym myślicie.
 
 
 
J.J. 
stay high


Wiek: 40
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 963
Skąd: Kaszëbë
Wysłany: 2012-04-21, 15:50   

pytanie. po co?
_________________
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl

DrogąDoRaju - Trabant, Wartburg, Simson, Mify i Qek
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2012-04-21, 16:08   

Ogółem to spora modyfikacja musiał byś wyciąć nadkola i wspawać jakieś inne jakie cie interesują.
Do tego wzmocnić przód i zrobić nowe sanie mocowane z przodu np takie jak w T1.1.
Moim zdaniem nie warto, bo Resor lepszy jak Mc' więc po co to zmieniać.
_________________
 
 
 
TrabiVR6 


DDR: VR6
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 232
Skąd: Głowno
Wysłany: 2012-04-21, 20:45   

J.J. napisał/a:
pytanie. po co?


x2
_________________

 
 
 
wilku 

DDR: 601
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 28
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-04-21, 22:05   

Czemu resor jest lepszy od mcphersona?
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2012-04-21, 22:56   

Nowe sanki, kielichy, zwrotnice, wahacze + stabilizator, macphersony, rozporka kielichów. To tego wszystkiego wszystko trzeba by precyzyjnie zrobić by geometria się nie rozjechała. Najlepiej na bazie sanek z 1.1 tylko pytanie PO CO?!
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2012-04-21, 23:05   

Moim zdaniem nie tylko lepszy ale i tańszy w eksploatacji.
Regeneracja zawiechy z resorem max 250zł
Na Mc'phersonie co najmniej jeszcze raz tyle.
Dla mnie zawieszenie na resorze jest przyjemniejsze - jakoś lepiej mi się jeździ starszą 601 na 2 resorach niż nowszą ze sprężynami z tyłu.
Po za tym nie wyobrażam sobie 601 bez resora z przodu.
Bez zmiany kielichów nie dawał bym Mc'phersonów. to zupełnie inny sposób tłumienia i amortyzacji zbyt bolesny dla seryjnych nadkoli w 601.
_________________
 
 
 
dzikU 


DDR: Trabant 601 z 70
Wiek: 31
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 223
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-04-22, 00:46   

Jak byś tam chciał wsadzić pneumatykę to bym zrozumiał ale zwykłe Macphersony..?
 
 
 
Kula 
kawał skur*ysyna

DDR: szczur 72"
Wiek: 36
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 375
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2012-04-22, 09:27   

najprościej by było wjechać z przodem od 1.1 (od połowy słupka A do 1/4 progu) i pozostawić sanie z 601 i modzić.
 
 
 
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2012-04-22, 10:33   

Widziałem czeskie 601 z kolumnami z polo, wahacz był po skosie przykręcony do jaskółki, z przodu belka, zero sanek. Strasznie to wiało drutem. Ciekawsze i prostsze będzie usunięcie górnego mocowania amortyzatora i zrobienie nadkoli na gładko.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
 
 
 
eljot87 

DDR: 1.1 91'
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 362
Skąd: nie stąd
Wysłany: 2012-04-22, 12:45   

wsadź dwusuwa do budy z 1,1;p
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2012-04-22, 13:39   

eljot87, najlepsze rozwiązanie i bez zbędnego gadania.
Popieram takie rozwiązanie.
_________________
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 40
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-04-27, 20:25   

Tiso tez u siebie wstawil caly przod z 1.1 do 601 :-P
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
wilku 

DDR: 601
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 28
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-05-01, 19:29   

Mam co do konstrukcji trabanta wiele pomysłów, być może w kolejnym projekcie niektóre zastosuje, albo w przyszlości będę je powoli wprowadzał do swojego autka.
Zastosowanie mcphersonów, czy też stworzenie zawieszenia pneumatycznego myślę że jest jak najbardziej realne, szczególnie kusząca jest wersja pneumatycznego zawieszenia.
Jednym z głównych powodów moich rozważań była chęć pominięcia adapterów pod hamulce tarczowe, więc i konieczność zastosowania zwrotnic od golfa.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,01 sekundy. Zapytań do SQL: 11