[601] Przebudowa zawieszeni przedniego |
Autor |
Wiadomość |
wilku
DDR: 601
Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 28 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2012-04-21, 14:43 [601] Przebudowa zawieszeni przedniego
|
|
|
Zrodził się w mojej głowie szaleńczy pomysł, już jakiś czas temu.
Chciałbym pozbyć się resoru z przodu na rzecz mcpersonów. Wiem że trzeba będzie przebudować przednie nadkola, stworzyć mocowania pod niego, moze na wzór 1.1, niech się ktoś wypowie jakie są różnice w 1.1 a w 601, jak poprowadzić wzmocnienia.
Ewentualnie rozpatruję opcję stworzenia nowych sanek, z których na boki będą wychodzić łapy do mcpersonów.
Co o tym myślicie. |
|
|
|
|
J.J.
stay high
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 963 Skąd: Kaszëbë
|
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2012-04-21, 16:08
|
|
|
Ogółem to spora modyfikacja musiał byś wyciąć nadkola i wspawać jakieś inne jakie cie interesują.
Do tego wzmocnić przód i zrobić nowe sanie mocowane z przodu np takie jak w T1.1.
Moim zdaniem nie warto, bo Resor lepszy jak Mc' więc po co to zmieniać. |
_________________
|
|
|
|
|
TrabiVR6
DDR: VR6
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 03 Paź 2007 Posty: 232 Skąd: Głowno
|
Wysłany: 2012-04-21, 20:45
|
|
|
J.J. napisał/a: | pytanie. po co? |
x2 |
_________________
|
|
|
|
|
wilku
DDR: 601
Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 28 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2012-04-21, 22:05
|
|
|
Czemu resor jest lepszy od mcphersona? |
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2012-04-21, 22:56
|
|
|
Nowe sanki, kielichy, zwrotnice, wahacze + stabilizator, macphersony, rozporka kielichów. To tego wszystkiego wszystko trzeba by precyzyjnie zrobić by geometria się nie rozjechała. Najlepiej na bazie sanek z 1.1 tylko pytanie PO CO?! |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2012-04-21, 23:05
|
|
|
Moim zdaniem nie tylko lepszy ale i tańszy w eksploatacji.
Regeneracja zawiechy z resorem max 250zł
Na Mc'phersonie co najmniej jeszcze raz tyle.
Dla mnie zawieszenie na resorze jest przyjemniejsze - jakoś lepiej mi się jeździ starszą 601 na 2 resorach niż nowszą ze sprężynami z tyłu.
Po za tym nie wyobrażam sobie 601 bez resora z przodu.
Bez zmiany kielichów nie dawał bym Mc'phersonów. to zupełnie inny sposób tłumienia i amortyzacji zbyt bolesny dla seryjnych nadkoli w 601. |
_________________
|
|
|
|
|
dzikU
DDR: Trabant 601 z 70
Wiek: 31 Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 223 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-04-22, 00:46
|
|
|
Jak byś tam chciał wsadzić pneumatykę to bym zrozumiał ale zwykłe Macphersony..? |
|
|
|
|
Kula
kawał skur*ysyna
DDR: szczur 72"
Wiek: 36 Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 375 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2012-04-22, 09:27
|
|
|
najprościej by było wjechać z przodem od 1.1 (od połowy słupka A do 1/4 progu) i pozostawić sanie z 601 i modzić. |
|
|
|
|
Maciek
DDR: 1.1
Wiek: 38 Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 231 Skąd: Bielsko biała
|
Wysłany: 2012-04-22, 10:33
|
|
|
Widziałem czeskie 601 z kolumnami z polo, wahacz był po skosie przykręcony do jaskółki, z przodu belka, zero sanek. Strasznie to wiało drutem. Ciekawsze i prostsze będzie usunięcie górnego mocowania amortyzatora i zrobienie nadkoli na gładko. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4 |
|
|
|
|
eljot87
DDR: 1.1 91'
Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 362 Skąd: nie stąd
|
Wysłany: 2012-04-22, 12:45
|
|
|
wsadź dwusuwa do budy z 1,1;p |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2012-04-22, 13:39
|
|
|
eljot87, najlepsze rozwiązanie i bez zbędnego gadania.
Popieram takie rozwiązanie. |
_________________
|
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-04-27, 20:25
|
|
|
Tiso tez u siebie wstawil caly przod z 1.1 do 601 :-P |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
wilku
DDR: 601
Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 28 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2012-05-01, 19:29
|
|
|
Mam co do konstrukcji trabanta wiele pomysłów, być może w kolejnym projekcie niektóre zastosuje, albo w przyszlości będę je powoli wprowadzał do swojego autka.
Zastosowanie mcphersonów, czy też stworzenie zawieszenia pneumatycznego myślę że jest jak najbardziej realne, szczególnie kusząca jest wersja pneumatycznego zawieszenia.
Jednym z głównych powodów moich rozważań była chęć pominięcia adapterów pod hamulce tarczowe, więc i konieczność zastosowania zwrotnic od golfa. |
|
|
|
|
|