Długość wałka sprzęgłowego |
Autor |
Wiadomość |
Kula
kawał skur*ysyna
DDR: szczur 72"
Wiek: 35 Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 375 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2009-09-16, 12:13 Długość wałka sprzęgłowego
|
|
|
Siema,
Mam pytanie do osób, które wsadziły 353 do 601.
Jaką powinien mieć długość wałek sprzęgłowy po przespawaniu wieloklinu 353 do reszty wałka 601?
Będę miał kryzę, która umożliwi montaż rozrusznika jak w zwykłym trabancie.
Najgorsze jest to że wałek ma taki małą tuleję na końcu która wchodzi w malutkie łożysko igiełkowe w wale korbowym.
Potrzebował bym precyzyjne dane :oops:
PozDDRo
Kula
[ Dodano: 2009-09-16, 13:25 ]
znalazłem firmę która teoretycznie jest w stanie się tego podjąć.
Potrzebuję długość wałka po "modyfikacji"!!!
być może będą w stanie wykonać wałki od podstaw!! BEZ SPAWANIA!!! |
Ostatnio zmieniony przez Kula 2009-09-17, 15:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Qbs
i Zenek...
DDR: 601
Wiek: 39 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 305 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2009-09-16, 18:26
|
|
|
też nad tą kwestią zastanawiałem się i raczej nikt Ci takiej informacji nie poda. Musimy jakoś to sami zmierzyć. Postaram się może jutro określić tę długość. Nie musi ona być fchuj dokładna, byle wałek nie był za długi. Raczej powinien być tylko odrobinę dłuższy od oryginalnego trabantowego wałka, bo jak wiadomo na zwykłym można jeździć i styka. Ale jak mówię pomierzę co trzeba i bedziemy wiedzieli. |
_________________ www.customfactory.pl
CUSTOM FACTORY X WHEEL WIDE |
|
|
|
|
Kula
kawał skur*ysyna
DDR: szczur 72"
Wiek: 35 Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 375 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2009-09-17, 00:09
|
|
|
ok. ja postaram się jakoś skołować wałek z 601 i podjechać do świątka co by mi wycenili tą robotę.
[ Dodano: 2009-09-17, 11:27 ]
mam pomysł jak to policzyć ale jeszcze kryzy nie mam. Jak odbiorę to coś pomysle. |
|
|
|
|
mlotek
DDR: 601
Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 33 Skąd: wschood
|
Wysłany: 2009-09-17, 13:30
|
|
|
Daj znać ile by kosztowało wykonanie wałka. Składam drugie 353 to bym reflektował - a w hurcie może będzie taniej :-D |
|
|
|
|
Qbs
i Zenek...
DDR: 601
Wiek: 39 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 305 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2009-09-17, 14:09
|
|
|
to już jest nas trzech, a na 90% będę miał 4 chętnego w łodzi jeśli cena była by atrakcyjna. |
_________________ www.customfactory.pl
CUSTOM FACTORY X WHEEL WIDE |
|
|
|
|
Kula
kawał skur*ysyna
DDR: szczur 72"
Wiek: 35 Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 375 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2009-09-17, 15:09
|
|
|
właśnie ceny się boję. Świątek ostre wałki robi w granicach 500-600pln.
Mam nadzieję że za pospawanie 2 w 1 wezmą mniej :P
powiem jedno. na pewno to nie będzie 50 zł. |
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 39 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2009-09-17, 18:34
|
|
|
Jak mi przeslesz walek to koles moze go obspawac tigiem w miare dobrej cenie, ale Swiatek pewnie jeszcze go wywazy itd. |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
Qbs
i Zenek...
DDR: 601
Wiek: 39 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 305 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2009-09-17, 18:49
|
|
|
dobra ustaliłem :)
długość walka powinna byc taka sama jak oryginalny trabantowy czyli 270mm, a nawet możne być ze 3mm krótszy. mierzyłem to dla kryzy o grubości 28mm i tarczy sprzęgła wartburga najnowszego typu, która ma wielowypust około 25mm długi.
uważam ze od podstaw to będzie kolosalna cena wiec zapytaj za ile poskłada taki wałek z dwóch części żeby bicia nie było. |
_________________ www.customfactory.pl
CUSTOM FACTORY X WHEEL WIDE |
|
|
|
|
Kula
kawał skur*ysyna
DDR: szczur 72"
Wiek: 35 Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 375 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2009-09-18, 00:06
|
|
|
dowiedziałem się że wałek ma na sobie podobno koła zębate, a budowy od zera takiej opcji się Świątek nie podejmie. także pozostaje spawanko.
Dzięki za podanie długości. jak rozbiorę skrzynkę to sprawdzę.
Lepiej za krótki niż za długi..
DDR |
|
|
|
|
Qbs
i Zenek...
DDR: 601
Wiek: 39 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 305 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2009-09-18, 00:13
|
|
|
od razu wiedziałem, że tego nie zrobi się tak hop siup. Na tym wałku są na stałe zębatki pierwszego i drugiego biegu oraz wstecznego, zęby trzeciego są na wcisk a czwarty to wiadomo wolne koło tez na wcisk.
[ Dodano: 2009-09-18, 10:29 ]
masz kulek tak wygląda wałek główny
[ Dodano: 2009-09-18, 18:30 ]
miałem dziś okazje zobaczyć wałek od wartburga i trzeba zmienić założenia co do długości, ponieważ to cześć z wielowpustem ma byc taka jak trabantowa długość, natomiast wartburg ma jeszcze za wielowpustem fragment który wchodzi w otwór w kole zamachowym. Nie mierzyłem tego fragmentu ale jak będę już miał go wyjętego ze skrzyni to zmierzymy i napiszę, ale chyba ta informacja nie jest na razie już taka pilna, bo nikt wałka od podstaw nie zrobi. |
_________________ www.customfactory.pl
CUSTOM FACTORY X WHEEL WIDE |
|
|
|
|
john'ek
Talib
DDR: Porsche 924 / Łada Samara
Wiek: 36 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 442 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2009-09-24, 12:13
|
|
|
kryza Kuli:P no czekamy az wyzezbi do konca:) |
_________________
|
|
|
|
|
Qbs
i Zenek...
DDR: 601
Wiek: 39 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 305 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2009-09-24, 19:12
|
|
|
a co to ma wspólnego z tym tematem?
moja wygląda na razie identycznie. |
_________________ www.customfactory.pl
CUSTOM FACTORY X WHEEL WIDE |
|
|
|
|
Lewy81
TopChop Driver
DDR: 601,600
Wiek: 42 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 40 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2009-10-04, 01:03
|
|
|
Tak wyspawany walek jeździ u mnie w 6oo... wymiary kwestia wyjecia i zmierzenia... |
_________________ Bo do jazdy na glebie trzeba miec fantazje :).... A moze i fantazje i ... |
Ostatnio zmieniony przez Lewy81 2009-10-04, 18:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|