Wzmocnienie Trabika. |
Autor |
Wiadomość |
Aren
DDR: 601s 85'
Wiek: 31 Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 1310 Skąd: Zary
|
Wysłany: 2008-12-16, 18:57
|
|
|
na tej focie wydac ze jaskolka byla niezle zgnita juz.
wzmocnienie traba to chyba bedzie nowa jaskolka dobrze obspawana i tyle |
|
|
|
|
eMTi
eMTi
DDR: 601 ciapek
Wiek: 35 Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 127 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2008-12-16, 18:59
|
|
|
maxxx601 napisał/a: | ale póki co biały śmiga na jego blachach. | dokładnie ładny (biały) śmiga na blachach G0 ten obok to chyba na częsci autko stoi sobie ładnie i jeszcze jest kolorowy :P który tez stoi sobie |
_________________ PozDDRo eMTi |
|
|
|
|
MC-Maxim
DDR: T1
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 126 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2008-12-16, 20:58
|
|
|
Ja szczerze powiem zmartwilem sie troszke jak ktoś napisał ze wzmacniajac dół, góra dostaje w dupe. Chyba wspawam tylko te profile od sanek do tej podłużnicy czy jak sie to fachowo nazywa. Sprawdze dodatkowo jaskólke i tyle. |
_________________ www.thevintagevwbus.com |
|
|
|
|
eljot87
DDR: 1.1 91'
Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 362 Skąd: nie stąd
|
Wysłany: 2008-12-16, 21:15
|
|
|
MC-Maxim napisał/a: | Ja szczerze powiem zmartwilem sie troszke jak ktoś napisał ze wzmacniajac dół, góra dostaje w dupe. |
a co niby w tym dziwnego? wspawując "wzmocnienia" powodujesz inny rozklad sił... może nawet taki, który obciąży bardziej slabsze elementy... |
|
|
|
|
MC-Maxim
DDR: T1
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 126 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2008-12-16, 21:35
|
|
|
No czyli co ... wzmocnienie nie ma sensu bo rozpadnie sie co innego. |
_________________ www.thevintagevwbus.com |
|
|
|
|
Kula
kawał skur*ysyna
DDR: szczur 72"
Wiek: 35 Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 375 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2008-12-16, 22:28
|
|
|
najlepszym rozwiązaniem jest klatka. wtedy większość naprężeń jest przenoszona na nią. klatka poniekąd spina przód auta(kielichy, sanie) z tylnymi nadkolamii nie da sie ukryć ze w taki sposób odciąża podłogę, słupki, progi etc. |
|
|
|
|
Dzukis
DDR: 601s
Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 3 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 2008-12-16, 22:48
|
|
|
włącze sie do dyskusji. Myśle ze dobrym rozwiązaniem jest taka rozpórka :
Napewno odciązy troche jaskółke i usztywni przód, czyli 2 w 1 |
_________________ No Risk No Fun
|
|
|
|
|
J.J.
stay high
Wiek: 39 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 963 Skąd: Kaszëbë
|
Wysłany: 2008-12-16, 23:21
|
|
|
co do g0 to nie bedzie zadnych szczepow :) bynajmniej nie chcial robic.
a co do wzmocnien to tak jak eljot pisal :)
dziwi mnie ze nikt nie chce jasqlki odciazyc mocujac gore wozka do sciany grodziowej. |
_________________ TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl
DrogąDoRaju - Trabant, Wartburg, Simson, Mify i Qek |
|
|
|
|
MC-Maxim
DDR: T1
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 126 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2008-12-17, 05:53
|
|
|
No ja napisalem, ze jezeli bede robił to właśnie tego moda wybiore :) |
_________________ www.thevintagevwbus.com |
|
|
|
|
eljot87
DDR: 1.1 91'
Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 362 Skąd: nie stąd
|
Wysłany: 2008-12-17, 12:52
|
|
|
Kula napisał/a: | najlepszym rozwiązaniem jest klatka. wtedy większość naprężeń jest przenoszona na nią. klatka poniekąd spina przód auta(kielichy, sanie) z tylnymi nadkolamii nie da sie ukryć ze w taki sposób odciąża podłogę, słupki, progi etc. |
dokładnie... |
|
|
|
|
maxxx601
fascynacitrabantow
DDR: mpctka 601
Wiek: 38 Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 120 Skąd: bydgoskie
|
Wysłany: 2008-12-17, 13:31
|
|
|
ja mam wypacie resoru, ale i zdrową jaskółe więc efektów nie widać
a to wzmocnienie z foto wygląda jakby miało obciążyć kielichy, które i tak wększość trabów ma słabe... Ale ciekawe :-> |
_________________ Zawsze zakochany w trabantach. Dwusuwowych czystej krwi.
|
|
|
|
|
grafitiii
piotrek
DDR: grafitiii
Wiek: 35 Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 20 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2008-12-18, 14:02
|
|
|
ja mam wznocnienie, do górnej ściany grodziowej,
na ścianie grodziowej wspawałem profil wzmacniający do którego przyczepione jest mocowanie łączące z śróbami mocującymi resor.
będzie sztywne połączenie między resorem a ścianą grodziową |
|
|
|
|
J.J.
stay high
Wiek: 39 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 963 Skąd: Kaszëbë
|
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 39 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
|
|
|
|
Aren
DDR: 601s 85'
Wiek: 31 Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 1310 Skąd: Zary
|
Wysłany: 2008-12-24, 00:55
|
|
|
bolka
[ Dodano: 2008-12-24, 00:56 ]
rozwiazanie napewno dobre dla jaskolki, ale jak ktos wyczysci pieknie pod machą wszystko i co z taką blachą zrobic.. ni to w kwasiaka nawet obic czy cos |
|
|
|
|
Kula
kawał skur*ysyna
DDR: szczur 72"
Wiek: 35 Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 375 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2008-12-24, 13:11
|
|
|
można wychromować. myśle że to nie musi być aż tak pancerne żeby czołg na tym postawić można było. trochę pomyśleć i dać to troche niżej. np między podstawkę a resor i gra gitara - nie masz na wierzchu wielkiego topornego kawału stali. |
|
|
|
|
Aren
DDR: 601s 85'
Wiek: 31 Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 1310 Skąd: Zary
|
Wysłany: 2008-12-24, 13:33
|
|
|
tylko kwestia przykrecania tego
zeby na stałe z sankami nie bylo jak trzeba bedzie sciagnąc :-}
no i maglownica ...
co do wzmocnien, budowa 6oo Lowrider'a.. ciekawe. praktycznie trabant z ramą. ale zastanawiają mnie słupki i reszta nie wzmocniona..
http://www.trabant-team-hoyerswerda.de/ |
|
|
|
|
maxxx601
fascynacitrabantow
DDR: mpctka 601
Wiek: 38 Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 120 Skąd: bydgoskie
|
Wysłany: 2008-12-25, 12:12
|
|
|
Maximowi widziałem że słupki ostro zapieprzają... Uważam że nie ma tu 2 raz wymyślać koła - ja daję tam pod tapicerkami, wzmocnienia z kombi :D
[ Dodano: 2008-12-25, 22:37 ]
I kseroboj dzionas oczywiście też daje... Tak jak z moim patentem na poszerzenie felg było :-P |
_________________ Zawsze zakochany w trabantach. Dwusuwowych czystej krwi.
|
|
|
|
|
Ponti89
DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35 Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 160 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2012-06-23, 09:05
|
|
|
odświeżę troche temat, pare swapów juz się porobiło więc moze więcej cos wiadomo na ten temat.
Jak bedzie w przypadku zwiększenia mocy silnika ? najlepszym rozwiązaniem będzie klatka z zastrzałami ? blacha w dobrym stanie wiec nie mam sie co bac ze mi sie złamie. jest sens obspawywać budę ? nie bardzo bym chcial bo Spawanie = rdza. widzialem ze w wiekszosci swapów wspawywane jest wzmocnienie przednich zgrzewów nadkoli. to tez lepiej zrobic ?
pzdr |
_________________
|
|
|
|
|
Maciek
DDR: 1.1
Wiek: 37 Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 231 Skąd: Bielsko biała
|
Wysłany: 2012-06-23, 15:38
|
|
|
Problemem 1.1 według mnie, jest pozostawienie karoserii za słupkami A praktycznie bez zmian z modelu 601. Zauważyłem ze właśnie w tym miejscu karoseria się wygina gdy podnosiłem go za sanki, szczególnie to widać było w miejscu gdzie przedni słupek łączy się z podszybiem. A auto nie było zgniłe. W 601 całe siły przenosiła podłoga, w 1.1 naprężenia od kolumn Macphersona są skierowane na słupek A,który nie jest zbyt mocny. I chyba przez to większość trabantów gnije na szczycie przednich słupków, które po prostu cały czas pracują.
Czyli tylko pełna klatka z zastrzałem do przednich kielichów. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4 |
Ostatnio zmieniony przez Maciek 2012-06-23, 23:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Ponti89
DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35 Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 160 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2012-06-23, 19:05
|
|
|
No to trza zamówić trochę rury :D
pzdr i dzięki |
_________________
|
|
|
|
|
Maciek
DDR: 1.1
Wiek: 37 Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 231 Skąd: Bielsko biała
|
Wysłany: 2012-06-23, 23:23
|
|
|
Nie mówię że musisz ją wkładać, jeździłem bez klatki i z bardzo słabą podłogą i dało się. Bez klatki szybko zamęczysz budę, zależy też jak będziesz jeździł. A klatka to koszty, spawanie a wiec i ryzyko rdzy etc. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4 |
|
|
|
|
Ponti89
DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35 Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 160 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2012-06-23, 23:43
|
|
|
No ale wole usztywnić niż potem płakac ze buda mi się rozlazła :) tu akurat spawanie rurek więc to z bogiem jak kiedys wyjdzie. do ramy to tez tylko miejscowo ;) zawsze można przyspawać do blaszek i na śruby przykręcaną zrobić częsciowo ;)
pzdr |
_________________
|
|
|
|
|
j3drus
DDR: Polo Turbo
Wiek: 34 Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 81 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2013-12-26, 17:22
|
|
|
Odświeżę temat... Przez cały wątek nikt nie poruszył wzmocnienia przednich kielichów w 1.1. (wygięty profil od przedniego kielicha do przedniego mocowania sanek) Dużo osób stosuje te wzmocnienia głownie przy swapach, więc pewnie to dobre rozwiązanie. W moim Polo myślę dodatkowo zrobić takie wzmocnienie z tym że z drugiej strony kielicha w stronę grodzi aż do podłogi;
Jak myślicie da radę? powinno trochę odciążyć górę jak podłoga będzie wzmocniona. Bo podobno to norma że słupek przy podszybiu pęka. Może mnie ktoś oświecić w którym miejscu dokładnie? bo nigdy się z tym nie spotkałem
Podłogę mam oczywiście wzmocnioną, wstawiłem profil od wewnętrznej strony dolnego progu po całej jego długości, oraz profil po skosie od progu do mocowania sanek przy jaskółce. Cała buda jest oczywiście zrobiona tak jak należy nie ma rudej ;) Klataki na razie nie zamierzam robić dlatego pytam czy wzmocnienia powinny dać radę. Nie oczekuje że ktoś napisze że spokojnie wystarczą, ale może coś doradzicie bo trochę się wystraszyłem z tą pękającą budą. Nie będzie jakieś mega gleby i sanek na ziemi, bardziej się zastanawiam jak buda zniesie 230KM ;) |
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2013-12-26, 17:53
|
|
|
Moim zdaniem z tej strony jest to całkowicie zbędne. Masz przeciez w standardzie wzmocnienie kielichów z tej strony. Uwazam to za bardzo mocne miejsce traba, połączenie nadkola, wzmocnienia, "sciany błownika", podłogi, jaskółki oraz progu.
Nie widziałem u nikogo popękanej budy w tym miejscu. Usztywnia sie do przodu ponieważ tam sa tylko dwie blaszki i juz. |
|
|
|
|
|