Warsztatowo - [swap] g40 a 1.1
Kula - 2008-09-22, 18:14 Temat postu: [swap] g40 a 1.1 moje pytanie jest następujące: czy 1.3 g40 z polo 2f ma taki sam dół silnika jak 1.3 75ps albo 1.6 AEE który m.in Wnuq ma u siebie wsadzony? czy jest to inna konstrukcja?
pozdrawiam
bRq - 2008-09-22, 22:24
G40 to jest 1.3 GT (75ps) z kompresorem
TrabiVR6 - 2008-09-23, 00:20
Tylko ponoć zakuty fabrycznie ;-) Bloki są analogiczne
Kula - 2008-09-23, 18:03
dzięki za rozwianie wątpliwości :) moze coś ciekawego z tego wyjdzie :)
ddr
aratoja - 2010-04-10, 09:38
Czyli nie było by problemu z umiejscowieniem takiego g40 w trabim 1.1 ??:D
bRq - 2010-04-10, 09:59
z umiejscowieniem nie, ale z zamknieciem maski czy zalozeniem grilla tak :)
stiG - 2010-04-10, 11:48
Jeżeli chodzi o 1,6 AEE to w porównaniu 1,1 i 1,3 na pierwszy rzut oka są podobne lecz gdy zajrzymy do środka 1,6 AEE widać znaczna różnice ;-)
Zdunsky - 2010-04-14, 02:06
Kolego aratoja G40 do trabanta wejdzie ale ile to roboty to inna sprawa. Przede wszystkim trzeba mieć taki zestaw swap kompletny a samo to kosztuje baaardzo sporo zwłaszcza, że na bank kompresor jest do regeneracji tak samo jak głowica. Generalnie roboty jest tyle co z zamontowaniem jakiegoś 9A albo KR a G40 kosztuje wiecej i bez modów jest słabszy. Jak już zamocujesz ten motor w budę to kompresor sie nie mieści w atrape, o sztukowaniu interkulera, dorabianiu półosi, adaptowaniu zegarów, węży chłodzenia, i wielu innych sprawach nie ma co wspominać. Osobiście radzę zamontować 16v ze skrzynią bo ta sama praca oraz taniej wyjdzie a moment i moc większa. Wiem co mówie bo mam Trabanta 1.1, Polo g40 wolny silnik PY kompletny i sam sie przymierzam ale koszty mnie jedzą. Chcesz więcej info to zapraszam na PW albo gg.
J.J. - 2010-04-14, 14:57
w niemcowni jest g40 po ktorym nie poznasz ze tam to upchane
bRq - 2010-04-14, 21:10
Ktore to ? To z garbem na masce czy w grillu ? :P
J.J. - 2010-04-14, 21:45
bez zadnego garba :)
TrabiVR6 - 2010-04-14, 22:40
chyba o to chodzi ?
Zdunsky - 2010-04-15, 01:28
W niemcowni mają trabanty G40 z trabantowymi głowicami (powrót z bokiem albo wcale) albo z handmade mocowaniami kompresora i alternatora. Kwestia finezji i zamożności. Chcieć to móc. W dupie mam czy będzie mi z grila wystawać kompresor, IC zamiast kosy czy komputer pod kierownicą: najważniejsze zeby śmigało a G40 naprawdę potrafi pokazać pazura. W tym roku nie wyjade trabem G40 ale do nastepnego powinno być wszystko tip top.
Aren - 2010-04-16, 16:11
http://www.youtube.com/wa...feature=related temu tez sie miesci :]
bRq - 2010-04-16, 20:02
on ma garba na masce, bo go ogladalem w Zwickau. Mamy, ale jest "garbaty" :D
PrzemoOka - 2010-04-18, 21:54
a takie pytanko troche odbiegające od tematu. Skrzynia z 1,1 polo do jakich silników jeszcze pasuje wiem że w Warltburgu jest taka sama, a poza tym jeszcze gdzieś??
Maciek - 2010-04-19, 21:18
"dzwon" skrzyni pasuje do małych silników VW (pochylonych w przód, ogólnie rzecz biorąc) nie wiem jak z sprzęgłem.
Zdunsky - 2010-04-24, 00:19
Sprzęgło podejdzie tak jak skrzynia ale umówmy sie ze to głupi pomysł bo na tym nie pojeździmy...
PrzemoOka - 2010-04-24, 10:07
za mała wytrzymałość skrzyni w porównaniu do mocy silnika??
Jedras1991 - 2010-04-27, 23:00
Panowie pragnę rozwiać wszelkie wątpliwości. Mam g40 w wartburgu, mam także polo 1.3gt 75km.
Bloki 3f i py są różne, 3f bynajmniej mój nie posiada czujnika stukania, inne są mocowania alternatora i kompresora (nie mówię o łapie... :-P )
Skrzynia od 1.1- silnik podejdzie ze sprzęgłem od g40 jak i ifoskim (tylko po ch... :shock: ) trzeba wymienić tylko blachę między blokiem a skrzynką, jak długo wytrzyma nie wiem.
Sam silnik wewnątrz się różni się w każdym z omawianych stopniem kompresji przede wszystkim, no i g40 niema kutych tłoków...
1.1 CR 9,5 (chyba)
3f CR10
py Cr8,5
Co do sterownika to nie jest skomplikowany:
w py skład mieszanki jest ustalana na bazie różnicy ciśnień (1 map jest na rurze dolotowej, 2 w ecu) a modyfikowany na bazie pomiaru czujnikiem tlenu, lambda działa w zakresie 1V.
Cewka jest zintegrowana z modułem iskrownika, dochodzą do niej 3 przewody, + i - oraz sygnałowy. Moment zapłonu jest dobierany na podstawie odczytu z czujnika halla w zapłonie (tak jak w trabancie, ale zapłon jest inny, nie posiada 'ufo').
Przy sterowniku znajdują się 2 przekaźniki, 1 odpowiada za załączenie napięcia na cewkę a 2 za pompy paliwa oraz wtrysk + silnik krokowy.
Układ paliwowy:
Ciśnienie seryjne utrzymywane przez reduktor to 3bary.
2 pompy, jedna w zbiorniku wstępna, druga z tyłu pod podłoga bagażnika wysokociśnieniowa koło niej jest zbiorniczek wyrównawczy i filtr paliwa. U mnie jest 1 pompa 4bar od opla jakiegoś.
Jeśli chcecie wiedzieć coś więcej to proszę o sprecyzowanie pytania a się wypowiem. :D
|
|
|