Przesunięty przez: bRq 2008-09-22, 22:26 |
[swap] g40 a 1.1 |
Autor |
Wiadomość |
Kula
kawał skur*ysyna
DDR: szczur 72"
Wiek: 35 Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 375 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2008-09-22, 18:14 [swap] g40 a 1.1
|
|
|
moje pytanie jest następujące: czy 1.3 g40 z polo 2f ma taki sam dół silnika jak 1.3 75ps albo 1.6 AEE który m.in Wnuq ma u siebie wsadzony? czy jest to inna konstrukcja?
pozdrawiam |
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 39 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2008-09-22, 22:24
|
|
|
G40 to jest 1.3 GT (75ps) z kompresorem |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
TrabiVR6
DDR: VR6
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 03 Paź 2007 Posty: 232 Skąd: Głowno
|
Wysłany: 2008-09-23, 00:20
|
|
|
Tylko ponoć zakuty fabrycznie ;-) Bloki są analogiczne |
_________________
|
|
|
|
|
Kula
kawał skur*ysyna
DDR: szczur 72"
Wiek: 35 Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 375 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2008-09-23, 18:03
|
|
|
dzięki za rozwianie wątpliwości :) moze coś ciekawego z tego wyjdzie :)
ddr |
|
|
|
|
aratoja
DDR: tabi 1.1
Dołączył: 15 Gru 2009 Posty: 18 Skąd: WRO
|
Wysłany: 2010-04-10, 09:38
|
|
|
Czyli nie było by problemu z umiejscowieniem takiego g40 w trabim 1.1 ??:D |
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 39 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2010-04-10, 09:59
|
|
|
z umiejscowieniem nie, ale z zamknieciem maski czy zalozeniem grilla tak :) |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
stiG
WWL DRIVER
DDR: 1.1
Wiek: 35 Dołączył: 23 Paź 2007 Posty: 14 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 2010-04-10, 11:48
|
|
|
Jeżeli chodzi o 1,6 AEE to w porównaniu 1,1 i 1,3 na pierwszy rzut oka są podobne lecz gdy zajrzymy do środka 1,6 AEE widać znaczna różnice ;-) |
|
|
|
|
Zdunsky
DDR: 1.1
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 238 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-04-14, 02:06
|
|
|
Kolego aratoja G40 do trabanta wejdzie ale ile to roboty to inna sprawa. Przede wszystkim trzeba mieć taki zestaw swap kompletny a samo to kosztuje baaardzo sporo zwłaszcza, że na bank kompresor jest do regeneracji tak samo jak głowica. Generalnie roboty jest tyle co z zamontowaniem jakiegoś 9A albo KR a G40 kosztuje wiecej i bez modów jest słabszy. Jak już zamocujesz ten motor w budę to kompresor sie nie mieści w atrape, o sztukowaniu interkulera, dorabianiu półosi, adaptowaniu zegarów, węży chłodzenia, i wielu innych sprawach nie ma co wspominać. Osobiście radzę zamontować 16v ze skrzynią bo ta sama praca oraz taniej wyjdzie a moment i moc większa. Wiem co mówie bo mam Trabanta 1.1, Polo g40 wolny silnik PY kompletny i sam sie przymierzam ale koszty mnie jedzą. Chcesz więcej info to zapraszam na PW albo gg. |
_________________ Jedzie dorożka, dzwonek dzwoni zgadnij panie ile koni. |
|
|
|
|
J.J.
stay high
Wiek: 39 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 963 Skąd: Kaszëbë
|
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 39 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2010-04-14, 21:10
|
|
|
Ktore to ? To z garbem na masce czy w grillu ? :P |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
J.J.
stay high
Wiek: 39 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 963 Skąd: Kaszëbë
|
|
|
|
|
TrabiVR6
DDR: VR6
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 03 Paź 2007 Posty: 232 Skąd: Głowno
|
Wysłany: 2010-04-14, 22:40
|
|
|
chyba o to chodzi ? |
_________________
|
|
|
|
|
Zdunsky
DDR: 1.1
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 238 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-04-15, 01:28
|
|
|
W niemcowni mają trabanty G40 z trabantowymi głowicami (powrót z bokiem albo wcale) albo z handmade mocowaniami kompresora i alternatora. Kwestia finezji i zamożności. Chcieć to móc. W dupie mam czy będzie mi z grila wystawać kompresor, IC zamiast kosy czy komputer pod kierownicą: najważniejsze zeby śmigało a G40 naprawdę potrafi pokazać pazura. W tym roku nie wyjade trabem G40 ale do nastepnego powinno być wszystko tip top. |
_________________ Jedzie dorożka, dzwonek dzwoni zgadnij panie ile koni. |
|
|
|
|
Aren
DDR: 601s 85'
Wiek: 31 Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 1310 Skąd: Zary
|
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 39 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2010-04-16, 20:02
|
|
|
on ma garba na masce, bo go ogladalem w Zwickau. Mamy, ale jest "garbaty" :D |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
PrzemoOka
DDR: 1.1 polo
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 18 Skąd: Ostrołęka/Gdańsk
|
Wysłany: 2010-04-18, 21:54
|
|
|
a takie pytanko troche odbiegające od tematu. Skrzynia z 1,1 polo do jakich silników jeszcze pasuje wiem że w Warltburgu jest taka sama, a poza tym jeszcze gdzieś?? |
|
|
|
|
Maciek
DDR: 1.1
Wiek: 37 Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 231 Skąd: Bielsko biała
|
|
|
|
|
Zdunsky
DDR: 1.1
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 238 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-04-24, 00:19
|
|
|
Sprzęgło podejdzie tak jak skrzynia ale umówmy sie ze to głupi pomysł bo na tym nie pojeździmy... |
_________________ Jedzie dorożka, dzwonek dzwoni zgadnij panie ile koni. |
|
|
|
|
PrzemoOka
DDR: 1.1 polo
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 18 Skąd: Ostrołęka/Gdańsk
|
Wysłany: 2010-04-24, 10:07
|
|
|
za mała wytrzymałość skrzyni w porównaniu do mocy silnika?? |
|
|
|
|
Jedras1991
DDR: Wartburg G40...
Wiek: 33 Dołączył: 27 Kwi 2010 Posty: 21 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-04-27, 23:00
|
|
|
Panowie pragnę rozwiać wszelkie wątpliwości. Mam g40 w wartburgu, mam także polo 1.3gt 75km.
Bloki 3f i py są różne, 3f bynajmniej mój nie posiada czujnika stukania, inne są mocowania alternatora i kompresora (nie mówię o łapie... :-P )
Skrzynia od 1.1- silnik podejdzie ze sprzęgłem od g40 jak i ifoskim (tylko po ch... :shock: ) trzeba wymienić tylko blachę między blokiem a skrzynką, jak długo wytrzyma nie wiem.
Sam silnik wewnątrz się różni się w każdym z omawianych stopniem kompresji przede wszystkim, no i g40 niema kutych tłoków...
1.1 CR 9,5 (chyba)
3f CR10
py Cr8,5
Co do sterownika to nie jest skomplikowany:
w py skład mieszanki jest ustalana na bazie różnicy ciśnień (1 map jest na rurze dolotowej, 2 w ecu) a modyfikowany na bazie pomiaru czujnikiem tlenu, lambda działa w zakresie 1V.
Cewka jest zintegrowana z modułem iskrownika, dochodzą do niej 3 przewody, + i - oraz sygnałowy. Moment zapłonu jest dobierany na podstawie odczytu z czujnika halla w zapłonie (tak jak w trabancie, ale zapłon jest inny, nie posiada 'ufo').
Przy sterowniku znajdują się 2 przekaźniki, 1 odpowiada za załączenie napięcia na cewkę a 2 za pompy paliwa oraz wtrysk + silnik krokowy.
Układ paliwowy:
Ciśnienie seryjne utrzymywane przez reduktor to 3bary.
2 pompy, jedna w zbiorniku wstępna, druga z tyłu pod podłoga bagażnika wysokociśnieniowa koło niej jest zbiorniczek wyrównawczy i filtr paliwa. U mnie jest 1 pompa 4bar od opla jakiegoś.
Jeśli chcecie wiedzieć coś więcej to proszę o sprecyzowanie pytania a się wypowiem. :D |
|
|
|
|
|