Projekty - [1.1] Janosikowóz
Sqall - 2010-11-28, 14:31
Nie jest źle. Zdjąłem właśnie głowice. W 3garnku siedział jakiś dziwny element metalowy, możliwe ze była to jakaś podkładka. Podejrzewam, że siedziało to już tam wcześniej, a teraz dopiero odkleiło się i trafiło w miejsce gdzie zablokowało tłok. Jutro fotkę wrzucę co i jak :)
Głowica razem z 4gaźnikami (które dają mega odgłos :D) zawitają do traba już na dniach :)
Sqall - 2010-12-11, 02:06
07.10.10; 17.10.10 Fotek:3
Akcja drzwi. Piach - > podkład -> duro
20.10.10 Fotek: 4
Kupiłem maskę od 601ki, spasowałem mniej więcej drzwi i zdarłem z nich farbę. Duro służyło mi jako tester pistoletu więc sporo warstw tam było :D
25.10.10 Fotek: 1
SzpachleX...
29.10.10 Fotek: 3
Syzbkie ogarnicie fotela. Naciągnięcie obszycia i od razu lepiej. Prosta naprawa, a cieszy :) Wyciągnąłem wydech żeby go pospawać jednak stwierdziłem, że mam w dupie taki drut i poszedł na złom.
31.10.10 Fotek: 1
Drzwi lakierowanen. Coraz lepiej mi to wychodzi 8-)
08.11.10 Fotek: 4
Kupiłem nowy wydech. Rozpocząłem prace nad home made kolektorem. Niestety nie posiadam wiertarki stołowej więc musiałem ratować się takim dziwnym czymś :D Pseudo wiertarka stołowa :P
10.11.10 Fotek: 2
Nowy wydechen wisi pod autem. Jak się patrzy pod auto to aż w sercu miło :D Wszystko nowe praktycznie. Szkoda brodzić :P
12.11.10 Fotek: 3
Znów drzwi na "lakierni". 8m kabla 25 do aku.
15.11.10 Fotek: 3
Nowe końcóweczki na kablach (miedziane) i długo oczekiwane gaźniki! Postanowiłem wyjebać trabowy gaźnik i wrzucić coś ciekawszego. Padło na gaźniki z motoru Yamaha R1 2000/1r :)
To by było na teraz tyle! Jak ogarnę fotki to wrzucę dalszy ciąg modów, szczególnie z gaźnikami ;) Jest na co czekać :P
Zachęcam do wypowiadania się.
Kruchy - 2010-12-11, 13:49
nie za słabo zakuty ten przewód masowy ? u mnie widać było aż wygniecioną prasę...
http://4.bp.blogspot.com/...kabelmasowy.jpg
pozDDRo...
Sqall - 2010-12-11, 14:42
Kruchy, widzę że Ty masz zaciśnięty tylko w 1miejscu. ja mam zaciśnięte po całej długości. Spokojnie spokojnie, akurat o takie rzeczy dbam, chce żeby było bezpiecznie :)
Kruchy - 2010-12-11, 16:19
chyba lepiej w jednym miejscu, bo spęczniały przewód nie przejdzie przez zwężenie a po całej długości - nie wiem, nie znam się. Ja mam tak, po prostu pytam. Ja nie z tych, którzy chcą każdemu dosrać, że mają gówno, że motyla noga zrobili. Każdy robi jak uważa...
pozDDRo...
bRq - 2010-12-11, 18:26
Obydwie opcje daja rade. Mialem w Trampolinie zacisniete tak samo jak Sqall i bylo git
Sqall - 2010-12-12, 01:01
Dokładnie, doszedłem do tego samego wniosku.
Kruchy, spokojnie nie spinam się :) Jak ktoś mi wytyka błędy to nawet dobrze, widać zainteresowanie chociaż. Jesteśmy tylko ludźmi i czasem się mylimy :) więc porady zawsze mile widziane.
Co do kabla to ja go zaciskałem w imadle po prostu, a nie na prasie jakiejś.
Bless Ya.
Aren - 2010-12-12, 10:26
to jest to ;) ładnie z wieszchu i ładnie pod spodem ;))
marszal - 2010-12-12, 15:23
male pytanko na jakiej pompie chodza te gazniki
Sqall - 2010-12-12, 16:00
Oryginalnie chodzą na pompie elektrycznej. U mnie pompa mechaniczna oryginalna trabowa. Daje ona 0,5 bara. Gaźniki potrzebują zaledwie 0,18bara (zgodnie z manualem). Do tego dałem przelew od gaźnika z traba + mały patent na zmniejszenie ciśnienia. Ogólnie jeszcze wszystko do dopracowania :) ale działa już zacnie.
Aren - 2010-12-12, 21:47
Ciekawe jak po ustawieniu ze spalaniem :>
Sqall - 2010-12-12, 21:51
Wole nie wiedzieć, na razie :D
Aren w kwietniu robimy szał u niemca :P
Aren - 2010-12-12, 21:56
Sqall napisał/a: | Wole nie wiedzieć, na razie :D |
w sumie to SZPASMOBIL a nie ALLETAGWAGEN heheheheh
Sqall napisał/a: | Aren w kwietniu robimy szał u niemca :P |
dokladnie, Henik też będzie legal i juz nie laweta :-> jeszcze maxim wpada
Sqall - 2010-12-12, 22:22
Mój przy henku i maximie będzie wyglądał jak traktor xD
Dobra koniec OT :P
bRq - 2010-12-13, 01:08
to skrecisz gwint na dol :P
Sqall - 2011-01-13, 16:08
Z okazji, że na forum cisza postanowiłem sam zrobić mały update :)
19.11.10
Aku wylądował w bagażniku. Nie chciałem dawać masy na bude a dopiero poźniej na silnik, dlatego też poleciały dwa kable bezpośrednio do silnika. Po podłodze przez sciane grodziową.
24.11.10
Zacząłem ogarniać kolektor pod gaźniki. Docelowo zrobię sobie na jakimś CNC z aluminium :) Do nowych gaźników trzeba było również zaślepić wode. Rozwiązanie oczywiście chwilowe, jak będzie wszystko działało po prostu zaspawa się otwory.
27.11.10
Kupiłem gumy do połączenia gaźników do kolektorem. Niestety mam duża różnice miedzy kolektorem, a gaźnikami. Gumy w ogólnie się nie rozciągają i ogólnie trochę szynka. Z racji, że zrobienie dziur w płycie kolektora wcale nie jest sprawą prosta kupiłem takie fajne narzędzie na wiertarkę - polecam!
28.11.10
Tego dnia wszystko poskładałem i zaczęła się "zabawa"! Kręcę kręcę, nawet odpalił na kilka sekund ale zgasł. Nagle pojawiło się dziwne stukanie dochodzące z bloku silnika podczas kręcenia silnikiem. Szukamy przyczyny ale nic. Ponowne zakręcenie silnikiem spowodowało ze "staną dęba". Nie dało się kluczem za wał przekręcić silnika, w pewnym momencie coś go blokowało...
Długo nie myślałem. Po kolei rozebraliśmy silnik. Okazało się, że na 3cim garnku coś było. Oczywiście głowica i tłok dostały po dupie. Doszliśmy do w wniosku, że to musiało już tam być wcześniej ponieważ przy zdjętym kolektorze ja miałem powtykane szmaty w głowice tak aby nic właśnie nie wpadło. Musiało być wcześniej wbite w głowice ale w miejscu gdzie tłok nie dotykał.
Silnik wygląda tak:
1.12.10
Domowym sposobem (papier + równy klocek) lekko wyrównałem głowice oraz oczyściłem blok. Nie miałem zamiaru oddawać głowicy do planowania ponieważ i tak będę kombinował inny mocniejszy silnik :) Do tego nowa uszczeleczka pod pomalowany i uszczelniony kolektor.
11.12.10
Wszystko poskładane :)
13.01.11
Niestety ale był brak kasy (święta sylwek etc..) i postępów brak. Ale teraz do przodu! Szyby w drzwiach wylądowały + początek prac nad maska. Jednak najciekawiej jest pod maska, popatrzcie i posłuchajcie ;)
P.S głośność na filmie nie oddaje nawet w 1/5 rzeczywistości... Jak się da na max gaz to na prawdę głośno napiehdala :D Wiem, że trochę chodzi jak diesel, niestety coś jebnięte jeszcze jest :(
FILM
Bross - 2011-01-13, 16:20
Efekt 4 gaźników jest - pozytywnie zaskakujący - spodziewałem się nieco innego zachowania się silnika - wkręcania w górne i wyższe partie obrotów.
Podoba mi się.
dużo pracy przed tobą, ale wiem ,że dasz rade i budżet się znajdzie.
Anonymous - 2011-01-13, 21:09
No! i tak trzymać, wreszcie jakieś ładnie, czysto zrobione auto na germanstyle.pl :-P :-P :D
Dzordz - 2011-01-13, 22:18
a to tak gada na seryjnym wydechu czy jest tam cos pomodzone
Aren - 2011-01-13, 22:36
Wez tą dmuchawe umyj :D:D
piknie, lubie to haha
Sqall - 2011-01-13, 23:07
umyje umyje xD ale ją to trzeba czymś konkretnym potraktować bo grubyyy syf!
@Dzordz - To tak gada na seryjnym, nowym wydechu.
@Bross - Silnik wkręca się w bardzo wysokie obroty natychmiastowo wręcz.
@Kumpelek - staram się robić wszystko tak, żebym ja sam był zadowolony. Koniec prac przewiduje na rocznice auta u mnie (19.04.11). Oczywiście w głowie pomysłów tyle, że jeszcze nie raz go rozbiorę :D
bRq - 2011-01-14, 13:23
Az sie prosi o cleanlooka :) Zamiast nagrzewnicy blache z kwasowki wypolerowana na lustro, zeby tloki bylo widac :lol:
Sqall - 2011-01-14, 14:10
Cleana przewiduje ale poźniej trochę. Porównując z serią to i tak jest dobry :P
Aren - 2011-01-14, 14:47
Sqall napisał/a: | 19.04.11 | niby jak jak 16 jestes u mnie ? :-P
Mam nowy zbiorniczek do spryskiwaczy gdzies chyba :P chcesz?
bo twoj paskudny w ch jest.
w ogole to serio moglbys troche pochowac jeszcze hehe
Sqall - 2011-01-14, 15:10
Chce! Mój był myty ze 100razy i lipa dalej.
Skończę wcześniej. Proste, że 16.04 jestem u Ciebie! Mam nadzieje tylko, że szkoła mi nie wyskoczy... Już kombinuje felgen żeby był większy szał :D
|
|
|