Projekty - Trabant 601 1989 by Zdzicho
Trabanciarz DDR - 2014-11-30, 14:52 Temat postu: Trabant 601 1989 by Zdzicho Siemka. Chciałbym pokazać swój projekt Trampka. Ogólnie cała historia zaczęła się pod koniec maja 2012, kiedy go kupiłem. Pierwsza naprawa to wymiana szczotek w rozruszniku, no i czyszczenie gaźnika i w końcu zagadał :D Troszkę pojeździłem nim po okolicy ale, że autko bez przeglądu i kwalifikujące się do remontu blacharskiego, zabrałem się za rozbiórkę. Od czerwca 2012 do praktycznie wiosny 2014 walczyłem z blacharką, tak długo ze względu na brak czasu i co ważniejsze brak funduszy. W końcu po powrocie z zagranicy prace ruszyły pełna parą, jedyny ogranicznik to czas. Nie ma co opowiadać, zaraz wrzucę fotki :)
ROK 2012
Trabanciarz DDR - 2014-11-30, 15:19
Kolejne fotki:
ROK 2014
Trochę klamotów z piaskowania i malowania proszkowego
Dzwonki wewnętrzne + 3cm
Troche ori teili DDR
Skrzynia po 4h czyszczenia :D
Składanie hebli
Na gotowo
Klejenie duro, auto miało kiedyś małą przygodę, a żadne inne duroplasty nie pasowały, tylko oryginalny :D
W podkładzie
Malowanie detali
Najlepsze :D Szpachlowanie
Amortyzatory z kombiaka
Niebawem więcej fotek :)
Trabanciarz DDR - 2014-11-30, 15:40
Kolejna porcja :D
Złożone zawieszenie tył, dla wstępnego spasowania zawiechy
Już w kolorze :)
Szeroka stal
Składanie zawiesznia
Wymiana dekielka, mój był peknięty
Gotowe :D
Przymiarka, i tak będę jeszcze wyciągał zawieszenie przed lakierowaniem
Korciło mnie żeby przyłożyć duro, zobaczyć jak bd wyglądać :D
Ostatnie zdjęcia prezentują obecny stan auta, aktualnie szpachluję nadwozie, więc postępy mało widoczne. Będę się starał na bieżąco aktualizować temat, w miarę postępów :)
Jak się podoba? :D
PozDDRo :D
Bross - 2014-11-30, 17:08
Trabanciarz DDR, Wiesz Kawał dobrej roboty ,mega czysta robota,ale mam 1 ALE !
łączenie pasa będzie pękać - dodaj tam szpachli z włóknem "Novol fiber - Fibre glass puty"
na początku zrobiłem jak Ty i po pół roku pękło ,później poprawiałem i kombinowałem z laną żywicą itd, obecnie szpachla z włóknem jest najlepsza do tego bo nic nie pęka po kilku latach.
Jeszcze raz gratulacje za tak czystą i uczciwą robotę .
(ps jak mi Babka Hakiem od Serrento [automat] przywaliła w pas to nic nie pękło ,a dosłownie walła tuż obok łączenia. Na wiosnę będę może wyciągał wgięcie… )
Podoba mi się.
Trabanciarz DDR - 2014-11-30, 17:18
Dzięki za radę, szpachlę z włóknem daję wszędzie, gdzie jest więcej do szpachlowania. A to na pewno to poprawię :) Wcześniej nie pomyślałem żeby dać jeszcze rozpórkę między tylnymi kielichami, więc to jeszcze zrobię, roboty nie wiele, a na pewno nie zaszkodzi :)
Trabanciarz DDR - 2014-12-01, 00:39
Pytanie jeszcze: którędy puścić wydech w jaskółce, między mocowaniami sanek, czy przy lewym nadkolu? Chcę dać 2 rury, jedną grubszą obspawać w jaskółce, a drugą wsadzić w tą pierwszą, lepiej dać np. od tłumika do otworu elastyczną, potem sztywną przez otwór i za otworem na sztywno czy dać elastyczną od tłumika przez otwór i dopiero za otworem w jaskółce dać na sztywno?
Bross - 2014-12-01, 01:31
jak 601 to przy lewym nadkolu, przed jaskółką złącze elastyczne + mocowanie skręcane.
za jaskółką możesz dać sztywno jak w oryginale.
styknie ,że rura będzie miała 1cm luzu w rurze ,którą wspawasz w ramę.
Trabanciarz DDR - 2014-12-01, 01:39
A co z wibracjami rury będącej wewnątrz tej 1-szej? Nie będzie o nią 'tarabanić' ?
Zastanawiam się jeszcze czy za jaskółką dać od razu tłumik końcowy i wylot za drzwiami kierowcy?
m o r t i - 2014-12-01, 08:58
za jaskółką mozesz spokojnie dawac tłumik i wylot pod progiem
a żeby nie dzwoniło mozesz bandarzem termicznym zrobić było o tym na forum
Trabanciarz DDR - 2014-12-01, 15:56
W sensie owinąć rurę przechodzącą przez ta w jaskółce?
Bross - 2014-12-01, 19:30
Tak, dokładnie tak.
Ja też będę owijać w jednym miejscu bo mi czasem brzęczy ,ale to o sanki…
m o r t i - 2014-12-02, 08:31
bedziesz owijał tą rurę spiro ??
Trabanciarz DDR - 2014-12-02, 10:32
Spiro dam od tlumika i koniec przy jaskółce, przez jaskółkę dam już sztywną, i tą owinę, żeby nie brzęczała, za jaskółą tylny wydech i wylot za drzwiami kierowcy.
Bross - 2014-12-02, 17:28
m o r t i, u mnie brzęczy spiro o sanki.
Jak na załączonym foto…
(spiro przechodzi pod blokiem i nad sankami w otworze między skrzynią biegów … i tam sobie brzęczy :D )
Trabanciarz DDR, w sumie mam tak kolektor (powinien być tłumik → spiro → przelot przez jaskółkę → sztywny skręcany wydech do końca → tłumik → ogień :D)
Trabanciarz DDR - 2014-12-02, 21:08
Co do wydechu za jaskółką to jeszcze myślę, albo dam wylot przed tylnym kolem, albo tak jak oryginalnie do końca
Trabanciarz DDR - 2014-12-03, 20:58
Wczoraj poprawiłem trochę fabrykę :) Wstawiłem rozpórkę kielichów tylnych, ale jest jeszcze do dokończenia..szlifowanie spawów i wzmocnienia łączenia nadkola z kielichami :)
m o r t i - 2014-12-05, 06:36
prawie jak org na resorze :)
Ty masz jakis niebieski podkład czy to tylko tak na zdjeciu wyglada?
Trabanciarz DDR - 2014-12-05, 08:26
Bo to jst rozpórka z dawcy na resorze :) Podkład szary, to takie oświetlenie i na fotkach wygląda na niebieski :) Podkład epoksyd z Novola p360
Trabanciarz DDR - 2014-12-12, 16:44
Progres..Tył zszedł z 4cm do 2cm, to już max na tych sprężynach, przy napływie gotówki zrobię gwint :)
Trabanciarz DDR - 2014-12-13, 12:13
Ciągle coś się dzieje :)
Trabanciarz DDR - 2014-12-14, 02:54
Poszerzone nadkole, została druga strona ;)
Trabanciarz DDR - 2014-12-21, 23:00
Długo nie aktualizowałem, ale to z braku czasu, Trabi mnie pochłania od rana do nocy :D Szpachlowanie skończone, duroplasty przyklejone, teraz matowienie i przygotowanie pod podkład akrylowy i lakier :) A oto efekty:
pingor - 2014-12-21, 23:48
Aleeeeee miło popatrzeć mmm - kawał dobrej roboty !!! Szacunek dla włożonej pracy i poświęconego czasu
lisek - 2014-12-22, 20:11
ale jak ty to spasowałeś? bezie tak wysoko? przecież jak pójdzie na dół to koło się położy i będzie locha miedzy błotnikiem a kołem. Reszta elegancka robota prócz zaszpachlowania przedniego pasu i z tyłu tam gdzie klapa trzeba było zaspawać zeszlifować i wtedy szpachla. tak jak teraz będzie pękać na 100%
Trabanciarz DDR - 2014-12-22, 22:01
Spokojnie, wszysto sprawdzone, jak siada, to między duro a opone palca nie moge wsadzić. Na pierwszy rzut dałem szpachle z włóknem szklanym, poza tym buda jest usztywniona, zobaczymy jak to wyjdzie w praniu.
|
|
|