Warsztatowo - Silnik IFA 1.1 / 1.3 jakie różnice?
wrocek - 2014-08-27, 08:45 Temat postu: Silnik IFA 1.1 / 1.3 jakie różnice? Jak w temacie. Interesuje mnie czym się różni silnik trabanta 1.1 od silnika wartburga 1.3. Czy ktoś wie?
J.J. - 2014-08-27, 12:23
pojemnością :}
wrocek - 2014-08-28, 05:16
Faktycznie :-) Chodzi mi o to czy układ zasilania paliwa blok głowia są takie same? Czy różni się tłokami itd.
alucarD - 2014-08-28, 09:12
TAK są takie same
różni się tylko średnicą tłoka czyli pojemnością jak J.J ci napisał
J.J. - 2014-08-28, 10:45
Cytat: | 1.3 ma inne wykorbienie powodujące dłuższy skok tłoka |
Cytat: | w 1.1 jest skok tłoka 59mm a w 1.3 72mm |
Cytat: | Blok jest taki sam |
Maciek - 2014-08-28, 20:09
Gaźnik jest jeszcze inny. Tzn ma większą średnicę gardzieli.
Sqall - 2014-08-28, 22:19
Juz dawno zgłębiałem ten temat, ale cos mi świta, że głowica jest lekko inna.
Przemas601 - 2014-08-31, 20:47
Blok jest taki sam,przekładasz wszystkie graty z 1,3 w ori blok.
Sqall - 2014-09-02, 22:38
Chyba taniej kupić 1.3 i zrobic remont niz przerabiać 1.1 na 1.3
Przemas601 - 2014-09-03, 20:54
Może i taniej,ale chciałem mieć ori blok z bebechami od 3F
bRq - 2014-09-05, 19:04
1.3 ma wieksze dysze w gazniku, gardziel jest chyba tej samej srednicy.
1.0-1.4 ma ta sama srednice tloka. Rozni sie wykorbieniem, co za tym idzie jest wieksza pojemnosc. Od VW Golfa 3 1.4 oznaczenie ABD tez wszystko pasuje ;) to najwieksza pojemnosc, ktora wchodzi w ten blok z tlokami 75mm. 1.6 ma juz wieksze tloki (76,5mm).
Jakbz ktos potrzebowal to mam rozne walki rozrzadu od 1.4, 1.6, aktualnie w Polo mam zamontowany 1.6ABU na monowtrysku z kilkoma innymi pierdolami i zhamowane bylo na 82KM i 136Nm (glowicy wogole nie ruszalem, teraz czeka mnie remont w koncu).
wrocek - 2014-09-08, 04:55
Według internetu wszystkie silniki 1.4 od roku 94 a od takiego zaczęto je produkować miały średnicę tłok 76.5 ale to tylko wiedza z internetu. Ciekawi mnie czy do silnika 1 3 wartka da się włożyć wykorbienie z jakiegoś 1.6 vw skoda.
[ Dodano: 2014-09-08, 06:24 ]
wrocek napisał/a: | Według internetu wszystkie silniki 1.4 od roku 94 a od takiego zaczęto je produkować miały średnicę tłok 76.5 ale to tylko wiedza z internetu. Ciekawi mnie czy do silnika 1.3 wartka da się włożyć wykorbienie z jakiegoś 1.6 vw skoda. | Jednak się nie da bo trzeba by było przełożyć też tłoki a one maja większą średnicę.
Przemas601 - 2014-09-08, 20:11
Rozwiercasz cylindry na 76,5 i zakładasz wał z korbami i tłokami z 1,6
Sqall - 2014-09-08, 21:53
Raczej nie ma miejsca juz na rozwiert z tym bloku.
Maciek - 2014-09-10, 18:30
Po prostu dorabiasz jedną łapę i kładziesz silnik 1,6 felicja/golf 3 itp. Nie widzę sensu grzebać się z silnikiem ifa.
wrocek - 2014-09-14, 20:34
To tak łatwo jest wsadzić silnik z feli 1.6 ?
Maciek - 2014-09-16, 15:54
Półosie pasują od trabanta. Skrzynia biegów jest czeska, zupełnie inna niż w VW. Wiadomo, trzeba dorobić wszystkie trzy łapy albo posadzić to na skrzynię z trabanta ale trochę to nie ma sensu.
J.J. - 2014-09-16, 22:41
czytaj tej samej produkcji co oryginalna, więc omijaj z daleka ;)
Maciek - 2014-09-17, 21:08
Moja ma prawie 300kkm i dopiero synchronizator drugiego biegu lekko daje o sobie znać przy szybkiej redukcji, poza tym działa dobrze a wcale jej nie oszczędzam. W Felicji. Szwagier zrobił 100k w rok i nic się dzieje.
bRq - 2014-09-19, 00:45
wrocek napisał/a: | Według internetu wszystkie silniki 1.4 od roku 94 a od takiego zaczęto je produkować miały średnicę tłok 76.5 ale to tylko wiedza z internetu. |
Dokladnie, to wiedza internetu, bo mialem 2 takie 1.4 ABD. I w dodatku jeszcze z Golfa 3 przed 94 rokiem. 1.6 ABU to samo.
Gdzies mam jeszcze wal i korby od 1.4 i walki rozrzadu od 1.4 i 1.6 ;)
wrocek - 2014-09-27, 07:06
Kto mi wyjaśni dlaczego nie wysłało mi prywatnej wiadomości cały czas jest w do wysłania.
|
|
|