łożyska w tylnych wahaczach-601 |
Autor |
Wiadomość |
trabi80
Wiek: 47 Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 199 Skąd: Włocławek k/Gdyni :)
|
Wysłany: 2007-04-06, 17:52 łożyska w tylnych wahaczach-601
|
|
|
Witam
Mam pytanie:
kto zna sposób na luźne łożyska w tylnych wahaczach-601?
Nie ma luzów wewnątrz łożyska, tylko łożysko jest luźne w wahaczy.
Może być sposób podpadający pod druciarstwo .
Nie interesuje mnie wymiana wahaczy, bo mogę ich nie przykręcić.
Pozddro-K |
_________________ A mówili, że klary to kupa roboty.
Trabi für immer und ewig
|
|
|
|
|
Greg
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 24 Lip 2005 Posty: 1452 Skąd: Kmiecin (Łęczyce
|
Wysłany: 2007-04-06, 22:21
|
|
|
Poza wymianą ,nie znam innego sposobu. Gniazda łożysk sie wyrobily i nic z tym nie zrobisz, no chyba ze przyspawasz:) |
_________________ Szanuj zieleń. |
|
|
|
|
trabi80
Wiek: 47 Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 199 Skąd: Włocławek k/Gdyni :)
|
Wysłany: 2007-04-07, 10:18
|
|
|
Słyszałem o kleju Loktite do montażu łożysk, ale demontaż następuje poprzez nagrzanie oprawy do 100st. Boję się, że w czasie np. hamowania swożeń rozgrzeje się powyżej tej temperatury i wszystko puści. |
_________________ A mówili, że klary to kupa roboty.
Trabi für immer und ewig
|
|
|
|
|
Misio601
Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 12 Skąd: Stąd i stamtąd...
|
Wysłany: 2007-04-07, 22:55
|
|
|
Klej Loctite jest bardzo dobry - osobiście przetestowałem jego działanie wklejając łożyska w kartery silnika S01. Istnieją również odmiany odporne na wysoką temperaturę (>100°), chociażby Loctite 638. |
|
|
|
|
trabi80
Wiek: 47 Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 199 Skąd: Włocławek k/Gdyni :)
|
Wysłany: 2007-04-12, 17:39
|
|
|
Załatwiłem już Loctite 638. W sobotę próba. Jak się powiedzie to dokonam wpisu w dziale "patenty"
Pozddro-K |
_________________ A mówili, że klary to kupa roboty.
Trabi für immer und ewig
|
|
|
|
|
Misio601
Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 12 Skąd: Stąd i stamtąd...
|
Wysłany: 2007-04-13, 11:21 638?
|
|
|
Moment moment, chociażby Loctite 638. Firma produkuje mnóstwo klejów i do tego konkretnie przypadku mógłby być lepszy inny... |
|
|
|
|
trabi80
Wiek: 47 Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 199 Skąd: Włocławek k/Gdyni :)
|
Wysłany: 2007-04-13, 14:48
|
|
|
Ten jest do wklejania współosiowych elementów takich jak łożyska, koła zębate itp i niweluje luzy do 0,25mm.
Sprawdzałem |
_________________ A mówili, że klary to kupa roboty.
Trabi für immer und ewig
|
|
|
|
|
Greg
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 24 Lip 2005 Posty: 1452 Skąd: Kmiecin (Łęczyce
|
Wysłany: 2007-04-13, 22:48
|
|
|
A co jesli bedziesz chciał wymienic łożyska?? |
_________________ Szanuj zieleń. |
|
|
|
|
trabi80
Wiek: 47 Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 199 Skąd: Włocławek k/Gdyni :)
|
Wysłany: 2007-04-14, 11:23
|
|
|
terza wymieniłem na SKF więc przy moich przebiegach to wystarczy na następne 10 lat.
A potem będe się martwił. |
_________________ A mówili, że klary to kupa roboty.
Trabi für immer und ewig
|
|
|
|
|
Misio601
Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 12 Skąd: Stąd i stamtąd...
|
Wysłany: 2007-04-15, 00:16
|
|
|
Greg: 1) sposób radziecki - wybicie 2) sposób europejski - podgrzanie
Trabi80: To świetnie, mam nadzieję że pomoże. |
|
|
|
|
trabi80
Wiek: 47 Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 199 Skąd: Włocławek k/Gdyni :)
|
Wysłany: 2007-04-15, 08:46
|
|
|
Na razie jest super. Lekko puka jeden bęben, ale to już piasta na osi jest wyrobiona. |
_________________ A mówili, że klary to kupa roboty.
Trabi für immer und ewig
|
|
|
|
|
|