[601] nie ma si³y: ga¼nik? zap³on? |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Qbs
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-01-29, 00:22
|
|
|
110 to jakies zmeczone zyciem trabanty wykrecaja, a normalnie mozna na kontrolke dlugich swiate³ popchnac wskazowke licznika :)
mozliwe ze masz za niski poziom paliwa w komorze plywakowej. |
|
|
|
 |
janush
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-01-29, 02:05
|
|
|
... siê podepnê... jak dwa posty wy¿ej, max 85km... chocia¿ i tak ju¿ jest lepiej, bo jakie¶ trzy miesi±ce temu, gdy sze¶æset jedyna znalaz³a siê w moich rekach ledwo do 75 siê rozpêdza³... strasznie by³ zamulony... mi niskie obroty s± raczej obce : )
Dodam, ¿e nie tylko pokonujê trabem odl krótkie miastowe, choæ to najczê¶ciej oczywi¶cie, lecz ze dwie d³u¿sze trasy (~300km) by³y grane i niestety dalej bez wiêkszych efektów odmulenia...
Pytanie: czy poziom paliwa w komorze p³ywakowej przek³ada siê bezpo¶rednio na wiêksze spalanie?! bo ja i tak poni¿ej 10 nie schodzê niestety. |
|
|
|
 |
Dariusz Gnasiuk
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-01-29, 02:41
|
|
|
tez tak kiedys mialem;) bawilem sie gaznikiem ale okazalo sie ze wystarczy przykrecic srubke jedna o 3mm. jak patrzysz od przodu na gaznik to masz taka gumowa rurke i na koncu tej rurki masz poziomo przykrecona srubke. dokrec ja troszke lub odkrec i zobacz. |
|
|
|
 |
Bochen
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-01-30, 02:06
|
|
|
zanim zabierzesz sie za krecenie czymkolwiek w gazniku - spróbuj odpiac tylna puche. to moze byc problem a przynajmniej nie rozregulujesz nic w gazniku. |
|
|
|
 |
Krzysiek Sawicki
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-10, 13:35
|
|
|
witam chyba nie tylko ja mam z tym problem.
a mianowicie trabi osi±ga max 90 ale 80 mogê spokojnie jechaæ... choæ zawsze chcia³o by siê wiêcej :)
i tak trabi z 1990: zap³on elektronik, ga¼nik 28 H1-1, t³umiki wymienione na pewno nie s± przytkane. Jest jedno ale zap³on jest na 6mm... to chyba nie jest normalne ale w³a¶nie wtedy najlepiej chodzi. Kolor ¶wiec cegie³ka. Cylindry po drugim szlifie 30.000 zrobione od remontu. Ga¼nik kiedy¶ czy¶ci³em nic to nie da³o. co móg³by jeszcze sprawdziæ? |
|
|
|
 |
Kulka
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-10, 13:45
|
|
|
Ustaw zap³on tak jak powinien byæ, podreguluj ga¼nik,
30.000 od remontu to sporo jak na 601. Kompresjê mierzy³e¶? Sprzêg³o siê nie ¶lizga? |
|
|
|
 |
Krzysiek Sawicki
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-10, 14:57
|
|
|
w³a¶nie z zap³onem duzo sie ju¿ bawi³em czyli regulacja co 2km na s³uch ale to i tak nic na te 6mm jest najlepiej. ale popróbuje jeszcze. kompresja my¶le ze ok w tamtym roku wymiana pier¶cieni i zrobi³em mo¿e 10k albo mniej.
sprzêg³o chyba ok przypali gume |
|
|
|
 |
Qba
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-10, 17:33
|
|
|
Zaraz Ciê opierdziel±, ¿e nie ustawia siê na s³uch, sk±din±d s³usznie :D |
|
|
|
 |
Dymatorek
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-10, 21:28
|
|
|
Na s³uch to baba w przychodni zemdla³a... ;p |
|
|
|
 |
JaJer
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-11, 01:36
|
|
|
Witam.
Czy silnik pracuje na 2-ch cylindrach?
£atwo to sprawdziæ, wystarczy zdj±æ fajkê ze ¶wiecy. Je¶li pali na dwa gary to po zdjêciu fajki z jednego cylindra, silnik dalej bêdzie pracowa³. Fajki zdejmujemy na przemian. Jak silnik zga¶nie to znaczy ¿e pracuje tylko na tym cylindrze. Czasem trudno zauwa¿yæ ró¿nicê miêdzy prac± na jednym garze (silnik ³adnie "pyka" na wolnych obrotach, ale mocy to on nie ma).
Jeszcze inny sposób sprawdzenia:
- po odpaleniu silnika sprawdziæ czy obie ¶wiece s± ciep³e.
- mo¿na te¿ wykrêciæ ¶wiece i zobaczyæ jak wygl±daj±.
Palenie na jeden gar zim± przy elektroniku jest przypad³o¶ci± zap³onu elektronicznego, ale tylko gdy auto jest minimalnie eksploatowane.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Kulka
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-11, 12:24
|
|
|
a jak wymienia³e¶ pier¶cienie to próg na cylindrze jaki by³? |
|
|
|
 |
Krzysiek Sawicki
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-11, 14:05
|
|
|
trabi pracuje na pewno na dwóch cylindrach specjalnie to ustawia³em co wiecej na ka¿dym cylindrze pracuje tak samo. na czujniku zegarowym ró¿nica to ok. 0,1-0,2mm w zap³onie. Mo¿e to moja wina bo krêci³em t± ¶rubk± w ga¼niku co nie powinno siê krêciæ chocia¿ najpierw wkrêci³em do koñca i sprawdzi³em na ile obrotów jest wykrêcona i pó¼niej ustawi³em tak jak by³o. Mo¿e to przez to? A jeszcze jedno przy wysokich obrotach w silniku co¶ dzwoni mo¿e to na sworznich t³okowych ale pewno¶ci nie mam na wiosnê planowa³em to sprawdziæ.
próg na cylindrze by³ nie wielki s³abo widoczny ale wyczuwalny. |
|
|
|
 |
za¶ciankowy Tadek
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-27, 23:51
|
|
|
Mia³em ostatnio podobn± przygodê. Jecha³em sobie w spokoju z Krakowa do Lublina. I nagle przed Kra¶nikiem, wjezd¼a³em pod górkê, na serpentynce, auto zacze³o sie ksztusiæ i zgas³o. Pomy¶la³em ¿e skoñczy³a siê wacha. Jednak ona by³a. Odpali³em po chwili, silnik krêci³ wiêc ruszy³em w dalsz± drogê. Po kilku kilometrach znów to samo. I po kilku nastêpnych te¿. Tyle ¿e ze strza³em z wydechu. Znów ruszy³em, ale auto siê nie rozpêdza³o. Wlok³em sie ok 40km/h, troche szarpa³o. Momentami autko jakby chcia³o przyspieszyæ. Postój. Dola³em paliwa, sprawdzi³em przewody paliwowe i p³ywak i auto zacze³o jechaæ, normalnie. Po kilku kilometrach znów szarpanie, nag³y spadek mocy i koniec jazdy. Dola³em wachy z kanisterka i ruszy³em znów. Przyjecha³em do domu i zacz±³em siê zastanawiaæ, co siê dzieje? |
|
|
|
 |
JaJer
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-28, 00:23
|
|
|
Po kilku kilometrach znów szarpanie, nag³y spadek mocy i koniec jazdy. Dola³em wachy z kanisterka i ruszy³em znów. Przyjecha³em do domu i zacz±³em siê zastanawiaæ, co siê dzieje?
- nie zg³êbione i nieprzewidywalne s± dzia³ania elektronicznego uk³adu zap³onowego, szczególnie zim±. Nie wiadomo z jakich przyczyn silnik zaczyna dzia³aæ tylko na jeden gar.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
XXL24H
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-28, 00:24
|
|
|
P³ywak topielec? (to tylko sugestia bez bicia proszê;) |
|
|
|
 |
|