Strona G³ówna CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

FAQFAQ  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
[1.1] Olej w ga¼niku.
Autor Wiadomo¶æ
teqo
Go¶æ
Wys³any: 2010-12-06, 11:31   

Guma ³±cz±ca odmê z miska????? Odma to plastikowe cudo wisz±ce na dwóch grubych wê¿ach i po³±czone z pokryw± zaworów? Odma = odstojnik oleju???
 
 
XXL24H
Go¶æ
Wys³any: 2010-12-06, 14:10   

teqo nie to filtr który odpowietrza skrzyniê korbow± silnika i zapobiega dostawaniu siê syfu do silnika. W silnikach tych niema odstojnika chyba tylko w malcu zamiast filtra by³a wirówka oleju ale za wiele to nie dawa³o!
 
 
Bogdan 611
Go¶æ
Wys³any: 2010-12-06, 14:11   

Zrobiæ uj¶cie odmy nie do czapki tylko na do progu lub do jakiej¶ puszki,zyska siê na mocy,wiadomo stare silniki to trochê spalin ze skrzyni korbowej idzie;)
 
 
teqo
Go¶æ
Wys³any: 2010-12-06, 14:32   

Czyli odma to ustrojstwo zamocowane do bloku od strony kolektora dolotowego.
Idzie od niego gruby w±¿ do filtr(odstojnika, separatora) i ten w±¿ wymieni³em latem na nowy. A jak puszczê uj¶cie z odmy to mi oleju ca³ego nie wyrzuci na drogê. Ten filtr daje siê jako¶ rozebraæ i wyczy¶ciæ???
 
 
RAV
Go¶æ
Wys³any: 2010-12-06, 18:07   

Sorki,mia³em na my¶li rurkê gumow± od odmy do odstojnika czy jak to zwa³ ;)Prawdê powiedziawszy u mnie w 2 polówce te¿ by³o wywalone bezpo¶rednio z odmy pod auto ale wali³o olejem przepracowanym w kabinie przy w³±czonej dmuchawie.Wróci³em do stanu fabrycznego i ju¿ 2 zimê jest ok :)Je¿d¿ê na oleju 10W40,co pewnie te¿ ma pewne znaczenie przy mrozach ;)W aucie zlotowym te¿ mi siê 2 razy zdarzy³o wywalenie oleju w ga¼nik.Jak nie by³ zagazowany to niestety trzeba by³o siê namêczyc ¿eby go odpalic ale jak ju¿ by³o lpg to zalanie olejem ga¼nika nie wp³ynê³o na mo¿liwo¶ci jezdne ;) Oczywi¶cie trzeba by³o uzupe³nic olej ;)
 
 
teqo
Go¶æ
Wys³any: 2010-12-06, 21:22   

RAV a ga¼nika nie czy¶ci³e¶??? Pytam bo muszê zakres prac se ustaliæ. Normalnie ZIMO Spier....!!!!
 
 
papieju
Go¶æ
Wys³any: 2010-12-06, 23:34   

Normalnie ZIMO Spier
Czemu winê za swoje niedbalstwo zwalasz na innych?
 
 
teqo
Go¶æ
Wys³any: 2010-12-07, 01:03   

Jak ju¿ to niewiedzê !!!!! i nie zwalam! A brak gara¿u zmusza mnie do dzia³ania na zewn±trz i po ciemku, bo jak z roboty wracam to ju¿ noc jest.
 
 
RAV
Go¶æ
Wys³any: 2010-12-07, 02:26   

Co¶ tam czy¶ci³em.Generalnie przela³em go penetrantem od góry,wydmucha³em i na tym siê skoñczy³o.Dzia³a do dzi¶ ;)
 
 
kuzyn353
Go¶æ
Wys³any: 2010-12-07, 18:14   

Papieju, Ty du¿o je¼dzisz to w odmie nie masz wilgoci. Strzela to tylko tym którzy kulaj± siê po parê kilometrów dziennie.
 
 
kiler090
Go¶æ
Wys³any: 2010-12-07, 19:25   

No uda³o mi siê wróæ trabim w koñcu do domu :D ale niestety pad³ jeszcze rozrusznik i hamulce z ty³u ( chyba nie ma ju¿ szczêk) ale to ju¿ inna bajka. Odma by³a w miarê czysta lecz zamarz³ w±¿ dolny, który wchodzi w odmê. By³ ca³y zamarzniêty :( Czy odmê zostawiæ tak jak jest to w oryginale czy warto jako¶ to w m±dry sposób przerobiæ? Je¶li tak to jak? Pozdro
 
 
TrabiVR6
Go¶æ
Wys³any: 2010-12-07, 20:15   

Jedyny m±dry sposób to oil catch
 
 
teqo
Go¶æ
Wys³any: 2010-12-11, 21:27   

Dziêki za rady. Rozebra³em, wyczy¶ci³em i odpali³ dzi¶, ale dmucha mi spod korka oleju i ¶wiece zalewa. Po weekendzie sprawdzê kompresjê i siê oka¿e.
 
 
wnuq
Go¶æ
Wys³any: 2010-12-18, 13:02   

PAPLO RADZI:
Zanim skonczy³a siê zima, zmêczony problemami z zapychaj±c± siê odm± (odpowietrzeniem silnika) postanowi³em rozwi±zaæ problem raz na zawsze. Dziêki radzie Prezesa uda³o mi siê to doskonale - pozby³em siê odmy a na jej miejsce zamontowa³em butelkê plastikow± po bejcy, odpowiednio podziurkowan±.

odma
 
 
lethal
Go¶æ
Wys³any: 2011-02-01, 13:20   

Witam

Po raz kolejny zatka³o mi odme i wywali³o olej w ga¼nik ale mniejsza o to. Nie dawno ca³a odma by³a piêknie wyczyszczona jakie¶ 2 miesi±ce temu mo¿e nawet nie ca³e. Odma znowu wyczyszczona ale po tak nie d³ugim okresie znów by³a ca³a oklejona takim "bia³ym mas³em" olej fakt mam ju¿ do wymiany ale dla czego robi siê takie mas³o ? P³yn ch³odniczy nie ubywa wiec uszczelka pod g³owic± powinna byæ ok. Czy ma to jaki¶ zwi±zek ¿e je¼dzie na pólsyntetyku? Aktualnie olej Mobil 1 10w40 jaki teraz olej zalaæ? Mam do¶æ tego mas³a czy mo¿e przej¶æ na mineralny jaki¶? (Oleju nic nie bra³) Co radzicie? PozDDRawiam
 
 
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez mo¿liwo¶ci zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytañ do SQL: 7