[1.1] Trampek nie chce odpaliæ. |
Autor |
Wiadomo¶æ |
maxxx601
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-28, 15:59
|
|
|
Nie wiem bo twoje usterki raczej wykluczaj± jazdê :P A poza tym 7000km na lpg kosztuje jakie¶ 58z³ :D:D:D |
|
|
|
|
Bogdan 611
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-28, 22:48
|
|
|
Z tego co pamiêtam czasami u mnie ta wtyczka od modu³u potrafi³a siê wypi±æ od wstrz±sów.
JaJer z tego co czytam twoje posty to jeste¶ jedn± z niewielu osób na CT co daje konkretn± pomoc odno¶nie problemów z Trabantem.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Lukasz ciep
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-17, 15:24
|
|
|
Witam jestem nowym forumowiczem z Rzeszowa...
Moj trabi i ja prosimy o pomoc ;)
ostatnio pekla podstawa pod gaznik wymienilem ja ... a ze akumulator padl kolega (golf 4 diesel)pozyczyl prad auto niestety nie pali... co najlepsze ledwo kreci na aku kolegi ktory jest dobry... probowalem juz na 2 aku... (z eclipsa ) krecil odlancza³ sie i krecil... auto w ogole nie odpali... :( przy kablach nic nie bylo ruszane... |
|
|
|
|
XXL24H
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-17, 18:22
|
|
|
jak s³abo krêci to wymieñ kabel masowy bo pewnie masz jeszcze aluminiowy, ewentualnie posprawdzaj po³±czenia, oczy¶æ dobrze klemy i masê na skrzyni biegów. Jak dalej bêdzie kiepsko krêci³o to wina rozrusznika a wtedy to ju¿ raczej specjalistyczny warsztat Ci zostaje. Spróbuj odpaliæ na pycha, jak odpali to najpierw kable od akumulatora w razie braku poprawy bankowo rozrusznik. |
|
|
|
|
Jakub K.
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-17, 19:48
|
|
|
A paliwo w filtrze widzisz ? Mo¿e jaki¶ problem z paliwem ? Uczulony jestem na tym punkcie bo sam przerabialem wszystkie mozliwe opcje odno¶nie zasilania. |
|
|
|
|
Lukasz ciep
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-17, 21:47
|
|
|
paliwo w filtrze jest a sam filtr jest nowy.... zostaja mi kable... na dniach bede gmyra³... na pewno napisze jak do czegos dojde :D thx za odp |
|
|
|
|
Lukasz ciep
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-21, 16:21
|
|
|
kable dobre... auto nie odpala... 1 i 4 swieca zalana... prady sa.... rozrusznik raz kreci raz nie... ale odpalic powinien... jakies sugestie... chyba mnie czeka mechanik :( |
|
|
|
|
XXL24H
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-21, 17:25
|
|
|
Jak raz krêci a raz nie to mo¿e byæ zwarcie i szybciej odpali bez u¿ycia rozrusznika czyli zaci±gnij go. A sprawd¼ jakie napiêcie masz na akumulatorze ale jakim¶ w miarê dobrym woltomierzem. Rozumiem ¿e akumulator ³adowa³e¶ przed wsadzeniem go do samochodu? Kiedy zmienia³e¶ ostatnio ¶wiece? |
|
|
|
|
Lukasz ciep
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-21, 18:00
|
|
|
aku ladowany byl w domu... swiece zmieniane rok temu... mamy snieg wiec nie odpale na pych...zastanawiam sie czy wczasie zmieniania podstawy gaznika przypadkiem nie zrobilem gdzies zwarcia... ale jak ?? a sam rozrusznik kreci jak chce raz go przycina raz kreci w miare ok... tak czy siak silnik powinien zaskoczyc (tak mi sie daje) ? |
|
|
|
|
XXL24H
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-21, 21:50
|
|
|
Zwarcie nie zaszkodzi³o by specjalnie rozrusznikowi. A na lince niema ciê kto poci±gn±æ i niemów ¿e siê nie da bo jak mi siê zwiesi³ w zesz³ym roku elektromagnes to mnie s±siad na lodzie zaci±gn±³ tylko pamiêtaj z 2 a nie jak wiêkszo¶æ robi z 1! A no i sprawd¼ dok³adnie kostkê z ca³ym kablem id±ca z aparatu zap³onowego do modu³u na b³otniku. Oczy¶æ palec i styki w kopu³ce tylko jej nie dra¶nij bo bêdzie do wyrzucenia (tylko metalowe elementy mog± byæ podrapane ¶rubokrêtem np.) i wlej trochê (strzykawk±) paliwa bezpo¶rednio w ga¼nik zdejmuj±c dolot od filtra i wtedy na hol. Jak to nie pomo¿e to ja bym wywali³ ¶wiece i da³ nowe kable bo moja mikra ostatnio to samo, doszukiwa³em siê usma¿onego komputera pok³adowego a po wymianie kabli i ¶wiec odpali³a przy -10. W trampku te¿ te rzeczy mam nowe i pali³ zesz³ej zimy elegancko nawet przy -22. Oczywi¶cie ten rozrusznik jest do sprawdzenia w zak³adzie bo tak nie powinien krêciæ. Musi pi³owaæ ca³kiem ostro i szybko na dobrym akumulatorze nawet przy niskich temperaturach. |
|
|
|
|
qba_601
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-25, 23:51
|
|
|
Jesli chodzi o rozruchawnik to sprawdz szczotki i tulejki, w momencie kiedy nie ma tulejek , znaczy za zuzyte to rozrusznik na "luzaku" czyli wyjety z auta bedzie krecil jak szalony a wlozony do auta nie bedzie krecil, podobnie bywa gdy sie szczotki przywiesza albo sie koncza, warto rozebrac i przejrzec nawet tak dla wprawy :) ( w szczegulno¶ci ifoskie )
niop i jeszcze temat kochanych przezemnie automatów rozrusznika, gdzie sa takie ¶licze miedziane najczesciej styki z czasem sie one upalaja, bo musza takie sa prawa fizyki :) i jesli sa styki w stanie agonalnym lub ufajdanym nie przewodza tyle pradu co by¶my sobie zyczyli, lekarstwo proste tzn rozruchawnik na stó³ srubsztak w ³apke i lutownica ... tam jest taki jeden drucik do odlutowania bo inaczej sie nie da rozebrac.... po rozebraniu styki w postaci miedzianych srubek czy¶cimy a "³±cznik" w postaci blaszki miedzianej najlepiej przekrecic na druga strone bedzie wtedy p³aski jak nowy, je¶li jest to org. automat to po takim zabiegu polata wiecej ni¿ nowy wêgrzyn :)
jeszcze tak mnie naszlo.... sprawdza³e¶ mo¿e stacyjke ?? moze gubi pr±d na stykach i dlatego raz ³adnie kreci a raz nie chce ( ale wtedy by nie chcia³ wogole krecic )
dziwi mnie tylko "nierówne zalanie"
i z autopsji powiem ze kiedys tak mi sie udalo zalac trupa (czyt. 1,1) ze dopiero po jakims kilometrze na lince zacz±³ cokolwiek przepalaæ a po dwóch mo¿na by³o go utrzymaæ peda³em zeby nie zgas³, przyczyny nie znam czemu tak sie sta³o ale to by³ jego pierwszy i ostatni raz jak mi tak zrobi³, |
|
|
|
|
XXL24H
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-26, 00:15
|
|
|
J |
|
|
|
|
Kumpelek
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-26, 20:44
|
|
|
ja mam pytanie..
moje 1.1 nie chce odpalaæ... dopiero jak pokrêce d³u¿ej z wci¶nietym peda³em do koñca to po d³uuugim kreceniu odpali a czasem nie.
Czêsto jest tak, ¿e jak przekrece rozrusznikiem d³u¿szy czas x2. i zostawiê go np na godzinê to potem za pierwszym razem czy tam drugim odpala..
Czego to wina??? rozrusznik? czy najpierw poszukaæ w tych stykach itp??? ale chyba wiele to nie da? |
|
|
|
|
XXL24H
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-26, 21:17
|
|
|
Prawdopodobnie mo¿e nie dzia³aæ obwód omijaj±cy rezystor przed cewk±. Jest to bia³y kabel pod³±czony na automacie rozrusznika i powinien byæ podpiêty do cewki bezpo¶rednio. Co wa¿ne w trakcie rozruchu silnika musi byæ pod³±czony (nie pamiêtam jak to jest opisane) do styku na automacie na którym pokazuje siê plus ale tylko w trakcie pracy rozrusznika. |
|
|
|
|
Kumpelek
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-26, 21:22
|
|
|
muszê jutro zobaczyæ.. ale bojê siê cokolwiek pod mask± dotykaæ, bo to polo :D a co siê w Polo dotknie to siê psuje :D
jak kto¶ ma jakie¶ rady to niech mi pisze:) Jutro rano bêdê próbowa³ wszystkiego:) |
|
|
|
|
|