[(S)] Wahacz czyli |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Zbyszek 601
Go¶æ
|
Wys³any: 2008-04-27, 16:01
|
|
|
Jak przestan± dzia³aæ to mo¿esz nie zd±¿yæ ju¿ o tym na forum napisaæ... |
|
|
|
|
WeT(macq)
Go¶æ
|
Wys³any: 2008-04-27, 18:47
|
|
|
Ja wlasnie probuje jakos wykrecic kikut sruby, ktory sie ukrecil tak, ze nie wystaje. Mocowanie przy progu, wiec od gory tego nie wykrece (chyba ze zrobie dziure i wtedy sie dobiore. Tak czy siak pewnie rozwierce i nagwintuje.. |
|
|
|
|
Piotrek "Cameleo
Go¶æ
|
Wys³any: 2008-04-28, 15:09
|
|
|
wystarczy d³uga mocna ¶ruba "12", kwadracik z balchy i dwie nakrêtki. ¦rubê przedziewamy od do³u do kabiny i dalej przez blaszkê i skrêcamy i kontrujemy. That`s all folks! (albo jako¶ tak) :) |
|
|
|
|
maxxx601
Go¶æ
|
Wys³any: 2008-04-28, 18:49
|
|
|
kombi ma tam mocowanie kanapy :( |
|
|
|
|
zajac
Go¶æ
|
Wys³any: 2008-04-28, 21:32
|
|
|
mocowanie odcinasz, pozniej skrecasz wszystko, a na koncu dospawujesz mocowanie... Ja zrobilem to tak :P |
|
|
|
|
Przemek
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-12-20, 22:39
|
|
|
Koledzy, ¿e Trabant to dziwne auto to wiedzia³em, ale z czym¶ takim to siê w ¿yciu nie spotka³em.
Kolega dzwoni mi, ¿e ma problem ze swoim szrotem, co¶ mu opony na tyle dziwnie ¶cina. Podjecha³, obejrza³em sobie auto ze spodu czy siê co¶ nie ³amie czy urywa, w koñcu zaczêli¶my go mierzyæ tradycyjn± metod± do krzy¿a na sznurek Wszystko ok, no to sprawd¼my ju¿ na koniec po wymiarach kontrolnych mocowania wahaczy - równie¿ ok. Zrezygnowany zmierzy³em jeszcze odleg³o¶æ felg do osi symetrii i bingo:
-> www
Jak widaæ ko³a w kierunku do przodu schodz± siê ku sobie po obu stronach o równe 5mm.
Mocowania siê fabryczne, w dobrym stanie. Wahacze proste, nieruszane. Ko³a te¿ w porz±dku.
Wszystkie wymiary s± w prawid³owe (warto¶ci zmierzone porównane z tymi z serwisówki), a tu taki zonk. O co tu chodzi?
Pozddr |
|
|
|
|
XXL24H
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-12-20, 23:00
|
|
|
A poduszki mocowañ kiedy by³y wymieniane i czy s± ca³e ¶ruby w sensie czy nie s± pogiête bo to te¿ jest mo¿liwe? |
|
|
|
|
Przemek
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-12-20, 23:09
|
|
|
Poduszki i ¶ruby (12.9) maj± mo¿e ze dwa miesi±ce. Gdyby ¶ruby by³y krzywe to wymiary raczej by nie pasowa³y.
Pozddr |
|
|
|
|
XXL24H
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-12-21, 01:18
|
|
|
Zale¿y jak mierzone! ;) No je¶li jeste¶cie absolutnie pewni co do mocowañ i poduszek (nie tylko poduszek ale i talerzyków dociskaj±cych poduszki od spodu) do zostaj± tylko zgni³e (pokrzywione)wahacze albo za niskie sprê¿yny ale przy tej drugiej opcji nie powinno byæ a¿ takiej du¿ej ró¿nicy. A przed wymian± poduszek by³o ok? Nie dar³ opon? |
|
|
|
|
magik
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-12-21, 08:16
|
|
|
czasami pêka przy samym uchu wahacza i dos³ownie ramiê wysuwa siê z tego gdzie siedzi guma. Najbardziej cierpi± od zewnêtrznych strom. Badajcie do skutku, lepiej nie je¼dziæ z tym |
|
|
|
|
magik
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-12-21, 09:46
|
|
|
Ja bym jeszcze odkrêci³ dzwonki mocuj±ce i porówna³ wymiary. Na bank zenêtrzne s± ju¿ zjedzone po obwodzie. to wystarczy ¿eby wahacze siê trochê przesunê³y |
|
|
|
|
Przemek
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-12-21, 17:41
|
|
|
Auto jest na resorze. Wysoko¶æ zawieszenia chyba nie powinna mieæ tu nic do rzeczy, bo przy za niskim ko³o by sz³o w negatyw, a wysokim w pozytyw. Wahacze s± w dobrym stanie, nie pogni³e i nie pokrzywione. Co by³o przed wymian± to nie wiem, bo samochód ma pó³ roku, przy zakupie mia³ ³yse wszystkie ko³a i nikomu do g³owy nie przysz³o mierzyæ czy fura za 100z³ jest prosta.
W ka¿dym razie zrzucili¶my ty³, pomierzy³em wahacze z zapasowymi i s± identyczne. Kielichy w budzie trzymaj± siê nie¼le, dzwonki te¿ trzyma³y wymiar.
Widzê teraz dwie opcje: kasacja albo przespawanie zewnêtrznych mocowañ 'wahaczy'.
Pozddr |
|
|
|
|
magik
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-12-21, 17:54
|
|
|
a jak luzy na ³o¿yskach kó³?, mo¿e osadzenia ³o¿ysk wyrobione od ich np zatarcia. Co najmniej dziwne. Mo¿e spróbujcie inne wahacze za³o¿yæ i pomierzyæ jeszcze raz.
Wiem ¿e to trochê roboty ale jak nic innego nie wskazuje na usterkê to ja bym w wahaczach szuka³ przyczyny. Poduszki siedzia³y równo w gniazdach ? Na zlocie w czechach np by³ taki jeden co mia³ poduchy do góry nogami i by³ prawie pewien ¿e tak ma byæ :) 2,5 mm na jedno ko³o to taka ró¿nica niezauwa¿alna porównuj±c z innymi wahaczami, tak¿e kombinujcie na wszystkie mo¿liwe sposoby |
|
|
|
|
JaJer
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-12-21, 20:50
|
|
|
W fabryce (DDR) ustawiano zbie¿no¶æ tylnego zawieszenia przy pomocy wielkiego m³otka!!!
Sprawd¼ dok³adnie jak wygl±daj± elementy wahacza te p³askie/przet³oczone, czyli "biegn±ce" wzd³u¿ auta.
W razie czego wyprostuj, albo jeszcze bardziej podegnij. Tutaj dodam, ¿e wymiana wahacza na "nowy" wi±¿e siê ze sprawdzeniem zbie¿no¶ci.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
magik
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-12-21, 21:18
|
|
|
czyli bez m³ota nie robota :) |
|
|
|
|
|