[ALL] Może jakieś RWD? |
Autor |
Wiadomość |
bart-94
DDR: brak
Wiek: 30 Dołączył: 21 Sty 2012 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-01-21, 18:56 [ALL] Może jakieś RWD?
|
|
|
Interesuję się "domową mechaniką" czyli zabawa w nudne wieczory i wolne dni.
Niedługo kończę 18 lat. Niedawno spadł śnieg i rozmarzyłem się o zabawie tanim autem RWD. Znalazłem trabanta i jak do tej pory nigdy nie zwracałem na te auta uwagi tak tego dnia się zakochałem w kształcie budy. Po kilku godzinach czytania znalazłem, że trabant nie jest autem z napędem na tył :cry:
Zacząłem się zastanawiać czy może samemu nie zrobić trabanta RWD i znalazłem takie coś http://www.youtube.com/watch?v=RP2PpCxE3v4
Chciałbym aby w tym temacie na luźno! pisać ewentualne propozycje jak zrobić z trabanta fajne RWD. Ciekawi mnie na przykład połączenie silnika od golfa 2 z jakąś np. 5 biegową skrzynią i teraz wał... Da się to jakoś połączyć? :) Jeśli temat jest zły to usuńcie. Jak było to nie mogłem znaleźć. |
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2012-01-21, 19:37
|
|
|
Trzeba sobie zadać pytanie, co to dokładnie ma być. Totalna gleba, jakaś wyscigówka, traktor czy jeszcze cos innego ;)
Nie bawiłbym się w jakieś golfy itp. Lepiej ogarnąć 4cylindry od bmw e21/30, lub coś nowszego. W takiej opcji cięzko będzie z miejscem pod maską, ale wszystko da sie ogarnąć. Najgorsze, że po zamontowaniu skrzyni i zrobieniu tunelu nie było by miejsca na nogi ;) Trzeba by pewnie troche pociąć traba zeby to wszystko ładnie grało.
Można oczywiście kombinować silnik, który stoi bokiem jak wszystkie VW itp itd. Trzeba by zrobić tunel pod wał, chyba, że chce aby auto stało wysoko jak oryginał (syf). Do tego mocowanie dyfra - ewentualne cięcie podłogi by go schować.
Generalnie bez 15tys pln nawet nie ma co sie zabierać za to ;)
Temat rzeka. |
|
|
|
|
bart-94
DDR: brak
Wiek: 30 Dołączył: 21 Sty 2012 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-01-21, 20:28
|
|
|
No właśnie nie wiem osobiście jak wygląda dokładnie trabant i ile tam jest miejsca. Zastanawiałem się właśnie nad zrobieniem tunelu ale nie wiem jakby to z miejscem w środku wyszło. niezbyt jestem w temacie przenoszenia napędu z wału silnika, przez skrzynie i ewentualnie wał na koła dlatego pytam i dlatego może mi się to wydawać fajnym pomysłem. ewentualnie optyczne obniżenie przy serii wysokości utwardzonej :P Temat rzeka to temat rzeka więc kolejne pytanie. Słyszałem że da się skrzynie umieścić z tyłu auta a nie przy samym silniku. Na tylnej kanapie by mi nie zależało. Chcąc maksymalnie ciąć koszta jaki silnik, skrzynia i wał (sensowne) by podeszły? |
|
|
|
|
Kula
kawał skur*ysyna
DDR: szczur 72"
Wiek: 35 Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 375 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2012-01-21, 21:10
|
|
|
komora moim zdaniem jest za krótka do takich zabaw. trzeba by było ostro gródź rzeźbić, wszystko w środku przesunąć do tyłu (fotele, kierownica, pedały) i pewnie wiele innych przeróbek. Ogólnie trabant ma słabą budę. z tyłu nie ma za bardzo jakichś podłużnic i trzeba by rzeźbić ramę pomocniczą do mostu. Wyjściem było by umieszczenie zespołu napędowego z przednionapędowego auta z tyłu i moim zdaniem to najrozsądniejsze rozwiązanie.
Na allegro kiedyś był trabant postawiony na podzespołach chyba dużego fiata, ale był komicznie podniesiony i ogólnie wyglądał jak kupa.
nie ma rzeczy niemożliwych ale moim zdaniem łatwiejszą bazą do takich przeróbek był by Wartburg z uwagi na potężną komorę i konstrukcję ramową. |
|
|
|
|
J.J.
stay high
Wiek: 39 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 963 Skąd: Kaszëbë
|
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2012-01-21, 23:01
|
|
|
Można wsadzić silnik z motocykla z tyłu najmniej zabawy i spora radocha.
Przy takich ,rzeźbach spodziewał bym się sporych problemów z przejściem legalnie przeglądu.
Ogólnie rzecz biorąc da się wykonać ,a to masakrycznie spora przeróbka w której nie wolo szczędzić kasy bo może to kosztować czyjeś życie. (w przypadku oderwania się napędu z karoserii.)
W Niemczech kiedyś widziałem 600kę z silnikiem 2.0i z bmw 3er |
_________________
|
|
|
|
|
bart-94
DDR: brak
Wiek: 30 Dołączył: 21 Sty 2012 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-01-21, 23:17
|
|
|
To może pomożecie w inny sposób (zakochałem się w tym forum patrząc na szybkość postowania :D) i poradzicie jakieś inne auta RWD które są proste w budowie?
te co znam to:
-Fiat 125p
-Fiat 126p
-BMW (ogólnie)
-Garbus
Znacie coś jeszcze ciekawego i godnego uwagi? Bo co do trabanta to chyba faktycznie gra nie warta świeczki ;/ |
|
|
|
|
J.J.
stay high
Wiek: 39 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 963 Skąd: Kaszëbë
|
|
|
|
|
lisek
DDR: 601
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 344 Skąd: Iłowa
|
Wysłany: 2012-01-22, 08:56
|
|
|
tanie auto z napędem na tylne koła polonez jedyna rzecz to kopic zaspawać tylny most i śmigać tylko czemu taki temat pojawia się na forum germanstyle tego trochę nie rozumiem |
|
|
|
|
wnuq601
DDR: jak najbardziej trabant
Wiek: 43 Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 70 Skąd: uć
|
Wysłany: 2012-01-22, 11:12
|
|
|
łada.. |
_________________ ga-ciowy'
|
|
|
|
|
Maciek
DDR: 1.1
Wiek: 37 Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 231 Skąd: Bielsko biała
|
Wysłany: 2012-01-22, 11:43
|
|
|
Zapomnij o fiacie Kupuj ładę 2107. Lepsze zawieszenie na sprężynach, lepsze hamulce (polecam zobaczyć tylny bęben hamulcowy) Lepszy silnik. I jeszcze można trafić fajny egzemplarz poniżej 2k zł, co przypadku 125 i poloneza jest coraz trudniejsze, powoli każdy w dobrym stanie jest "rodzynkiem dla konesera" |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4 |
|
|
|
|
|