(S)GermanStyle.pl
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Zrób swojego Trabanta! Wartburgi - konkretnie i z zajawką

Poprzedni temat «» Następny temat
Meszt 601 szary
Autor Wiadomość
4p.m 

DDR: meszt 601
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sty 2014
Posty: 38
Skąd: Bielsko
Wysłany: 2014-02-08, 14:10   Meszt 601 szary

Heyka. Od niedawna zajmuje sie swoim szarym 601. dopiero mogłem sobie pozwolić na garaż:/ Pokolei jak tylko siade do zdjęc to wrzucę co ja tam tworzę ;) ogólnie mówiąc narazie zająłem sie zawieszeniem hamulcami i wszystkim co tylko jest niewidoczne z zewnątrz :) oprócz tego lekka gleba no i mam chrabke na szeroką stal na początek :) Wrzucę foty sami zobaczycie ;)
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2014-02-12, 19:27   

Podzielisz się zdjęciami :?:
_________________
 
 
 
4p.m 

DDR: meszt 601
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sty 2014
Posty: 38
Skąd: Bielsko
Wysłany: 2014-02-15, 09:54   

No właśnie przysiadłem do tego, niestety część zdjęć zagineła :/ ale to co mam to wrzuce.
A więc początek, wjazd do garażu :)

Trampek jaki jest każdy widzi, jeszcze duzo pracy przede mną. No i tu zacząłem robić mały remont części




Staram sie robić na nowych częściach więc, wszelkie tulejki, gumy, amory poszły w śmietnik i zastąpione nowymi.
W przodzie krótsze amory bo resor jest sklepany.
Lekka przymiarka czy pasuje na długość:)

Dalsza część robót to pozbycie sie pozytywu... i wtedy założyłem komplet łączników.



Tak to wygląda:)

No i meszt lekko usiadł:)


Narazie tyle zdjęć. Później wrzuce następne, a dziś dobry dzien na dłubanie w garażu coby było o czym gadać przy piwku :P
 
 
 
J.J. 
stay high


Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 963
Skąd: Kaszëbë
Wysłany: 2014-03-03, 10:10   

a jak buda ogólnie się trzyma :) ?
_________________
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl

DrogąDoRaju - Trabant, Wartburg, Simson, Mify i Qek
 
 
 
4p.m 

DDR: meszt 601
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sty 2014
Posty: 38
Skąd: Bielsko
Wysłany: 2014-03-03, 12:57   

buda świetnie, chociaz chciałbym miec na tyle kasy żeby to rozebrac do goła i wypiaskowac, pomalować :P ale narazie no cóż, moze to nie jest głupi pomysł zeby zostawić tak jak jest i zrobić go na takiego niby rata, a później sie zająć lakierem? ;p
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2014-03-03, 12:58   

Wiesz, wszystko zalezy ile masz kasy :) azne zeby technicznie był dobry no i sie nie łamał.
 
 
 
4p.m 

DDR: meszt 601
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sty 2014
Posty: 38
Skąd: Bielsko
Wysłany: 2014-03-03, 13:13   

dokładnie, póki co kase ładuje w zawias i hamulce żeby było wszystko na nowych częściach i ładnie zrobione, a z budą poczekam jak uzbieram bo to jednak wiekszy wydatek, mam chęć go zrobić żeby chociaz późna wiosna wyjechał na ulice :)A co do wzmocnień to hmm narazie i tak go nie zglebiłem jakoś radykalnie ale wiem że przydałoby sie porobić wzmocnienia bo apetyt rośnie w miare jedzenia :P
 
 
 
Aren 


DDR: 601s 85'
Wiek: 31
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 1310
Skąd: Zary
Wysłany: 2014-03-03, 14:02   

te dokładki to straszne gówno, ja to wywaliłem odrazu po założeniu, cała siła opiera się na śrubie, poza tym najpierw one sie uginają, pozniej wahacz


lepiej wydłużyć wahacz albo mocowania w sankach
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2014-03-03, 14:56   

Dokładnie to samo chciałem napisać :)
 
 
 
4p.m 

DDR: meszt 601
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sty 2014
Posty: 38
Skąd: Bielsko
Wysłany: 2014-03-03, 16:13   

o fak nie pomyślałem o tym... :/ no nic to treba bedzie poszukać kawałek cownika i pospawać. Dzięki za porade ;) tak to pewnie bym pewnie zaczaił po czasie.
 
 
 
4p.m 

DDR: meszt 601
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sty 2014
Posty: 38
Skąd: Bielsko
Wysłany: 2014-03-20, 00:23   

Korzystając z ładnej pogody w poprzednim tygodniu postanowiłem troche odświeżyć niektóre elementy i tak oto wyszło :)


A od tego tygodnia zabrałem sie za przedłużenie wahaczy i montaż przodu.


przymiarka jak usiadł na kołach:) jest lekki mało widoczny negat. na szerokiej stali będzie lepiej :)



mega bajzel pod maską




A od jutra zaczynam walkę z tyłem :)
 
 
 
Bolsiarz 

DDR: Trabant
Wiek: 104
Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 110
Skąd: Obora
Wysłany: 2014-03-20, 21:02   

fajny, taki naturalny. Trzymam kciuki. Jakieś zloty planujesz w tym roku zaliczyc?

polecam od razu wyrzucić prądnice.. ;)
 
 
 
4p.m 

DDR: meszt 601
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sty 2014
Posty: 38
Skąd: Bielsko
Wysłany: 2014-03-20, 22:39   

bardzo chciałbym odwiedzić jakieś zloty jednak póki co skupiam sie na narobieniu hajsu zeby chociaż na droge wyjechać :P a co do pradnicy to chyba bedzie ciezko wyrzucic bo nie widziałem 6v alternatora a taka mam instalacje, no chyba ze jest do tego przetwornica :P
 
 
 
Bolsiarz 

DDR: Trabant
Wiek: 104
Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 110
Skąd: Obora
Wysłany: 2014-03-20, 23:52   

przerób sobie instalacje na 12v i daj alternator. Dużo roboty nie ma, a zaoszczędzisz sobie spoooooro nerwów :). Instalacja 6v nie jest w stanie pociągnąć jazdy w dzisiejszych warunkach
 
 
 
4p.m 

DDR: meszt 601
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sty 2014
Posty: 38
Skąd: Bielsko
Wysłany: 2014-03-21, 00:05   

no właśnie jak to jest bo w sumie jezdziłem nie długo na 6v i moge sie mylić :P może inni koledzy tez sie wypowiedza na temat 6v a 12v instalacji:) ja tak czy siak musze wydac hajs na nowy aku bo mi tamten padł , zatem co opłaca sie robic na 12 czy moze lepiej zostac przy serii?:)
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2014-03-21, 00:30   

6V ma jak dla mnie inny dźwięk jak 12V z tym samym silnikiem... ale to szczegół.

Przy zmianie na 12V serwujesz sobie dostęp do tańszego Akku ,możliwość podłączenia jakiegoś audio.

Po za tym 12V to już nie taki rarytas...

no ,ale jakbyś zmieniał to wymień :
- Akumulator :D
- prądnice,
- silnik wycieraczek,
- przerywacz kierunkowskazów,
- cewki,
- żarówki i żaróweczki,
- usuń regulator napięcia

Rozrusznik i przekaźnik świateł (krótkie długie) to jest Jedyna rzecz jaką możesz zostawić 6Voltową.
Ja nawet w u mnie jeździłem ponad 6 lat na 6V rozruszniku i przekaźniku świateł i nic się nie psuło.

Masz przełącznik świateł w podłodze czy już przekaźnik ??
_________________
 
 
 
4p.m 

DDR: meszt 601
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sty 2014
Posty: 38
Skąd: Bielsko
Wysłany: 2014-03-21, 07:47   

przełącznik w podłodze ;)
 
 
 
4p.m 

DDR: meszt 601
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sty 2014
Posty: 38
Skąd: Bielsko
Wysłany: 2014-03-21, 07:50   

no i właśnie przerobienie instalacji na 12v to kosztowo i tak wychodzi drożej niż kupno samego aku 6v ale za to może jest to lepsze na codzień, ale nie wiem jak dla mnie 6v instalacja to coś co już jest niespotykane i fajnie miec takiego trampka :)
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2014-03-21, 09:33   

EDYTUJ Posty.

Jak w podłodze to sprawdź zakres napięciowy, zdaje się masz włącznik od 6-24V (ja taki mam ) to może być. W ogóle to mało Trabantów na 6V i jeszcze z długimi w podłodze. :D
_________________
 
 
 
Bolsiarz 

DDR: Trabant
Wiek: 104
Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 110
Skąd: Obora
Wysłany: 2014-03-21, 15:16   

może i fajne. Ja miałem 601nkę i przerabiałem z 6v na 12v, bo ciągle aku padał i nie mogłem dojść do ładu. Potrafił zgasnąć z braku prądu na środku skrzyżowania :P . Druga 601nka podobnie się zachowywała i też dałem 12v. Zrobisz jak uważasz :) Rano wstawać musiałem wcześniej, żeby poprosić śmieciarzy o pchnięcie auta.. a pod szkoła kumpli :P
Ja dodatkowo zostawiłem jeszcze silniczek wycieraczek 6v, po prostu szybciej będą machać :P

ale pokazuj co tam działasz :)
 
 
 
brylann 
żółtodziób


DDR: Trabant 1.1
Wiek: 29
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 23
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 2014-03-21, 17:22   

Zdecydowanie 6V to kwestia poprawnego zregenerowania prądnicy, jest bardziej podatna na awarię niż altek(dokładnego wyczyszczenia komutatora- bieżni szczotek, ustawienia regulatora napięcia, po takich działaniach nie ma prawa nic się piepszyć. Ja od 5 lat śmigam Uralem z taką instalacją i od chwili remontu nawet ręką się jej nie dotykałem. Non stop na światłąch(oświetlenie moto+wózka bocznego) mimo takiego obciążenia spokojnie się sprawdza.
 
 
 
4p.m 

DDR: meszt 601
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sty 2014
Posty: 38
Skąd: Bielsko
Wysłany: 2014-03-21, 22:42   

no właśnie:) przy okazji rozbierania wszystkiego to zająłem sie czyszczeniem i poprawą takich pierdół które na codzień moga wkurzać ;) pradnica i rozrusznik rozebrane porobione i złożone:) na dniach powrzucam fotki bo właśnie skończyłem bebeszyć tył i jak jutro pogoda dopisze to bede siedział i robił z zawiasem :) po weekendzie resor idzie do kowala :D a co do aku 6v to jest o tyle kiszka ze nie znalazłem nic w mojej okolicy zeby kupic i chyba bede musiał zrobić trase po niego :P
 
 
 
Bolsiarz 

DDR: Trabant
Wiek: 104
Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 110
Skąd: Obora
Wysłany: 2014-03-22, 16:28   

i tak wyjdzie na moje :P
 
 
 
4p.m 

DDR: meszt 601
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sty 2014
Posty: 38
Skąd: Bielsko
Wysłany: 2014-03-22, 23:51   

może kiedyś z czasem zrobie przeróbke, ale jakoś narazie sie skupiam na tym zeby skończyć zawias i hamulce no i wyjechac na droge :) A korzystając z dobrej pogody w sobote wziąłem sie za tylny resor.




chciałem go wyczyścić coby jutro trafił do kowala :) no a w tygodniu chciałbym juz zrobic wahacze :) swoją drogą nie ma ktoś na sprzedaż ściagacza do piast starego typu?
 
 
 
Aren 


DDR: 601s 85'
Wiek: 31
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 1310
Skąd: Zary
Wysłany: 2014-03-24, 16:25   

sa na allegro
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 12