układ paliwowy 601 - bak w bagażniku |
Autor |
Wiadomość |
Aren
DDR: 601s 85'
Wiek: 32 Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 1310 Skąd: Zary
|
Wysłany: 2012-01-10, 21:58 układ paliwowy 601 - bak w bagażniku
|
|
|
Licze na konkrety.
1. Pompka bliżej baku czy bliżej zbiorniczka przelewowego (zamontowany nad przednim nadkolem pod duroplastem) ?
2. Paliwo "samo" poleci do baku przelewem?
3. Pompka 0.24 czy 0.8 bara? Chodzi o to zeby tylko nalecało do tego zbiorniczka przelewowego.
4. Przelew z gaźnika można połączyć z przelewem do baku? Gaźnik jest niżej i bliżej zbiorniczka przelewowego, nie będzie paliwo z przelewu leciało w gaźnik zamiast do baku?
Wiem ze malo osob robilo to, ale pytam osoby kumate które mogą sobie to "wyobrazić ' :)
Troche nie chcę się wtopic, bo jednak pompka, przewody, złączki, obejmy to dla mnie spory koszt... |
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-01-10, 22:05
|
|
|
1. Pompka w gaznikowych silnikach jest przy silniku z racji tego ze jest mechaniczna - napedzana walem lub walkiem rozrzadu. We wtryskowych jest pod autem z tylu, wiec wydaje mi sie, ze obojetne gdzie bedzie ta pompka (czy z przodu czy z tylu).
2. Samo, jesli dobrze podlaczysz przewody do zbiorniczka przelewowego :)
3. 1.2 bar maja pompki do wtrysku, wiec mysle, ze 0,8 bedzie wystarczajaca. W Twoim przypadku liczy sie chyba bardziej ilosc paliwa (l/min), a nie cisnienie, bo paliwo i tak bedzie leciec grawitacyjnie ze zbiorniczka przelewowego.
4. Jaki masz zbiorniczek? Z Traba 1.1 lub podobny? Jesli dobrze pamietam to gorny przewod jest zasilajacy z baku, srodkowy to przelew do baku, a dolny idzie do gaznika. |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
TrabiVR6
DDR: VR6
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 03 Paź 2007 Posty: 232 Skąd: Głowno
|
Wysłany: 2012-01-10, 22:07
|
|
|
1. bliżej baku
2. Tak
3. Myślę ze 0,24 da rade
4. Może sie wracać jak gaznior jest niżej |
_________________
|
|
|
|
|
Aren
DDR: 601s 85'
Wiek: 32 Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 1310 Skąd: Zary
|
Wysłany: 2012-01-10, 22:12
|
|
|
No i dziękuję, o to mi chodziło!
bRq napisał/a: | 4. Jaki masz zbiorniczek? Z Traba 1.1 lub podobny? Jesli dobrze pamietam to gorny przewod jest zasilajacy z baku, srodkowy to przelew do baku, a dolny idzie do gaznika. |
z Wartburga 1,3 WEBERA :D to to samo. Ale Barteczku chodzi mi o wracanie sie paliwa nie do baku tylko do gaźnika jezeli podlącze zbiorniczek/gaźnik razem. I też mi się wydaje że bedzie w gaźnik leciało
bo widzę w tym problem, ze wkoncu kiedy zrobi się po jakimś czasie cisnienie w układzie to pływak będzie opadał pod naciskiem paliwa i bedzie leciało przelewem (w gaźniku) na glebe.. |
|
|
|
|
marszal
DDR: trabant polo
Wiek: 40 Dołączył: 18 Gru 2008 Posty: 220 Skąd: Jasło koło Osobnicy
|
Wysłany: 2012-01-11, 10:31
|
|
|
Aren daj ten zbiorniczek od 1,1 tylko do gory nogami
w zbiorniczku od 1,1 ten króciec na samej gorze to przelew i mam zmiejszona srednice ten na srodku idzie od pompy a ten na dole do gaznika
po odwroceniu przelew podpinasz do gaznika zasilanie zostaje a ten co szedl do gaznika jest przelewem i na 100% nie bedzie przelewac dziala na pompie mechanicznej jak i elektycznej tej 0.5 bara sprwdzone w mojej ładzie
dodam foto jak uda mi sie polaczyc tel z kompem |
_________________ Lepiej miec Parkinsona i troche rozlać, niż mieć Alzheimera i zapomniec wypić. |
|
|
|
|
Przemas601
DDR: 1,1 91r
Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 74 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-01-18, 19:31
|
|
|
Są pompy elektryczne membranowe i taką mógł byś zamontować bezpośrednio bez zbiorniczka rozchodowego. Ona tak działa,że jak pływak zamknie dopływ paliwa to pompka się wyłącza. Pompka tego typu była w mini morrisie i w ogrzewaniu zaporożca. Jak nie zapomnę to poszukam,może się uda coś znaleźć. |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2012-01-18, 20:27
|
|
|
1. bliżej baku - w razie braku paliwa i ponownego tankowania mniej będzie pracować na sucho więc później się zatrze.
2. Jeśli dobrze ułożysz wszystko to grawitacja załatwi sprawę.
3. Polecam Ci podającą pompkę paliwa która daje 0,24bara i jest to typowa pompa do gaźników.
(żałuje ,że dowiedziałem się po fakcie jak sobie kupiłem pompę dającą 4bary w prawdzie teraz się przydała.)
4. Jeśli połączysz przelew z gaźnika z przelewem z baku to w pewnym miejscu może stać się to przewodem zasilającym.
więc nie polecam. (przerobiłem to u siebie utopiło mi nawet pływaki ale to inna sprawa.)
4a. Raczej będzie lecieć tam gdzie nie trzeba. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Bross 2012-01-19, 00:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Aren
DDR: 601s 85'
Wiek: 32 Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 1310 Skąd: Zary
|
Wysłany: 2012-01-18, 22:04
|
|
|
dzieki ale raczej nic innego nie napisaleś niz chlopaki wyżej ;-) |
|
|
|
|
Aren
DDR: 601s 85'
Wiek: 32 Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 1310 Skąd: Zary
|
Wysłany: 2012-03-07, 08:27
|
|
|
Jutro ostatnie podejscie do baku w bagazniku, najpierw :
marszal napisał/a: | Aren daj ten zbiorniczek od 1,1 tylko do gory nogami
w zbiorniczku od 1,1 ten króciec na samej gorze to przelew i mam zmiejszona srednice ten na srodku idzie od pompy a ten na dole do gaznika
po odwroceniu przelew podpinasz do gaznika zasilanie zostaje a ten co szedl do gaznika jest przelewem i na 100% nie bedzie przelewac dziala na pompie mechanicznej jak i elektycznej tej 0.5 bara sprwdzone w mojej ładzie
dodam foto jak uda mi sie polaczyc tel z kompem |
jak to nie da to zdlawie trojnikami uklad zeby paliwo mialo mniejsza predkosc
jak nie zda egzaminu to bak wraca pod maske.. |
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2012-03-07, 10:28
|
|
|
Nie lepiej po prostu zostawic normalnie przelew zamiast go odwracac? Ja tam mam i jest spoko. Po co go odwracać marszal? |
|
|
|
|
Aren
DDR: 601s 85'
Wiek: 32 Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 1310 Skąd: Zary
|
Wysłany: 2012-03-07, 11:01
|
|
|
pewnie po to zeby szybciej paliwo uciekalo do przelewu niz lalo w gaznik.
pamietaj ze gaznik 1,3 czy 1,1 jest przystosowany do tego a nie jak uposledzony z 601 |
|
|
|
|
Zdunsky
DDR: 1.1
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 238 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-03-07, 11:15
|
|
|
tylko squal ma 4 gazniki chyba. |
_________________ Jedzie dorożka, dzwonek dzwoni zgadnij panie ile koni. |
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2012-03-07, 12:31
|
|
|
U mnie gaźniki z motoru potrzebują jedynie 0,15bara. Są bardzo czułe jesli o to chodzi i również nie lubią wyższego. Działa w miarę dobrze, na normalnie ustawionym przelewie, dlatego nie widzę powodu by cudować. Sprawdź w obu pozycjach i daj znać :) |
|
|
|
|
danny601
DDR: 601 88'
Wiek: 29 Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 71 Skąd: Zabrze
|
|
|
|
|
Aren
DDR: 601s 85'
Wiek: 32 Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 1310 Skąd: Zary
|
Wysłany: 2012-03-12, 08:19
|
|
|
Chcesz to ci ja sprzedam, prawie nowa |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2014-01-08, 12:20
|
|
|
Wykopuję. :D
Na jakich przewodach najpewniej podłączyć bak w bagażniku ?
1 Miedz ?
2 Tekelan ?
Którędy najpewniej puścić przewody.
3 wewnątrz ,gdzieś przy progu pod dywanem ?
4 pod podłogą wzdłuż przewodów hamulcowych ? |
_________________
|
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2014-01-08, 19:55
|
|
|
Moim zdaniem najlepiej gumą pod podłoga. W miedzi by mi sie nie chciało bawić kolejny raz... |
|
|
|
|
Leoadko
Leo
DDR: 1.1
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 22 Lis 2011 Posty: 42 Skąd: Koźmin Wielkopolski
|
Wysłany: 2014-01-09, 00:10
|
|
|
A może przewody metalowe z 1.1 lekko zagięte pod podłogą i reszta połączona gumowym przewodem? Ja wstępnie tak zrobiłem u mnie. |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2014-01-09, 14:53
|
|
|
Myślę ,że jak puszcze w miedzi to będą lepsze.
Niby nie mam ,aż tak nisko jak Aren czy paru innych ,więc zaryzykuję pod podłogą.
Po kilku dłuuugoch miesiącach stwierdziłem ,ze zrobiłem błąd przywracając bak pod maskę ,zamiast zmienić średnice przewodów. (wcześniej miałem po wieśniacku puszczone przewody pod dywanem przez środek) No ale wiadomo staram :D U mnie troche łatwiej bo pompa w baku i wtrysk... |
_________________
|
|
|
|
|
Maciek
DDR: 1.1
Wiek: 38 Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 231 Skąd: Bielsko biała
|
Wysłany: 2014-01-11, 13:30
|
|
|
Robiłem nowe przewody do felicji z miedzi. Rurka fi 8 (fi 6 w środku) z instalacji gazowych, ok 6zł za metr. Praca lekka łatwa i przyjemna, rurka dodatkowo w czarnej koszulce dzięki czemu wygląda ładnie pod autem. Na końcach owinąłem kilka zwojów cienkiego drutu miedzianego i przylutowałem palnikiem gazowym tworząc coś na kształt baryłki zabezpieczającej przed zsunięciem się rurki gumowej. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4 |
|
|
|
|
|