[353] Hamulce zdechły - po cofnięciu tłoczków w zaciskach. |
Autor |
Wiadomość |
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2013-10-19, 18:22 [353] Hamulce zdechły - po cofnięciu tłoczków w zaciskach.
|
|
|
Pierwszy raz mam problem na który nie mam racjonalnego wytłumaczenia.
Opis:
Waga 670kg (z gratami w bagaju...)
silnik 998cm³ masa z osprzętem 70kg lżejszy od W353.
Przednie hamulce ATE VWI VW Polo
Tarcze 239mm /10mm
Pompa Samko DF1500. (kredens)
Ostatnio jeździłem nieco więcej i denerwował mnie wysoki i dość twardy hamulec ,po ważniejsze nie skuteczny.
(przy pompie 2 sekcyjnej z 601 te same hamowało o 100kroć lepiej i z piskami.)
pomyślałem ,pewno zapiekły się prowadnice zacisku... rozbieram 0 rdzy i mimo iż było OK przeczyściłem i dałem świeży smar.
sprawdzam klocki - grube równo ścierane.
Sprawdzam tarcze - nadal ma ślad odbitych klocków po dłuuuugim zimowym postoju i zaniedbaniu.... :(
znaczy hamulce do szynki.. w razie awaryjnego hamowania raczej bym ratował się poboczem ....
Zmierzyłem grubość tarczy - 7,5mm to o 0,5mm za duże zużycie. ale czy PÓŁ milimetra może z powodować prawie całkowity zanik hamulców :?:
sprawdziłem czy tłoczki pracują w zacisku. - wcisnąłem je lekko do samego końca na 0.
Poskładałem wszystko i oczyściłem zmywaczem z ew. smaru na tarczach.
Płyn hamulcowy DOT4 Nowy, raczy się Roczny :D
Test:
za 1 razem pedał wpadł w podłogę bez oporów.
W kolejnych próbach pedał się podniósł ale w zasadzie i w praktyce hamulce nie mają skuteczności.
Po naciśnięciu hamulca do końca auto zwalnia tak jak na hamowaniu biegiem*.
Po postoju nocnym hamulce ,pedał opór podczas naciskania pedału - Bez zmian.
Mam wrażenie ,że się zapowietrzyły ale jak ? przecież tylko całkowicie cofnąłem tłoczki.
jeszcze coś jak zaciągnę ręczny i próbuję hamować ,mam wrażenie ,ze pedał jest Ciut twardszy i lepszy ale daleko mu do HAMULCA :D
Przewody elastyczne OK
przewody miedziane Nowe OK
* tylko silniki 4T
jakieś pomysły :?: |
_________________
|
|
|
|
|
mrkubek
DDR: Ni ma
Wiek: 30 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 45 Skąd: brać kasę
|
Wysłany: 2013-10-19, 19:49
|
|
|
Pompa i serwo do sprawdzenia |
_________________
|
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2013-10-19, 20:24
|
|
|
serwa niemontowałem :D Hamulców nadal niema :D |
_________________
|
|
|
|
|
Przemas601
DDR: 1,1 91r
Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 74 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-10-20, 20:33
|
|
|
Zobacz,czy tłoczek w pompie cofa się do końca i otwiera otworek doprowadzający płyn ze zbiorniczka. |
|
|
|
|
Zdunsky
DDR: 1.1
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 238 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-10-21, 09:23
|
|
|
Wywal ta pompe z fiuta i wsadz sobie taką z serwem od polo. Jest mała, zgrabna, ładna, pasuje i ciśnie, że prawie na przednich kołach można jechać. |
_________________ Jedzie dorożka, dzwonek dzwoni zgadnij panie ile koni. |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2013-10-21, 13:33
|
|
|
Pompa od polo + serwo wejdzie bez przerabiania nadkola w 601 ? |
_________________
|
|
|
|
|
Przemas601
DDR: 1,1 91r
Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 74 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-10-21, 19:36
|
|
|
Mam adapter pod serwo z seja. |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2013-10-21, 22:28
|
|
|
dobra wszystko fajnie i pięknie ale czy trzeba ,rzeźbić nadkole pod te serwo z seja ?
Przemas601, jk co dam znać
ma kto foty jak to sie ma takie serwo sej w 601 ?
bo może od swifta założę bo będzie mniejsze.
Ma ktoś wymiary średnicy serwa SC ?
nie chce jakiegoś dupnego.... (najlepiej to bym pominął serwo ale muszę się jakoś zatrzymać :D)
dziś zjarałem heble w innym trampku na A4 hamowanie do 0 masakra .... dym z tarcz ..... $&^#@ tak się zgrzały ,że zaczęły Bić. także muszę kupić co innego. |
_________________
|
|
|
|
|
Przemas601
DDR: 1,1 91r
Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 74 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-10-22, 19:14
|
|
|
pod serwo z seja do 1,1 trzeba raz delikatnie przyfastrygować młotkiem,delikatnie. Mogę zrobić foty serwa w 1,1. |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2013-10-22, 22:38
|
|
|
Przemas601, ja o 601 piszę o pomarańczy
w 1,1 (violet) nawet nadkola nie ruszałem by dać serwo z golfa 2 albo 3.
w 601 niestety nie wiem co mnie czeka.
ma ktoś w DWUSUWIE serwo ? |
_________________
|
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2013-10-23, 09:34
|
|
|
Nie mozesz normalnej pompy trabantowe zamontować? Jak dla mnie bez serwa działa zajefajnie :) |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2013-10-23, 12:49
|
|
|
Nie no, chętnie dam bez serwa. Bo to nie ja się upierałem na serwo.
jesli mam szukać pompy to najlepiej takiej co ma największy tłok ?
przykłady pomp hamulcowych. :
Średnica tłoka : 19,05mm
cc / sc 125p / 126p / 127p Yugo i wiele podobnych jak Polonez, Regata, Ritmo czy Malaga....
Są 2 rodzaje gwintów M10x1,25 i zgodny z trabantowym M10x1.
czy lepiej z większym tłokiem 20,64mm
z fiata Uno , Fiorino , Panda ,(Suzuki m10x1)
Znalazłem jeszcze pompę od Śkoda Favorit - jest podobna do Ttrabant -owej
niestety nie wiem jakiej ma średnicy tłok . |
_________________
|
|
|
|
|
Przemas601
DDR: 1,1 91r
Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 74 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-10-23, 19:04
|
|
|
Lepiej z mniejszym tłokiem,mniejszą siłę będziesz musiał wkładać w hamowanie. |
|
|
|
|
Leoadko
Leo
DDR: 1.1
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 22 Lis 2011 Posty: 42 Skąd: Koźmin Wielkopolski
|
Wysłany: 2013-10-23, 21:20
|
|
|
Ale może nie ogarnąć tarcz, w sensie mieć za słabą wydajność |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2013-10-24, 11:18
|
|
|
Na Trabant-owej 2 sekcyjnej pompie hamulce były zajebiste ,jeśli dobrze pamiętam pompa tabant-owa też ma tłoczek 19,05mm
tylko czy te pompy dają jakieś inne ciśnienia ? no np<; taka z fiata 19,05 ,a trabant-owa 19,05 ? ktoś sprawdzał jakie ciśnienia dają różne pompy o tych samych tłoczkach ? |
_________________
|
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2013-10-24, 11:25
|
|
|
Kup, zamontuj i sprawdź, albo ogarnij trabantową po prostu :) innej opcji nie ma. |
|
|
|
|
Przemas601
DDR: 1,1 91r
Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 74 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-10-24, 20:57
|
|
|
Przecież to fizyka na poziomie szkoły podstawowej,ta sama średnica to samo ciśnienie przy takiej samej sile przyłożonej do tłoczka. Mniejsza średnica większe ciśnienie ,mniejszy wydatek i na odwrót przy większej średnicy. |
|
|
|
|
Zdunsky
DDR: 1.1
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 238 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-10-24, 22:50
|
|
|
Ta od polo 86c2f o której ci mówiłem nie pasuje do nadkola, trzeba troche postukać młotem. |
_________________ Jedzie dorożka, dzwonek dzwoni zgadnij panie ile koni. |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2013-10-31, 00:30
|
|
|
Problem z hamulcami rozwiązany. Okazało się ,że w pośpiechu źle osadziłem 1 z klocków hamulcowych.
Więc hamulce na pompie od DF 125p (po zmianie końcówek) są zaj€biste, Wysoki pedał ,lekko miękki od góry, teraz to nawet w piskach hamuje jak mocniej naciskam na pedał.
Nic tylko zęby zbierać :D |
_________________
|
|
|
|
|
|