Szeroka stal trabant 1.1 |
Autor |
Wiadomość |
JoJo
DDR: 1.1 90' i 1.1 91'
Wiek: 31 Dołączył: 02 Lip 2012 Posty: 18 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 2013-01-13, 17:22 Szeroka stal trabant 1.1
|
|
|
Witam!!
Od pewnego czasu zastanawiam się nad poszerzenie stalówek w moim trabię.
Ale chciałbym wiedzieć jak one się sprawują ,czy nie przysparzają usterek w zawieszeniu ,czy nadają się do jazdy na co dzień czy bardziej do niedzielnych przejażdżek itp .
Pytania te kieruje przede wszystkim do posiadaczy szerokiej stali w swoich trabanta
a poza tym wie ktoś ile cali mają zwykłe felgi trabanta 1.1 ???
Proszę o opinie ,porady na ten temat i może namiar na jakąś sprawdzoną osobę zajmującą się poszerzanie najlepiej w województwie kujawsko pomorskim ewentualnie woj wielkopolskie |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2013-01-13, 17:30
|
|
|
Fele z T1,1 mają prawdopodobnie 4,5" (nigdy nie miałem org felg z Trabanta 1,1 dlatego prawdopodobnie 4,5")
Ja jakoś mam od paru lat szeroką stal 7" w 601 i nie odczułem ,żadnych strat na łożyszkach ,piastach.
Jedynie przy negu niektórym zdzierają się opony co jest normalne. np Aren ostatnio tego doświadczył.
Co do szerokich felg ,wypadało by zadbać o to by wszystko było odpowiednio przesmarowane i nie miało luzów. Inaczej może się ciężko stręcać ale to akurat tyczy się przedniej zawiechy. |
_________________
|
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-01-13, 17:45
|
|
|
Orginalna stal ma 4".
Poszerzaj, nic sie nie dzieje. Lozyska zmienisz na nowe i bedziesz mial na 100% spokoj. |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
JoJo
DDR: 1.1 90' i 1.1 91'
Wiek: 31 Dołączył: 02 Lip 2012 Posty: 18 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 2013-01-13, 17:50
|
|
|
A jak wygląda sprawa z oponami ,jest z tym jakiś problem ??
Ja myślałem nad poszerzeniem felgi tak do 7 cali |
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-01-13, 18:29
|
|
|
na 7" wszystko da rade zalozyc :)
od 145 do 195 |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
JoJo
DDR: 1.1 90' i 1.1 91'
Wiek: 31 Dołączył: 02 Lip 2012 Posty: 18 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 2013-01-13, 18:39
|
|
|
To dobrze że z oponami nie ma problemu .
Przy 7" nie powinno chyba ocierać o duro ? |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2013-01-13, 18:49
|
|
|
Przy 7" mam lekko poszerzone nadkola i jest ok.
Zdaje się ,że przy standardzie nie będzie ocierać opony bo co ma trzeć jak nie wejdą szerokie fele na 7".
Łatwo to sprawdzisz:
Tak jak stoi Trabi dodaj do tych felg tyle pożądanej szerokości pasek i będziesz wiedział czy musisz poszerzać.
We Violetowym TraPolo mam Rekiny 5,5" ET18 i z tyłu musiałem lekko poszerzyć
bo tarło.
Zawiecha lekko obniżona na gwincie. |
_________________
|
|
|
|
|
JoJo
DDR: 1.1 90' i 1.1 91'
Wiek: 31 Dołączył: 02 Lip 2012 Posty: 18 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 2013-01-13, 19:02
|
|
|
Ja też chcę swojego delikatnie obniżyć ,spróbuje twojej metody Bross,
Na forum znalazłem trabanta 1.1 z szeroką stalą Huberto ma takowe ,spróbuje od niego coś się podpytać
A powiedz Bross nie ma problemy z uciekaniem powietrza bo gdzieś mi się to obiło o uszy w temacie szerokiej stali ale czytałem że uczelnia się jakim mocnym czarnym klejem ?? |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2013-01-13, 19:18
|
|
|
w Pomarańczy mam szczelnie ob-spawane felgi, nie mam żadnej dętki czy też masy uszczelniającej (czytaj klej do szyb) wszystko zależy od jakości wykonania poszerzenia felg.
Tylko raz pompowałem te koła od zera ,teraz tylko sprawdzam ile jest ciśnienia i ew uzupełniam. nigdy nie zeszło mi więcej jak 0,5 bara.
Wiadomo można dać dętkę, ale istnieje ryzyko ,że dętka przetrze się o spaw i strzeli jak Sammerowi.
Następstwem tego było wpadnięcie do rowu.
(tyle pamiętam z rozmowy z Sammerem jak gadałem co i jak w sprawie poszerzania felg.) |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez blacHa 2013-01-13, 22:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoJo
DDR: 1.1 90' i 1.1 91'
Wiek: 31 Dołączył: 02 Lip 2012 Posty: 18 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 2013-01-13, 21:47
|
|
|
Acha, rozumiem a powiedz czy trzeba jakoś felgę przygotować przed daniem do poszerzenia ???
Na co zwrócić uwagę powierzając felgi do poszerzania ??
A czy po takowym poszerzeniu przed założeniem nie mówię o malowaniu trzeba przy nich coś zrobić, przygotować je jakoś ??? |
Ostatnio zmieniony przez blacHa 2013-01-13, 22:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2013-01-13, 22:06
|
|
|
zanim oddasz do poszerzenia upewnij się ,że felgi są w dobrym stanie techincznym - wewnętrzne zgrzewny nie powinny być napuchnięte od rdzy.
Ogółem fegi powinny być proste co by nie miały bicia.
Ja felgi wymieniałem parę razy bo miały bicie i się nie nadawały do poszerzenia.
Jak gość od poszerzania zatwierdził felgi ,ze są ok wypiaskował i przystąpił do poszerzania.
Po poszerzaniu zewnętrzne łączenie miałem cyknięte w kilku miejscach i szlifnięte.
Jak odebrałem pomalowałem w podkład epoxydowy i łączenie wygładziłem szpachlą aluminiowa - odkąd mam nie mam śladu pęknięcia na wspawanym pasku.
może inni coś do powiedzą :?: |
_________________
|
|
|
|
|
Aren
DDR: 601s 85'
Wiek: 32 Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 1310 Skąd: Zary
|
Wysłany: 2013-01-13, 22:10
|
|
|
www.wheel-wide.com
kupujesz proste nie zniszczone felgi
wysyłasz
odbierasz
szlifujesz spawy
dalej
1: szpachlujesz, malujesz podkładem a poźniej w kolor i uszczelniasz spoiny jakims uszczelniaczem, nawet klejem do szyb
2: oddajesz felgi do piaskowania i malowania proszkowego, wtedy masz szczelne na 100%
I TYLE
radze ci zrobic zawieszenie na gotowo a pozniej mierzyc jaka szeroka ci wejdzie felga, wystarczy ze zmierzysz miarką ile masz miejsca do nadkola, i obliczysz w calach + szerokosc felgi
dętki nie dawaj bo masz felgi bez dentkowe, wystarczy porządnie uszczelnić.
chyba bardziej łopatologicznie sie nie da :D
dodam tylko, że porządnie wykonana stal (czyli biorąc pod uwage kupno felg, wysyłki, malowanie proszkowe itd) bedzie droższa niż jakieś ludzkie aluminiowe felgi. wymbardziej jak mówisz ze nie chcesz poszerzać to 6J-7J są taniochy |
|
|
|
|
JoJo
DDR: 1.1 90' i 1.1 91'
Wiek: 31 Dołączył: 02 Lip 2012 Posty: 18 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 2013-01-14, 15:45
|
|
|
Pytanie z innej beczki dostałem cynk szerokie stalówki 13 8' za rozsądną cenę tyle że rozstaw śrub 4x100 a w trabancie jest 4x98 da się jakoś temu zaradzić ??? |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2013-01-14, 17:39
|
|
|
Tak, da się.
Z przodu zmieniasz piasty z Trabant'owych na te :
Piasty Opel Corsa A, B , Vectra A, Opel Kadett E (nie każdy)
(piasty możesz dać Topran Ja zakładałem parę lat temu u siebie w pomarańczy do dziś są OK)
(Piasty Hart ma Andree w TrabiTico i też się trzymają ,ale ja jakoś nie ufam tajlom tej firmy dlatego polecam inne.)
Piasta ma mieć trzpień na łożysko 34mm
Obowiązkowo zmieniasz łożyska na jakieś lepsze droższe niż 40zł od sztuki.
Wymiary szerokiego łożyska 34x64x37 (Trabant, Golf 1 Corsa i wymienione wyżej.)
Z tyłu ponoć pasują od czegoś bębny ale do dziś nie wiem z ,którego VW Polo.
Ja w planach mam zmianę całego zespołu hamulcowego w T1.1 na coś od VW |
_________________
|
|
|
|
|
JoJo
DDR: 1.1 90' i 1.1 91'
Wiek: 31 Dołączył: 02 Lip 2012 Posty: 18 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 2013-01-19, 17:06
|
|
|
Jednak pozostaje przy poszerzeniu stalówek w trabancie, pozostając przy rozstawię 4x98 a jak się poszerzy felgę do tych 7' to et felgi się zmienia ????
A ile wynosi Et oryginalnych stalówek trabanta 1.1?? |
|
|
|
|
Aren
DDR: 601s 85'
Wiek: 32 Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 1310 Skąd: Zary
|
Wysłany: 2013-01-19, 18:20
|
|
|
przeciez na zewnątrz wychodzi rant tylko |
|
|
|
|
JoJo
DDR: 1.1 90' i 1.1 91'
Wiek: 31 Dołączył: 02 Lip 2012 Posty: 18 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 2013-01-19, 21:29
|
|
|
Tak wiem Aren,dopiero po chwili dotarło do mnie że odpowiedz na to pytanie jest oczywista.
Czyli wiem jak wygląda sprawa z tyłu ,ze może wyjść konieczność poszerzenia nadkoli Bross,
a z przodu u ciebie były jakieś problemy czy tak jak pisałeś wcześniej
wystarczy zlikwidować luzy i przesmarować ??
Wiem że odpowiedzi na niektóre pytanie które zadaje mogą wydawać się oczywiste ale ja w tych sprawach jestem laikiem wiec proszę o wyrozumiałość i cierpliwość ale po prostu chce wiedzieć co mnie może czekać w temacie szerokiej stali. |
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-01-20, 09:55
|
|
|
Rant wychodzi, ale ET felgi tez sie zmienia.
Jak przykrecisz felge to mozesz sobie zmierzyc ile masz do nadkola - tyle mozesz poszerzyc lub wiecej, ale bedziesz musial poszerzac nadkola. |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2013-01-20, 23:17
|
|
|
Ja nie mam kłopotów luzy we Violetowym (T1.1 [1,6] ) zostały dawno zlikwidowane i do dziś się nie pojawiły mimo ,iż Trabik jest bardzo często używany.
W Pomarańczy z przodu od 2005 robiłem już 2 razy tulejki (ostatnio sierpień 2012').
Takie ,życie tych tulejek ,że się wybijają ,a szeroką stal mam chyba od 2lat ,także to nie jest wina szerokiej stali a polskich dróg...
Jak zlikwidujesz wszystkie luzy i dobrze nasmarujesz co trzeba to będzie OK.
Montuj co trzeba i śmigaj ,a nie martw się na zapas. |
_________________
|
|
|
|
|
JoJo
DDR: 1.1 90' i 1.1 91'
Wiek: 31 Dołączył: 02 Lip 2012 Posty: 18 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 2013-01-21, 13:54
|
|
|
Znalazłem gościa z Siemianowic Śląskich robi za dobre pieniądze ,ale nie wiem jak poszerza felgi oczywiście zdjęcie z jego prac są ale wolałbym wiedzieć od kogoś kto u niego robił linku do tej oferty chyba na forum wkleić nie mogę ale jego nick z allegro DixSiemce ,jeżeli ktoś go zna i u niego robił to proszę o opinie |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2013-01-21, 15:18
|
|
|
Jedyny gość co poszerza felgi przychodzi mi do głowy Banan z Siemianowic śląskich.
W sumie miał mi poszerzać felgi ale jakoś jeszcze jesteśmy w trakcie rozmów..
Możesz zastanowić się nad Herflikiem. |
_________________
|
|
|
|
|
Aren
DDR: 601s 85'
Wiek: 32 Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 1310 Skąd: Zary
|
Wysłany: 2013-01-21, 17:28
|
|
|
Bross napisał/a: | Możesz zastanowić się nad Herflikiem. | już dawno nie robią
wheel-wide.com - łódź |
|
|
|
|
blacHa
DDR: 601.353
Wiek: 35 Dołączył: 07 Sty 2008 Posty: 181 Skąd: Poznań WLKP
|
Wysłany: 2013-01-22, 08:38
|
|
|
JoJo, w Toruniu robi znajomy też :)
Aren, z tego co mi wiadomo, to się bardzo zepsuli i są problemy z terminami i jakością wykonania... :| |
_________________
|
|
|
|
|
Aren
DDR: 601s 85'
Wiek: 32 Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 1310 Skąd: Zary
|
Wysłany: 2013-01-22, 15:35
|
|
|
blacHa napisał/a: | Aren, z tego co mi wiadomo, to się bardzo zepsuli i są problemy z terminami i jakością wykonania... :| | nie strasz :shock: w tym tygodniu wracają do mnie felgi od nich |
|
|
|
|
blacHa
DDR: 601.353
Wiek: 35 Dołączył: 07 Sty 2008 Posty: 181 Skąd: Poznań WLKP
|
Wysłany: 2013-01-22, 16:51
|
|
|
Aren, mówię co słyszałem od kilku osób:| może będziesz miał szczęście :) |
_________________
|
|
|
|
|
|