Tarcze, piasty, koła... |
Autor |
Wiadomość |
brylann
żółtodziób
DDR: Trabant 1.1
Wiek: 30 Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 23 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: 2013-02-14, 15:25
|
|
|
Jeszcze jeden problem, w trabie mam rozstaw szpilek 4x98mm , a fele które posiadam do niego są pod 4x100mm, nakrętki pływające raczej nic nie dadzą bo trabi nie posiada stozka centrującego na koło, proszę o poradę co mozna byłoby zrobić.
Znajomy tokarz mógłby mi nawiercić bębny z tyłu na 4x100, lecz nie wiem co z przodem zrobić. |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2013-02-14, 17:24
|
|
|
z przodu zmieniasz piastę na taka od opla corsy B
Przy okazji zmieniasz łożyska na nowe.
tył można na trasować i nawiercić u speca inaczej bym nie ryzykował. |
_________________
|
|
|
|
|
brylann
żółtodziób
DDR: Trabant 1.1
Wiek: 30 Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 23 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: 2013-02-14, 19:13
|
|
|
Rozumiem że muszę też dokupić tarcze z corsy, czy wtedy dociski hamulcowe będą pasować z trapolo? |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2013-02-14, 20:44
|
|
|
NIE na powyższe pytanie. W żadnym wypadku NIE :!:
Tarcze od Corsy mają średnice 236mm
Tarcze od Trabanta 1,1 mają 231mm
Nie pamiętam jak to zrobiłem we Fiolecie bo jestem dość chory i przemęczony ,ale pamiętam ,że tarcze zakupiłem w Mikoda ,chyba 2031 z jakiegoś T/VW tak więc całe zaciski zostały z Trabant'a 1,1 (nie 2031 tylko 2301 sorry za error)
w Przypadku 601 mam tarcze 239mm... z zaciskami ATE VWI ale to inna zwrotnica i adaptery... |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Bross 2013-02-15, 12:43, w całości zmieniany 6 razy |
|
|
|
|
brylann
żółtodziób
DDR: Trabant 1.1
Wiek: 30 Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 23 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: 2013-02-14, 21:34
|
|
|
Musiałeś się pomylić.
Oznaczenie Mikoda 2031 które podałeś jest błędne, przeszukałem cały katalog i nie znalazłem.
Jak tylko zdrowie fizyczne i psychiczne dopisze :D prosiłbym o dokładniejsze symbole. |
|
|
|
|
Przemas601
DDR: 1,1 91r
Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 74 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-02-14, 21:41
|
|
|
Kupujesz piastę z golfa I i łożyska do trabanta i masz rozstaw 4x100,w tarczach robisz większe otwory na śruby,centrowanie pasuje. |
|
|
|
|
brylann
żółtodziób
DDR: Trabant 1.1
Wiek: 30 Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 23 Skąd: Krasnystaw
|
|
|
|
|
Przemas601
DDR: 1,1 91r
Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 74 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-02-14, 22:19
|
|
|
Tak mam zrobione u siebie,na piaście golfa musisz zrobić zatoczenie pod łożysko. Jak rozbierzesz oryginał to będziesz wiedział o co chodzi. |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2013-02-15, 10:55
|
|
|
sorry czeski błąd Tarcze MIKODA 2301 GT TUNING SPORT
PO co taka kombinacja :? z piastą od golfa :?: zdaje sie temat tej przeróbki też jest jak BYK opisany na HOW2
Piasty szukamy z:
VW Golf I lub Jetta I 1975 do 7/83
VW Golf Cabrio 1979 do 1993
Opel Kadett E (nie każdy) np 1,6
Opel Corsa B
Czop na łożysko powinien mieć 34mm !
Łożyska Trabant , Polo, Golf, Corsa A,B , Astra, Vectra A, i jak wyżej.
Wymiary łożyska 34x64x37 2RS (2RS to luz który powinien występować w przypadku jego braku łożyska szybko się sypią. luz ma oscylować między 2 ,a 3 RS)
Tarcze hamulcowe możesz wziąć z mikody 2301 GT
średnica 231mm
grubość 10mm
rozstaw 4x98 ! ale możesz to lekko rozfrezować i przykręcić tarcze do piasty.
Przemas601, jakie zatoczenie :?: ja mam takie piasty z Febi i Topran (1,6i353)i nic nie musiałem w nich przerabiać.
brylann, Tak takie piasty.
Równie dobrze możesz kupić tarcze z opla 236mm i przetoczyć ją na średnicy do 231mm i na grubości 12,7mm do 10mm jak w trabancie i będzie OK. (...) wtedy wszystko będzie się zgadzało. ale czy warto ?
:idea: Jest jeszcze 1 opcja - kup kpl zawiechę od Corsy B - hamulce i McPherson zmieniasz 1 sworzeń i masz solidne hamulce i części na sklepowej półce.
___________________________________________________________________________
:!: Z Całości opisów w HOW2 niema tylko 1 wątku. (chyba)
Trabant 1,1 - zmiana rozstawu śrób z 4x98 na 4x100
piasty wiadomo,
łożyska wiadomo,
a Tarcze z czego :?: - taki wniosek mam z tego tematu.
Dane wymiarowe Tarczy Trabant 1.1
Średnica DIA:231mm
Grubość tarczy ciernej Th/B: 10,2mm
Minimalna grubość tarczy :8,5mm
Wysokość tarczy H:40mm
Średnica otworu na piastę : 65mm
Rozstaw otworów 4x98
Średnica otworów:15mm
Klocki hamulcowe : steinhof sm601
wymiary klocków: 90x44x15
mając te dane można szukać czego kolwiek
:arrow: Niestety większość dostępnych tarcz na rozstaw 4x100 są o średnicy 239mm. |
_________________
|
|
|
|
|
Placik
DDR: trabant 1.6 SV (1.1)
Dołączył: 24 Sty 2012 Posty: 33 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 2013-02-17, 18:47
|
|
|
Ja z tyłu zmieniałem koła z rozstawem 4x100 to zastosowałem śruby pływające ale też zrobiłem centrowanie do felgi taki jakby kieliszek I_ _I
kawałek rury stoczone do odpowiedniego wymiaru zespawane z podkładką.
Oczywiście stoczony też otwór na czop z odpowiednim rozmiarem |
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2013-03-04, 01:17
|
|
|
Odkopie i dodam małe info.
Bross, Przemas ma racje. Niektóre piasty są lekko inne od trabowych i trzeba je przetoczyć aby nie tarły o seger trzymający łożysko. Miałem tak u siebie. Ogolnie jednym pasuje w 100% inni musza toczyc lekko. |
|
|
|
|
|